آموزش کامل بکاپ گرفتن از پیام ها ، مدیا و.. چت ، گروه و کانال های تلگرام

آموزش کامل بکاپ گرفتن از پیام ها ، مدیا و.. چت ، گروه و کانال های تلگرام

پیام‌ رسان تلگرام (به انگلیسی: Telegram) یک سرویس پیام‌ رسان متن‌ باز مبتنی بر رایانش ابری است. کاربران تلگرام می‌توانند پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد خود را به صورت رمزنگاری‌ شده تبادل کنند. تلگرام رسماً برای اندروید، ویندوز فون و آی‌اواس (ازجمله تبلت‌ها و دستگاه‌های بدون وای-فای) قابل دسترسی است. کاربران نرم‌افزار می توانند تا ۱.۵ گیگابایت پیام، عکس، ویدیو و فایل را تبادل کنند. یکی از کمبود های پیام رسان تلگرام نداشتن امکان گرفتن بکاپ از چت های تلگرام است و با گمانه زنی هایی که در مورد تحریم و یا فیلترینگ این برنامه وجود دارد این نیاز بیش از پیش حس می شود. امروز در انزل وب قصد داریم نحوه بکاپ گیری از پیام های تلگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم.

آموزش ذخیره چت و بکاپ گرفتن کامل از پیام های گروه ، کانال و اشخاص در تلگرام

How to backup your Telegram messages in chats , group and channels

گاهی اوقات ممکن است به اشتباه چت یا پیام های تلگرام را حذف کنید و یا به دلایل دیگری آن ها را از دست بدهید. هنگامی که این اتفاق به صورت غیر منتظره رخ می دهد متوجه خواهید شد که بازیابی پیام های حذف شده تلگرام چقدر دشوار است.  چرا که تلگرام فاقد امکانات پشتیبان گیری است. اما این بدان معنا نیست که بازیابی اطلاعات تلگرام غیر ممکن است. قبلا در انزل وب در مورد بکاپ گرفتن از داده های مهم در کامپیوتر و بکاپ گیری کامل از برنامه های نصب شده در ویندوز صحبت کردیم. امروز در مورد نحوه پشتیبان گیری از تلگرام صحبت خواهیم کرد.

مراحل بکاپ گیری از چت، عکس، ویدیو در تلگرام اندروید ، آیفون و..

۱- به منظور بک آپ گیری و ذخیره پیامهای تلگرام خود ابتدا نیاز به برنامه Telegram_Backup.jar داریم (جهت اطلاع بیشتر از نحوه عملکرد و طریقه کار به صفحه github برنامه Telegram_Backup مراجعه کنید)

برنامه را دانلود کنید ( که دارای حجم ۱۳.۲ مگابایت است) و آن را از حالت فشرده خارج کنید.

anzalweb-jar

۲- بعد از اینکه برنامه دانلود شد روی دکمه start ویندوزتان کلیک کنید و command prompt را انتخاب کنید. برای راحتی کار می توانید در کادر جستجو command prompt را جستجو کنید. برای فعال کردن command promt در کلیک راست می توانید پست فعال نمودن قابلیت Command Prompt Here در کلیک راست ویندوز۷ را مطالعه بفرمایید.

command prompt

۳- حالا دستور dir /p را وارد می کنیم تا لیستی از دایرکتوری ها به ما نمایش داده شود.

dir command

۴-  اگر فایل دانلود شده در پوشه downloads است با تایپ دستور cd downloads به پوشه دانلود می رویم و سپس با تایپ مجدد cd anzalweb به زیر پوشه anzalweb  همین داریکتوری وارد می شویم جایی که برنامه jar در آن قرار گرفته است (اگر اینکار برای شما مشکل است به پوشه که فایل jar دانلود شده قرار گفته است مراجعه ، در یک بخش خالی آن دکمه shift کیبورد را نگه دارید و سپس کلیک راست کنید و از منو کلیک راست گزینه open command window here را انتخاب کنید)

cd command

۵- پس از ورود به پوشه ، با تایپ دستور java -jar anzalweb.jar برنامه دانلود شده را اجرا می کنیم اما قبل از آن باید به این نکته اشاره کنیم که این دستور تمام مدیا ها و پیغام ها کانال ، گروه و چت هایی که در تلگرام شما فعال است را دانلود میکنید که باعث کم شدن حجم اینترنت و طولانی شدن مدت زمان آماده سازی میشود پس تا حد ممکن از کانال و گروه ای غیر ضروری به صورت موقت خارج شوید و یا اینکه از دستور دوم این بخش از آموزش انزل وب که دانلود بدون مدیا میباشد استفاده کنید. در هنگام تایپ دستور به کوچک و بزرگ بودن حروف توجه کنید. با این دستور از مکالمات، تصاویر، ویس، ویدیو تلگرام شما نسخه پشتیبان گرفته می شود.

در صورتی که بخواهید فقط از پیام ها به صورت متنی بدون میدیا شما بکاپ گرفته شود دستور java -jar anzalweb.jar –no-media را استفاده کنید ( توجه کنید که در ابتدای no دو تا خط تیره و در اول media یک خط تیره بگذارید).

همچنین توجه داشته باشید که در این مرحله حتما باید تلگرام شما باز باشد و به اینترنت وصل شده باشید.

run file jar

۶- حالا برنامه اجرا می شود در این قسمت شما باید شماره ای که با آن اکانت تلگرام را ساخته اید وارد کنید. توجه داشته باشید که  قبل از شماره خود +۹۸ را تایپ کنید. در صورتی که اکانت تلگرام شما هک، حذف و یا بلاک شده است پیشنهاد می کنیم پست چگونه به اکانت هک،اسپم،حذف و بلاک شده تلگرام دسترسی پیدا کنیم؟ را مطالعه بفرمایید.

inter number phone

۷- الان کدی به تلگرام شما فرستاده می شود که باید در command prompt وارد کنید در صورتی که تلگرام شما رمز داشته باشد در مرحله بعد از شما رمز خواسته می شود، رمز خود را وارد کنید. در صورتی لزوم می توانید رمز خود را به صورت موقت غیر فعال کنید.

inter code

۸- دوباره دستور java -jar anzalweb.jar را اجرا کنید . این بار برنامه بصورت اتوماتیک شروع به دانلود چت های تلگرام می کند. بعد از مدت زمانی معین که تمام پیام ها دانلود می شود برنامه شروع به دانلود مدیا ها می کند.

توجه : دانلود فایل ها می تواند بشدت حجیم باشد توصیه می شود که قبل بکاپ گیری از کانال ها خارج شوید چون کل فایل های آن را دانلود می کند.

همانطور که مشاهده می شود بعد از دانلود چت ها برنامه متوقف می شود.

run anzalweb.jar

وقتی همه چت ها دانلود شد در یک پایگاه داده قرار می گیرد که برای دسترسی به آن باید برنامه های دسترسی به پایگاه داده را داشته باشیم. برای سادگی کار ما این پایگاه داده را به html تبدیل می کنیم تا به وسیله مرورگر بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. برای آشنا شدن با مرورگر ها می توانید پست ۱۲ مرورگر ساخته شده بر پایه مرورگر های فایرفاکس و گوگل کروم را مطالعه بفرمایید.

تبدیل بکاپ تلگرام به فایل های HTML

برای مشاهده فایل بکاپ یا روی منوی start کلیک کنید و در کادر جستجو شماره اکانتان را وارد کنید و یا اینکه وارد درایو c سپس پوشه telegram_backup. شوید در این پوشه، پوشه ای به نام شماره اکانت تلگرامتان وجود دارد وارد آن شوید تا فایل بک آپ خود را مشاهده کنید.

در صورتی که بخواهید این مسیر پیش فرض را تغییر دهید باید هنگام فراخوانی دستور

— target <dir>

را وارد کنید که dir دایرکتوری مورد نظر شما است.

backup

برای تبدیل فایل پایگاه داده به فایل های قابل خواندن html دستور زیر را در command line وارد نمایید :

java -jar anzalweb.jar –-export html

توجه داشته باشید قبل از اکسپورت از دو خط تیره استفاده کنید.

export

بعد از اتمام تبدیل پیغام زیر ظاهر می شود.

output

پس از چند لحظه این کار تمام می شود و در مسیر مورد نظر فولدری بنام files ساخته می شود.

files

در پوشه files  پوشه dialogs واقع شده است آن را باز کنید.

dialogs

در پوشه دیالوگ فایل های html شما واقع شده است

html

باز باز کردن فایل html می توانید مکالمات خود را مشاهده کنید.

backup telegram

در صورتی که بخواهید از help برنامه استفاده کنید دستور java -jar anzalweb.jar –help را وارد کنید.

خب تمام شد توسط این برنامه کاربردی میتوانید براحتی از پیام ها در کانال ، گروه و چت های شخصی تلگرام بکاپ بگیرید و آنها را در کامپیتور یا هرجایی دیگر ذخیره کنید.برای اطلاعات بیشتر در مورد آموزش و ترفندهای کاربردی تلگرام پیشنهاد میکنیم مجموعه ترفند های تلگرام  را مطالعه بفرمایید.

 تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما برای ذخیره چت و پشتیبان گیری از تلگرام خود از چه برنامه و روش هایی استفاده می کنید؟ مزیت برنامه مورد نظر شما نسبت به این برنامه بکاپ گیری چیست؟ تجربه و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام ( 2 روش ساده و سریع)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام (۲ روش ساده و سریع)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش 5 روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام
آموزش ۵ روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام

نظرات

  • ودود says:

    سلام
    چرا در برنامه ای ک دانلود میکنم فایل jar وجود نداره
    چند بار هم دانلود رو تکرار کردم
    لطفا راهنمایی کنید

  • رضا says:

    نسخه جدید تلگرام دسکتاپ به راحتی و زیبایی هرچه تمام تر این کار رو انجام میده

  • امیرعباس says:

    اشتباهی پی وی چت شخصی با دوستم و حذف کردم را تو رو خدا اگه راهی هست واسه بازیابی بگین خیلی برام مهمه…

  • Ramin says:

    با سلام و عرض ادب
    لطفا اگه قصد ندارید جواب بدید کامنت رو تایید نفرمایید
    خواستم بپرسم اول اینکه چطور میشه این بکاپ تهیه شده رو ریستور کرد؟
    دوم اینکه آیا کسی که یه کانال تلگرام داره، بعد از تهیه بکاپ کانال ور حذف کنه یا دلیت اکانت بزنه آیا با این روش میتونه کانالش رو هم بازیابی کنه یاخیر؟

  • الهام says:

    چقدم اینجا پاسخ میدن ب سوال ادما.
    بابا ایول .. دمتون گرم?????

  • الهام says:

    سلام. امروز با ی سایتی اشنا شدم به نام تله وال که لینک دانلود تمام محتویات هر کانالی رو ک بخواید، میفروشه. یعنی خیلی از کانال های فعال الان رو حتی تا امروزشو ک ۷ مرداد ۹۷.
    میخاستم بدونم آیا شما خبری دارید ک واقعی هست یا نه؟

  • محمد حسین says:

    خیلی عالی بود ممنون ازین مطلب عالی ❤

  • صادق says:

    سلام خدمت مدیر محترم آنالیز وب
    بنده با موفقیت این کار رو انجام دادم ولی از کانال ها بکاپ نگرفت فقط از دیالوگ های شخصی بکاپ رو تهیه کرد .
    واقعا نیاز به کمک دارم

  • زهراقدیرلی says:

    سلام خوبه ولی برای کسی مثل من خیلی سخته نمیتونم
    آیا راه دیگه ای نیست ؟ ممنونم

صفحات 1 2