رفع مشکل Your connection is not private گوگل کروم کامپیوتر و اندروید

رفع مشکل Your connection is not private گوگل کروم کامپیوتر و اندروید

ممکن است در هنگام استفاده از وای فای عمومی و وبگردی با مرورگر کروم اندروید یا کامپیوتر با پیغام Your connection is not private مواجه شده باشید. از آنجایی که مجرمان اینترنتی یکی از متداولترین موضوعات امروزه دنیای اینترنت است باید به امنیت سیستم و اطلاعات بیشتر اهمیت داد.شاید به همین دلیل باشد که با دیدن این خطا میخواهیم هر چه سریعتر آن را رفع کنیم.در مطلب آموزشی انزل وب راههای رفع این خطا را بررسی میکنیم.

آموزش رفع ارور Your connection is not private گوگل کروم اندروید و کامپیوتر

How to fix error “Your connection is not private” in Chrome PC and Android

در انزل وب به خطاهایی مثل خطا ۴۰۰ Bad Request در مرورگر های اینترنتی ممکن است رخ دهد پرداخته ایم و راه های جلوگیری از آنها را هم آموزش داده ایم.هم چنین آموزشهایی درباره مشکلات گوگل کروم مطرح کرده ایم.یکی از این مشکلات بروز خطاهای HTTPS  و  SSL است.به طور کلی خطای Your connection is not private و خطای Net::ERR_CERT_DATE_INVALID به دلیل بروز خطای SSL نمایش داده می شوند. همانطور که قبلا در مطلب اشاره کردیم SSL چیست؟ معرفی ۴ سایت دریافت گواهی SSL رایگان ،  SSL برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شما توسط وب سایتها استفاده می شود. اگر با خطای بالا مواجه شدید به این معنی است که ارتباط اینترنت شما و یا سیستم مانع بارگذاری و لود صحیح صفحات می شوند.دلایل دیگری هم ممکن است باعث باز نشدن سایتها شود که قبلا به آنها اشاره داشته ایم.

خطای اتصال شما خصوصی نیست

دلایل بروز خطای SSL مرورگر گوگل کروم اندروید و کامپیوتر

ممکن است این خطا به دلیل شناخته نشدن certificate (گواهینامه یا مجوز اس اس ال) باشد. SSL certificate را تقریبا هر فردی می تواند ایجاد کند و به همین دلیل است که گوگل این certificate را مورد آزمایش قرار می دهد تا از صحیح و قابل اطمینان بودن منبع آن مطمئن شود.اگر منبع certificate شناسایی نشود،گوگل کروم نمی تواند فرایند دسترسی به سایت را ادامه دهد.دلیل دیگر رخ دادن این خطا،ایمن نبودن ارتباط بین وب سایت و مرورگر است. و مورد آخر اینکه  certificate آپدیت نباشد یعنی منبع ایجاد آن قابل اطمینان است اما آن certificate برای مدت طولانی بروز رسانی نشده است.

رفع خطای Your connection is not private در گوگل کروم کامپیوتر

برای حل مشکل اتصال شما خصوصی نیست نیاز به تنظیمات پیچیده ای نیست.در بسیاری از مواقع تاریخ و ساعت غیر دقیق و اشتباه کامپیوتر باعث بروز این خطا می شود.بنابراین بهتر است ساعت و تاریخ سیستم خود را تنظیم کنید.

اگر تاریخ و ساعت سیستم شما تنظیم است و هم چنان با این خطا رو به رو شدید بهتر است آنتی ویروس خود را چک کنید زیرا برخی از آنها certificate سایتها را بلاک می کنند.

در صورتی که آنتی ویروس نصب شده روی سیستم شما آوست است باید اسکن HTTPS را متوقف کنید.برای اینکار به مسیر Setting>Active Protection>Web Shield>Customize بروید و گزینه Enable HTTPS scanning را غیر فعال کنید.

اگر از آنتی ویروس Bitdefender اسنفاده می کنید نیز باید در صفحه اصلی آنتی ویروس،به تنظیمات بروید و سپس به مسیر Privacy Control>Antiphishing tab رفته و Scan SSL را غیر فعال کنید.

اگر با انجام دادن راههای بالا خطای امنیت برطرف نشد بهتر است که مرورگر کروم را پاکسازی کنید. برای اینکار لازم است کش،تاریخچه و سایر داده ها را از کروم حذف کنید.ابتدا در کروم به مسیر Setting>Show advanced setting>Clear browsing data بروید.اگر پاک کردن داده ها کمکی نکرد تنظیمات کروم را به حالت اولیه برگردانید.برای این کار Chrome menu>Setting>Show advanced setting>Reset setting>Reset را دنبال کنید.

اگر از ایمن بودن سایتی که میخواهید به آن بروید مطمئن هستید می توانید بارگذاری آنرا ادامه دهید.برای ادامه بارگذاری سایت،روی گزینه Advanced کلیک کنید.

گزینه advanced

سپس گزینه (Proceed<website link>(unsafe را انتخاب کنید.

“Proceed to <website link> (unsafe

علاوه بر تمامی روشهایی که گفته شد،می توانید از نمایش این خطا جلوگیری کنید و برای این کار، در کروم عبارت chrome://flags را تایپ کنید و اینتر بزنید.سپس به پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه Remember decisions to proceed through SSL errors for a special length of time را پیدا کنید.سپس در آن تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهید.اگر می خواهید بیشتر در مورد flag ها و کاربردهای انها در کروم بدانید می توانید مطلب پرچمها و کاربردشان را در انزل وب مطالعه کنید.

عدم نمایش خطا

بعد از اتمام زمان انتخاب شده هر وقت با خطا رو به رو شدید،گزینه (Advanced>Proceed to <website link>(unsafe را انتخاب کنید.

رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست کروم هنگام اتصال به وای فای عمومی

برخی مواقع خطای HTTPS در حین وصل شدن به شبکه های وای فای عمومی رخ می دهد.این اتفاق به این دلیل می افتد که همه ی سایتها براساس HTTPS کار میکنند و نه تنها یکی از انها که داده ها را به صورت خصوصی ارسال کند.این پروتکل که مرورگرها را وادار به استفاده از HTTPS برای تمامی وب سایتها میکند HSTS نام دارد.

باز نشدن سایت

بنابراین با اتصال به وای فای عمومی،به خاطر تلاش مرورگر برای فرستادن درخواستها به HTTPS قبل از فرستادن به سرور،سایتها باز نمی شوند.راه حل این مشکل استفاده از سایت Never SSL است.

خصوصی نبودن اتصال

اکر به وای فای عمومی وصل هستید و نمی توانید سایتی را باز کنید،در مرورگر عبارت neverssl.com را تایپ کنید و به راحتی به سایت مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

neverssl.com


روش های رفع خطای your connection is not private در اندروید

برای رفع ارور your connection is not private در گوگل کروم اندروید همانند کامپیوتر لازم است چند مورد از تنظیمات را بررسی کنید :

آپدیت کردن تاریخ و ساعت گوشی اندروید

در اکثر مواقع برای حل مشکل خطای your connection is not private اندروید باید تنظیمات ساعت و تاریخ را بروزرسانی کنید ، در تنظیمات Settings به قسمتDate & Time سیستم عامل گوشی بروید و گزینه Automatic date & time را روشن کنید.

آپدیت کردن تاریخ و ساعت گوشی اندروید

پاک کردن اطلاعات وبگردی مرورگر گوگل کروم اندروید

برای اینکار در کروم اندورید دکمه منو گوشی خود را بزنید و سپس مسیر Privacy > Settings > Clear Browsing Data طی از پنجره باز شده تیک تمام گزینه را بزنید و بر روی Clear تپ کنید.

پاک کردن اطلاعات وبگردی مرورگر گوگل کروم اندروید

تغییر شبکه وای فای اندورید

در برخی مواقع علت پیغام your connection is not private در اندروید امن نبودن شبکه وای فای فعلی است از بخش Setting گوشی به قسمت WiFi وارد شوید و یک شبکه دیگر رای برای کانکت شدن انتخاب کنید.

تغییر شبکه وای فای اندورید

غیر فعال کردن آنتی ویروس گوشی

همانطور که قبلا هم در بخش کامپیوتر اشاره کردیم آنتی ویروس ها در بعضی موارد از مجوزهای SSL جلوگیری میکنند پس جهت رفع ارور your connection is not private در اندروید به صورت موقت آنتی ویروس گوشی خود را غیرفعال کنید.

ریست کردن تنظیمات دستگاه اندروید

اگر با تمام تنظمیات بالا همچنان با پیغام اتصال شما خصوصی نیست اندروید مواجه میشدید پیشنهاد میکنم یکبار دستگاه خود را ریست کنید ، برای اینکار ابتدا Settings > Backup & reset سپس بر روی Factory Data Reset تپ کنید.

 

ریست کردن تنظیمات دستگاه اندروید

نظر و پیشنهاد شما؟

در آموزش امروز نحوه رفع خطای your connection is not private مرورگر گوگل کروم اندروید و کامپیوتر را یاد گرفتید ،به ما بگویید کدام یک از روشهای ذکر شده برای شما مناسبتر بوده است؟ اگر راه حل دیگری برای رفع این خطا دارید آنرا به ما بگویید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات

  • بردیا says:

    سلام
    دوستانی که این راه ها رو امتحان کردن و جواب نگرفتن!!!
    از روش گفته شده در سایت زیر استفاده کنید:
    https://techglimpse.com/dst-root-ca-x3-expired-certificate-error

  • زهرا says:

    دوستان من هنگام اتصال وای فای با همین مشکل مواجه میشم ولی دیتا نه میشه مشکل وای فای رو بگید

  • مسعود says:

    سلام
    من راه های مختلفی رو چک کردم

    فکر میکنم مشکل مربوط به آنتی ویروس هست
    فقط کافیه هر آنتی ویروسی که دارید برید توی تنظیماتش و Https Scanning و یا یه همچین گزینه ای رو غیر فعال کنید و تمام

  • عطا says:

    متاسفانه هیچ کدوم از روشها عمل نمیکنه. نمیدونم چیکار کنم. واقعا موندم. هر سایتی سر میزنم این مشکل رو برطرف نمیکنه. جالب اینجاست که با گوشی باز میکنه اما همه مرورگرهای کامپیوتر مشکل دارند. نمیدونم از چیه. دو روزه علاف شدم. از کار و زندگی موندم.

  • .. says:

    من سایتم از پروتکل امنیتی استفاده می کنه و بازم اینجوریه

  • حسن says:

    هیچ کدام از این راه حل ها کارآمد نیست چون یک کاربر معمولی که زیاد تخصص ندارد به محض اینکه متوجه این وضع شد اصلا تلاشی جهت ورود به سایت نمی کند و بلافاصله گذر می کند .چرا سایت های معتبر اینگونه نیست مثلا msn و غیره.. فقط سایتهای ایرانی اینگونه هست .مشکل اصلی این نیست.

  • ابوالفضل سیاسی says:

    دمتون گرم واقعا خیلی کارتون درسته من چند سال بود گوگل کرومم هیچکاری نمیکرد الان درست شد مرسیییییی خدا خیرتون بده:)))

  • ابوالفضل سیاسی says:

    دمتون گرم واقعا خیلی کارتون درسته من چند سال بود گوگل کرومم هیچکاری نمیکرد الان درست شد مرسیییییی

  • ناشناس says:

    با سلام. خدا خیرتان بدهد؛ مطلب بسیار مفیدی بود. سپاسگزارم.

  • Sahar says:

    سلام.وقت بخیر.
    من میخوام مودم دلینک کانفیگ کنم ولی این خطارو میبینم.هرکاریم میکنم درست نمیشه.لطفا راهنماییم کنید.
    ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱میزنم که خطامیده

  • علی زندی says:

    خیلی ممنون از راهنماییتون

  • sroush says:

    اینشا الله هرچی میخوای خدا بهت بده مغزم قاطی کرد انقدر روش کار کردم ولی درست نشد ولی وقتی راهنمای شمارو خوندم واین کار ها رو انجام دادم درست شد خیلی ممنونم

  • حسن says:

    سلام من کل مرورگرهام خطای اتصال شما خصوصی نیست میده سایت هایی مثل دیجی کالا آپارات سایت ADSLرو هم نمیاره فیلم انلاین نمیاره ویندوز هم ۱۰ بار عوض کردم درست نشد ویندوز رو ۸ کردم اورد ولی ویندوز ۷ نمیاره NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

  • fati.825 says:

    سلام من رو ویندوز کار میکنم
    زمانی که میخوام اینستا رو از گوگل باز کم با این مشکل رو به رو میشم
    انتی ویروسمم اوست هست که کاری که گفتید انجام دادم ولی هنوز مشکل دارم

    • حسین says:

      منم ویندوز ۷ دارم این ارور منم کلافه کرده ۹۹% سایتایی رو کهه باز میکنم این ارور رو میده وقتیم که میرم توی افزونه اینستاگرام توی کروم کلا هیچ عکسی رو باز نمیکنه! اعصاب آدم رو داغون میکنه ، تورو خدا هرکی راه حل داره بگه

  • Hossein says:

    دمتون گرم
    عالی بود

  • محمد says:

    خدا مشکلاتتو حل کنه

  • دنی says:

    سلام
    من ssl رو از تنظیمات آنتی ویروسم (nod32) غیر فعال کردم. درست شد.

  • علیرضا says:

    این خطا برای زمانی هست که یک وب سایت دارای پروتکل امن https نمی باشد.
    امروز برای داشتن این پروتکل بر روی وب سایت، وب مسترها باید سالانه هزینه ای پرداخت کنند تا شرکت های هاستینگ براشون اینکار رو انجام بدن.
    داشتن پروتکل https برای یک وب سایت، حتی از نظر رتبه بندی گوگل هم حائز اهمیت است.

  • فرهاد says:

    خیلی ممنون از توضیحاتتون…ولی من این ارور رو زمانی میبینم که با فیلتر شکن سایفون کار میکنم. و با هیچ کدوم از این روش ها مشکل حل نشد…می تونید راهنماییم کنید.

  • arya says:

    دمت گرم

  • مرضیه اثناعشری says:

    با سلام
    ممنون از حوصله ای که صرف توضیح مطلب کردید.
    کامل و مفید بود.
    من در نهایت تنظیمات کروم رو ریست کردم که حل شد.