10 روش برای حل مشکل parse error یا there is a problem parsing the package اندروید

۱۰ روش برای حل مشکل parse error یا there is a problem parsing the package اندروید

تقریبا ۸۰% از مردم سیستم عامل اندروید را ترجیح می دهند. اندروید به دلیل ماهیت کاربر پسند، ارزان بودن، منبع باز بودن و بسیاری دلایل دیگر محبوب شده است. اما هنوز برخی مشکلات وجود دارد. اندروید دارای مجموعه برنامه های کاربردی گسترده است که ممکن است هنگام نصب برخی از آنها بامشکلاتی روبرو شویم . امروز ما در انزل وب در مورد شایع ترین خطا که کاربران اندروید با آن روبرو هستند بحث می کنیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

۱۰ روش رفع پیغام خطای there is a problem parsing the package در گوشی و تبلت های اندروید

 Ways To Fix “There Was A Problem Parsing The Package” | Parse Error Solved10

مشکلی در تجزیه بسته وجود دارد یا خطای تجزیه به چه معناست؟

همانند دیگر ارورهای آزار دهنده اندروید ، خطای تجزیه یا There Was A Problem Parsing The Package (مشکلی در تجزیه بسته وجود دارد) در نصب برنامه کاربردی رخ می دهد. وقتی شما سعی می کنید برنامه ای را نصب کنید به طور ناگهانی یک پنجره pop up می گوید “there is a problem parsing the package” که به این معناست که نرم افزار به علت مشکل تجزیه کننده اندروید (مشکل تجزیه) نمی تواند نصب شود.

احتمالا شما در حال عیب یابی این مشکل متوجه شده اید که  وقتی سعی دارید یک فایل APK را نصب کنید و یا فایل های manifest را تغییر دهید و یا در حال دانلود برنامه از play store ( فروشگاه اپ) رخ می دهد.

شما ممکن است راه های متفاوتی را برای از بین بردن There Was A Problem Parsing The Package بکار برده باشید، اما خطا باز هم ظاهر شود، نگران نباشید راه حل هایی برای رفع خطای تجزیه وجود دارد و نصب برنامه بدون هیچ مشکلی انجام می شود. شما فقط بدانید، خطای تجزیه به چه معناست؟ از لحاظ فنی، تجزیه، فرایند تجزیه و تحلیل رشته ها ( که شامل سمبل ها، کاراکترها و غیره است ) در زبان طبیعی و یا ماشین است. لازم است قواعد رسمی گرامر مربوط به کامپیوتر را دنبال کنید. بنابراین هر زمان در سرویس های google play خطای تجزیه رخ داد، به این معناست که وقفه ای در فرایند تجزیه و تحلیل اتفاق افتاده است پس خطای pop up می گوید که نرم افزار نصب نشده است.

دلیل خطای تجزیه Parse Error در گوشی و تبلت های اندروید چیست ؟

قبل از اینکه به مرحله بعد که در مورد چگونگی رفع خطای تجزیه است برویم، من فکر می کنم که شما باید بدانید که چرا چنین خطاهایی رخ می دهند. دلایل مختلفی وجود دارد. قطعا یکی از آنها باعث خطای تجزیه شما می شود.

  • فایل ممکن است ناقص دانلود شده باشد.
  • نرم افزار ممکن است برای سخت افزار شما و یا نسخه سیستم عامل شما مناسب نباشد.
  • به علت تنظیمات امنیتی
  • فایل APK خراب است

روش های حل مشکل There Was A Problem Parsing The Package

۱- حل مشکل ارور Parse Error در اندروید با چک کردن فایل Manifest

فایل Manifest به این معناست که فایل apk مطابق نیازمندی های کاربر سفارش سازی شده است مانند اینکه برخی کاربران فایل apk را برای حذف تبلیغات استخراج می کنند . فایل apk را دوباره ایجاد می کنند چنین فایل هایی را فایل manifest شده می نامند. افرادی که فایل manifest را دستکاری می کنند با خطای تجزیه روبرو می شوند. فایل Androidmanifest.xml را به تنظیمات پیش فرض تان تغییر دهید و همچنین نام فایل را چک کنید. اگر نام اصلی فایل aap.apk است و اگر شما آن را به app1.apk تغییر نام دهید ممکن است یک خطا رخ دهد. اگر برخی مشکلات کد نویسی وجود دارد و شما دانش برنامه نویسی دارید، به کد نگاه کنید

how-to-sloved-parse-erroe

۲-حل مشکل تجزیه بسته در اندروید با تنظیمات امنیتی

برای اهداف امنیتی، گوشی دارای تنظیمات داخلی است که اجازه نصب برنامه ها از طریق برنامه های میانجی (۳d party app) را نمی دهد به غیر از برنامه های تلفن همراه که توسط play store فراهم شده است . برنامه از وب سایت غیرقابل اعتمادی که ممکن است برای تلفن همراه شما خطرناک باشد نصب نمی شود. اما اگر شما هنوز می خواهید برنامه را نصب کنید، تنظیمات امنیتی خود را چک کنید:

به تنظیمات (setting) بروید.

به پایین بروید و گزینه security (امنیت) را انتخاب کنید.

فعال بودن گزینه Unknown sources (منابع ناشناخته) را چک کنید.

۳- حل مشکل parsing the package در اندروید با فعال کردن USB debugging

برای فعال کردن USB debugging

به settings بروید سپس به پایین صفحه بروید گزینه “About device” ( درباره دستگاه) را خواهید دید آن را انتخاب کنید.

گزینه build number ( شماره ساخت) را نگاه کنید

روی build number هفت بار ضربه بزنید ( تپ)

شما پیغام “you are now a developer”  ( شما حالا یک توسعه دهنده هستید) را مشاهده خواهید کرد.

پس از فعال شدن به setting  برگردید

Developer options ( گزینه های توسعه دهنده) را انتخاب کنید

USB debugging را تیک بزنید

این موارد بر روی بسیاری از گوشی های هوشمند کار می کند. حالا سعی کنید برنامه مورد نظر دوباره برنامه را نصب کنید.

۴- حل مشکل خطای تجزیه در اندروید با بررسی خراب بودن فایل برنامه

خطای تجزیه ممکن است به علت خراب بودن فایل نیز رخ دهد.در این حالت، فایل جدیدی دانلود کنید و بعد از کامل شدن فایل APK دوباره برای نصب آن تلاش کنید. این ممکن است به شما کمک کند.یک راه حل بهتر این است که برنامه را از google play store ( فروشگاه بازی گوگل) دانلود کنید و مطمن شوید که فایل به طور کامل دانلود شده است چونکه دانلود فایل به طور ناقص می تواند موجب خطای تجزیه شود.

۵- رفع مشکلی در تجزیه بسته رخ داده است اندروید با غیر فعال کردن آنتی ویروس

اگر شما برنامه های کاربردی مانند آنتی ویروس و برنامه های پاک کننده را نصب کرده اید، این برنامه ها می توانند از نصب برخی برنامه های کاربردی جلوگیری کنند. آنها دانلود از سایت های غیرقابل اعتماد را مسدود می کنند. اگر شما واقعا می خواهید برنامه را نصب کنید پس به طور موقت آنتی ویروس خود را متوقف کنید.

۶- حل مشکل پیغام خطای تجزیه بسته در اندروید با پاک کردن کش کوکی های play store ( فروشگاه بازی)

یکی از بهترین گزینه ها پاک کردن کش اندروید  و کوکی های play store است. وقتی مشکل تجزیه از google play store خودتان است این ممکن است به شما کمک کند.

how-to-fixed-problem-parse-error

Google play store را باز کنید

Sidebar( نوارکناری) را انتخاب کنید و گزینه settings( تنظیمات) را انتخاب کنید.

در general settings ( تنظیمات کلی) شما clear local search history ( پاک کردن تاریخچه محلی جستجو) را پیدا خواهید کرد.

۷- رفع خطای parse error در اندروید با دانلود از Google Play

قبلا در مورد دانلود مستقیم از گوگل پلی برای کاربران ایرانی بسیار صحبت کردیم اما گاهی اوقات اگر شما سعی کنید به جای اینکه برنامه را از play store دانلود کنید آن را به طور مستقیم از وب سایت و یا اپ های میانجی مثلکافه بازار و.. دانلود کنید که ممکن است خطای تجزیه رخ می دهد.

 دانلود از play store

برنامه کاربردی را در play store جستجو کنید اگر شما نمی توانید برنامه را دریافت کنید این بدان معنی است که برنامه برای دستگاه شما وجود ندارد و گاهی اوقات وقتی فایل به طور ناقص دانلود شد سعی کنید دوباره آن را از play store دانلود کنید.

۸-حل مشکل ارور Parse Error با نصب نسخه قدیمی برنامه

شاید آخرین نسخه برخی برنامه ها در گوشی شما پشتیبانی نشود. سعی کنید نسخه های قدیمی تر برنامه را دانلود کنید. شما می توانید نسخه قدیمی را از سایت های توسعه دهنده نرم افزار دانلود کنید.

۹- حل مشکل پیغام خطای there is a problem parsing the package با ریستارت کردن

این می تواند آخرین گزینه باشد.بعد از اینکه تمام گزینه های بالا را امتحان کردید و جواب نگرفتید گزینه ریستارت کردن  را امتحان کنید اما مطمن شوید که نسخه پشتیبان از اطلاعات حافظه تلفن و کارت SD گرفته اید.

reset-for-solved-problem-parse-error

۱۰-حل مشکل parsing the package اندروید با سازگار کردن

اگر راه حل های بالا جواب نداد این به این معناست که نرم فزار با گوشی شما سازگار نیست. این نرم افزار ممکن است برای سخت افزار و یا سیستم عامل دستگاه شما مناسب نباشد. نرم افزار را در دستگاه اندرویدی دیگری که سخت افزار بهتر و یا سیستم عامل نسخه بالاتری دارد نصب کنید. اگر نرم افزار را در یک نسخه اندروید مثل JellyBean یا KitKat نصب کردید و در نسخه دیگری مانند Marshmallow کار نکرد به دلیل ناسازگاری است.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما برای حذف مشکل خطای تجزیه چه راهی را استفاده کردید و از طریق کدام روش مشکل شما برطرف شده است؟ چه راهی را پیشنهاد میکنید؟ اگر روش دیگری برای حذف این مشکل میشناسید میتوانید آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • هادی says:

    سلام در راه حل اول چگونهفایل را از app1.apk به aap.apk تغییر بدم به جایی که گفته شده رفتم ام بلد نیستم چگونه تغییر بدم

  • Agahi90 says:

    هوالرزاق
    سلام و احترام
    بسیار مفید بود

  • فرزانه says:

    سلام.مشکل گوشی من اینه ک تا چند روز پیش داشتم ب راحتی با اینستام کار میکرم و مشکلیم نداشتم.گوشیم حافظش پر شد چند تا چیزو پاک کردم و همزمان اینستامو هم اپدیت کردم و چند دقیقه بعدش وقتی میزنم روی برنامه اینستا چند ثانیه صفحه سفیده و بعدم بیرون میاد از برنامه.لطفاااا راهنمایی کنین??

  • mohammadi says:

    مرسی ،عالی بود ، من از google play دانلود کردم مشکلم حل شد.

  • محمد says:

    سلام من هنوز امتحان نکردم اگرعمل کنه خوبه

    • Roxana says:

      آقا من گوشی دیگه ای ندارم با لپ تاپ شبیه ساز اندروید رو نصب کردم ولی نسخه ی اندرویدم پایینه کسی اگه Gmail بالاتر از اندروید ۸ داره لطفا بگه خیلی نیاز دارم 😢
      برای رضای خدا 😐👌

  • Tiger24 says:

    سلام من همه این راه حل ها رو امتحان کردم ولی نشد بازی وبرنامه از گوگل پلی نصب میشه اما از بازار و… وحتی ازیه گوشی دیگه ام برنامه میریزم ارور میده تورو خدا بگین چی کار کنم

  • Ali says:

    سلام.
    اگر نسخه برنامه ای که می خواهید نصب کنید در گوگل پلی موجود نبود،می توانید از مایکت دانلود کنید.

  • AMIRREZA says:

    خدا نگه دارتان من از مرحله هشتم استفاده کردم درست شد خدا خیرتان بده موفق باشید

  • مهرناز says:

    منم گوشیم همین مشکلو داره
    دانلود میکنم نصب نمیشه
    اما اگر همون ورژنو از شیریت انتقال بدم ب گوشییم؛ب راحتی نصب میکنه

  • ارش says:

    سلام کل راها رو رفتم حتی برنامه zipeingهم نصب کردم نشد فقط چندروز بازش کرد اما فیلم هارو باز نکرد خدایی اگر قیمت گوشی مثل سال قبل بود میزدمش به دیوار

  • سعیدصفایی says:

    واسه منم ازوقتی یه موبوگرام بدون فیلترنصب کردم که شبانه روز فقط بالاش تبلیغات داره، بعدش اینستاگرام میخوام نصب کنم خطای تجزیه بسته مینویسه، ضمنا اینترنت روکه روشن میکنم یه تبلیغاتی برام میاد گوشی هنگ میکنه، باید بزنم خانه بعد همه برنامه های بازشده رو ببندم تا درست بشه، اینستا نصب نشد وهمچنان خطای تجزیه میده….

  • reza says:

    سلام من زبان گوشیمو انگلیسی کردم نصب شد

  • رسول says:

    سلام خسته نباشید،من مشکل تجزیه بسته رخداده است رو واسه اپ اینستا دارم تمام مراحلی رو هم که شما گفتید انجام دادم اما بازم خطا میده لطفا اگه میشه یه راهنمایی بکنید،

  • حمید says:

    سلام
    من همه راههای بالایی رو رفتم ولی چون نسخه اندروید من ۴.۰.۴ هستش دیگه نرم افزارهای بروز شده اصلا سازگاری نداره حتی تنظیم کارخانه هم کردم ولی جواب نداد.
    دو راه بیشتر نداریم
    ۱- باید از نسخه های قبلی و ورژن های پایین نرم افزارها استفاده کنیم
    ۲- از خیر این گوشیها بگذریم و به دنبال گوشی جدید باشیم

  • مهراد says:

    سلام من هر کاری میکنم اینستاگرام و تلگرام طلایی نصب نمیشه و ارور مشکل در تجزیه بسته وجود دارد رو میده نسخه های قدیمیشو هم نصب کردم فایده نداشت. نسخه اندروید تبلتم ۴.۰.۴هستش روش هایی رو که گفته بودید انجام دادم اما فایده نداشت کمکم کنید دیوونه شدمممممم

  • حميد says:

    سلام برای من هم چنین مشکلی پبش اومد و به روش زیر تونستم مشکل رو برطرف کنم
    در قسمت Setting گزینه Manage Apps رو انتخاب کردم و بعد برنامه Google Play Store رو انتخاب کردم و آیتم های Clear Data , clear Cash رو زدم و بعد از اون با وصل کردن فیلتر شکن از برنامه Google Play Store نرم افزار رو دوباره دانلود و نصب کردم (علت وصل کردن فیلتر شکن هم به خاطر تحریم نرم افزار برای ایران بود).

  • Nzi says:

    من هیچ برنامه ای نصب نمیکنم و خود ب خود گوشی ارور میده خزای تجزیه در بستع
    باید حتما گوشیو خاموش کنم کامل تا درست شه
    یا بعضی وقتا خود ب خود ی برنامه پیشنهاد میده ک نصب کنید و تا نصب نکنم بیخیال نمیشه
    ویروش کشم نصب کردم ولی هیچی.نشد
    ت ر خدا بگید چیکار.کنم دیگ کلافع شدم??

  • علی says:

    پیشنهاد من اینه که موقتا حافظه جانبی sdcard رو از گوشی جدا کنید.
    Settings -> Storage
    و روی حافظه جانبی کلیک کنید و بدنبال گزینه unmount باشید ( یک مثلث با یک خط زیر آن در اندروید ۶) پس از آن به سمت برنامه رفته و آن را نصب کنید به احتمال بسیار زیاد برنامه بدون هیچ مشکلی نصب میشود (اگر مشکل از فایل دانلود شده نباشد).
    پس از نصب برنامه دوباره به حافظه موبایل در تنظیمات رفته و اینبار بر روی mount لمس کنید تا حافظه جانبی دوباره متصل شود.

  • مهسا says:

    سلام،خسته نباشید.ممنونم از راهنمایی های جامع و کاملتون.

  • جلیل نلیط زاده says:

    وقتی برنامه نصب میکنم برنامه نصب نمیشود مینویسد مشکل در تجزییه بسته وجوددارد

    • زهرا says:

      دوست عزیز,سلام.من سوال شما رو اینجا دیدم.من اینستامو پاک کردم الان دانلود میکنم نصب نمیشه میگه مشکل تجزیه بسته داشت.چکار کنم درست شه؟

  • mehrsa says:

    سلام تروخدا کمکم کنین.من اینستا رو نصب کردم باز حذف کردم امروز ک خواستم نصب کنم همون ارور parsing the pakageمیاد همه کارای بالا رو جزراه حل ۳نکردم اونم چون build number و نمیشه باز کرد.کمکم کنین دارم دیوونه میشم ??????

  • علی says:

    سلام من تبلتم اندروید۴.۲.۲بود برای مثال بازی کلش خوب کار میکرد.چن روز پیش اصلا بازی بالا نمیاد و هرچی نخسه به روز میگیرم خطا تجزیه میده لطفااا کمک کنید ممنونم

  • جلیل says:

    نظر خود را بیان کنیدمشکلی در بسته وجود دارد

  • محمد says:

    من یک نرم افزار شخصی میکنم کامل و بدون اشتباه بعد که میام نصب کنم مینویسه
    به نظر میرسد که این بستع خراب است چجوری حلش کنم
    تورو خدا بگید اندروید گوشی هم ٧

  • Mhr says:

    سلام.نمیتونم وارداکانت قبلیم بشم…خطای نامشخص میده…ازگوگل پلی نمیتونم اینستاگرام رونصب کنم میگه درکشور شما قابل دریافت نیس…میشه بگین دلیلشو؟؟؟؟ممنون

  • hadi says:

    سلام خواهش میکنم ی کمکی بکنین حتی ی فیلم هم نمیتونم بعدازدانلود ببینم میگ.مشکلی در تجزیه بسته وجود داره

  • hadi says:

    Salam hach kodom in ravish ba dardam nakhord.

  • علیرضا says:

    مشکل عدم تجزیه بسته را فقط با یک ری استارت حل کردم.سپاس

  • ابراهیم نگهداری says:

    سلام.برای حل خطا در تجزیه بسته همان فایل را با کامپیوتر یا لب تاب دانلود کنید.صد در جواب میده.یا علی