hack-phone

راه های جلوگیری از هک شدن گوشی بدون اجازه شما از طریق اس ام اس ، وای فای و..

اگر شما گوشی تان را در خانه جا گذاشته باشید متوجه خواهید شد که چقدر از آن استفاده می کنید. به طور میانگین، ما ۱۱۰ بار در روز تلفن همراه خود را چک می کنیم. از آنها برای پرداخت پول، خرید، ردیابی سهام و معامله در بازار سهام و غیره استفاده می کنیم. گوشی های همراه دارای رخنه های امنیتی هستند و شماره موبایل شما اولین چیزی است که یک هکر برای شروع حمله به آن نیاز دارد. در ادامه نشانه ها و روش های جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل را در انزل وب بررسی میکنیم.

آموزش راههای جلوگیری از هک شدن گوشی اندروید از طریق اس ام اس ، شماره تلفن و..

How To Stop Your Phone From Being Hacked|How to Prevent Your Cell Phone from Being Hacked

با استفاده از شماره شما، هکرها می توانند پیام های متنی که حاوی یک لینک مخرب هستند را ارسال کنند و تا وقتی که روی آن کلیک نشود اجازه خواندن متن را نمی دهد. به تماس های شما گوش می دهند و حتی مکان تقریبی شما را ردیابی میکنند. بیشتر از لپ تاپ یا کامپیوترهای شخصی، گوشی های هوشمند مورد هدف هکرها هستند. هکرها می توانند ترافیک های مخرب را از طریق تلفن تان و فروشگاهی که اطلاعات را از آن جمع آوری می کنید دوباره هدایت کنند. این به این معناست که هک کردن موبایل از طریق اینترنت ، شماره تلفن ، اس ام اس ، وای فای و.. امکان پذیر است و متاسفانه همه مراجع قانونی، به جای مقصر واقعی، شما را به عنوان هکر تعقیب کنند.

چگونه از هک شدن تلفن همراه خود جلوگیری کنیم؟

کشف مکالمات دوستانه، تصاویر یا متون که در اینترنت در معرض دید همه قرار گرفته است نه تنها تجاوز به حریم خصوصی است بلکه می تواند به زندگی اشخاص و امرار معاش شان آسیب برساند. اگرچه سیاستمداران و افراد مشهور بیشترین قربانیان هستند، شما این فرصت را دارید که از حمله هکر ها خود را محافظت کنید.

قبل از شروع روش های افزایش امنیت و علائم هک شدن گوشی موبایل پیشنهاد میکنیم تا حد ممکن از جیل بریک و روت کردن گوشی هوشمند خود خودداری کنید و همچنین از باز کردن لینک های ناشناخته که از طریق ایمیل ، اس ام اس و پیغام در شبکه های اجتماعی معرفی میشوند تا حد زیاد دوری نمایید چراکه ممکن است این لینک ها حاوی بد افزار ، تروجاون و.. باشند.

قبلا در انزل وب در مورد چگونه بفهمیم که گوشی ما تحت کنترل و جاسوسی است بحث شده است. در این مطلب نیز به شما کمک خواهیم کرد که خود و عزیزانتان را با رعایت نکات امنیتی و تشخیص هک گوشی از قربانی شدن توسط حمله هکرها محافظت کنید.

How to Prevent Your Cell Phone from Being Hacked with Protecting yourself

قسمت ۱- جلوگیری از هک تلفن همراه با محافظت از خود

باید این واقعیت را پذیرفت که گاهی اوقات افراد به منظور هک اطلاعات شخصی تان به زندگی تان سرک می کشند. برای مثال ممکن است یک رابطه دوستانه بهم بخورد و یا دوستانی که به دلایلی، رابطه شان را با شما به یک رابطه غیر دوستانه تغییر داده اند. شما نمی توانید این روابط را پیش بینی کنید پس باید از اطلاعات شخصی تان به درستی محافظت کنید.

۱- جلوگیری از هک گوشی با استفاده از رمز های عبور

رمز عبورتان را با هیچ کس به اشتراک نگذارید – حتی وقتی که شما استثا” به کمک کسی که عمیقا به او اعتماد دارید نیاز دارید( مانند همسر) بعد از آنکه به شما کمک کرد رمزتان را تغییر دهید. پسورد خود را با هر شخصی در محل کار و یا در اجتماع یا بهتر بگوییم رمزهای عبور را در ملاء عام با هیچ کس به اشتراک قرار ندهید و رمزهای عبور خود را در تلفن همراهتان ذخیره نکنید.

داده های خصوصی تان را برای مدت طولانی در تلفن همراه تان نگهداری نکنید. وقتی هکر ها حساب ایمیل شما را هک می کنند، اطلاعات شما به احتمال زیاد به طور دائم از بین می رود و حتی با بازنشانی رمز عبور اجازه ورود به حسابتان را نمی دهد.

How to Prevent Your Cell Phone from Being Hacked with back up

۲- تهیه نسخه پشتیبان ازفایل ها و عکس ها

یک نسخه پشتیبان از مکاتبات، فایل های پیوست شده و یا عکس هایی که در تلفن هوشمند خود دارید در جایی دیگر ذخیره کنید. بکاپ را در کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و غیره نگهداری کنید. نحوه تهیه نسخه پشتیبان در گوشی های اندروید قبلا در انزل وب مورد بحث قرار گرفته است.

How to Prevent Your Cell Phone from Being Hacked with Think

۳- پاک کردن اطلاعاتی که از آن بکاپ گرفتید

وقتی که از اطلاعات بکاپ گرفتید و در جای دیگر ذخیره کردید اطلاعات را از روی گوشی پاک کنید. هر گونه اطلاعات که ممکن است از شما دزدیده شود و به خاطر دریافت آن مجبور به پرداخت رشوه شوید را کاملا از روی گوشی پاک کنید.

قسمت ۲- جلوگیری از هک موبایل اندروید با رمز های عبور قوی

How to Prevent Your Cell Phone from Being Hacked with Strengthening passwords

۱- حفظ امنیت اندروید با محافظت از طریق رمز عبور صوتی ، اثر انگشت ، تشخیص چهره و..

یکی از راهایی که مطمن شوید هکرها پیام های خصوصی و.. شما را از گوشی تان حذف نمی کنند  ایجاد رمز محافظت شده منحصر به فرد مثل اثر انگست ، صوت و.. برای دسترسی به بخش های موبایل است. برای بدست آوردن رمز عبور منحصر به فرد شما از راه دور کار برای هکر ها سخت تر است. بسیاری از سیستم ها اجازه دسترسی به پست صوتی تلفن همراه از هر تلفنی می دهند که اگر شما تنظیمات رمز عبور را فعال نکرده باشید می تواند آسیب پذیر باشد پس دقت کنید که از رمزهای نوین و تا حد امکان از اپ هایی هایی مثل رمزگذاری با تشخیص چهره و..برای دسترسی به بخش های مهم گوشی خود استفاده کنید و اگر  هنوز از رمز های عدد و حروف استفاده میکنید که به راحتی حدس زده می شود حتما آن را به یک رمز عبور قوی تغییر دهید.

Choose a password

۲- انتخاب رمز عبوری که به سختی حدس زده می شود

ممکن است برای شما ساده باشد که کلمات عبور ساده را حفظ کنید اما کلمات عبوری که به هر طریق به شما ربط پیدا می کند مانند تاریخ تولد، شماره تلفن همراه و یا هر چیز دیگری که به راحتی توسط دیگران حدس داده می شود خطرناک است. اجتناب از استفاده از کلمات عبور آشکار مانند تولد، سالگرد ازدواج، یا شماره های متوالی مانند ۱۲۳۴۵ ، استفاده نکردن از کلماتی مانند نام مادر یا نام حیوان خانگی تان و نام ها و یا کلماتی که به سادگی هر کسی که شما را می شناسد حدس می زند.

یکی از روش های داشتن کلمه عبور ایمن و قوی استفاده از دنباله رشته ای پیچیده که شامل حروف بزرگ، اعداد و سمبل ها است. رشته پیچیده ای که شما ایجاد می کنید یک کلمه عبور ایمن تر را ایجاد می کند. از کلمات بزرگ در وسط کلمه عبور و سمبل هایی که باعث پیچیده شدن کلمه عبور می شود استفاده کنید.

Don’t use the same password for all your phone accounts

۳- از کلمات عبور یکسان برای همه حساب های تلفن همراه تان استفاده نکنید.

اگرچه استفاده از رشته کلمات عبور متفاوت برای هر حساب تان می تواند گیج کننده باشد اما بهترین راه برای محافظت از تلفن همراه تان استفاده از کلمه عبور متفاوت برای هر حسابی است که از طریق تلفن همراه مشاهده می شود.

Update your phone’s password as often as possible

۴- بروزرسانی کلمه عبور تلفن تا جایی که امکان دارد.

برای حفظ امنیت فراموش نکنید که کلمه عبورتان را تغییر دهید. تا جایی که ممکن است کلمه عبور را به صورت هفتگی تغییر دهید.یک زمانبندی برای بروزرسانی کلمه عبور ایجاد کنید که به صورت هفتگی، ماهانه یا چهار ماهه انجام شود. هنگامی که کلمه عبور خود را به روز کردید آن را در جایی به دور از تلفن، کیف دستی، کیف پول و یا هر چیزی که در ارتباط با گوشی تان است بنویسید و ذخیره کنید.

قسمت ۳- داشتن امنیت با نکات امنیتی دیگر

 Bluetooth enabled

۱- اگر بلوتوث شما فعال است مطمن شوید که مد Discoverable آن غیر فعال است.

این باعث می شود که گوشی شما توسط اسکن برای بلوتوث های دستگاه هایی که در آن منطقه هستند جلوگیری کند. این تنظیمات به طور پیش فرض در گوشی های تلفن جدیرتر انجام شده است.

Install mobile security software

۲- نصب نرم افزارهای امنیتی که تلفن شما آن را پشتیبانی می کند.

بسته به نوع تلفن شما ممکن است نرم افزارهای امنیتی رایگانی وجود داشته باشد. برای مثال وقتی تلفن برای مدتی بیکار بود تلفن قفل شود. این قفل کردن باعث می شود در صورتی که گوشی شما به سرقت رفت فرد سارق به اطلاعات خصوصی شما دسترسی نداشته باشد.

نصب برنامه ای که در صورت سرقت گوشی به شما امکان کنترل گوشی از راه دور را بدهد. برخی برنامه ها به شما این امکان را می دهند که در صورت دزدیده شدن گوشی شما، محل را ردیابی کنید و یا حتی به طور کامل تمام اطلاعات شخصی ذخیره شده بر روی گوشی را پاک کنید.

اگر شما برنامه آنتی ویروس را بر روی گوشی تان نصب نکرده اید، خواندن را متوقف کنید و بلافاصله یک آنتی ویروس نصب کنید. برنامه های آنتی ویروس خیلی خوبی وجود دارند که کاملا رایگان هستند.

در نهایت مجددا تاکید میکن م بر روی لینک هایی که از منابع ناشناخته دریافت می کنید کلیک نکنید. تمام اطلاعات گوشی خود را رمزگذاری کنید و حتما  یک برنامه نظارتی را برای ثبت تمام فعالیت ها بر روی گوشی خود نصب کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

به نظر شما چه محافظت دیگری برای موبایل ها وجود دارد که با استفاده از آن بتوان از هک گوشی های اندروید ، آیفون و.. جلوگیری کرد؟ تجربه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

Ethical Hacker یا هک اخلاقی چیست؟ هکر قانون مند کیست؟
بررسی: Ethical Hacking یا هک اخلاقی چیست؟ هکر قانونمند کیست؟
آشنایی با انواع هکرها: هکر کلاه سیاه ، سفید ، قرمز و.. کیست؟
آشنایی با انواع هکرها: هکر کلاه سیاه ، سفید ، قرمز و.. کیست؟
چرا نباید از اس ام اس برای تایید دو مرحله ای استفاده کرد؟ روش جایگزین مناسب چیست؟
چرا نباید از اس ام اس برای تایید دو مرحله ای استفاده کرد؟ روش جایگزین مناسب چیست؟
هکرها چگونه شما را میبینند ؟ روش های رایج هک دوربین ابزار دیجیتال
هکرها چگونه شما را میبینند؟ روش های رایج هک دوربین ابزار دیجیتال

نظرات

  • مسعودرضایی says:

    متاسفانه چیزهایی که شما عنوان کردید نمیتواند کمک شایانی بکند الان من چند وقته میخواهم رمز عبور سامسونگ اکانتم روتغییر بدهم نمیشهدیا اصلا حساب رو حذف کنم نمیشه نمیدونم چی کار کنم

  • امیر says:

    سلام ببخشید من یه برنامه ای نصب کردم فکر کنم رت بود اینستامو دیلیت کردم اگه کسی به اینستاگرام من دسترسی داشته باشه میتونه به گالری هم دسترسی داشته باشه
    واینکه گوشی که هک شده با رسیت فکتوری درست میشه یا نه
    جواب بدید خیلی مهمه

  • M says:

    سلام من مطمئنم گوشیم هک شده چون تمام نشانه های هک شدن رو داره، باید چیکار کنم؟

  • خداااا says:

    سلام ببخشید گوشی من توسط یک فرد معمولی هک شده ک منو تهدید ب پخش اطلاعاتم کرده توروخدا بگید باید چکار کنم خیلی نگرانم ، آیا با عوض کردن شمارم میتونم از هک دوباره جلوگیری کنم؟؟؟گوشیم امنیت خواهد داشت؟؟؟؟خواهشمندم حواب بدین لطفا

  • Niloo says:

    سلام . ببخشید یه برنانه یا آنتی ویروسی معرفی کنید که باهاش بفهمم هک شده گوشیم یا نه ؟ میخوام وانل مطمئن بشم . خطم هک میشه یا گوشیم ؟

  • Saber says:

    سلام من گوشیم مطنن هستم هک شده با یه نفری دیشب تو تلگرام اشنا شدم تو یه گپی پیام گذاشته بود ک هرکسی میخواد بدون فیلتر شکن از تلگرام استفاده بکنه بیاد پیوی منه ساده هم رفتم پیوی یه فایلی داد گفت ک اونو نصب کنی نوشتم توش چجوری ازش جلوگیری کنی زدم دانلود کردم نصب ک شد رو صفحه گوشیم بالا نیومد امروز رفتم متوجه شدم به مخاطبین گوشیم اس ام اس داده توروخدا توروخدا یکاری بکتید از دستش نجاب پیدا بکنم

  • تهمینه says:

    عرض ادب . شما از هر شاخه ای لطف کردید وبابت هک گوشی راهنمایی کردین ولی چیزی که سوال کردم رو برام بازگو نکردین سوالم اینکه چیکار کنم پیامهایی که خصوصی بوده وشوهرم منو هک کرده واون پیامهارو داره چطور از توی گوشیش پاک کنم که باعث جدائیمون نشه سپاسگزارم کمکم کنید

  • مانی says:

    سلام.من اطلاع دارم از اینکه با پیشرفته ترین سیستم جاسوسی و اسپای هک شدم.گوشیه اندرویدم.همه جوره هم دسترسی به اطلاعاتم پیدا کردن.هم اطلاعات سیمکارت در طول سالهاو هم گوشی و همه چی.سوالم اینه اگر گوشیم رو فلش کنم.ایا گوشیم امنه برا استفاده با خط جدید؟یا چه راهی وجود داره.گوشیم پاکسازی بشه.ممنون از راهنماییتون

  • آرین says:

    سلام.اگ ازطریق لینکی ک در ایمیل بازکردم هک شده باشم.وبعدایمیلوحذف کرده باشم بازم گوشیم هکه؟دراینصورت چیکارکنم؟ممنون

    • سارا says:

      سلام برای من یه پیامکی اومد که فرستندش شماره نداشت ایمیل بود و یه پیام بی مفهوم بود من هیچ کدوم از سایت هایی که تو‌پیام‌بود رو باز نکردم و سریع اون پیام رو ریپورت و پاک کردم
      آیا امکانش هست که حتی با باز کردن اون پیام بتونن منو هک کنن .گوشیم هم ایفونه
      لطفا جواب بدین

  • سحر says:

    سلام من چندوقت پیش احساس کردم کسی اس ام اس های منوهک کرده.ایاممکنه کسی فقط باداشتن شماره بتونه منوهک کنه.من نه برنامه ازطرف ایشون نصب کردم نه لینک فقط چندبارازطریق موبایل هاتسپوت ویاشیریت به گوشی ایشون وصل شدم

  • zahra says:

    سلام من تازگیا با یک نفر دعوام شده که استاد هک کردن و ایناس دوستش به من گفت هکت کرده و شماره ها تو برداشته،،داشت منو تهدید میکرد منم خیلی میترسم از این بابت،،چکار باید بکنم که مطمعن شم هک شدم یا نه یا اینکه ازش جلوگیری کنم؟؟؟لطفا کمکم کنید

  • سلام says:

    شما چه انتی ویروسی رو پیشنهاد می کنید

    • سلام بهترین آنتی ویروس های اندرویدی
      Avast Mobile Security & Antivirus
      Kaspersky Antivirus & Security
      AVG Antivirus
      ESET Mobile Security & Antivirus
      CM Security & Antivirus
      ۳۶۰ Security
      Clean Master (Boost & AppLock)
      Lookout Security & Antivirus
      Bitdefender Antivirus Free
      Comodo Mobile Security

  • امین says:

    سلام
    گوشی بنده به فینگر پرینت مجهز است و پسورد برای پشتیبانی دارد. ولی براحتی هک شده از اطلاعات داخلی استفاده نمودند.چطوری میتونم از هک گوشیم توسط گرم افزارهای هک جلوگیری کنم؟

    • ثریا داسیان says:

      سلام این یک بحث گسترده است امروزه هکری که شماره تلفن شما رو داشته باشه به راحتی می تونه شما رو هک کنه یا از طریق پیامک می تونه شما رو هک کنه پس فقط داشتن پسورد منع از هک وشی نمیشه

  • حامد says:

    برنامه هک کامل رو فعال کردم مبلغ ۱۰۹۹۰ پرداخت کردم اما به مشکل برخورد کردم…مینویسه بروز رسانی..بازم نمیشه.باید چیکار کنم…این برنامه رو شدیدا لازم دارم!!

    • ثریا داسیان says:

      ۱- این خطا معمولا برای نرم افزار ها و بازی هایی بوجود می آید که از اینترنت یا داخل کانال های تلگرام دانلود شده اند این خطا راه حل ساده ای دارد برای نصب این برنامه ها شما باید از طریق فایل منیجر به پوشه download یا اگر از طریق تلگرام آنرا دانلود کرده اید از طریق فایل منیجر به پوشه telegram و سپس telegram documents بروید و برنامه یا بازی را از آنجا نصب کنید.
      ۲- در بعضی موارد نرم افزار هایی امنیتی که سرپرست دستگاه محسوب میشوند جلوی نصب یک برنامه را خواهند گرفت برای نصب برنامه در همچنین شرایطی باید به قسمت سرپرست دستگاه مراجعه کرد و پس از پیدا کردن نرم افزار سرپرست که معمولا سرویس گوگل میباشد از قسمت تنظیمات – برنامه ها ، برنامه سرپرست را پیدا کنید و آنرا متوقف کنید

  • عسل says:

    من تمامی شماره های گوشی ام پاک شده چ جوری برگردانم شما هامو میخاستم بتونم راهی بشه ازرو تلگرام واتس اپ یا لاین برگردانم تروخدا کمکم کنید آیا میشه از رو تلگرام که چندین بار دیلیت اکانت زده باشی برگرده شماره ها یا واتس آپ یا لاین تروخدا