How to Download and Install Old Versions of Android and iOS Apps

به دلیل مشکلات گفته شده و برخورد با مشکلات جدیدی نظیر مشکل ثبت نام اسنپ چت و مشکل ارسال و آپلود نشدن فیلم ، ویدیو و عکس در اینستاگرام در برخی اوقات ما نیاز به نسخه قدیمی برنامه داریم و شاید خیلی از افراد بخواهند نسخه های قدیمی برنامه ها که با دستگاهشان بیشتر سازگار است را دوباره استفاده کنند اما در گوگل پلی و یا اپ استور نسخه های قدیمی این برنامه ها را نمی توان پیدا کرد .جای نگرانی نیست سایت هایی وجود دارند که این نسخه های قدیمی براحتی در آنها پیدا می شود و شما میتوانید اپ مورد نظر را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید.

منابع دانلود نسحه قدیمی بیتالک ، اینستاگرام ، اسنپ چت و سایر برنامه های اندروید

یکی از بهترین منابع برای دانلود نسخه های قدیمی برنامه های اندرویدی  APKMirror است که در این سایت می توانید نسخه برنامه های منتشر شده دو سال پیش را پیدا کنید و دانلود کردن این نسخه ها نیز آسان است. ابتدا نام برنامه را جست و جو کنید، بعد از پیدا کردن و انتخاب برنامه مورد نظر برای پیدا کردن نسخه قدیی صفحه را به پایین اسکرول کنید و برای دانلود روی آیکن دانلود کلیک کنید.

سایت APKmirror

سایت uptodown یکی دیگر از منابع مفید برای نسخه قدیمی تلگرام ، بیتالک ، اینستاگرام ، اسنپ چت و.. دیگر برنامه ها است که برای تمامی پلت فرمها شامل اندروید، iOS و مک و Ubuntu قابل استفاده است.در این سایت شاید تعداد برنامه ها محدود باشد. برای دانلود ابتدا اسم برنامه را جست و جو کنید،سپس روی Versions برای دیدن نسخه های موجود بروید و از لیست ارائه شده نسخه مورد نظرتان را دانلود کنید.

سایت upto down

به طور مثال اگر پس از آپدیت امکانات نسخه های جدید تلگرام به خوبی روی دستگاه شما اجرا نمیشود و قصد استفاده از ورژن های قبلی را دارید APK4Fun یکی دیگر از سایتهای شناخته شده در این زمینه است که نسخه های قدیمی برنامه های محبوب نظیر تلگرام ، اینستاگرم و.. را داراست. دانلود کردن از این سایت بسیار ساده است،پس از جست و جوی برنامه و پیدا کردن نسخه قدیمی روی دانلود کلیک کنید.هم چنین وب سایت در مورد نسخه های قدیمی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد.

سایت apk4fun

به یاد داشته باشید که برای دانلود و نصب این برنامه ها لازم است که گزینه Unknown Sources را در قسمت Andriod Setting>Security فعال کنید.هم چنین،قسمت دانلود خودکار google play را باید غیرفعال کنید تا برنامه به نسخه جدید به روز رسانی نشود.برای این کار به Setting>Auto-update apps بروید و روی Do not auto-update apps تپ کنید.

دانلود نسخه قدیمی برنامه های آیفون (iOS)

اگر آیپد یا آیفونی دارید که روی آن به عنوان مثال iOS ورژن ۵ نصب است و بخواهید برنامه جدیدی را روی آن نصب کنید در ۹۹ درصد مواقع موفق نخواهید شد زیرا این نسخه بسیار قدیمی است.دلیل آن این است که وقتی برای دانلود برنامه ها از آیتونز یا اپ استور استفاده میکنید نسخه مناسب با دستگاه و ورژن iOS آن برای شما پیشنهاد می شود و وقتی برای iOS 5 این جست و جو انجام می شود هیچ فایلی موجود نیست.به عنوان مثال در نظر بگیرید می خواهید برنامه Comic Zeal را روی دستگاه قدیمی نصب کنید، خطای نصب نمایش داده می شود.

خطای نسخه

اگر برای نصب این برنامه از آیتونز استفاده کنید،اسم برنامه را جست و جو کنید و نتایج منطبق برآن نمایش داده می شود. حالا روی دکمه Buy یا Get کلیک کنید.

جست و جوی برنامه

نصب برنامه

بعد از اینکار لازم نیست برای دانلود برنامه روی گوشی صبر کنید زیرا در این صورت نسخه جدید روی آن نصب خواهد شد.ابتدا با Purchased برنامه ها، روی دستگاهتان روی نصب کلیک تپ کنید.

جهت Purchased برنامه مسیر App Store > Updates >Purchased  طی و سپس بر گزینه Not on This iPhone انتخاب و از لیست برنامه های مورد نظر روی آیکن دانلود تپ کنید. بعد از آن یک پاپ آپی مانند تصویر زیر خواهید دید که نسخه قدیمی تر برنامه پیشنهاد میکند.برای دانلود روی Download تپ کنید.

دانلود برنامه

نظر و پیشنهاد شما؟

سایتهای معرفی شده برای دانلود نسخه های قدیمی ایمن و راحت هستند در مقابل سایتهایی وجود دارند که این نسخه ها را همراه با بدافزارها در احتیار کاربران قرار می دهند.اگر با به روز رسانی برنامه،ویژگی مورد علاقه شما حذف شده نگران نباشید و به راحتی با استفاده از سایتهای معرفی شده نسخه قبلی را دانلود و نصب کنید.اگر سایت دیگری در این زمینه می شناسید به ما معرفی کنید.