اسکن آنلاین سلامت لینک و محتویات ارسال شده ایمیل ها قبل از باز کردن آنها

۴ روش اسکن آنلاین سلامت لینک و محتویات ایمیل قبل از باز کردن آنها

اگر شما روی یک لینک ناامن کلیک کنید شاید حتی بهترین نرم افزار های امنیتی نتوانند شما را از دردسری که با آن روبرو می شوید محافظت کنند. لینک های ناامن میتوانند در محتویات ایمیل ها ، شبکه های اجتماعی ، اخبار تکان دهنده ، معاملات بسیار جذاب و یا دکمه ساده ظاهر شوند که در واقع برای سرقت اطلاعات شخصی و یا اطلاعات کامپیوتر شما طراحی شده است. در ادامه ۴ روش اسکن آنلاین لینک و محتویات ایمیل ها برای اطمینان از سلامت و دوری از ریسک هایی مثل بد افزار ، ویروس و.. به شما معرفی میکنیم.

چگونه بدون کلیک روی لینک یا محتویات ایمیل از مخرب نبودن آنها مطمئن شویم؟

How to Tell if a Link or Email Attachments Is Safe Without clicking on It

ممکن است شما ندانسته بر روی لینک های ناامن در ایمیل ها، پست های فیس بوک و پیام رسان های محبوب امروزه نظیر تلگرام ، واتس اپ ، اینستاگرام و.. کلیک کنید و با تبلیغات وب سایت ها و نتایج جستجو غیر مرتبط مواجه شوید! امروز در انزل وب به شما یاد خواهیم داد که  قبل از اینکه وارد لینک های مشکوک شوید سلامت آنها را بررسی کنید. تمام این راه حل ها رایگان و سریع هستند و شما نیازی به دانلود و نصب برنامه خاصی ندارید.

توجه کنید که گاهی اوقات یک لینک ، وب سایتی که به آن لینک شده است را مخفی می کند مثل : انزل وب یا www.google.com . اگر شما بدون اینکه لینک را کلیک کنید روی لینک اشاره گر ماوس را قرار دهید، URL کامل لینک مقصد در گوشه پایین مرورگر شما نمایش داده می شود که در مثال بالا کلمه “انزل وب” به وبسایت گوگل لینک شده است و عبارت “www.google.com” به وبسایت انزل وب! پس در باز کردن لینک ها به آدرس مقصد دقت کنید.

استفاده از یک اسکنر لینک آنلاین برای پیدا کردن ویروس و ابزارهای مخرب

اسکنرها ، وب سایت ها و پلاگین هایی هستند که به شما اجازه وارد کردن یک لینک مشکوک URL را می دهد و می توانید ایمنی لینک را بررسی کنید. بسیاری از اسکنرهای لینک رایگان و قابل اعتماد و در دسترس وجود دارد. من پیشنهاد می کنم که شما سعی کنید اول از URLVOID استفاده کنید. URLVOID یک لینک را با استفاده از سرویس های متعدد اسکن می کند مانند Google, MyWOT و Norton safeWeb و نتایج را سریع به شما گزارش می دهد. URLVoid پایگاه داده های مختلف را برای اطلاعات اسکن می کند.

چک کردن لینک های کوتاه برای ویروس ، بد افزار و..

URLVoid نمی تواند به درستی با لینک های کوتاه از سرویس هایی مانند bitly, ow.ly, tinyURL کار کند. برای اسکن لینک های کوتاه مرموز که اغلب در توییتر و فیس بوک پیدا می شود از Sucuri استفاده کنید. Sucuri به طور خودکار سلامت لینک های کوتاه را بررسی میکند و از سرویس هایی مانند google, Norton safe web  و phishTank برای تعیین اینکه یک لینک واقعا امن هست یا نه استفاده می کند. شما می توانید همچنین Sucuri را برای اسکن لینک هایی که کوتاه نیستند استفاده کنید اما URLVoid منابع بیشتری را چک می کند. Sucuri می تواند به شما در تعیین اینکه یک لینک کوتاه امن هست یا نه بسیار کمک کند.

کپی کردن یک لینک به صورت امن

سرویس هایی مانند URLVoid و Sucuri نیاز به تایپ یا پیست لینک های مشکوک دارند. اما چگونه شما می توانید خیلی سریع بدون باز کردن لینک بفهمید که یک لینک امن هست یا نه؟

فقط بر روی لینک راست کلیک کنید تا منوی زمینه ظاهر شود، میانبر copy ( در اینترنت اکسپلورر)، copy link location ( در فایرفاکس)، یا copy link address ( در گوگل کروم) را انتخاب کنید. این URL حالا به کلیپ بورد شما منتقل شده و می توانید در قسمت فیلد جستجو آن را پیست کنید.

اسکن آنلاین ویروس ، بد افزار و امنیت سایت ها با Norton safe web

هرکسی می داند که اینترنت بزرگ است و بسیاری از تهدیدات آنلاین مانند ویروس ها و نرم افزارهای جاسوسی و بسیاری وب سایت های مشکوک وجود دارد. وب سایت ها سعی می کنند که شما رو فریب بدهند شماره کارت اعتباری و یا کلمه عبور شما را سرقت کنند. Norton Safe Web یک سرویس جدید از Symantec است که سرورهایش وب سایت ها را تجزیه وتحلیل می کنند تا ببینند که شما و کامپیوترتان را تحت تاثیر قرار می دهد یا نه. نحوه کار با Norton safe web ساده است.

ابتدا وارد سایت Norton safe web شوید.

با صفحه ای به شکل زیر روبرو می شوید:

در کادری که وجود دارد آدرس سایت به طور مثال  https://anzalweb.ir/ را وارد و اینتر می کنیم. پس از مدتی صبر برای اسکن آدرس مورد نظر نتیجه ای همانند آنچه که در تصویر زیر قابل مشاهده است میبینید. عبارت سبز رنگ OK و کلمه Safe بیانگر این سایت انزل وب یک سایت امن است.

بررسی امن بودن یک آدرس اینترنتی با ScanURL

ابتدا وارد سایت ScanURL شوید. در صفحه ای که مشاهده می کنید ۳ فیلد وجود دارد. در فیلد URL آدرس سایت انزل وب را وارد می کنیم. در فیلد دوم نام کاربری تان را وارد کنید و در فیلد سوم یک متن که حاوی حداقل ۳۰ کاراکتر است را وارد کنید ( مانند تصویر زیر).

همانند شکل زیر نتیجه را مشاهده می کنید. تیک سبز رنگ و عبارت Safe بیانگر امن بودن آدرس وارد شده میباشد.

تست سلامت محتویات الحاق یا اتچ شده ایمیل قبل از باز کردن آنها

ممکن است شما به خاطر حجم حافظه سیستم تان، برنامه اسکن ویروسی نصب نکرده باشید و بخواهید فایل های پیوست مشکوکی که شخص دیگر برای شما ارسال کرده است را دانلود کنید ، اما چگونه بفهمیم که این فایل های پیوست شده امن هستند؟ خیلی ساده ایمیل و فایل پیوستی  را با موضوع ” SCAN” و بدون متن به آدرس اسکن ایمیل scan@virustotal.com سایت virustotal  فوروارد کنید. بعد از تست و اسکن محتویات ایمیل توسط نرم افزار های McAfee,AVG,F-Scure و برنامه های دیگر این سرویس، virustotal به شما ایمیلی خواهد فرستاد و به شما می گوید که ایمیل آلوده است یا نه !

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما برای تست سلامت لینک و محتویات اتچ شده ایمیل قبل از باز کردن آن چه روشی را بکار برده اید؟ اگر روش دیگری برای حل این مشکل میشناسید میتوانید آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش روش اسکن متن و عکس در ویندوز 11
آموزش اسکن متن و عکس در ویندوز ۱۱ و حل مشکلات رایج آن
آموزش 3 روش نحوه اسکن گرفتن در ویندوز 10
آموزش ۳ روش نحوه اسکن گرفتن در ویندوز ۱۰
دستگاه اسکنر و اسکن عکس و.. در کامپیوتر
آموزش تصویری کار با دستگاه اسکنر و اسکن عکس و.. در کامپیوتر و گوشی
رفع مشکل اسکن نکردن و عدم شناسایی اسکنر
۶ روش رفع مشکل اسکن نکردن و عدم شناسایی اسکنر در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات