https://anzalweb.ir/1396/01/24/عکس-گرفتن-فیلمبرداری-صفحه-نمایش

با چند کلیک تمام اتفاقات صفحه نمایش را از صدا تا ویدیو و وبکم ضبط کنید

بسیاری از ما برای حل مشکلات خود ، تهیه فیلم های آموزشی ، ضبط سریع اتفاقاتی که شاید بعدا به یاد آودن آنها مشکل باشد و.. نیاز داریم که از صفحه سیستم عامل و اتفاقاتی که در آن رخ میدهد فیلم ، صدا یا تصویری تهیه کنیم . روش های سریع و کاربردی برای اینکار وجود دارد اما ما در ادامه به شما کار با یک نرم افزار سبک با امکانات حرفه ای که قابل استفاده در سیستم عامل های ویندوز ، مک ، آی او اس ، وب و.. میباشد را آموزش میدهیم.

آموزش فیلمبرداری ، ضبط صدا و عکس گرفتن از صفحه ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ

How to record windows screen with sound

ما قبلا در انزل وب نحوه ثبت سریع و فیلمبرداری ویندوز با فرمت GIF توسط یک نرم افزار کم حجم و بهترین برنامه های اندروید برای فیلم برداری از صفحه گوشی را به شما آموزش دادیم اما نرم افزاری که در ادامه به شما معرفی میکنیم نسبت به نرم افزارهای رقیب و متداول بازار کم حجم و سبک تر میباشد ، به علاوه اینکه شما میتوانید از آن بر روی ویندوز ، مک ، آیفون  و وب استفاده کنید.

فیلمبرداری از صفحه نمایش کامپیوتر و لپ تاپ

برای شروع ابتدا نرم افزار AceThinker Screen Grabber Pro را دانلود و بر روی سیستم عامل خود نصب کنید.

شما میتوانید نسخه ویندوز را با قیمت $۱۹.۹۵ ($۲۹.۹۵) و نسخه مک را نیز با قیمت $۱۹.۹۵ ($۲۹.۹۵) خریداری کنید ، همچنین برنامه دارای نسخه مجانی و اپ وب کاملا رایگان میباشد.

پس از نصب نرم افزار صفحه اصلی نمایش داده میشود که دارای رابط کاربری ساده میباشد.

فیلمبرداری از صفحه نمایش کامپیوتر و لپ تاپ

برای شروع ضبط کردن بر روی فلش کنار دکمه Start کلیک کنید ، لیستی نمایش داده میشود که میتوانید به دلخواه یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. در این لیست Region برای انتخاب قسمتی از صفحه و ضبط فیلم از آن ، Full screen برای ضبط تمام صفحه  ، Around Mouse برای ضبط محیط با حرکت موس و فضا اطراف آن ، Web Camera ضبط وبکم لپ تاپ و کامپیوتر شما و Only Audio جهت تنها ضبط صدا محیط ویندوز در فرمت های Mp3 و.. میباشد.

فیلمبرداری از صفحه نمایش

پس از انتخاب گزینه مورد نظر بر روی دکمه Start کلیک کنید ، به طور مثال با انتخاب Region ، شما ابتدا باید قسمتی از صفحه را که برای فیلمبرداری مد نظرتان است انتخاب و سپس تنظیمات را OK کنید.

پیغام تایید فیلمبردای

سپس پیغام تایید را که وضعیت میکروفون و کلیدهای ترکیبی برای توقف ، مخفی کردن و.. نمایش میدهد OK کنید.

پس از ۳ ثانیه فیلمبرداری آغاز میشود که در حین فرآیند ضبط امکان اضافه کردن نوشته ، تغییر ولوم صدا یا قطع کردن آن ، اضافه کردن وبکم و.. را دارید.

 عکس گرفتن از صفحه ویندوز

با کلیک بر روی دکمه قرمز Stop فیلمبرداری متوقف میشود  و به صفحه اصلی برنامه منتقل خواهید شد که فرمت فایل ضبط شد ، مدت زمان و حجم آن نمایش داده میشود.

نمایش فایل های ضبط شده

در نوار پایین برنامه دکمه های Play برای نمایش فایل ضبط شده ، Edit ویرایش ویدیو یا تصویر ( که نیازمند دانلود و نصب پلاگین مخصوص است) ، Upload برای آپلود فایل مورد نظر در یوتیوب یا انتقال با اکانت ftp در هاست ، Delete حذف فایل ، Remove پاک کردن از لیست و Open Folder نمایش محل ذخیره سازی آن میباشد.

با کلیک بر روی Upload میتوانید اطلاعات اکانت یوتیوب خود را وارد و فایل مورد نظر را به صورت مستقیم به اکانت خود انتقال دهید.

آپلود فایل فیلمبرداری ویندوز در یوتیوب

همچنین با کلیک بر روی آیکن Setting و انتخاب Task Scheduler میتوانید از قابلیت زمان بندی برنامه برای شروع فرآیند ضبط در یک روز یا زمان مشخص به صورت دوره ای یا یکبار اقدام کنید.

زمانبندی ضبط صفحه نمایش

با طی کردن مسیر Setting > Option وارد بخش تنظیمات برنامه میشود که در تب General قابلیت تنظیم مجدد کلید های میانبر برنامه ، محل پیشفرض ذخیره سازی و.. هستید.

تنظیمات برنامه

همچنین در تب Recording میتوانید فرمت ویدیویی پیشفرض ، تنظیمات موس ، صدا ، نمایش منو ها و دیگر تنظمیمات ویدیو را انجام دهید.

آموزش کار با AceThinker Screen Grabber Pro

ضبط صدا پخش شده محیط ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ

AceThinker Screen Grabber Pro علاوه بر اینکه نرم افزار کم حجم و کاربردی برای ضبط و تهیه فیلم از صفحه نمایش میباشد دارای امکان بسیار خوبی برای ضبط صدا در محیط ویندوز با فرمت های مختلف نظیر Mp3 ، OGG ، Wav و.. با تنظیم ولوم مورد نظر باشد که باعث شده در بین نرم افزارهای کم حجم و کاربردی بسیار خوب در زمینه ضبط اتفاقات ویندوز قرار گیرد.

ضبط صدا پخش شده محیط ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ

تجربه و پیشنهاد شما ؟

برای فیلمبرداری ، گرفتن عکس یا ضبط صدا از صفحه نمایش سیستم عامل کامپیوتر و لپ تاپ خود از چه روش هایی استفاده میکنید ؟ آیا نرم افزار بالا از نظر کارایی برای شما مفید بوده است ؟ تجربه کار و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما و دگیران به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی در کل روز
روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی در تمام روز بدون مصرف باتری
تاثیر نگاه کردن به صفحه نمایش روشن وسایل روی خواب و کنترل آن
تاثیر نور مصنوعی موبایل ، کامپیوتر و… روی خواب و راه های کنترل آن
Turn Off The Monitor/Display after Windows Lock Or With a Click
اتوماتیک با قفل شدن ویندوز یا با یک کلیک صفحه نمایش را خاموش کنید
چگونه در عرض چند ثانیه مشکلات ویندوز را ثبت کنیم
چگونه در عرض چند ثانیه مشکلات ویندوز را ثبت کنیم

نظرات

  • رضا says:

    سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال دارم وقتی میخوام با برنامه های ظبط ویدیوو از لب تابم از روی یه فیلم ظبط بگیرم فیلم مورد نظر صفحش سیاه میشه فیلم مورد نظر رمز داره واسه همین نمیتونم بدم دوستم راه حلی دارین؟؟ ممنون