۹ روش رفع مشکل ارسال و دریافت فایل با برنامه shareit ، آموزش کار و نصب

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید فایل صوتی، تصویری و یا حتی متنی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. استفاده از بلوتوث برای به اشتراک گذاری اطلاعات خیلی کند است به همین خاطر بیشتر ما از برنامه ای به نام shareit استفاده خواهیم کرد. امروز در انزل وب ما در مورد نحوه نصب و استفاده از shareit و همینطور مشکلاتی که ممکن هست در هنگام ارسال و دریافت فایل با shareit پیش بیاید صحبت می کنیم.

آموزش کار با برنامه SHAREit و حل مشکل کار نکردن ارسال و دریافت فایل آن

How To Install And Use SHAREit App On Android Phone And Fix Connection , Send and Receive Problem

 

SHAREit , Xender و Zapya  مشهورترین برنامه های انتقال و اشتراک گذاری فایل در گوشی ، تبلت و کامپیتور هستند. ما می توانیم با این برنامه های مشهور فایل ، تصاویر، موسیقی و ویدیو ها را با دوستانمان به اشتراک بگذاریم. انتقال فایل از طریق این برنامه ها یک روش سریعتر برای اشتراک گذاری اطلاعات است چونکه اگر از طریق بلوتوث فایل هایمان را انتقال دهیم مدت زمان بیشتری طول می کشد. بنابراین به جای بلوتوث، این برنامه های اشتراک گذاری فایل بسیار استفاده می شود. با استفاده از برنامه های اشتراک گذاری و انتقال فایل شما می توانید ۱۰ برابر سریعتر از بلوتث اطلاعاتتان را انتقال و به اشتراک بگذارید.

مشکل اتصال SHAREit, Xender و Zapya

برنامه های متعددی برای انتقال فایل برای آیفون، اندروید یا لپ تاپ وجود دارد که دو دستگاه می توانند برای اشتراک گذاری فایل خیلی ساده به هم وصل شوند. اما بعضی مواقع اتفاق می افتد که برنامه اشتراک گذاری فایل شما به دستگاه دیگر متصل نشود. بنابراین شما فکر می کنید که تلفن شما مشکل دارد اما این مشکل تلفن نیست بلکه به یکی از دلایل زیر است:

۱- شما نیاز دارید که از یک برنامه مشابه در هر دو دستگاه استفاده کنید. مثلا اگر شما داده را از طریق یک نسخه بروز Shareit انتقال می دهید پس در دستگاه دیگر هم باید برنامه shareit بروز نصب باشد.

۲- اگر شما می خواهید فایلی را از موبایل دوستتان دریافت کنید، حافظه موبایل یا حافظه MicroSD خود را چک کنید. اگر حافظه تلفن شما کافی نباشد فایل منتقل نخواهد شد.

۳- قبل از اینکه از این برنامه ها استفاده کنید اول اتصال داده موبایل، وای فای و هات اسپوت وای فای خود را غیرفعال کنید و سپس این برنامه ها را شروع کنید در غیر این صورت اتصال برنامه اشتراک گذاری فایل کار نخواهد کرد.

۴- نسخه shareit شما قدیمی باشد.

۵- برنامه shareit به درستی نصب نشده باشد.

آموزش نصب برنامه shareit و نحوه کار با آن

برای نصب برنامه shareit ابتدا آن را دانلود کنید بنابراین به play store گوشی اندروید خود بروید. روی سربرگ Apps کلیک کنید. در کادر جستجو shareit را تایپ کنید. برنامه را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. حالا مانند تصویر زیر روی دکمه install کلیک کنید. بعد از اینکه برنامه نصب شد روی دکمه open کلیک کنید تا برنامه راه اندازی و باز شود.

download shareit

بعد از شروع برنامه روی دکمه ارسال یا send کلیک کنید.

send-recive

مانند تصویر زیر یک صفحه آبی رنگ باز خواهد شد. حالا گوشی شما شروع به اسکن می کند و وقتی که دستگاه پیدا شد، شما با تپ کردن روی دستگاه یافت شده شروع به ارسال فایل می کنید.

select device

برای دریافت فایل مراحل کار مشابه بالا است فقط به جای send این بار receive را انتخاب می کنیم.


برخی مواقع این برنامه ها دچار مشکلاتی میشود که در ادامه روش های حل مشکل در ارسال و دریافت فایل با shareit بررسی میکینم. با ما همراه باشید.

غیر فعال کردن داده موبایل، وای فای، هات اسپوت وای فای برای اشتراک گذاری فایل شیریت

ابتدا به مسیر settings>> Data Usage>> Cellular data بروید و داده خود را غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن وای فای به مسیر Settings>> wifi  یا WLAN بروید و وای فای را غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن هات اسپات وای فای به Settings>> More >>tethering and portable devices>> wifi hotspot بروید و هات اسپات وای فای خود را غیر فعال کنید.

عدم انتقال فایل در شریت به دلیل پربودن حافظه داخلی و خارجی دستگاه

برای اینکه بدانیم ظرفیت گوشی موبایل ما چقدر است به قسمت تنظیمات می رویم و روی storage یا ذخیره سازی تپ می کنیم. در صفحه ای که باز می شود میزان حافظه داخلی و خارجی شما نمایش داده خواهد شد.

storage

یکی از روش های رفع مشکل پربودن حافظه داخلی و خارجی این است که فایل هایی که استفاده نمی کنید را حذف کنید. برای حذف برنامه های بدون مصرف به قسمت تنظیمات بروید قسمت برنامه ها را انتخاب کنید.

program

روی منو تپ کنید و ” ترتیب براساس اندازه ” را انتخاب کنید.

sort

تمامی برنامه هایی که در گوشی شما نصب شده است را براساس اندازه ای که اشغال کرده اند را می بینید. برنامه ای که بیشترین حجم از گوشی را اشغال کرده در اول نمایش داده می شود.

sort

روی برنامه تپ کنید و حذف نصب را انتخاب کنید.

remove

از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید انتقال تصاویر و ویدئوهاست، این کار هم حافظه گوشی را تمیز و خالی می کند و هم از لحاظ حریم شخصی خیال شما را راحت می کند.قبلا در انزل وب ما در مورد افزایش حافظه داخلی و خارجی گوشی اندروید صحبت کردیم که برای اطلاعات دقیق تر می توانید به آن مراجعه کنید.

پر بودن کش برنامه و دریافت نشدن فایل از Shareit

برای پاک کردن کش برنامه shareit به قسمت تنظیمات می ریم و وارد قسمت برنامه ها می شویم ، برنامه shareit را پیدا می کنیم و تپ می کنیم. با تپ روی پاک کردن حافظه پنهان می توانید تمامی فایل های دانلود شده را حذف کنیم ( برای برنامه های دیگر هم می توان همین کار را انجام داد).

clear

نصب برنامه های جانبی برای خالی کردن حافظه

یکی دیگر از روش هایی که می توانیم بکار ببریم نصب برنامه های جانبی برای خالی کردن حافظه است. شما با استفاده از DU Speed Booster  و Clean Master اقدام به خالی کردن حافظه کنید.

Du speed

clean master

تنظیم مجدد یا ریست کردن برنامه به دلیل کار نکردن برنامه Shareit

اگر راه حل قبل یعنی پاک کردن کش کارآمد نبود لازم است برنامه را ریست کنید. جزئیات کامل نحوه ریست کردن برنامه قبلا در انزل وب کامل بحث شده است که پیشنهاد می کنم مطالعه بفرمایید.

ارتقا حافظه برای دریافت فایل از برنامه Shareit

از مهمترین ویژگی های گوشی های اندرویدی امکان اتصال کارت حافظه است، کارت های حافظه MicroSD در ظرفیت های مختلف موجود هستند و به آسانی می توانید با صرف مبلغ مشخص کارت حافظه جدید خریده و از بابت پر شدن حافظه خیالتان را آسوده کنید.

نصب مجدد یا بروزرسانی برنامه شریت

اگر روش های قبلی برای حل مشکل ارسال و دریافت فایل با shareit فایده ای نداشت این بار نصب مجدد برنامه را امتحان کنید. هر چند که نصب مجدد برنامه دقیقا مثل ریست کردن آن است و اطلاعات قبلی را از بین می برد اما در اغلب موارد این خطا را برطرف می کند. اگر نسخه جدیدی از برنامه نیز در دسترس است برای دانلود آن اقدام کنید.

اجرا Factory Reset یا بازگشت به تنظیمات کارخانه

راه حل نهایی حل مشکل متوقف شدن برنامه در اندروید بازگشت به تنظیمات کارخانه است.

نظر و تجربه شما ؟

چه روش های دیگری را برای رفع مشکل ارسال و دریافت فایل در برنامه های اشتراک گذاری فایل اندروید پیشنهاد می دهید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما تخصصی حل مشکل هات اسپات آیفون (iOS)
راهنما تخصصی حل مشکل هات اسپات آیفون (iOS)
آموزش 2 روش فعال سازی و ساخت هات اسپات در ویندوز 11
آموزش ۲ روش فعال سازی و ساخت هات اسپات در ویندوز ۱۱
آموزش کامل 20 روش حل مشکل هات اسپات ویندوز 10
آموزش کامل ۲۰ روش حل مشکل هات اسپات ویندوز ۱۰
آموزش 13 روش حل مشکل Hotspot یا هات اسپات آیفون
آموزش ۱۳ روش حل مشکل Hotspot یا هات اسپات آیفون

نظرات

  • esmaeel says:

    باسلام.. جدیدا تو شیر ایت مشکل تغییر پسوند فیلم به وجود اومد که دلیلش کد گذاری جدید بعضی از فیلمهاست که اکثرا مشکل کپی رایت دارن.. این کد گذاری رو شیر ایت به صورت اتوماتیک انجام میده وکاریش نمیشه کرد ولی یه راه حل داره اونم اینه که از شیر ایت کرک شده استفاده کنید که هم دیگه تبلیغات روش نیست هم دیگه فیلمها رو کد گذاری نمیکنه.. من با کامپیوتر هم با کلی برنامه تست کردم به هیچ وجه این فیلمها به جز شیر ایت قابل پخش نیستن . راههشم همونیه گفتم استفاده از شیر ایت کرک شده هست..

  • mohammad says:

    شیرت من دریافت نمیکند

  • Mostafa says:

    سلام
    واقعا چرا فرمت فیلم رو تغییر میده کل نت رو گشتم هیچ دلیلی پیدا نکردم خیلیا به این مشکل برخوردن الان من یه سریال کامل از کسی گرفتم هیچ کدومش پخش نمیشه مگه تو خود شیریت خیلی برنامه مزخرفی شده جدیدا آپدیت به آپدیت بدتر میشه فقط به خاطر اینکه همه دارن استفاده میکنم ادمین اگه راجع به این مشکل راه حلی داری خواهشا بده ممنون

  • آرش says:

    سلام
    جالبه من وقتی می خواهم یه فیلم با فرمت mkv. رو از یه گوشی به گوشی دیگه انتقال بدم البته با برنامه shareit بعد از اینکه انتقال کامل میشه پسوند فیلم به TSV. تغییر پیدا میکنه و هیچ کجا قابلیت پخش شدن نداره بجز داخل خود برنامه shareit . کسی میدونه این چه جور مشکلیه که من دارم ؟

  • مهدی says:

    سلام
    جالبه من وقتی می خواهم یه فیلم با فرمت mkv. رو از یه گوشی به گوشی دیگه انتقال بدم البته با برنامه shareit بعد از اینکه انتقال کامل میشه پسوند فیلم به TSV. تغییر پیدا میکنه و هیچ کجا قابلیت پخش شدن نداره بجز داخل خود برنامه shareit . کسی میدونه این چه جور مشکلیه که من دارم ؟

  • Hasti says:

    سلام
    من اشتباها برنامه شریت رو حذف کردم و تمام فایلهایی که قبلا به وسیله ی شریت دریافت کرده بودم حذف شدند، لطفا راهنمایی کنید که چطور فایلهام برگردن

  • کاربر مهمان says:

    در هنگام اسکن، موقع پیدا کردن گوشی؛ نام و آواتار دریافت کننده را صحیح نشان نمیدهد. هرچند که با شک انتخابش میکنم فایل را به گوشی دوستم میفرستد!

  • عدنان says:

    سلام فیلمی که باشریت دریافت میکنم با هیچی پخش نمیشه به غیر شیریت در هیچ پوشه ایدیده نمیشه به غیر اینکه شریت باز کنی تا اونو ببینی گوشی ام پی ۹

  • Parham says:

    فقط زاپیا

  • هنری says:

    حتما دو دستگاه گیرنده و فرستنده باید از یک ورژن استفاده گرده باشند

  • علی says:

    سلام و عرض ادب
    چرا هر مرتبه برای دریافت فایل نیاز به وارد کردن پسورد جدید هست
    این پسورد در گوشی من هر سری که میخوام فایل دریافت کنم عوض میشه
    با تشکر

  • حسین says:

    سلام خسته نباشید شرمنده شیریته من نه چیزی ارسال میکنه نه اینکه چیزی دریافت میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید مرسی

  • masih says:

    باسلام گوشی اس ۴دارم جدیدا فایلی که با شریت دریافت میکنم نصب نمیشه وپیام دستگاه فایل را پشتیبانی کمیکند میده .ممنون میشم راهنمایی فرمایید

  • شیرین says:

    من شیر ایت رو نصب کردم و قبلا هم داشتم ولی الان ایراد لوکیشن میگیره در صورتی که قبلا این ایراد رو نمی گرفت میشه راهنمایی کنید لطفا سوال بعد این که بتدا به مسیر settings>> Data Usage>> Cellular data بروید و داده خود را غیر فعال کنید.

    برای غیر فعال کردن وای فای به مسیر Settings>> wifi یا WLAN بروید و وای فای را غیر فعال کنید.

    برای غیر فعال کردن هات اسپات وای فای به Settings>> More >>tethering and portable devices>> wifi hotspot بروید و هات اسپات وای فای خود را غیر فعال کنید.
    این مراحل تو ستینگ نیست اصلا

  • آرمین says:

    سلام ببخشید من اندرویدم ۸ هست بعد تا دیروز شر ایت خوب بود برام اما از امروز نقطه اتصالش وصل نمیشه یا وصل میشه بلوتوثمم روشن میشه ولی دستگاه دیگه نمیتونه دستگاه منو پیدا کنه

    • MAH says:

      سلام منم دقیقا همین مشکل رو دارم

      • محمود says:

        من هم بعد آپدیت به اندروید ۸ ،نقطه اتصال داده برام روشن نمیشه و پیغام میده restart hotspot که فعال نمیشه و کلا هیچی بهت نمیده !

  • بارنِ بهار says:

    سلام به همه.
    من نوکیا ۵ با اندروید ۷.۱.۱ دارم وقتی از شیریت مبخوام استفاده کنم میگه برای اندروید ۷.۱.۱ اجازه ارسال و دریافت نمیده و میخواد که تنظیمات رو دستی انجام بدم و هرکاری میکنم درست نمیشه.کمک لطفا

  • بارنِ بهار says:

    من نوکیا ۵ با اندروید ۷.۱.۱ دارم وقتی از شیریت مبخوام استفاده کنم میگه برای اندروید ۷.۱.۱ اجازه ارسال و دریافت نمیده و میخواد که تنظیمات رو دستی انجام بدم و هرکاری میکنم درست نمیشه.کمک لطفا

    • امين says:

      دوست عزیز اندروید ۷ به بالا برای تبادل اطلاعات در شر ایت حتما بایستی مکان نما (لوکیشن)فعال باشه

  • رضا says:

    سلام شیریت هر کاری میکنم باز نمیشه مشکل چیه؟

  • سحر says:

    سلام دوستان. من گوشی نوت ۸ گرفتم ۱ ماهه از طریق شیریت میتونم فایل ارسال کنم ولی برای دریافت باید رمز عبور طولانی که بهم میده وارد گوشی طرف مقابل کنم کسی میتونه راهنماییم کنه

  • رسول says:

    سلام
    گوشى من بلک برى کى وان است، هنگام استفاده از شریت، به مشکل برخورد، روى گوشى هنگام زدن رسیو، مى نویسه کم تحمل کنید سرعت وافاى شما کم هست!
    چه طور رفع مشکل کنم؟

  • Yucca says:

    سلام
    شریت روی لپ تاپم باز نمیشه وقتی بازش میکنم دوتا گزینه بازمیشه اولی check online for a solution and close program دومی close the program اولی رو هم کلیک میکنم اما فایده نداره …؟

  • علی says:

    سلام … من هر عکسی که تو SHAREit ارسال میکنم گوشی مقابل تمام تصاویر رو سفید میاره…چنتا گوشی مختلف هم امتحان کردم مشکل از گوشی منه…گوشی من ایفون …ایفون به ایفون مشکلی نداره ولی ایفون به اندروید سفید میاره…ممنون میشم اگه کمکم کنید.

    • احمدرضا says:

      برو تو تنظیمات دوربین گوشی فرمت عکسا رو عوض کن که رو گوشی های اندروید بیاره

  • سعید says:

    سلام
    نمیدونم چرا هر چی عکس شریت میشه بهم اگه طرف گوشیش رو افقی گرفته باشی عکس هم افقی میشه ادیت هم نمیشه کرد
    تو ویرایشگر عکس میری درسته ولی میری تو گالری میبینی کج هست

  • میثم says:

    سلام من برنامه رو که پاک میکنم نسخه خامش از تو مدیریت فایل قسمت اپ شیریت هم پاک میشه که نباید بشه مشکل چیه؟

  • میثم says:

    سلام من برنامه رو که پاک میکنم نسخه خامش از تو مدیریت فایل قسمت اپ شیرین هم پاک میشه که نباید بشه مشکل چیه؟

  • رحمانی says:

    سلام تبلت سامسونگ تبلت آ دارم. تمام موارد فوق را نیز رعایت کردم اما با شیر است نمیتوانم فایل بگیرم فقط میتوانم بفرستم
    تبلت نکسوس هم داشتم آن هم همینطور بود آیا بعلت نداشتن سیم‌کارت است ؟
    ای دی تلگرام من zak20 لطفاً راهنمایی بفرمائید ممنون میشم

  • Hisss says:

    سلام
    من ۴روزه گوشیو خریدم. نمیتونم فایل از طریق شریت یا زاپیا ارسال کنم. دریافت میتونم کنم اما ارسال نه. بلوتوث گوشیمم هم دریافت و هم ارسال میکنه. مشکلش چیه؟ چکار کنم درست شه؟ مدلشم Honor8lite

  • صادق says:

    سلام اقا من ی مشکلی دارم وقتی شیریت فعال میکنم بعد ک فایلی رو دریافت میکنم بعدش ک شیریت رو میبندم بهد نقطه اتصال من خاموش نمیشه قفل میکنه بعد نمیشه از وای فای استفاده کنمولی وقتی گوشی رو خاموش روشن میکنم درست میشه تبلت اندروید۴.۴ antm 720

  • Reza says:

    سلام. یه هفته‌ست که از share it نمیتونم به کسی فایل ارسال کنم. تا مرحله‌‌ی انتخاب دریافت کننده پیش میرم. ولی وقتی انتخاب میکنم طرف مقابل رو ارسال نمیشه. گوشی Huawei p9 هستش.

    • کامی says:

      سلام دوستان. در موقع ارسال فایل به دیوایس دیگه،حتما گزینه مکان دستگاه شما باید فعال باشه.
      ایام به کام

  • میلاد says:

    سلام چند وقتی هست که وقتی هات اس پات گوشی رو روشن میکنم گوشی های دیگه نمی توانند ان را پیدا کنند و وایفای را هم روشن میکنم اسکن میکنه ولی به شبکه ی وایفای وصل نمیشه حتی بلوتوث گوشی هم اسکن میکنه ولی نمیتوانم فایل را اریال کنم .گوشی رو بازگشت به کارخانه کردم ولی جواب نداد لطفا راهنمایی کنید مدل گوشی j2 هست

    • ثریا داسیان says:

      سلام لطفا ویدیو زیر رو ببینید
      ویدیو

      اول به بخش تنظیمات (Setting) گوشی مراجعه و گزینه Mobile Hotspot and Tethering رو انتخاب کنین.
      در بخش بعد بر روی Mobile Hotspot کلیک و سپس گزینه‌ On رو فعال کنید.
      نکته: در این مرحله گزینه Enable Wi-Fi Sharing رو انتخاب کنید.
      در صفحه باز شده می تونید SSID (نام‌کاربری) و پسورد رو وارد کنید.

      * نکته: حتما تنظیمات امنیت رو بر روی گزینه WPA2 PSK قرار بدین
      البته فراموش نکنین که قبل از همه این کارا، شما باید اینترنت همراه خودتون رو روشن کنین و برای این کار به مسیر Settings > Cellular بروین و گزینه Cellular Data رو روشن کنید؛ هم چنین اگه تا کنون تنظیمات مربوط به اینترنت سیم کارت رو انجام ندادین، وارد مسیر زیر بشین و مقابل کلمه APN تو صفحه باز شده، اسم اپراتور خودتون رو وارد کنید:

      Settings > Cellular > Cellular Data Network

      ایرانسل: mtnirancell
      رایتل: RightTel
      همراه اول: mcinet

      * نکته: دقت کنید که بزرگی و کوچکی حرف ها هم دقیقا مشابه با چیزی که گفته شد، باشه.
      هم چنین قبل از انجام این کار فراموش نکنین که هر دو دستگاه باید دارای سخت افزار Wi-Fi باشن و گوشی که قراره اینترنت سیم کارتش رو به اشتراک بذارید، به سیستم Wi-Fi Hotspot تجهیز شده باشه؛ علاوه بر این تو قسمت Mobile Hotspot Password هم می تونید برای اینترنت به اشتراک گذاشته شده، پسورد تعیین کنید (توجه داشته باشید که حتما باید از ۸ حرف یا عدد استفاده بشه)

صفحات1 2