حل مشکل باز نشدن برنامه

۱۳ روش رفع مشکل باز نشدن برنامه ها و رفع ارور This app can’t open ویندوز ۱۰

یکی از مهمترین کاربردهای امروزی ویندوز، استفاده از برنامه های مختلف برای کارهای مختلف توسط کاربران است. در نسخه جدید ویندوز یعنی ویندوز ۱۰ در برخی موارد ممکن است با عدم اجرای برنامه ها و ارور this app can’t be opened using the built-in administrator account مواجه شده و شاید از علل این مشکل و راه حل رفع آن بی اطلاع باشید که این موضوع باعث سردرگی شما در استفاده از ویندوز شود. در آموزش امروز دلایل احتمالی این مشکل و برخی راه حلهای متداول رفع این خطا آزارد دهنده را مطرح می کنیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

۱۳ روش حل مشکل this app can’t open for built-in administrator account ویندوز ۱۰

۱۳ Ways to Fix this app can’t be opened using the built-in administrator account windows 10 Error

در آموزشهای قبلی انزل وب نحوه نصب ویندوز ۱۰، ترفندهای آن و استفاده از قابلیت های آن را آموزش داده ایم. امروز نیز به مشکل باز نشدن برخی از برنامه های ویندوز ۱۰ و رفع این مشکل می پردازیم.

مشکل باز نشدن برنامه ها در ویندوز ۱۰ به دلیل فعال نبودن سرویس آپدیت ویندوز

برخی از کاربران از باز نشدن برنامه ها در ویندوز ۱۰ در صورت فعال نبودن آپدیت ویندوز خبر داده اند. بنابراین از فعال بودن آن مطمئن شوید. برای مشخص کردن وضعیت این سرویس مراحل زیر را دنبال کنید.ابتدا با فشار دادن همزمان دکمه ویندوز و کلید R قسمت Run را باز کنید و در آن عبارت  services.msc را نوشته و اینتر کنید.قبلا در انزل وب به کاربردهای بسیار مهم run و اهمیت انها نیز پرداخته ایم.

قسمت Run

Windows Update را در آن پیدا کنید و مطمئن شوید که گزینه Startup روی Manual یا Automatic تنظیم شده باشد.در غیر این صورت،روی Windows Update دوبار کلیک کرده تا قسمت مشخصات باز شود.بعد از باز شدن Properties، گزینه Startup Type  را پیدا کرده و آن را روی Manual یا Automatic تنظیم کنید.

Windows Update

برای ذخیره تغییرات، روی Apply و سپس OK کلیک کنید.

رفع خطا this app can’t open ویندوز ۱۰ با تغییر دسترسی درایو C

در برخی موارد علت باز نشدن برنامه ها مشکلات مالکیت در ویندوز ۱۰ است که این مشکلات به سادگی قابل رفع شدن هستند. برای تغییر مالکیت یک فولدر، یا یک هارد درایو کارهای زیر را انجام دهید:This PCرا باز کرده و روی درایوی که ویندوز روی آن نصب است راست کلیک کنید و به قسمت Properties  بروید.

 قسمت Properties

به قسمت Security رفته و روی Advanced کلیک کنید.

قسمتAdvanced

قسمت Owner را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

 Change کردن

با ظاهر شدن پنجره User or Group روی گزینه Advanced کلیک کنید. سپس Find را کلیک کنید.لیست کاربران و گروه ها نمایش داده می شود. گروه Administrators را انتخاب کنید و OK کنید.

 گروه Administrator

در پنجره User or Group روی OK کلیک کنید.

 User or Group

در Advanced Security Setting باید مالکیت به Administrator  و Administrator Group تغییر کرده باشد.قسمت Replace owner on subcontainers and objects را نیز انتخاب کنید.

تغییر مالکیت

Apply و OK کنید تا پروسه کامل شود. هم چنین می توانید  Full Control permissions را برای همه گروه APPLICATION PACKAGES انتخاب کنید. در قسمت پارتیشن دیسک، Properties  را بار کرده و به قسمت Security بروید. روی Edit کلیک کنید.

ادیت کردن Security

پنجره Permission for Local Disk نمایش داده می شود و روی Add کلیک کنید.

اضافه کردن کاربر

در پنجره Select User or Group روی Advanced کلیک کرده و Find Now را انتخاب کنید. ALL APPLICATION PACKAGES را پیدا کرده ، انتخاب کنید و OK را بزنید.

ALL APPLICATION PACKAGES

دوباره OK کنید. اکنون ALL APPLICATION PACKAGES به لیست اضافه شده است. روی آن کلیک کنید و FULL Control را انتخاب کنید. سپس Apply و OK  را برای ذخیره تغییرات بزنید.

قسمت ALL APPLICATION PACKAGES

اگر همچنان مشکل وجود داشت به قسمت Properties دیسکتان رفته و در تب Security، گزینه Full Control را به گروه Users اضافه کنید.

رفع خطا باز نشدن برنامه با تغییر Filter Administrator Token در ادیتور رجیستری

در کنار مشکل باز نشدن برنامه ها، برخی از کاربران از مشکلات منو Start در زمان ورود با حساب کاربری ادمین شکایت کرده اند. اگر برای شما هم همین مشکل وجود دارد با مراحل زیر می توانید آنرا حل کنید.

دکمه ویندوز را به همراه کلید R فشار دهید تا قسمت Run باز شود سپس در آن عبارت regedit را نوشته و اینتر کنید.

باز کزدن regedit

با باز شدن ادیتور رجیستر،در قسمت سمت چپ عبارت زیر را پیدا کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

پیدا کردن FilterAdministratorToken

در قسمت راست،DWORD با نام FilterAdministratorToken را پیدا کنید. اگر این DWORD موجود بود به مرحله بعد بروید. در غیر این صورت،باید آنرا ایجاد کنید. روی قسمت راست، راست کلیک کرده و (New>DWORD(32bit را انتخاب کنید و اسم آنرا به FilterAdministratorToken تغییر دهید. روی FilterAdministratorToken دوبار کلیک کرده و در فیلد Value data مقدار ۱ را وارد کرده و OK کنید.

مقدار فیلد value

ادیتور را ببندید و کامپیوتر را ریستارت کنید.

حل خطای باز نشدن برنامه ها با آپدیت کردن انها

یکی از علل باز نشدن برنامه ها و نمایش پیغام this app cant open در ویندوز ۱۰ می تواند آپدیت نبودن آنها باشد.برای حل این مشکل کارهای زیر را انجام دهید:

به قسمت Windows Store بروید (با فشار دادن همزمان کلید ویندوز و S و تایپ Store).

باز کردن store

سپس روی حساب کاربری ماکروسافت در گوشه بالا راست  کلیک کنید و از منو Downloads and updates را انتخاب کنید.

منو Downloads and updates

روی Check for updates کلیک کنید و تمام برنامه ها را آپدیت کنید.هم چنین می توانید با استفاده از فرمان آپدیت ها را انجام دهید. برای اینکار ابتدا کلید ویندوز و X را فشار دهید و از منو Command Prompt را انتخاب کنید. سپس در آن فرمان زیر را نوشته و اینتر کنید:    schtasks /run /tn “\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\Automatic App Update”

باز کردن Cmd

اگرمی خواهید از آپدیت برنامه ها به صورت خودکار جلوگیری کنید، می توانید آموزش ما را در انزل وب مطالعه کنید.

رفع مشکل باز نشدن برنامه ها با آپدیت بودن ویندوز ۱۰

ممکن است با آپدیت کردن خود ویندوز ۱۰ مشکلات شما حل شود.برای آپدیت کردن ویندوزابتدا در قسمت Setting App به Update and Security بروید.بعد از آن به Windows Update بروید و آخرین نسخه را دانلود کنید.

استفاده از عیب یاب مایکروسافت

اگر برنامه ها باز نمی شوند می توانید از عیب یاب ماکروسافت (Microsoft troubleshooter) استفاده کنید. با دانلود کردن و نصب آن بسیاری از مشکلات شما احتمالا برطرف خواهد شد.

نصب مجدد برنامه ها

اگر برنامه خاصی روی ویندوزتان مشکب دارد و باز نمی شود، شاید نیاز باشد آنرا دوباره نصب کنید.ابتدا از منو استارت برنامه را چیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید و Uninstall را انتخاب کنید.

uninstall کردن

بعد از Uninstall شدن برنامه برای نصب مجدد آن اقدام کنید و احتمالا مشکل شما حل شده است.

حل مشکل this app can’t open for built-in administrator account با استفاده از PowerShell

اگر Store application اجرا نشود نمی توانید برنامه هایی که باز نمی شوند را آپدیت کنید که برای حل این مشکل استفاده از PowerShell را به شما پیشنهاد میکنیم. کلید ویندوز و S را فشار داده و عبارت PowerShell را نوشته،سپس روی آن راست کلیک کرده و Run as administrator را انتخاب کنید.

باز کردن powershell

با باز شدن PowerShell، خطوط زیر را وارد کنید و بعد از هر کد و شروع کد بعدی اینتر بزنید:

Get-appxpackage -packageType bundle |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode ($_.installlocation + “\appxmetadata\appxbundlemanifest.xml”)}

$bundlefamilies = (get-appxpackage -packagetype Bundle).packagefamilyname

get-appxpackage -packagetype main |? {-not ($bundlefamilies -contains $_.packagefamilyname)} |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode ($_.installlocation + “\appxmanifest.xml”)}

حل مشکل عدم اجرا و باز نشدن برنامه های در ویندوز ۱۰ با ریست کردن حافظه Store

اگر Store برای اپدیت کردن برنامه ها باز نمی شود شاید لازم باشد حافظه آنرا ریست کنید. با فشار دادن کلید ویندوز و X و انتخاب (Command Prompt(admin را باز کنید.

 انتخاب (Command Prompt(admin

سپس در آن عبارت wsreset.exe را بنویسید و برای اجرای آن اینتر کنید.

اجرای wsreset.exe

اکنون Command Prompt را ببندید و Store را برای آپدیت کردن برنامه ها باز کنید.

رفع مشکل مشکل built in administrator در ویندوز ۱۰ با استفاده Command Prompt

Command Prompt as administrator را باز کنید. عبارت زیر را در آن نوشته و اینتر کنید:

ren %windir%\System32\AppLocker\Plugin*.* *.bak

سپس کامپیوتر را ری استارت کنید.

مشکل باز نشدن برنامه ها ویندوز ۱۰ به دلیل اجرا نشدن  Application Identity service

شاید عدم اجرای Application Identity service علت باز نشدن برنامه های شما باشد.برای اجرای آن کلید ویندوز و R را فشار داده و servisec.msc را درآن تایپ کرده و اینتر کنید.با باز شدن آن، Application Identity service را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید. با باز شدن مشحصات آن قسمت Servisec status را انتخاب کنید.

تایپ servisec.msc

اگر آن روی Stopped تنظیم شده بود، روی Start کلیک کنید. سپس برای ذخیره تغییرات apply و OK کنید.کامپیوتر خود را ری استارت کنید.

منوService status

رفع مشکل built in administrator با انتقال پایگاه داده از یک پروفایل به دیگری

برای این کار نیاز است که یک پروفایل جدید بسازید و پایگاه داده را از سایر پروفایلها به پروفایل اصلی انتقال دهید. با فشار دادن کلید ویندوز و X و انتخاب (Command Prompt(admin را باز کنید.عبارات زیر را در آن نوشته اینتر کنید:

 انتخاب (Command Prompt(admin

net user “TempAdmin1” “password1” /add

net user “TempAdmin2” “password2” /add

net localgroup administrators “TempAdmin2” /add

از پروفایل فعلی با فشار دادن همزمان Ctrl+Alt+Delete خارج شوید. به اکانت TempAdmin1 وارد شوید و password1 را به عنوان پسورد بنویسید.از این اکانت خارج شوید.به اکانت TempAdmin2 با پسورد password2 وارد شوید. File explorer را باز کنید و روی View کلیک کنید و Hidden items را انتخاب کنید.

انتخاب hidden

در فولدر C:\Users\TempAdmin1\AppData\Local\TileDataLayer فولدر Database را پیدا کرده و آنرا کپی کنید.

کپی کردن database

در پروفایل اصلیتان در فولدر C:\Users\TempAdmin1\AppData\Local\TileDataLayer ، فولدر Database را پیدا کرده و آنرا به Database.BAD تغییر دهید و در آن paste را انجام دهید. کامپیوتر را ری استارت کنید و به پروفایل اصلی بروید.کلید ویندوز و S را فشار داده و به User Accounts بروید.

قسمت usr account

در قسمت Manage another account دو پروفایل TempAdmin1 و TempAdmin2 را انتخاب و Delete Account کنید.

پاک کردن بقیه اکانتها

رفع ارور this app can’t run on your pc ویندوز ۱۰ با ایجاد یک اکانت محلی

یکی دیگر از راه حل ها رفع ارور this app can’t open در ویندوز ۱۰، ایجاد یک اکانت محلی و انتقال همه فایلهای شخصی به آن است. در قسمت تنطیمات به Accounts بروید و در قسمت Family and other users روی Add someone esle to this PC کلیک کنید.

اضافه کردن یک اکانت

روی I don’t have this person’s sign -in کلیک کنید.

انتخاب I don't have this person's sign -in

سپس Add a user without Microsoft را انتخاب کنید.

انتخاب Add a user without Microsoft

یوزر و پسوردی را وارد کنید.و به Setting>Avvounts>Your Account بروید. در آن روی Sign in with local account instead کلیک کنید و nest را بزنید.سپس یوزر و پسورد اکانت محلیتان را وارد کنید و Sign out and finish را بزنید.هنگام انتقال به اکانت محلی فایلهای شخصی خود را انتقال دهید. سپس به Setting>Accouunts>your Account رفته و روی sign in with a Microsoft instead  کلیک کنید.

وارد شدن با اکانت ms

یوزر و پسورد خود را وارد کرده و Sign in شوید.

وارد کردن یوزر و پسورد

حالا می توانید اکانت قبلی را پاک کرده و ار این اکانت استفاده کنید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شاید بسیاری از علل باز نشدن برنامه ها در ویندوز ۱۰ متداول نباشند اما شاید با استفاده از راه حلهای بالا بتوانید آنها را رفع کنید. ما را از مشکلات خود و راه حلهای احتمالی رفع آنها آگاه کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • Faezeh says:

    سلام
    من از روش رفع مشکل مشکل built in administrator در ویندوز ۱۰ با استفاده Command Prompt استفاده کردم حالا ویندوز بالا نمیاد، چی کار کنم؟؟؟

  • شایان says:

    سلام.
    من اطلاعی ندارم ولی ناگهانی همه نرم افزار های اصلی ویندوز ۱۰ مثل اینترنت اکسپلورر و مایکروسافت استور و ایکس باکس گیم بار و … همگی از کار افتادن و ارور میدن چه راه خلی هست واسه درست کردنش اخه الان من حتی نمیتونم وارد فایر وال بشم و اون رو مدیریت کنم چون اون هم از کار افتاده ولی ستینگ و منوی استارت فایل منیجر و خیلی چیز های دیگه همه سالمن!
    تروخدا راهنمایی کنید!

    • محمد says:

      وای منم همین مشکلو دارم، دقیقا دیروز این اتفاق افتاد و هنوز این مشکل وجود داره

  • دنیا says:

    سلام من یه برنامه استیتا باز کردم الان هرکاری میکنم بسته نمیشه

  • zahra says:

    ایبابا من اینارو اچرا کردم کلا قاطی کرد

  • رضا says:

    سلام . من بازی rage رو نصب کردم ولی هرچی دابل کلیک میکنم بدون هیچ پیام یا خطایی بازی اجرا نمیشه.
    همه ی مشخصات سخت افزاری سیستم ok هست . و از ویندوز ۱۰ استفاده میکنم

  • Amir says:

    سلام من زمانی که بر روی نرم افزار هایی کخه نصب کردم کلیک میکنم یک صفحه به نام youll need a new app to open this .exe fileمیاد و بعد برنامه app store رو نشون میده لطفا کمکم کنید کلافم کرده

  • Erfan says:

    سلام من شبیه ساز تنسنت رو ریختم ولی بازش نمیکنه اولاش میامد ولی الان باز نمیکنه هرچی روش کلیک میکنم باز نمیکنه ممنون میشم کمکم کنید

  • امین says:

    سلام من ویندوز خاموش روشن میکنم
    اولین ارور ئر صفحه ویندوز
    you can not into your acount
    هست مشکلم چجوری رفع میشه

  • زهرا says:

    سلام واقعا خسته نباشید و انشاءالله واقعا خدا کمکتون کنه و خدا خیرتون بده

  • .. says:

    Slm mn hmro emthan kardam aslan dorost nashod
    Chikar konam dg??

  • آرین says:

    سلام با عرض خسته نباشید ببخشید استاد من از روش اولی استفاده کردم درست شد فقط ببخشید من sdkهای اندروید استودیوم بر روی درایو c ذخیره شده است میخواستم بدونم که آسیبی به آنها نمیزند؟

  • امیر says:

    سلام.کار من فوریه .لطفا سریع جواب بدید.من وقتی از قسمت apps and feature ,روی program and feature کلیک میکنم،صفحه ای باز میشه که در گوشه ی سمت چپش گزینه ای به نام turn windows feature on or off.وقتی رو اون میزنی باید تعدادی پوشه نشان بدهد.اما من هرچقدر منتظر موندم پوشه ها رو نیاورد.باید چیکار کنم که باز شه.لطفا سریع جواب بدید.ممنون

  • میلاد says:

    واقعی ممنونم از سایت خوبتون مشکلم کاملا برطرف شد خیلی ممنونم علی یارتون

  • mehdi says:

    سلام من در ویندوز ۱۰ هر کاری میکنم برنامه های ان باز نمی شود تمام مراحل بالا رو هم تست کردم همیشه هم یه نوع ایراد میگیره
    میخواد که اکانت ویندوز عوض بشه از راه حل شما که گفته بودید اکانت عوض کنید نیز استفاده کردم ولی گزینه Add someone esle to this PC را میزنم هیچ ‍‍ پنجره ای باز نمی شود تا ادامه دهم با تشکر

  • ebrahim nikkhoo says:

    بسیار عالی از کلیه دست اندکاران کمال تشکر را دارم