10 حالت جالب و کاربردی اندروید که باید از آن استفاده کنید !

۱۰ حالت کاربردی و فوق العاده اندروید که باید از آنها استفاده کنید !

همه ما میدانیم که اندروید پلتفرمی است که در آن به راحتی می توانید هر تغییری با سلیقه خود را اعمال کنید.اما برای بهبود عملکرد دستگاه اندرویدی خود چه ایده ای دارید؟ اینجاست که چند حالت مخفی و جذاب و فوق العاده کاربردی اندروید مهم به نظر می رسند. در ادامه بهترین و کاربردی ترین حالت های (Mod) اندروید را به شما معرفی میکنیم.

۱۰ تا از بهترین قابلیت و حالت های مخفی اندروید

۱۰ Cool Android Mods You Should Definitely Use

حالت اندروید هر چیزی است که باعث بهبود کارایی گوشی شما می شود که میتوانند به سادگی یک اپلیکیشن باشد که UI را تغییر می دهد و یا اپلیکیشنی که کارایی باتری را بهتر میکند.

 مخفی کردن صفحه نمایش از دید افراد در اندروید

هیچ کس دوست ندارد زمانی که در حال دیدن تصاویر و یا مطلب خصوصی است ،بقیه بتوانند صفحه گوشی او را ببینند.برای این مشکل اپلیکیشن The Screen Guard – Privacy Screen می تواند راه حل خوبی باشد.با استفاده از این اپلیکیشن،فیلترهایی به صفحه گوشی اضافه می شود که مانع دید سایرین می شود و تنها شما قادر خواهید بود صفحه را ببینید.میتوانید فیلتر را با توجه به رنگ مورد علاقه خود اضافه کنید و یا از الگوهای آماده آن استفاده کنید.

مخفی کردن صفحه نمایش از دید افراد

معمولا از رنگ مشکی برای فیلتر استفاده می شود اما در این حالت باید نور پس زمینه صفحه نمایش زیاد باشد تا خود شما قادر به دیدن صفحه باشید.این اپلیکیشن رایگان است اما در صورت دسترسی نداشتن به آن میتوانید از اپلیکیشن مشابه  Screen Filter استفاده کنید.

 اضافه کردن صفحه نمایش با گوشه گرد به گوشی اندروید

برخی از گوشی های جدید مثل ال جی G6 و یا سامسونگ S8 صفحه نمایش با گوشه های گرد را معرفی کرده اند اما شما می توانید با استفاده از اپلیکیشنCornerfly این ویژگی را به گوشی هوشمند خود اضافه کنید.پس از نصب برنامه اجازه های لازم را بدهید و از صفحه گرد خود لذت ببرید.با نصب نسخه پلاس آن می توانید سایز زاویه ها را نیز تغییر دهید.

داشتن صفحه نمایش گرد

بالا بردن کارایی باتری اندروید و عملکرد آن

کاربران اندروید دو گروه هستند گروهی که به دنبال بهبود عملکرد گوشی هستند و گروه دیگر به دنبال افزایش عمر باتری.با استفاده از اپلیکیشن  Franco Kernel Manager Updater که روی دستگاههای نکسوس،پیکسل و OnePlus کار میکند باعث بهبود کارایی می شود.یک ویژگی جالب این اپلیکیشن performance profiles است که میتوانید از بین گزینه های power saving،balance و یا performance بسته به نیاز خود انتخاب کنید.هم چنین با استفاده از این اپلیکیشن می توانید اور کلاک سی پی یو خود را تغییر دهید. البته باید در انجام اینکار دقت کنید چراکه ممکن است برای سخت افزار گوشی چندان مناسب نباشد.

بالا بردن کارایی باتری و عملکرد

یکی از نقاط ضعف این اپلیکیشن،محدود بودن آن به دستگاههای خاص است.در دستگاههای دیگر می توانید از اپلیکیشن Kernel Aduitor برای تغییر کلاک پردازشگر جهت بهبود عملکرد و یا عمر باتری استفاده کنید.

بهبود سی پی یو

افزایش رم دستگاه اندروید با استفاده از کارت حافظه

در حال انجام چندین کار ممکن است نیاز به افزایش رم دستگاه داشته باشید. مشکلات رم را می توانید با استفاده از کارتهای حافظه حل کنید و از اپلیکیشن ROEHSOFT RAM Expander استفاده کنید که یک فایل مبادله برای رم مجازی ایجاد میکند.برای استفاده از آن نیاز به دستگاه روت دارید.شاید استفاده از آن مشکل به نظر برسد اما کافی است روی مقادیر مناسب تپ کنید و کارت حافظه مورد نظر را انتخاب کنید.پس از این کار اپلیکیشن مقادیر مناسب رم جهت مولتی تسکینگ،بازی و غیره را پیشنهاد میدهد. یکی از آنها را انتخاب کرده و یا مقادیر مورد نظر خود را وارد کنید.سپس روی Swap Active بزنید و فایل مبادله ایجاد می شود.بعد از این کار عملکرد گوشی شما بهتر خواهد شد.این اپلیکیشن رایگان نیست و بهتر است قبل از خرید سازگاری آن را با موبایلتان را چک کنید.

افزایش رم دستگاه اندروید

اضافه کردن قابلیت مخفی و کاربردی با حسگر اثر انگشت گوشی

شاید فکر کنید تنها کاربرد فینگر پرینت باز کردن قفل گوشی است که خاموش کردن صفحه نمایش با آن را نیز گفته ایم، اما با اپلیکیشن  Fingerprint Gestures می توانید ویژگی های دیگری را به آن اضافه کنید.می توانید برای اسکرول کردن،باز کردن ناحیه اعلان،باز کردن اپلیکیشن از آن استفاده کنید.هم چنین برای تپ های تکی،دوتایی و یا ضربه زدن آنرا برنامه ریزی کنید.می توانید پروفایلهای متفاوت با فینگر پرینتهای متفاوت بسازید.

قابلیت مخفی با فینگر پرینت

 تقویت اسپیکر های دستگاه اندروید

برخی از گوشی های اندرویدی اسپیکرهای خوبی ندارند که قبلا هم آموزشی درباره تقویت صدا داشته ایم.با اپلیکیشن Viper4Android می توانید آنرا تقویت کنید.برای دستگاه روت شده،اپلیکیشن را باز کرده و برنامه دربار اول اجرا شدن، درایورهای صدا را نصب خواهد کرد. پس از آن کیفیت صدای اسپیکر،هدست و یا هدست بلوتوثی بهبود پیدا خواهد کرد.در تب phone speaker می توانید Master Power را فعال کنید و برای تقویت کیفیت صدا هم Speaker Optimization را فعال کنید.

تقویت اسپیکر های دستگاه

هم چنین ویژگی اضافه eXtra Loud خروجی صدا را افزایش میدهد.اگر دستگاه اندرویدی روت شده دارید با این اپلیکیشن صدا را به راحتی می توانید بهبود دهید.

 اضافه کردن ویژولایزر یا افکت های تصویری  پخش صدا در نوار پیمایش

اندروید گزینه های زیادی را در نوار navigation قرار نمیدهد اما شما با استفاده از اپلیکیشنهایی می توانید گزینه هایی را اضافه کنید.یکی از این اپلیکیشنها MUVIZ Nav Bar Audio Visualizer است که همانطور که از اسم آن پیدا است،ویژولایزر صدا را به این نوار اضافه میکند. می توانید از بین ویژولایزرهای موجود یکی را انتخاب کنید و یا برای خود با استفاده از شکلهای متفاوت،رنگها و سایزهای متفاوت بسازید.

 اضافه کردن ویژولایزر صدا در نوار پیمایش

این اپلیکیشن جالب با تمامی برنامه های اجرای موزیک حتی یوتیوب کار میکند و روی دستگاههای غیر روت شده هم کار میکند.

نمایش باتری در نوار حالت گوشی

اپلیکیشن Energy Bar به صورت رایگان باتری را به نوار ابزار برای تمامی دستگاههای اندرویدی اضافه میکند. قابلیتهایی برای تغییر مکان نوار،شکل شارژینگ و رنگ های متفاوت برای درصدهای متفاوت باتری وجود دارد.اگر چه این اپلیکیشن رایگان است اما تبلیغات و برخی ویژگی ها در نسخه غیر رایگان آن وجود دارد.

 دیدن باتری در نوار حالت

اضافه کردن موارد بیشتر به بخش دسترسی سریع

دسترسی سریع ابتدا در اندروید ۵ معرفی شد اما هنوز هم راههای شخصی سازی آن محدود است.اما خبر خوب اینکه اپلیکیشنهایی برای این کار وجود دارند.یکی از بهترین اپلیکیشنها Tile Extension for Nougat است که با آن می توانید مواردی نور،حالت زنگ گوشی، سینک و غیره را نیز تنظیم کنید.هم چنین می توانید برخی شورتکات برای برنامه ها،بوک مارکها و صفحه تنظیمات را نیز اضافه کنید.

اضافه کردن موارد بیشتر به دسترسی سریع

اضافه کردن Recycle Bin به دستگاه

اگر فایل ها را از دستگاه اندرویدی  خود زیاد پاک میکنید این حالت برای شما میتواند مناسب باشد.در مطلب دیگری آموزش کامل اضافه کردن سطل آشغال  به اندروید را نیز آموزش داده ایم. با استفاده از اپلیکیشن Dumpster می توانید سطل آشغالی مثل ویندوز و یا مک داشته باشید.پس از نصب اپلیکیشن، اجازه دسترسی به حافظه را به آن بدهید.می توانید تصاویر ، ویدیوها، صداها، مستندات و اپلیکیشنها را پاک کنید و Dumpster آنها را برای شما نگه میدارد و اگر میخواهید داده های حذف شده بعد از یک مدت از بین بروند auto-clean را فعال کنید تا بعد از یک هفته،یک ماه و یا ۳ ماه داده ها پاک شوند.

اضافه کردن Recycle Bin به دستگاه

این اپلیکیشن رایگان است اما برای ذخیره فایلها بر روی فضای Cloud نیاز است هر ماه .۹۹$ پرداخت داشته باشید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

 لیستی از برنامه هایی که با استفاده از آنها میتوانید کارایی گوشی خود را افزایش دهید را در بالا ارائه کردیم.اگر آنها را به کار بردید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و اگر اپلیکیشنی را می شناسید که در لیست ما به آن اشاره نشده است آنرا معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بهترین روش های جستجو و دانلود نسخه قدیمی برنامه های اندروید و آیفون
بهترین روش های جستجو و دانلود نسخه قدیمی برنامه های اندروید و آیفون
خاموش کردن آلارم با صدا
خاموش کردن زنگ هشدار ساعت گوشی اندروید به وسیله صدا و فرمان صوتی
ترفند کاربردی قابلیت مزاحم نشوید اندروید
۳ ترفند کاربردی برای استفاده از قابلیت مزاحم نشوید اندروید
تغییر صدا در اندروید
۵ روش تغییر صدا در اندروید

نظرات

  • علی کبریتی says:

    لطفا لینک گوگل پلی این برنامه رو تصحیح کنید من گشتم پیداش نکردم 🙁

    Tile Extension for Nougat