سرویسهای ردیابی ایمیل

۷ روش ردیابی و فهمیدن خوانده شدن ایمیل های فرستاده شده

وقتی مسائل مرتبط با کار یا تجارت می شود،نظارت کردن روی آنها تا جایی که امکانش باشد یک مساله مثبت محسوب می شود. با استفاده از سرویس هایی مثل Google Analytics می توانید تعداد افرادی که از سایتتان بازدید کرده اند را بفهمید و بدانید که چه کانالی بیشترین ترافیک را برای شما می فرستد و یا اینکه کدام محتوا بهترین عملکرد را دارد. همانند نظارت بر روی فعالیت های سایت ردیابی ایمیل نیز یکی دیگر از ابزارهایی است که به ما امکان نظارت جامع و کافی را روی تجارت و کار را می دهد.

۷ روش برای اینکه چگونه بفهمیم ایمیل ارسالی توسط مخاطب خوانده شده است ؟

۷ Best Email Tracking Services : Know When Your Email Has Been Opened

با رشد بازار تجارت اجتماعی و افزایش ارائه اطلاعات به کاربران، ایمیل نقش مهمی در توزیع اطلاعات و اطلاعات مرتبط با افراد در سطوح مختلف تجارت ایفا میکند  و عوامل زیادی روی موفقیت در بازاریابی ایمیلی تاثیر دارند. سرویس های ردیابی ایمیل ویژگی های بسیاری مثل فهمیدن زمانی که ایمیل ارسالیتان باز می شود و یا لینک ارسالیتان را باز می کنند،را در خود دارند.سرویس های ردیابی ایمیل زیادی چه به صورت رایگان و چه غیر رایگان،برای استفاده موجود هستند. در این مطلب ما به ۷ مورد از بهترین و قابل اعتمادترین سرویس ردیابی ایمیل را جهت اینکه چطور بفهمیم ایمیل به مقصد رسیده اشاره می کنیم.

Yesware ، سرویسی برای فهمیدن خوانده شدن ایمیل

Yesware سرویس محبوبی برای ردیابی ایمیل است زیرا که ویژگی های مثبت فراوانی مثل افزونه هایی برای Gmail،Outlook و قابلیت دانلود از اپ استور را دارد. با استفاده ار این سرویس، به محض باز کردن ایمیل شما توسط افراد چه بر روی دسکتاپ و چه با استفاده از موبایل و با هر آی پی آدرسی،  آگاه میشوید. همچنین جهت ردیابی آی پی قبلا در انزل وب نحوه دانستن موقعیت جغرافیایی،آی پی آدرس و … فرستنده ایمیل را آموزش داده ایم. هم چنین میتوانید برای ارسال ایمیلهایتان در زمان های آتی برنامه ریزی کنید و اینکه چه ایمیلهایی را می خواهید ردیابی کنید.Yesware این امکان را می دهد که کاربران مشتاق خود را بشناسید و زمان فرستادن ایمیل های پیگیری را برنامه ریزی کنید.

سرویس Yesware

یکی از مشکلاتی که این سرویس دارد این است که زمانی که ایمیلی را با استفاده از CC برای گروهی از افراد می فرستید،فقط می توانید بفهمید که یکی ایمیل را باز کرده است نه اینکه دقیقا چه کسی، و اگر آنها تصاویر را بارگزاری نکنند ردیابی به شما اطلاعاتی نمی دهد. اما با این وجود Yesware یکی از بهترین سرویس های موجود ردیابی ایمیل است.

اطلاع از خوانده شدن ایمیل با ToutApp

این سرویس خود را به عنوان پلت فرم پیش رونده می داند و ویژگی هایی مثل زمان باز شدن ایمیل،خوانده شدن پرزنتیشن ارسال شده و غیره را ارائه می دهد. با استفاده از ToutApp به صورت آنلاین نسبت به اتفاقاتی که میفتد، دید کاملی خواهید داشت.اتفاقاتی مثل نرخ کلیک کردن،زمان ارسال مجدد ایمیل شما،صفحاتی که درصورت پیوست شما بازدید کرده اند را متوجه خواهید شد.

سرویس ToutApp

این سرویس قابلیت ایجاد و ذخیره سازی قالب ایمیل را برای صرفه جویی در زمان را دارد ، همچنین میتوانید در انزل وب برای دانستن بهتربن منابع دانلود قالب ایمیل مطالعه ای داشته باشید. هم چنین قابلیت برنامه ریزی برای ارسال ایمیل ها در زمان های آتی  را دارد که باعث آسان شدن برنامه ریزی قرار ملاقات ها می شود شاید این قابلیت ها برای ردیابی ایمیل ضروری نباشند اما بسیار مفید و کارآمد هستند. این برنامه اجازه استفاده از نسخه رایگان را برای مدت کوتاهی می دهد اما پس از آن برای استفاده هر ماه مقدار ۳۰ دلار را باید پرداخت کنید.

فهمیدن خوانده شدن ایمیل با Sidekick

سرویس Sidekick

این سرویس که توسط Hubspot ایجاد شده است دارای افزونه برای Gmail,Outlook و AppleMail است و بنابراین میتوانید با گستره ی زیادی از فراهم کنندگان ایمیل کار کند و می توانید ایمیلی را که میخواهید ردیابی کنید به صورت دستی انتخاب کنید. این سرویس به شما می گوید که چه کسی ،چه زمانی،روی چه سیستمی و چندبار ایمیل را باز کرده است.Sidekick سرویسی رایگان است که کاملا دقیق عمل می کند و رابط کاربری ساده ای با گزارشهای متفاوت از جزییات را برای استفاده دارد.

فهمیدن خوانده شدن ایمیل با Mailtrack

سرویس Mailtrack

Mailtrack یک جایگزین مناسب برای سرویس Sidekick است که رایگان بوده و افزونه ای ساده برای Gmail در گوگل کروم است که درست مثل تیک خوانده شدن پیام در پیامرسان هایی مثل واتس اپ و .. عمل میکند.اگر فقط نیاز به سرویسی دارید که بدانید ایمیلهای شما خوانده شده و نیازی به امکانات جانبی ندارید این سرویس بهترین راه حل و ساده ترین است. با استفاده از این سرویس زمان خوانده شدن ایمیل، تعداد بارهای خوانده شده و اینکه از چه دستگاهی،را خواهید فهمید. هم چنین در قسمتی ایمیلهایی که باز نشده اند را می توانید ببینید.

سرویس Contact Monkey برای چگونه بفهمیم ایمیل باز و خوانده شده

سرویس monkey

سرویسهایی که تا اینجا به شما معرفی کردیم در زمینه های کاری و فروش محصولات بسیار مفید هستند، اما Contact Monkey برای ردیابی ایمیل به طور اختصاصی و برای کاربران عادی است که به طور مستقیم با Saleforce برای Gmail,Outlook کار میکند و به شما تمامی امکانات برای ردیابی ایمیل را میدهد. این سرویس قبل از ارسال ایمیل داده ای را فراهم میکند. با توجه به نوتیفیکیشنهای آنلاین، این داده ها بسیار با ارزش هستند،مخصوصا زمانی که آنها را در اختیار تیم های بزرگ فروش قرار میگیرند.این برنامه که برای کاربرانی که ردیابی ایمیل به صورت محدود نیاز دارند بسیار کارآمد است و به صورت رایگان ارائه می شود.

اپلیکیشن ردیابی ایمیل WhoReadMe

یک اپلیکیشن برای ردیابی ایمیل است که تصویری را با یک شناسه یکتا همراه ایمیل ارسال میکند. ابتدا باید در سایت به صورت رایگان ثبت نام کنید. سپس کافی است در ایمیل ارسالی به انتهای آدرس گیرنده “.whoreadme.com” را اضافه کنید مانند: johnsmith@gmail.com.whoreadme.com .تصویر ردیابی از سرور اپلیکیشن بارگذاری میشود و ایمیل حاوی نوتیفیکیشن به فرستنده ارسال می شود. البته خود این اپلیکیشن هم پنجره ای برای ارسال ایمیل دارد.

سرویس WhoReadMe

WhoReadMe زمان دانلود شدن پیوست را به شما میگوید. اطلاعات دیگری مثل مکان گیرنده،مرورگر و یا سیستم عامل،مدت زمان خوانده شدن ایمیل و سایر موارد را نیز برای شما مهیا میکند. این اپلیکیشن به شما اجازه ارسال روزانه ۲۰ ایمیل و دریافت ۵۰ نوتیفیکیشن را می دهد.

استفاده از کوتاه کننده لینک ها برای ردیابی و فهمیدن خوانده شدن ایمیل

کاربرد اولیه کوتاه کنندگان لینک، کوتاه کردن URL برای زمانی که لینکها را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاریم، است که در انزل وب ۱۰ سرویس برتر در این زمینه را معرفی کرده ایم. اما آنها لینکهای قابل ردیابی نیز ایجاد میکنند و توسط برنامه های آنالیزی پشتیبانی می شوند.در تصویر پایین سرویس کوتاه کننده لینک گوگل نشان داده شده است:

سرویس Link Shortening

ردیابی URL با کلیک کردن روی لینکها انجام می شود و شما می توانید از این قالیبت در ردیابی ایمیل استفاده کنید اما تضمینی برای اینکه گیرنده روی لینکها کلیک کند وجود ندارد.بنابراین می توانید پیام کوتاهی را بنویسید و از گیرنده بخواهید روی لینک به عنوان تاییدیه دریافت ایمیل کلیک کند.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

نظر شما در مورد ردیابی و فهمیدن خوانده شدن ایمیل ها چیست؟ آیا آنرا برای افراد عادی و ایمیلهای شخصی نیز ضروری می دانید؟ نظر خود را ما در میان بگذارید و اگر از سرویس های دیگری برای این کار استفاده کرده اید آنها را نیز به ما معرفی کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل روش های حل مشکل Sync نشدن جیمیل
آموزش کامل روش های حل مشکل Sync نشدن جیمیل
آموزش حذف کامل اکانت جیمیل در اندروید (ساده و سریع)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
آموزش 12 روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل
آموزش ۱۲ روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل

نظرات

  • زهرا says:

    وقتی ارسال میکنید یه ضربدر هست اونجا مینونین بگین که به طرقف اطلاع نده

  • ناشناس says:

    برای ایمیل هایی که قبلا فرستاده شده،کدومشون میتونن کمک کنن؟

    • نازنین فاطمه says:

      سلام وقتتون بخیر، بنده به یک شخص ایمیل دادم حالا حدفش کردم اصلا ایمیلشو حفظ نیستم.اکنون میخام برای آن شخص مطلب ارسال کنم چگار کنم؟

  • غلامرضا زارع says:

    با سلام
    ممنون از مقاله بسیار کاربردی
    ابزار میل ترک mailtrack را نصب کردم تنها مشکلش این است که به دریافت کننده ایمیل اطلاع رسانی می کند.
    با تشکر

  • ریحان says:

    برای ایمیل های شخصی هم لازمه، من تازه این قابلیت رو نصب کردم چون جواب بعضی از ایمیل هام نمی یومد واقعا احساس کردم نیاز که بدونم اصلا مخاطبم ایمیلم رو خوانده یا نه!

  • علی says:

    آیا کسی میداند چگونه موقعیت ایمیل آمده را پیدا کرد؟

  • نادیا says:

    قابل توجه تمامی دوستان
    هرگز نمی تونید ازخوانده شدن ایمیل هایی که قبل از نصب این برنامه ها ارسال کردید آگاه بشید و فقط از بعد از نصب این برنامه ها میتونید متوجه خونده شدن یا نشدن یا هر امکانات دیگه ایی که این اپلیکیشن ها درباره ارسال ایمیل تون در اختیارتون قرار میدهد آگاه بشید.. پس تا قبل نصب این برنامه ها رد هیچ ایمیلی و نمی تونید بگیرید مگه از خود شخصی بپرسد که براش ایمیل کردید راه دیگه ایی نیست.. با عرض معذرت.. امیدتون نا امید شد البته 😅

  • زهرا says:

    من یک ایمیل فرستادم و در زمان فرستادنش هیچکدوم از این برنامه ها را نداشتم، خیلی برام مهمه که بدانم ایمیلم خوانده شده یا نه. لطفا پاسختان را برام بفرستید.

  • moh says:

    من برنامه track رو نصب کردم و الان میخوام غیر فعال کنم چگونه میتونم؟؟

  • فاطمه says:

    سلام من یه ایمیل زدم که برام خیلی مهم هست که طرف مقابلم خونده باشه و هیچکدوم از این نرم افزار ها رو هم ندارم چطور باید متوجه بشم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • حسن محمدیان says:

      سلام من ایمیلی فرستادم که خیلی برام حیاتیه که توسط شخص مورد نظر خونده شده یا نه اما از هیچ کدوم از این نرم افزارها استفاده نکردم ،میشه اگه راهی هست برام ایمیل کنید ،ممنون

  • Pary says:

    سلام من ایمیلی فرستادم که خیلی برام حیاتیه که توسط شخص مورد نظر خونده شده یا نه اما از هیچ کدوم از این نرم افزارها استفاده نکردم ،میشه اگه راهی هست برام ایمیل کنید ،ممنون

    • الهام همتی says:

      سلام من ایمیلی رو فرستادم میخوام مطمئن بشم خونده شده یا نه هیچکدوم از برنامه هارو موقع ارسال نداشتم لطفا راهنمایی کنید

      • Zahra says:

        سلام. ببخشید من هیچکدوم از این نرم افزار هارو ندارم و الان به یه شخص ایمیل زدم و خیلی برام مهمه که بدونم اون شخص ایمیلم رو دیده یا نه. باید چکار کنم؟ از کجا بدونم دریافت کرده و دیده؟ لطفا جوابم رو بدید🙏ممنون

  • سامیار ذبیحی says:

    سلام من یک میلی رو فرستادم الان میخوام بیبینم خونده شده یا نه هیچ کدوم از نرم افزار های گفته شده رو موقع ارسال نداشتم خیلی برام حیاتی هستش لطفاً راهنمایی بفرمایید.

  • فرشاد دولتخواه says:

    This will allow Yesware to:

    Read, send, delete, and manage your email

    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ننرگس says:

    سلام یه سوا داشتم.من یه ایمیل ارسال کردم قبل از این که هیچ کدوم از این افزونه ها رو داشتع باشم حالا چجوری میتونم پیگیری ش کنم باmailtrackنتونستم چون میگه وقتی فرستادی mailtrackنداشتی.اگه ممکنه به ایمیلم بفرستید جوابمو ممنون.