تمیز کردن فن کیبورد صفحه نمایش لپ تاپ

چگونه فن لپ تاپ را تمیز و از داغ شدن و صدای زیاد آن جلوگیری کنیم ؟

لپ تاپ ها هم مانند سایر وسایل به سرعت کثیف می شوند و گرد و غبار روی آنها می نشیند.خاک گرفتن روی فن لپ تاپ ممکن است مانع کارکرد درست آن و خنک نشدن لپ تاپ شود. گرمای خاصل از عدم کارکرد درست فن ممکن است به قطعات سخت افزاری سیستم آسیب جدی وارد کند.اما می توانید این گرد و غبار را به راحتی تمیز کنید. در مطلب امروز روش تمیز کردن فن لپ تاپ ها را برای شما آماده کرده ایم.

آموزش تمیز کردن گرد و خاک فن لپ تاپ

How to Clean the Dust Out of Your Laptop

شاید تمیز کردن وسایل و قطعات الکترونیکی کمی سخت به نظر برسد اما با مطالعه مطالب انزل وب در مورد شستن و تمیز کردن وسایل و قطعات و تمیز کردن مانیتورها این کار را می توانید به سادگی انجام دهید.

تمیز کردن فن لپ تاپ

همانطور که قبلا نیز به طور مفصل در مطلب ۵ روش نجات بخش کاهش صدای زیاد فن لپ تاپ هنگام کار کردن اشاره کردیم لپ تاپهای جدید معمولا به صورتی طراحی می شوند که کاربران عادی نمی توانند آنها را باز کنند و این مساله ممکن است مشکل تلقی شود.در کامپیوترهای رومیزی به راحتی می توانید کیس را باز کنید و با استفاده از دمنده هوا داخل آنرا تمیز کنید و سپس در کیس را ببندید.اگر لپتاپ قابلیت باز کردن داشته باشد می توانید همین کار را انجام دهید.

لپتاپ ممکن است پنلهایی برای باز شدن و دسترسی به داخل داشته باشند.برای اینکار بهتر است دستورالعمل لپ تاپ تان از طریق ویدیوهای آموزشی اینترنت مطالعه کنید.ابتدا لپ تاپ را خاموش کنید و سپس باتری را در بیاورید و پنلها را برای دسترسی به داخل لپتاپ کنار بکشید.توجه داشته باشید که ممکن است باز کردن لپ تاپ گارانتی لپ تاپ را از بین ببرد.

تمیز کردن لپتاپ

بعد از باز کردن آن،هوا را به داخل آن با استفاده از دستگاه های خاص بدمید و مطمئن شوید که همه گرد و غبارها از لپ تاپ خارج می شوند.هنگام دمیدن هوا روی فن لپ تاپ دقت کافی داشته باشید چون اگر با دمیدن هوای زیاد فن شروع به سریع چرخیدن کند و به آن آسیب برسد.بهتر است از اسپری های تمیز کننده برای تمیز کردن کامل استفاده کنید.

اسپری تمیز کننده

پس از تمیز کردن لپتاپ،آنرا ببندید و باتری را سر جای خودش قرار دهید و می توانید از لپ تاپ استفاده کنید.

آموزش تمیز کردن فن لپ تاپ بدون باز کردن آن

بیشتر کارخانه ها اجازه ی باز کردن لپ تاپ را چه برای ارتقا لپ تاپ و یا تمیز کردن آن نمی دهند.اما جای نگرانی نیست زیرا می توانید همانند ۳ روش برای خنک نگه داشتن لپ تاپ و جلوگیری از داغ شدن آن بدون باز کردن هم آنرا تمیز کنید.ابتدا یک دمنده هوا تهیه کنید و آنرا به سمت قسمت خنک کننده لپ تاپ بگیرید و مقداری هوا را روی آن بدمید.

تمیز کردن بدون باز کردن

اگر لپتاپتان مشکل جدی در رابطه با گرم شدن دارد و نمی توانید خودتان آنرا تمیز کنید بهتر است با متخصصین این زمینه تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.در ادامه ویدیو نحوه تمیز کردن فن لپ تاپ با یک لوله پلاستیکی و کاهش صدای آن را مشاهده کنید :

پاک کردن فن صدا دار لپ تاپ

ممکن است یک روز لپ تاپ تان را روشن کنید و با پیام خطایی در مورد سرعت فن مواجه شوید.اگرچه ممکن است لپ تاپتان به کار خود ادامه دهد اما صدای عجیبی مثل جاروبرقی به خاطر عملکرد بد فن ایجاد کند.

معمولا با تمیز کردن فن این صداها برطرف خواهد شد.با هزینه اندک و کمی وقت می توانید به سادگی لپ تاپ خود را تمیز کنید.

اسپری تمیز کننده لپ تاپ

برای تمیز کردن لپ تاپ نیاز به اسپری تمیز کننده دارید که می توانید به راحتی این اسپری ها را تهیه کنید.اسپری تمیز کننده بعد از اسپری کردن سریع سرد شود و جای نگرانی نیست. در صورت تمام شدن گاز، آنرا در جای گرم قرار دهید و ممکن است باز قابل استفاده باشد.

همه لپ تاپها ورودی هایی برای هوا دارند و هوای سرد از منطقه ای وارد می شود و هوای گرم از منطقه دیگری خارج می شود.در لپتاپهای جدید شاید این وروردی ها  مشخص نباشند و معمولا زیر کیبورد مخفی شده باشند.به هر حال این کاملا واضح است که هر لپتاپی گرما تولید میکند و این هوای گرم باید از آن خارج شود.بنابراین این کانالها حتما باید وجود داشته باشند تا از آسیب به سیستم جلوگیری شود.

در هر صورت اگر لپ تاپ شما سر و صدای زیادی ایجاد میکند به خاطر فن آن است و اگر مربوط به فن باشد ممکن است به خاطر این کانالها باشد.در تصاویر پایین چند نمونه از محل کانالهای خنک کننده لپ تاپ ها نشان داده شده است.

کانالهای خنک کننده

بنابراین میبینید که این کانالها همه جا می توانند باشند.یکی از مهمترین آنها کانالی است که در گوشه لپ تاپ قرار دارد.برای اینکه بهتر بفهمید کدام کانال نقش بیشتری برای خروج گرما دارد می توانید قسمت مسی که گرم شده است را داخل آن مشاهده کنید:

قسمت مسی
لپ تاپ را خاموش کنید و اسپری تمیز کننده را روی قسمت مسی دو یا سه بار اسپری کنید و مطمئن شوید که تمامی گرد و غبارها از آن خارج می شوند.سپس روی سایر کانالهای ورود هوا اسپری کنید تا گرد و غبارها پاک شوند.

اما اگر هنوز فن لپ تاپ شما صدا می دهد شاید داخل آن هم گرد و غبار گرفته است.

غبار گرفتن فن

در تصویر پایین داخل لپ تاپ را میبینید و نشانگر ها محلی را که باید مجدد اسپری تمیز کننده را روی آن بزنید نشان میدهد.

داخل لپ تاپ

شاید لازم باشد فن را از جای خود در بیاورید و مناطق خاکستری اطراف آنرا هم تمیز کنید.برای نحوه باز کردن لپ تاپ می توانید ویدیو آموزشی را از آپارات ، یوتیوب و.. مشاهده کنید.

نظر و پیشنهاد شما؟

در آموزش امروز نحوه تمیز کردن لپ تاپ به صورت بسیار ساده بیان شد.برای تمیز کردن فن لپ تاپ از چه وسایلی استفاده میکنید؟ آیا واقعا تمیز کردن آن در کارایی بهتر و کم شدن صدای فن کمک کرده است؟

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی: اسلات PCI و PCI Express مادربورد چیست؟ بررسی تفاوت انواع اسلات PCI
اسلات PCI و PCI Express مادربورد چیست؟ بررسی تفاوت انواع اسلات PCI
گرافیک آنبرد چیست؟ آشنایی با کاربرد و تفاوت آن با کارت گرافیک
گرافیک آنبرد چیست؟ بررسی کاربرد و تفاوت آن با کارت گرافیک غیر آن برد
آموزش تصویری نصب و تعویض کارت گرافیک کامپیوتر
آموزش کامل تصویری نصب و تعویض کارت گرافیک کامپیوتر
آموزش تصویری و گام به گام تعویض و ارتقا رم لپ تاپ
آموزش گام به گام تصویری تعویض و ارتقا رم لپ تاپ

نظرات