چگونه سایت های پربازدید و تنظیمات صفحه شروع گوگل کروم را شخصی سازی کنیم؟

چگونه سایت های پربازدید و تنظیمات صفحه شروع گوگل کروم را شخصی سازی کنیم؟

مرورگر کروم از جمله مرورگرهایی است که ویژگی های مختلف و جالبی را داراست. در مرورگر قدرتمند و سریع گوگل کروم امکانات شخصی سازی زیادی وجود دارد. یکی از این قابلیتها که ممکن است برخی کاربران با آن آشنا نباشند امکان شخصی سازی صفحه خانگی یا همان صفحه شروع گوگل کروم است. برای شخصی سازی صفحه خانگی ابتدا ما باید صفحه خانگی خود را انتخاب کنیم و گوگل کروم را به عنوان مرورگر پیش فرض خود انتخاب کنیم و سپس می توانیم صفحه خانگی گوگل کروم خود را تنظیم کنیم. امروز در انزل وب تمام مراحل شخصی سازی صفحه خانگی و مواردی مثل نمایش بندانگشتی سایت های پربازدید و.. کروم را بحث خواهیم کرد.

ویرایش و شخصی سازی سایت های پربازدید و تنظیمات صفحه خانگی گوگل کروم

How to Set Up a Google Personalized Homepage

با گسترش امکانات مرورگر گوگل کروم، این مرورگر تبدیل به انتخاب اول میلیون ها کاربر اینترنت در سطح جهان شده است و از سال ۲۰۰۸ که به طور رسمی معرفی شد، پیشرفت های بسیاری داشته است. مرورگر کروم از جمله مرورگرهایی است که ویژگی های مختلف و جالبی را داراست. در مرورگر قدرتمند و سریع گوگل کروم امکانات شخصی سازی زیادی وجود دارد. برای شخصی سازی صفحه خانگی گوگل کروم خود با ما همراه باشید.

انتخاب صفحه خانگی برای گوگل کروم

برای این کار مرورگر گوگل کروم را بازکنید.

select browser

مانند تصویر روی دکمه سه نقطه کلیک کنید.

select 3 point

از لیست settings را انتخاب کنید. بعد از کلیک روی “Settings”، یک صفحه نیو تب باز میشود.

settings

قسمت On Startup را پیدا کنید

on start up

گزینه open the new tab page را انتخاب کنید. وقتی این گزینه را انتخاب کنید، یک نوار گوگل بالای صفحه نمایش داده می شود و زیر آن سایت های که بیشتر به آن سر میزنید را نشان می دهد.

open new tab page

قسمت Appearance را پیدا کنید.

Appearance

گزینه show home button را انتخاب کنید.

show home

روی change کلیک کنید.

change

روی New Tab Page کلیک کنید.

use the new tab page

قسمت search را پیدا کنید.

search

روی باکس کلیک کنید

click box

مانند شکل زیر لیستی به شما نمایش داده می شود. یکی از موتورهای جستجو را انتخاب کنید.

default search settings

از این پس هرگاه مرورگرتان را باز می کنید می‌توانید با کلیک برروی آیکن خانه به صفحه موردنظرتان بروید.

اضافه کردن پیش زمینه ها ، اپلیکیشن ها، Extensions به صفحه خانگی گوگل گروم

قبلا در انزل وب ما آدرس و کاربرد ۱۰ صفحه مخفی گوگل کروم را معرفی کردیم. امروز برای اضافه کردن پیش زمینه به صفحه خانگی تان باید وارد آدرس webstore شوید.

webstore

در قسمت سمت چپ theme را انتخاب کنید.

thems

در اینجا ما برای تم color سرچ می کنیم تم color Tunnel را انتخاب می کنیم و روی دکمه Add To Chrome کلیک می کنیم. البته توجه داشته باشید که شما باید از قبل وارد حساب کاربری تان شده باشید و گرنه تم به صفحه خانگی شما اضافه نمی شود.

add thems

بعد از انتخاب دکمه ادد، تم برای شما دانلود می شود و تم صفحه خانگی شما به صورت خودکار تغییر پیدا می کند.

به طور مشابه اگر شما بخواهید اپلیکیشن را به صفحه خانگی تان اضافه کنید در سمت چپ روی apps کلیک کنید و نام اپلیکیشن را در کادر جستجو وارد کنید. مثلا ما برنامه color path را انتخاب می کنیم و روی دکمه Add to chrome کلیک می کنیم. پیغامی برای شما ظاهر می شود و می پرسد: color path را اضافه می کنید؟ همانطور که در تصویر زیر می بینید با انتخاب add app برنامه به صفحه خانگی شما اضافه می شود. پلیکیشن‌ها دقیقا مانند نرم‌افزارهایی که برروی سیستم‌عامل خود نصب می‌کنید کار خواهند کرد، با این تفاوت که آنها برروی مرورگرتان اجرا خواهند شد نه برروی سیستم عامل.

add app

صفحه خانگی شما بعد از دانلود تم و اپلیکیشن به صورت زیر خواهد بود.

add app and thems to home page

به همین صورت می توانید Extensions ها را به مرورگر گوگل کروم خود اضافه کنید. برخلاف اپ‌ها، اکستنشن‌ها (افزونه‌ها) برای اضافه کردن امکانات اضافی به مرورگر اضافه می‌شوند. افزونه‌ها می‌توانند مانع نمایش تبلیغات گردند،لینک‌های دلخواهتان را با شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند، تمامی این‌ها بدون نیاز به بازکردن پنجره‌ای جدید انجام می‌گردد. تمام عملیات مشابه اضافه کردن تم و اپلیکیشن است. شما حتی می توانید افزونه Dayboard برای ایجاد فهرست وظایف را به صفحه خانگی تان اضافه کنید.

Extensions

add Extensions

چگونه سایت های پربازدید را در صفحه اول گوگل کروم حذف  ، ویرایش و بازیابی کنیم؟

حذف و بازیابی سایت های پربازدید از گول کروم خیلی ساده است، کافی است که یک سربرگ جدید در گوگل کروم باز کنید و از ماوس خود را روی مربع های کوچک که به اصطلاح کاشی هم گفته می شود ببرید وقتی که با ماوس روی این کاشی ها می ایستید در سمت راست کاشی علامت ضربدر را مشاهده خواهید کرد روی این علامت ضربدر کلیک کنید تا سایت پر بازدید شما بسته شود.

close

خوب الان فرض کنید که شما از حذف این سایت پربازدید پشیمان شده اید و می خواهید آن را بازیابی کنید. وقتی شما سایت پربازدید را حذف می کنید مانند تصویر زیر گزینه های undo و restore all برای شما فعال می شود. در صورتی که روی undo کلیک کنید یکی از سایت های پربازدید بسته شده بازیابی می شود و در صورتی که restore all را انتخاب کنید تمام سایت های پربازدید بسته شده برای شما بازیابی می شود.

undo-restor all

به صورت پیشفرض امکان شخصی سازی صفحات پربازدید وجود ندارد برای تعیین سایت های پربازدید بهتر است ابتدا یک پروفایل جدید کروم ایجاد کرده ، سایت های دلخواه را باز کنید و سپس بوک مارک و تنظیمات خود را بازیابی نمایید.

در صورتی که در حین استفاده از گوگل کروم با مشکلاتی مواجه شده اید پیشنهاد می کنیم پست ۱۰ مشکل آزار دهنده مرورگر گوگل کروم و نحوه رفع آن ها را مطالعه بفرمایید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

تجربه و پیشنهادات خود را در زمینه شخصی سازی صفحه خانگی گوگل کروم و ویرایش ، حذف و بازیابی وب سایت های پربازدید آن در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات