6 روش رفع مشکل زیر نویس فارسی kmplayer، mx player، vlc player و.. اندروید و کامپیوتر

۶ روش رفع مشکل زیرنویس فارسی kmplayer، mx player، vlc player و.. اندروید و کامپیوتر

یکی از مشکلات رایج برای بسیاری از کاربران پلیرهای KMPlayer، mx player, vlc player اندروید و کامپیوتر دارند عدم نمایش صحیح زیرنویس های فارسی برای فیلم ها است. معمولا بطور پیشفرض کی ام پلیر زیرنویس های فارسی را بصورت نامفهوم و به شکل کاراکترهایی عجیب و غریب نشان می دهد. این مشکل بخاطر عدم پشتیبانی از زبان فارسی در فونت پیشفرض برای نمایش زیرنویس ( subtitle ) کی ام پلیر است. امروز در انزل وب ۶ راه حل رفع مشکل زیرنویس فارسی به شما معرفی می کنیم که به کمک آن می توانید فیلم های با زیر نویس فارسی را در اندروید و پلیرهای ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و.. مشاهده کنید.

۶ روش حل مشکل زیرنویس فارسی اندروید و  kmplayer ، vlc ویندوز ۱۰ ، ۸.۱ ، ۷

How to fix persian subtitle in kmplayer, mxplayer, vlcplayer pc and android

قبلا در انزل وب نحوه چسباندن زیرنویس به فیلم را در پست آموزش کامل چسباندن زیرنویس به فیلم، سریال و ویدیو ها در عرض چند ثانیه اموزش دادیم. گاهی اوقات زیرنویس های فارسی به صورت کلماتی نا مفهموم و عجیب پدیدار می شوند. اغلب کاربران برای حل این مشکل، از فایل های رجیستری و یا پچ های موجود در اینترنت استفاده می کنند. اما این فایل ها، اغلب می توانند مخرب باشند و از عمر سیستم عامل شما کم کنند.اغلب، کاربران پلیر بسیار قدرتمند و معروف KMPlayer دارای این مشکل هستند. این مشکل زمانی پدیدار می شود که زبان های بیگانه برای نرم افزار ها تعریف نشده باشند. مثلا هنگامی که بخواهید یک زیرنویس فارسی را در یک نرم افزار انگلیسی زبان مانند KMPlayer اجرا کنید، متن زیرنویس ها برای این نرم افزار قابل شناسایی نیست و آن ها را به صورت کلماتی در هم ریخته و ناخوانا به نمایش در می آورد. به همین دلیل، شما باید زبان مورد نظر را برای سیستم خود تعریف کنید تا این نرم افزار ها بتوانند زبان های اضافی را تشخیص دهند.

به طور مثال در این جا برای حل مشکل زبان زیرنویس فارسی در این نرم افزار، باید زبان فارسی را برای سیستم تعریف کنیم. در ادامه ما ۶ راه حل کاربردی را به شما معرفی می کنیم که به کمک آن می توانید فیلم های با زیر نویس فارسی را در kmplayer, mx player, vlc player مشاهده کنید و در صورتی که در حین کار با kmplayer با پیغام های اپدیت و تبلیغاتی مواجه شدید حتما پست ۴ روش حذف پیغام آپدیت و تبلیغات kmplayer را مطالعه بفرمایید.

روش ۱- رفع مشکل ناخوانا و برعکس بودن زیرنویس فارسی به کمک Font Style در KMplayer

برای حل مشکل زیرنویس فارسی در کی ام پلیر ، kmplayer را باز کنید.

kmplayer

دکمه F2 کیبورد را بفشارید تا پنجره preferences برای شما باز شود.

f2

مانند تصویر زیر، در پنل سمت چپ گزینه Subtitle Processing را انتخاب کنید و سپس Font Style را انتخاب کنید. در پنجره سمت راست روی منوی کرکره ای Charset کلیک کنید و از گزینه های موجود Arabic را انتخاب کنید و در نهایت پنجره را ببنید. این روش برای رفع مشکل زیرنویس در  پلیر بسیار خوب Potpalyer نیز قابل اجراست.

select arabic

روش ۲- رفع مشکل برعکس نوشتن زیر نویس فارسی در kmplayer، vlcplayer به کمک کنترل پنل ویندوز

برای حل مشکل زیر نویس فارسی در kmplayer، potplayer و vlcplayer وارد کنترل پنل ویندوز ۱۰ ، ۸ و.. شوید برای این کار روی دکمه start ویندوز کلیک کنید و control panel را انتخاب کنید.

select-control-panel

روی Region کلیک کنید.

region

در پنجره باز شده به سربرگ Administrative بروید. روی Change System local کلیک کنید

admin

Current system local را روی Persian تنظیم کرده و سپس OK کنید و دوباره OK کنید.

persian

روش ۳- حل مشکل ناخوانا بودن زیر نویس فارسی در در VLC وKMplayer ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و..

بعضی از فایلهای زیرنویس که با فرمت Unicode ذخیره نشده‌اند. در بعضی از سیستم ها بصورت حروف در هم و ناخوانا نشان داده می شوند. ‫این مشکل از KMPlayer نیست بلکه از ویندوز است که زبان پیشفرض برای متون غیر یونیکد را زبانی غیر از فارسی قرار داده است اگر این فایلها را با Notepad باز کنید میبینید که آنجا هم بصورت ناخواناست. در این روش باید فایل زیرنویس را با نرم افزار word باز کنید. در ابتدای باز کردن و شروع ورد Encoding را روی Arabic  Windows تنظیم کنید و OK کنید، سپس تمامی نوشته های زیرنویس را کپی کرده و داخل فایل Notepad کپی کنید و با فرمت srt و اینکودینگ utf-8 ذخیره کنید.

notepad

روش ۴- حل مشکل بر عکس بودن زیرنویس فارسی در kmplayer و vlcplayer  با Persian Subtitle Fixer

برای دیدن یک فیلم با زیر نویس به ۳ فایل احتیاج داریم: فایل زیر نویس، برنامه پرتابل Persian Subtitle Fixer که برای مک و ویندوز در دسترس است و در نهایت فایل فیلم. روی برنامه ویرایش کننده فیلم کلیک می کنیم و فایل زیر نویس را روی برنامه می کشیم و رها می کنیم.

program

program

با این کار یک فایل ویرایش شده کنار فایل قبلی با پسوند .edited ساخته می شود که بسادگی این فایل باعث مشکل بر عکس و ناخوانا بودن زیرنویس فارسی در kmplayer و.. را حل میکند.

another file


پس از بررسی روش های بالا در ویندوز ۱۰ ، ۸ و.. ۲ روش حل مشکل زیرنویس فارسی در اندروید و پلیرهای معروف آن را در انزل وب بررسی میکنیم :

روش ۵- حل مشکل بهم ریختگی و اجرا زیرنویس فارسی اندروید و mxplayer

در صورتی که در برنامه mxplayer اندروید بر روی گوشی شما نصب شده و با اجرای زیرنویس فارسی مشکل دارید، به تنظیمات mxplayer بروید و روی قسمت subtitle کلیک کنید.

روی character encoding کلیک کنید.

گزینه Arabic (cp1256) یا Arabic (ISO-8859-6) را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه بسادگی مشکل بهم ریختگی زیرنویس در mx player رفع میشود.

mxplayer

روش ۶- رفع مشکل زیرنویس فارسی اندروید با استفاده BSPlayer یا Archos Video Player

اگر با تنظیمات بالا مشکل بهم ریختگی زیرنویس فارسی در mx player اندروید حل نشد، برنامه BSPlayer یا Archos Video Player را امتحان کنید.

BS.Player PRO محصول شرکت BS.Global نام نرم افزاری حرفه ای برای پخش انواع فایل های صوتی و تصویری است که به وسیله آن کاربران قادرند تا فرمت های مختلف صوتی و تصویری را اجرا نمایند. در این نرم افزار دیگر به نصب نرم افزارهای جانبی همانند Codec ها و دیگر ابزارها نیست و به راحتی می توان فایل تصویری مورد نظر را مشاهده نمود.

bs-player-28

Archos Video Player یکی دیگر از نرم افزارهای پخش ویدئو با قابلیت پخش تمامی زیرنویس ها برای دیوایس های اندروید است که با آن می توانید کلیپ ها و فایل های تصویری خود را در محیطی ساده و زیبا با کیفیتی بالا مشاهده کنید. این ویدیو پلیر از تمام فرمت های ویدئویی پشتیبانی می کند و با آن قادر خواهید بود شبکه های تلوزیونی را در گوشی  خود مشاهده کنید. این ویدیو پلیر با دارا بودن ویژگی های عالی همچون امکان پخش شبکه های تلویزیونی، پخش تمامی زیرنویس های فیلم ها، دارا بودن ظاهر زیبا و کاربر پسند، قابلیت پخش فیلم از روی هارد و شبکه، پشتیبانی و مرتب سازی تمامی پوشه های موجود و .. می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

Archos Video Player

پس از رفع مشکل زیرنویس فارسی در صورتی که شما مشکل عقب ماندن و ناهماهنگی صدا و تصویر در فیلم KMPlayer، VLC Media Player  و.. را نیز دارید پیشنهاد می کنیم پست حل مشکل عقب ماندن و ناهماهنگی صدا و تصویر در فیلم KMPlayer، VLC Media Player و.. را مطالعه بفرمایید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما از چه نرم افزار و ترفندی برای حل مشکل زیرنویس فارسی در، اندروید، KMPlayer  VLC Player و mxplayer استفاده میکنید؟ تجربه و پیشنهاد خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • AS says:

    درود. وقتتون بخیر. امیدوارم خوب باشید. این روش و امتحان کردم ولی نشد. دقیقا مثل عکس بالا برام اتفاق میفته فارسی و شکسته میاره ولی روش های شما رو رفتم و متاسفانه درست نشد. می تونید راهنمایی کنید که مشکل بنده کامل حل بشه!؟ ممنون میشم.

  • افشین says:

    سلام
    من یک مشکل دارم که هیچکجا توضیحی ندیدم!!! لطفا کمک کنید
    یک زیرنویس فارسی دارم که فارسی و انگلیسی با هم در برخی از جملات وجود دارد و سیستم وقتی زیرنویس رو نشون میده، نمیتونه زیرنویس رو راست به چپ کنه برای همین قسمت قبل از کلمه انگلیسی با قسمت بعد جابجا میشه. آدمین جان یا هر کسی میتونه بگه با چی میشه این مشکل رو درست کرد؟
    مثال:
    جمله اصلی: در اینجا کلمه english نوشته شده است
    در زیرنویس فیلم: نوشته شده است english در اینجا کلمه

  • مهیار says:

    واقعا نمیدونم چجوری تشکر کنم. انقدر همه زیرنویسا برام نمیومد که خیلی وقتا قید خیلی از فسلم و سریالا رو میزدم.
    با روش اول خیلی راحت و اوکی در حد دو دقیقه مشکلم حل شد. خدا خیرتون بده

  • Meliika says:

    سلام ممنون ولی مشکل ناخوانا بودن زیرنویس اصلا حل نشد

  • علی says:

    خیلی ممنون عالی هستید

  • بنده خدا says:

    واقعا ممنونم.مقالتون خیلی کمکم کرد.الان میتونم ادامه ی سریال هام رو ببینم.باز هم متشکرم.

  • فاطمه says:

    دم شما گرم حسااابی.مرسی که مسائل بقیه رو حل میکنید.خدا خیرتون بده🌺

  • حسین says:

    تشکر و خسته نباشید
    خیلی کاربردی بود

  • sajjad says:

    exellent. thnk u

  • نازنین says:

    با سلام؛
    سپاس فراوان از راهنمایی بسیار کاربری شما
    موفق و پیروز باشید

  • علی موسوی says:

    خیلی مممنوننننن

    • N says:

      خیلی خیلی ممنون

      • یاسمن says:

        همه ی روس های بالا رو انجام دادم هنوزم km player زیرنویس های ناخواناست یه چند بار هم پاک کردم ورژن های مختلف ریختم ولی مهم نیست کدوم فیلم باشه زیرنویس کار نمیکنه و چیزای عجیب غریب نشون میده🥲

  • Mahdiyar says:

    زیرنویس فارسی بعضی فیلم ها در کام پلیر درسته وبعضی ناخوانا است مشکل از زیرنویسه؟

  • ملیکا says:

    سلام
    من زیر نویسم تو کی ام پلیر باز نمیشه چی کار کنم؟

  • زهرا says:

    سلام روزتون بخیر
    من زیرنویس اصلا باز نمیشه توی لپ تاپم
    برای هیچ فیلمی
    چیکار کنم به نظرتون؟

  • مهران says:

    سلام
    ممنون از راهنماییتون
    روش ۱ و ۲ جواب نداد همونطور که گفتید ویندوز نوشته ها رو خراب کرده از روش ۳ رفتم کاملا درست شد.
    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

  • ناشناس says:

    سلام. بعد از چسباندن زیرنویس اجرای فیلم کند میشه (سرعتش و اینا…) چکارش کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  • Kaveh says:

    ممنون. درمورد mx player اندروید مشکلم با توضیحاتون حل شد??

    • شیرین says:

      سلام. پخش کننده ی من کی ام پلیره و مشکلی که دارم اینه که زیر نویس فیلم اصلا یه کلمه هم ازش نمایش داده نمیشه کلی زیر نویس روی سریال گذاشتم اما نشد. کیفیت فیلم ۴۸۰ هستش

    • امیر says:

      دمت گرم 👌

  • سحرناز says:

    خیلی عالی بود. واقعا ازتون ممنونم بعد از مدتها مشکلم حل شد

  • امیر حسین says:

    همه شو امتحان کردم آخرم جواب نگرفتم

  • Pari says:

    مرسی از راهکار فوق العادتون‌ ..من بعد از مدتها مشکلم حل شد

  • سارا says:

    سلام. تلوزیون ما سونیه
    زیر نویس رو می‌چسبونم یا جدا کنار فیلم میذارم
    موقع پخش بعضی کلمات رو نشون نمیده و به جاش خط فاصله میذاره مشکل کجاست؟
    کلماتی. مثل ک،گ،ی،رو نشون نمیده
    لطفا راهنمایی کنید

  • Stysh says:

    عالی ? … ممنون واقعا?✋

  • Tyler Durden says:

    خیلی متشکرم
    مشکل من رو حل کردین خیلی دنبال این راه حل گشتم

  • امیرحسین فرهادی says:

    اینا ک همش برا ویندوزه. پس چرا تو عنوانش نوشتی ویندوز و اندروید?

  • فرناز says:

    هیچ سایتی نتونست مشکلمو حل کنه اما شما با راهنمایی خوبتون حلش کردین ممنون

  • Mhs says:

    خیلی عالی بود من با نورد ۱ و ۲ کارم راه افتاد??

  • Zahra says:

    ممنونم واقعا.کمک بزرگی کردین?

  • storm says:

    من با مورد ۵ کارم راه افتاد ممنون

  • وحید احمدی says:

    واقعا متشکرم از شما…?????

صفحات 1 4 5 6