6 روش رفع مشکل زیر نویس فارسی kmplayer، mx player، vlc player و.. اندروید و کامپیوتر

۶ روش رفع مشکل زیرنویس فارسی kmplayer، mx player، vlc player و.. اندروید و کامپیوتر

یکی از مشکلات رایج برای بسیاری از کاربران پلیرهای KMPlayer، mx player, vlc player اندروید و کامپیوتر دارند عدم نمایش صحیح زیرنویس های فارسی برای فیلم ها است. معمولا بطور پیشفرض کی ام پلیر زیرنویس های فارسی را بصورت نامفهوم و به شکل کاراکترهایی عجیب و غریب نشان می دهد. این مشکل بخاطر عدم پشتیبانی از زبان فارسی در فونت پیشفرض برای نمایش زیرنویس ( subtitle ) کی ام پلیر است. امروز در انزل وب ۶ راه حل رفع مشکل زیرنویس فارسی به شما معرفی می کنیم که به کمک آن می توانید فیلم های با زیر نویس فارسی را در اندروید و پلیرهای ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و.. مشاهده کنید.

۶ روش حل مشکل زیرنویس فارسی اندروید و  kmplayer ، vlc ویندوز ۱۰ ، ۸.۱ ، ۷

How to fix persian subtitle in kmplayer, mxplayer, vlcplayer pc and android

قبلا در انزل وب نحوه چسباندن زیرنویس به فیلم را در پست آموزش کامل چسباندن زیرنویس به فیلم، سریال و ویدیو ها در عرض چند ثانیه اموزش دادیم. گاهی اوقات زیرنویس های فارسی به صورت کلماتی نا مفهموم و عجیب پدیدار می شوند. اغلب کاربران برای حل این مشکل، از فایل های رجیستری و یا پچ های موجود در اینترنت استفاده می کنند. اما این فایل ها، اغلب می توانند مخرب باشند و از عمر سیستم عامل شما کم کنند.اغلب، کاربران پلیر بسیار قدرتمند و معروف KMPlayer دارای این مشکل هستند. این مشکل زمانی پدیدار می شود که زبان های بیگانه برای نرم افزار ها تعریف نشده باشند. مثلا هنگامی که بخواهید یک زیرنویس فارسی را در یک نرم افزار انگلیسی زبان مانند KMPlayer اجرا کنید، متن زیرنویس ها برای این نرم افزار قابل شناسایی نیست و آن ها را به صورت کلماتی در هم ریخته و ناخوانا به نمایش در می آورد. به همین دلیل، شما باید زبان مورد نظر را برای سیستم خود تعریف کنید تا این نرم افزار ها بتوانند زبان های اضافی را تشخیص دهند.

به طور مثال در این جا برای حل مشکل زبان زیرنویس فارسی در این نرم افزار، باید زبان فارسی را برای سیستم تعریف کنیم. در ادامه ما ۶ راه حل کاربردی را به شما معرفی می کنیم که به کمک آن می توانید فیلم های با زیر نویس فارسی را در kmplayer, mx player, vlc player مشاهده کنید و در صورتی که در حین کار با kmplayer با پیغام های اپدیت و تبلیغاتی مواجه شدید حتما پست ۴ روش حذف پیغام آپدیت و تبلیغات kmplayer را مطالعه بفرمایید.

روش ۱- رفع مشکل ناخوانا و برعکس بودن زیرنویس فارسی به کمک Font Style در KMplayer

برای حل مشکل زیرنویس فارسی در کی ام پلیر ، kmplayer را باز کنید.

kmplayer

دکمه F2 کیبورد را بفشارید تا پنجره preferences برای شما باز شود.

f2

مانند تصویر زیر، در پنل سمت چپ گزینه Subtitle Processing را انتخاب کنید و سپس Font Style را انتخاب کنید. در پنجره سمت راست روی منوی کرکره ای Charset کلیک کنید و از گزینه های موجود Arabic را انتخاب کنید و در نهایت پنجره را ببنید. این روش برای رفع مشکل زیرنویس در  پلیر بسیار خوب Potpalyer نیز قابل اجراست.

select arabic

روش ۲- رفع مشکل برعکس نوشتن زیر نویس فارسی در kmplayer، vlcplayer به کمک کنترل پنل ویندوز

برای حل مشکل زیر نویس فارسی در kmplayer، potplayer و vlcplayer وارد کنترل پنل ویندوز ۱۰ ، ۸ و.. شوید برای این کار روی دکمه start ویندوز کلیک کنید و control panel را انتخاب کنید.

select-control-panel

روی Region کلیک کنید.

region

در پنجره باز شده به سربرگ Administrative بروید. روی Change System local کلیک کنید

admin

Current system local را روی Persian تنظیم کرده و سپس OK کنید و دوباره OK کنید.

persian

روش ۳- حل مشکل ناخوانا بودن زیر نویس فارسی در در VLC وKMplayer ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و..

بعضی از فایلهای زیرنویس که با فرمت Unicode ذخیره نشده‌اند. در بعضی از سیستم ها بصورت حروف در هم و ناخوانا نشان داده می شوند. ‫این مشکل از KMPlayer نیست بلکه از ویندوز است که زبان پیشفرض برای متون غیر یونیکد را زبانی غیر از فارسی قرار داده است اگر این فایلها را با Notepad باز کنید میبینید که آنجا هم بصورت ناخواناست. در این روش باید فایل زیرنویس را با نرم افزار word باز کنید. در ابتدای باز کردن و شروع ورد Encoding را روی Arabic  Windows تنظیم کنید و OK کنید، سپس تمامی نوشته های زیرنویس را کپی کرده و داخل فایل Notepad کپی کنید و با فرمت srt و اینکودینگ utf-8 ذخیره کنید.

notepad

روش ۴- حل مشکل بر عکس بودن زیرنویس فارسی در kmplayer و vlcplayer  با Persian Subtitle Fixer

برای دیدن یک فیلم با زیر نویس به ۳ فایل احتیاج داریم: فایل زیر نویس، برنامه پرتابل Persian Subtitle Fixer که برای مک و ویندوز در دسترس است و در نهایت فایل فیلم. روی برنامه ویرایش کننده فیلم کلیک می کنیم و فایل زیر نویس را روی برنامه می کشیم و رها می کنیم.

program

program

با این کار یک فایل ویرایش شده کنار فایل قبلی با پسوند .edited ساخته می شود که بسادگی این فایل باعث مشکل بر عکس و ناخوانا بودن زیرنویس فارسی در kmplayer و.. را حل میکند.

another file


پس از بررسی روش های بالا در ویندوز ۱۰ ، ۸ و.. ۲ روش حل مشکل زیرنویس فارسی در اندروید و پلیرهای معروف آن را در انزل وب بررسی میکنیم :

روش ۵- حل مشکل بهم ریختگی و اجرا زیرنویس فارسی اندروید و mxplayer

در صورتی که در برنامه mxplayer اندروید بر روی گوشی شما نصب شده و با اجرای زیرنویس فارسی مشکل دارید، به تنظیمات mxplayer بروید و روی قسمت subtitle کلیک کنید.

روی character encoding کلیک کنید.

گزینه Arabic (cp1256) یا Arabic (ISO-8859-6) را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه بسادگی مشکل بهم ریختگی زیرنویس در mx player رفع میشود.

mxplayer

روش ۶- رفع مشکل زیرنویس فارسی اندروید با استفاده BSPlayer یا Archos Video Player

اگر با تنظیمات بالا مشکل بهم ریختگی زیرنویس فارسی در mx player اندروید حل نشد، برنامه BSPlayer یا Archos Video Player را امتحان کنید.

BS.Player PRO محصول شرکت BS.Global نام نرم افزاری حرفه ای برای پخش انواع فایل های صوتی و تصویری است که به وسیله آن کاربران قادرند تا فرمت های مختلف صوتی و تصویری را اجرا نمایند. در این نرم افزار دیگر به نصب نرم افزارهای جانبی همانند Codec ها و دیگر ابزارها نیست و به راحتی می توان فایل تصویری مورد نظر را مشاهده نمود.

bs-player-28

Archos Video Player یکی دیگر از نرم افزارهای پخش ویدئو با قابلیت پخش تمامی زیرنویس ها برای دیوایس های اندروید است که با آن می توانید کلیپ ها و فایل های تصویری خود را در محیطی ساده و زیبا با کیفیتی بالا مشاهده کنید. این ویدیو پلیر از تمام فرمت های ویدئویی پشتیبانی می کند و با آن قادر خواهید بود شبکه های تلوزیونی را در گوشی  خود مشاهده کنید. این ویدیو پلیر با دارا بودن ویژگی های عالی همچون امکان پخش شبکه های تلویزیونی، پخش تمامی زیرنویس های فیلم ها، دارا بودن ظاهر زیبا و کاربر پسند، قابلیت پخش فیلم از روی هارد و شبکه، پشتیبانی و مرتب سازی تمامی پوشه های موجود و .. می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

Archos Video Player

پس از رفع مشکل زیرنویس فارسی در صورتی که شما مشکل عقب ماندن و ناهماهنگی صدا و تصویر در فیلم KMPlayer، VLC Media Player  و.. را نیز دارید پیشنهاد می کنیم پست حل مشکل عقب ماندن و ناهماهنگی صدا و تصویر در فیلم KMPlayer، VLC Media Player و.. را مطالعه بفرمایید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما از چه نرم افزار و ترفندی برای حل مشکل زیرنویس فارسی در، اندروید، KMPlayer  VLC Player و mxplayer استفاده میکنید؟ تجربه و پیشنهاد خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • houriya says:

    سلام خیلی ممنون عالی بود مشکلم حل شد مرررررسی

  • حدیث says:

    خیلی ممنون.بسیار مفید و عالی بود.دلم نیومد بعد اینکه جواب گرفتم و کارم راه افتاد کامنت نزارم واستون!
    موفق باشین…

  • مجید says:

    واقعا ممنونم. خیلی عالی و مفید بود

  • رضا says:

    قسمت mx player عالی بود توضیحتون واقعا ممنون

  • Sareh says:

    خییییلی سپاسگذارم عالییییی بود مشکلم حل شد .واقعا ممنونم. کارتون حرف نداره . موفق باشید .

  • داریوش says:

    سلام.. تا پیش از این من مشکل در همزمانی زیرنویس نداشتم ولی بظور ناگهانی، هر فیلمی رو که میگذارم زیرنویسش بشدت غیر همزمان میشه و عربار باید تنظیم کنم. پلیرش هم فرقی نداره. دلیلش چیه

  • علی شنوایی قناد says:

    سلام. من با روش ۳ تونستم مشکل رو حل کنم. کلی گشتم توی سایتای دیگه و همه راه حل ها رو امتحان کردم فقط این یکی جواب داد. واقعا ازتون ممنونم (:

  • یاسمین says:

    عالی بود با اولیش مشکلم حل شد بوس به کله اتون

  • مریم says:

    آقا واقعا دمتون گرم. دوساعت بود هرچی زیرنویس دانلود میکردم درست نمیشد. با راه حل ۳ مشکلم حل شد
    مچکرم ازتون

  • بهزاد says:

    نابی بوود عاقا

  • پرستو says:

    لطفا جوابش ایمیل کنید واقعا کلافم با هیچ روشی زیرنویس ها م درست نشد نه تغییر زبان تو قسمت km player نه عوض کردن زبان تو قسمت خود ویندوز هیچی بیشتر از ده راه امتحان کردم لطفا یه راهی بگید

  • حامد says:

    روی باز کردن زیر نویس که میزنم فایل زیرنویس بالا نمیاد که انتخابش کنم کمک کنید

  • رضا says:

    سلام من صد تا پلیر عوض کردم ولی هرچی زیر نویس از نت دانلود میکنم باز نمیکنن مشکل از گوشیمه ولی نمیدونم چشه

  • محمد says:

    سلام من یه وقتایی این مشکل برام پیش اومده وقتی فیلمو باز میکنم و زیر نویسم پشت سرش باز میکنم فیلم بسته میشه و یه صفحه خالی از کا ام پلیر میمونه مشکل یعنی از کجاست

  • Mahan says:

    احسنت…مشکلم کاملا برطرف شد

  • محمدی says:

    سلام.. من یه زیرنویس کره ای داشتم میخواستم باز کنم اما با حروف فارسی بهم ریخته نمایش میداد.. در ورد باز می کنم زبان کره ای نمایش داده می شود(شاید بخاطر اینه که من زبان کره ای رو به ویندوزم اضافه کردم). ولی وقتی در نوت پد کپی پیست می کنم و اینکودینگ و پسوندش رو عوض می کنم ، زیرنویس جدید ساخته شده ظاهر یک زیرنویس رو پیدا میکنه ولی گویا خوانده نمیشه..یعنی باز میکنم میگه باز شد ولی هیچ چیزی نمایش نمیده!!! اگر کمکم کنید ممنون میشم.. با سپاس قبلی.

  • Faw says:

    واقعا ممنون از سایت خوبتون با راه حل دومی که گفتید درستش کردم خیلیییی ممنون

  • ChieF says:

    اون مورد سه من بجای UTF-8
    روی UTF-8 with BOM گذاشتم درست شد
    امتحان کنید اگه مشکلتون حل نشده شاید درست شه

  • Amir hossein says:

    عالی خیلی ممنون بابت کمکمتون من از راه دوم درست شد که میری داخل کونترول پنل همه این راه رو انجام بدن

  • A.t says:

    سلام مرسی از توضیحاتتون
    ببخشید من از km player استفاده میکنم و هر فیلمیو میخوام ببینم زیرنویس بعضی جاها میاد اما میادم ناقصه میشه راهنماییم کنید

  • ماهان says:

    اقا من همون بخش اول گیر کردم من اف دو رو ک میزنم صدا کم میکنه فقط

  • آریا says:

    سلام و ممنون از مقاله خوبتون
    دوست عزیز راهکاری برای vlc در سیستم عامل لینوکس ندارید؟………ضمنا با تکس ادیتور هم زیرنویسو باز میکنم همون مشکل ناخوانا بودن وجود داره
    بنا به مقالتون احتمالا بخاطر لینوکسه……ممنون میشم راهنمایی کنید

  • m.n says:

    سلام
    چرا به جای کلمات زیر نویس مربع تو خالی و علامت سوال میاد؟

  • امیرم says:

    عالی بود تو mx player واقعا درست شد حتا فکرشم نمیکردم عاشق ساییتون ام واقعا مـــــــــــــرســـــــــــــــی?????

  • مهران says:

    سلام خسته نباشید. چه طوری میشه زیرنویس فارسی رو با خود فیلم هماهنگ کرد؟ من مشکلم اینه که زیرنویس جلوتر از فیلم حرکت میکنه. اولش درسته ولی از ی یه جا به بعد این مشکل رو دارم که با هم هماهنگ نیست ؟ چیکار باید بکنم ؟

    • آریا says:

      دوست عزیز بستگی به پلیرتون داره……میتونید سرچ کنید تو نت با عنوان[حل مشکل عقب و جلو بودن زیر نویس در پلیر *** ]
      ولی اگه وی ال سی استفاده میکنید این مسیرو برید:
      Tool در نوار بالای صفحه >>>> گزینه track synchronization …..بقیشم ببیتید متوجه میشید
      راه دوم : کنترل + g عقب میکشه زیرنویسو و با کنترل+ h تاخیر میفته

  • bahar says:

    عالی بود مشکل بزرگی بود برام که با کمک سایت خیلی خوبتون حل شد ممنون❤?

  • هاتف says:

    عالی بود چقدر من این مشکل رو داشتم

  • Saeed says:

    دستت درد نکنه خیلی این مشکل برام پیش اومده

  • m&m says:

    سپاس و درود فراوان.عالی بود

  • Ruby says:

    F2 رو میزنم فقد نورو کم و زیاد میکنه اون پنجررو چجوری بیارم؟:(

صفحات 1 3 4 5 6