۹ روش رفع مشکل ارسال و دریافت فایل با برنامه shareit ، آموزش کار و نصب

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید فایل صوتی، تصویری و یا حتی متنی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. استفاده از بلوتوث برای به اشتراک گذاری اطلاعات خیلی کند است به همین خاطر بیشتر ما از برنامه ای به نام shareit استفاده خواهیم کرد. امروز در انزل وب ما در مورد نحوه نصب و استفاده از shareit و همینطور مشکلاتی که ممکن هست در هنگام ارسال و دریافت فایل با shareit پیش بیاید صحبت می کنیم.

آموزش کار با برنامه SHAREit و حل مشکل کار نکردن ارسال و دریافت فایل آن

How To Install And Use SHAREit App On Android Phone And Fix Connection , Send and Receive Problem

 

SHAREit , Xender و Zapya  مشهورترین برنامه های انتقال و اشتراک گذاری فایل در گوشی ، تبلت و کامپیتور هستند. ما می توانیم با این برنامه های مشهور فایل ، تصاویر، موسیقی و ویدیو ها را با دوستانمان به اشتراک بگذاریم. انتقال فایل از طریق این برنامه ها یک روش سریعتر برای اشتراک گذاری اطلاعات است چونکه اگر از طریق بلوتوث فایل هایمان را انتقال دهیم مدت زمان بیشتری طول می کشد. بنابراین به جای بلوتوث، این برنامه های اشتراک گذاری فایل بسیار استفاده می شود. با استفاده از برنامه های اشتراک گذاری و انتقال فایل شما می توانید ۱۰ برابر سریعتر از بلوتث اطلاعاتتان را انتقال و به اشتراک بگذارید.

مشکل اتصال SHAREit, Xender و Zapya

برنامه های متعددی برای انتقال فایل برای آیفون، اندروید یا لپ تاپ وجود دارد که دو دستگاه می توانند برای اشتراک گذاری فایل خیلی ساده به هم وصل شوند. اما بعضی مواقع اتفاق می افتد که برنامه اشتراک گذاری فایل شما به دستگاه دیگر متصل نشود. بنابراین شما فکر می کنید که تلفن شما مشکل دارد اما این مشکل تلفن نیست بلکه به یکی از دلایل زیر است:

۱- شما نیاز دارید که از یک برنامه مشابه در هر دو دستگاه استفاده کنید. مثلا اگر شما داده را از طریق یک نسخه بروز Shareit انتقال می دهید پس در دستگاه دیگر هم باید برنامه shareit بروز نصب باشد.

۲- اگر شما می خواهید فایلی را از موبایل دوستتان دریافت کنید، حافظه موبایل یا حافظه MicroSD خود را چک کنید. اگر حافظه تلفن شما کافی نباشد فایل منتقل نخواهد شد.

۳- قبل از اینکه از این برنامه ها استفاده کنید اول اتصال داده موبایل، وای فای و هات اسپوت وای فای خود را غیرفعال کنید و سپس این برنامه ها را شروع کنید در غیر این صورت اتصال برنامه اشتراک گذاری فایل کار نخواهد کرد.

۴- نسخه shareit شما قدیمی باشد.

۵- برنامه shareit به درستی نصب نشده باشد.

آموزش نصب برنامه shareit و نحوه کار با آن

برای نصب برنامه shareit ابتدا آن را دانلود کنید بنابراین به play store گوشی اندروید خود بروید. روی سربرگ Apps کلیک کنید. در کادر جستجو shareit را تایپ کنید. برنامه را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. حالا مانند تصویر زیر روی دکمه install کلیک کنید. بعد از اینکه برنامه نصب شد روی دکمه open کلیک کنید تا برنامه راه اندازی و باز شود.

download shareit

بعد از شروع برنامه روی دکمه ارسال یا send کلیک کنید.

send-recive

مانند تصویر زیر یک صفحه آبی رنگ باز خواهد شد. حالا گوشی شما شروع به اسکن می کند و وقتی که دستگاه پیدا شد، شما با تپ کردن روی دستگاه یافت شده شروع به ارسال فایل می کنید.

select device

برای دریافت فایل مراحل کار مشابه بالا است فقط به جای send این بار receive را انتخاب می کنیم.


برخی مواقع این برنامه ها دچار مشکلاتی میشود که در ادامه روش های حل مشکل در ارسال و دریافت فایل با shareit بررسی میکینم. با ما همراه باشید.

غیر فعال کردن داده موبایل، وای فای، هات اسپوت وای فای برای اشتراک گذاری فایل شیریت

ابتدا به مسیر settings>> Data Usage>> Cellular data بروید و داده خود را غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن وای فای به مسیر Settings>> wifi  یا WLAN بروید و وای فای را غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن هات اسپات وای فای به Settings>> More >>tethering and portable devices>> wifi hotspot بروید و هات اسپات وای فای خود را غیر فعال کنید.

عدم انتقال فایل در شریت به دلیل پربودن حافظه داخلی و خارجی دستگاه

برای اینکه بدانیم ظرفیت گوشی موبایل ما چقدر است به قسمت تنظیمات می رویم و روی storage یا ذخیره سازی تپ می کنیم. در صفحه ای که باز می شود میزان حافظه داخلی و خارجی شما نمایش داده خواهد شد.

storage

یکی از روش های رفع مشکل پربودن حافظه داخلی و خارجی این است که فایل هایی که استفاده نمی کنید را حذف کنید. برای حذف برنامه های بدون مصرف به قسمت تنظیمات بروید قسمت برنامه ها را انتخاب کنید.

program

روی منو تپ کنید و ” ترتیب براساس اندازه ” را انتخاب کنید.

sort

تمامی برنامه هایی که در گوشی شما نصب شده است را براساس اندازه ای که اشغال کرده اند را می بینید. برنامه ای که بیشترین حجم از گوشی را اشغال کرده در اول نمایش داده می شود.

sort

روی برنامه تپ کنید و حذف نصب را انتخاب کنید.

remove

از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید انتقال تصاویر و ویدئوهاست، این کار هم حافظه گوشی را تمیز و خالی می کند و هم از لحاظ حریم شخصی خیال شما را راحت می کند.قبلا در انزل وب ما در مورد افزایش حافظه داخلی و خارجی گوشی اندروید صحبت کردیم که برای اطلاعات دقیق تر می توانید به آن مراجعه کنید.

پر بودن کش برنامه و دریافت نشدن فایل از Shareit

برای پاک کردن کش برنامه shareit به قسمت تنظیمات می ریم و وارد قسمت برنامه ها می شویم ، برنامه shareit را پیدا می کنیم و تپ می کنیم. با تپ روی پاک کردن حافظه پنهان می توانید تمامی فایل های دانلود شده را حذف کنیم ( برای برنامه های دیگر هم می توان همین کار را انجام داد).

clear

نصب برنامه های جانبی برای خالی کردن حافظه

یکی دیگر از روش هایی که می توانیم بکار ببریم نصب برنامه های جانبی برای خالی کردن حافظه است. شما با استفاده از DU Speed Booster  و Clean Master اقدام به خالی کردن حافظه کنید.

Du speed

clean master

تنظیم مجدد یا ریست کردن برنامه به دلیل کار نکردن برنامه Shareit

اگر راه حل قبل یعنی پاک کردن کش کارآمد نبود لازم است برنامه را ریست کنید. جزئیات کامل نحوه ریست کردن برنامه قبلا در انزل وب کامل بحث شده است که پیشنهاد می کنم مطالعه بفرمایید.

ارتقا حافظه برای دریافت فایل از برنامه Shareit

از مهمترین ویژگی های گوشی های اندرویدی امکان اتصال کارت حافظه است، کارت های حافظه MicroSD در ظرفیت های مختلف موجود هستند و به آسانی می توانید با صرف مبلغ مشخص کارت حافظه جدید خریده و از بابت پر شدن حافظه خیالتان را آسوده کنید.

نصب مجدد یا بروزرسانی برنامه شریت

اگر روش های قبلی برای حل مشکل ارسال و دریافت فایل با shareit فایده ای نداشت این بار نصب مجدد برنامه را امتحان کنید. هر چند که نصب مجدد برنامه دقیقا مثل ریست کردن آن است و اطلاعات قبلی را از بین می برد اما در اغلب موارد این خطا را برطرف می کند. اگر نسخه جدیدی از برنامه نیز در دسترس است برای دانلود آن اقدام کنید.

اجرا Factory Reset یا بازگشت به تنظیمات کارخانه

راه حل نهایی حل مشکل متوقف شدن برنامه در اندروید بازگشت به تنظیمات کارخانه است.

نظر و تجربه شما ؟

چه روش های دیگری را برای رفع مشکل ارسال و دریافت فایل در برنامه های اشتراک گذاری فایل اندروید پیشنهاد می دهید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما تخصصی حل مشکل هات اسپات آیفون (iOS)
راهنما تخصصی حل مشکل هات اسپات آیفون (iOS)
آموزش 2 روش فعال سازی و ساخت هات اسپات در ویندوز 11
آموزش ۲ روش فعال سازی و ساخت هات اسپات در ویندوز ۱۱
آموزش کامل 20 روش حل مشکل هات اسپات ویندوز 10
آموزش کامل ۲۰ روش حل مشکل هات اسپات ویندوز ۱۰
آموزش 13 روش حل مشکل Hotspot یا هات اسپات آیفون
آموزش ۱۳ روش حل مشکل Hotspot یا هات اسپات آیفون

نظرات

  • فاطیما says:

    واقعا جواب سوال مردم رو بدین خب این همه دیدگاه بدون جواب!!!
    من برنامه ای که از شریت میگیرم روی گوشیم نصب نمیشه چیکار کنم؟ ممنون میشم جواب بدین

  • شایان says:

    سلام دوست عزیز لطفا راهنماییم کنید یه آیفون ۱۲ پرومکس دارم تا الان با برنامه شیریت کار میکردم مشکلی نداشت الان چند روزه کار نمیکنه آپدیت هم کردم حتی مشکلش برطرف نشد الان مشکل گوشیه یا نه برنامه رو یکبار هم پاک کردم دوباره نصب کردم ولی نشد.

  • جواد says:

    سلام
    من وقتی با هر نرم افزاری یک نرم افزار که نصب هست روی گوشیم رو برای کسی میفرستم طرف وقتی نصب میکنه نرم افزار کرش میکنه یا اصلا باز نمیشه
    حتی با بلوتوث هم فرستادم همینجوریه
    مشکل از چیه ؟
    اگه کسی میدونه راهنمایی کنه لطفا
    تشکر

  • مژگان says:

    سلام من گوشی سامسونگ a31 دارم .کلا نه با زاپیا نه با shareit نمی تونم فایل ها رو ارسال کنم اولا با shareit میشد الان دیگه ارسال نمیشه میشه راهنمایی کنین جفتشون هم نسخه به روز هستن

  • احمدی says:

    یه سری عکس رو داخل فایل امن شربت ریختم که بسیار مهمه واسم حالا که نیاز دارم رمزش رو فراموش کردم راهنمایی از برنامه شربت برای برگرداندن عکس هام به داخل گوشیمو میخام می‌خوام ممنون میشم

  • Reza says:

    سلام، من توسط zapya ی ویدیوی خونوادگی دریاغت کردم اما نه داخل گالری ذخیره شد و نه داخل inbox و داخل پوشه zapya هم هیچی نبود، فقط داخل خود zapya بود ، بعد از داخل zapya حذف کردم آیا امکان داره داخل حافظه مونده باشه؟ و گوشی رو فروختم امکان داره فیلم دست کسی بیفته؟

  • masyn says:

    سلام من میتونم برای دیگران فایل ارسال کنم اما دیگران نمیتونن برای من ارسال کنند مشکل رو کسی نمیدونم چی هست

  • لیلا says:

    سلام من ی گوشی سامسونگ a30 دارم موقع انتقال اطلاعات از شریت رمز عبور میاد یعنی چی این؟

  • منوچهر says:

    کسی میدونه راه حلش چیه؟

  • منوچهر says:

    سلام…
    شریت من توی ارسال فایل ها سرعتش افتضاحه و مثلا فایل یک گیگابایتی رو ۲۵ دقیقه طول میده. واسه دوستامم همین مشکل هست و حتی گوشیا هم همه اندروید ۹ هستن .
    کسی میدونه راه خلش ویه؟

    • farhad says:

      سلام منم شیائومی دارم اندروید ۱۰ ولی حتی یک فیلم هم نمیشه بفرستم از بس سرعت شریت پایینه

  • سارا says:

    من گوشی a20 دارم و وقتی وارد فایلهای شخصی میشم نه فایلهامو میتونم اشتراک گذاری کنم ن حذف میشه وقتی یک فایلو انتخاب میکنم هیچ گزینه ای پایین گوشیم نمیاد اگه میشه راهنمایی کنید.ممنون

    • sanaz says:

      من وقتی برنامه رو میخوام نصب کنم وقتی نصب شد وارد صفحه اصلیم نمیشه

    • مجید says:

      سلام
      گوشیتون باید بروزرسانی کنید اگه نسخه جدیداندرویدش اومده اندرویدش بالاببرید
      مشکل درنسخه اندرویدش هست بزن فلش کن درست میشه
      مجیدازاستان بوشهر

  • کریم says:

    شماره های تلفن همراه ام رو با شیریت به گوشی دیگه ای فرستادم. وقتی خواستم دوباره از اون گوشی با شیریت ارسال کنم فال مربوطه غیر فعال بود، چرا ؟!

  • محمد says:

    باسلام خدمت دوستان منم چندروزپیش گوشی A20 خریدم ولی باشریت اصلانمیتونم هیچی ارسال یادریافت کنم اصلا گوشی مقابل روپیدانمیکنه ممنون میشم کسی بتونه راهنماییم کنه

  • محمد says:

    در شریت گزینه ایهست که هرزنامه ها پیدا میکنه بعد شما میتونید آنرا پاک کنید میخواستم بدانم. واقعا اینکار مفیده شما تائید میکنید لطفا به ایمیلم پاسخ دهید

  • امین says:

    من سامسونگ A7 یک هفته است گرفتم هیچ جوری نتونستم با شیریت نه فایلی ارسال کنم نه دریافت کنم کسی میدونه راه حل چیه

  • Fati says:

    گوشی من سامسونگa7هست ۱ ماه بیشتر نیست گرفتم برنامه شریت رو هم آپدیت کردم اخرین نسخه هست حافظه هم کاملا خالی هست ولی هیچی دریافت نمیکنه واسه چی????واسه دریافت هم باید یه چی واسه طرف بفرستم بعد از طریف ارتباطی که بین دوتا گوشی ایجاد شده چیزی دریافت کنم???

  • حشمت says:

    باسلام.
    وقتی میخوام باشریت از گوشی دیگه برنامه یا آهنگی بگیرم وقتی دریافت رو میزنم مینویسه رمز گذاری شده .فقط میتونم ارسال کنم دریافت از گوشی دیگه انجام نمیشه خواستم ببینم مشکل کجاست درضمن چند بار شریت رو حذف کردم ودوباره نصب کردم ولی نشده.یه بار هم بازگشت به تنظیمات کارخانه انجام دادم .ممنون راهنمایی کنید

    • atoosa says:

      shareit رو فارسی کن و برو تو تنظیمات اونجایی که نوشته رمز گذاری نقطه اتصال رو غیر فعال کن

  • mojtaba says:

    سلام
    بنده شِیر ایت رو آیپدم نصب کردم و هیچ مشکلی هم برا تبادل ندارم بجز ویدیو های اسلوموشنی که ضبط کردم ، ینی هنگام ارسال تیک زده نمیشن و روی فایل متن download failed ظاهر میشه
    خیلی تو مخه .

  • نوشین says:

    موقعی که شریت روشن میکنم بلوتوثم بطورخودکارروشن میشه وموقع دریافت شریت پسورد داره که طرف مقابل موقع سرچ اصلا گوشی منو پیدانمیکنه ودرهیچ صورت نمیتونم چیزی دریافت کنم.همزمان نقطه اتصال همراه بطورخودکارفعال میشه که من غیرفعال میکنم ولی بازم فعال میشه چیکارکنم

  • نوشین says:

    شریت من موقع دریافت پسورد داره وکسی نمیتونه واسم چیزی ارسال کنه چیکارکنم.اپدیت کردم .گوشیمم ریسیت کردم بازنصب کردم فایده ای نداشت?

  • S says:

    شرایتم دریافتش کارنمیکند واقعادیگ نمیدونم چکارش کنم

  • مبینا says:

    سلام من وقتی از ایفون فیلم میریزم توی گوشیم فایلش تو مدیریت فایل یا گالری نیس اگر هم تو مدیریت فایل باشه باز نمیشه و من فقط میتونم برم توی شیریت و از محل فیلم هامو ببینم میشه کمکم کنید ????
    گوشیمم سامسونگA5هس

    • هیربد says:

      یدونه پخش‌کننده فیلم قوی بریزاحتمالاجواب بده

    • هیربد says:

      لطفا ی پخش کننده قوی فیلم دانلودکن و توتنظیمات گوشیت ب عنوان گزینه پیش فرض قرارش بده تاهمه فیلمات رواون پخش کننده پخش کنه

  • ساوه ای says:

    با سلام تمام روشهای گفته شده را رفتم حتی به تنظیمات کارخانه رفتم ولی شریت دریافت نمیکند ارسال میکند گوشی سامسونگ A3هست لطفا راهنمایی کنید /متشکرم

  • esmaeel says:

    برای حل مشکل کد گذاری ویدو در شیر ایت از نسخه کرک شدش استفاده کنید..

صفحات 1 2