حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید در تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و..

۳ روش حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید در تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و..

گاهی اوقات پیش می آید که در تلگرام یا برنامه های دیگر مانند اینستاگرام، موبوگرام، واتس اپ و … پیام هایی دریافت کنید اما تا زمانی که وارد برنامه مورد نظر نشوید تعداد پیام های جدید و هشدار آنها برای شما نمایش داده نشود، امروز در انزل وب دو راه حل برای مشکل عدم مشاهده پیام در تلگرام، موبوگرام، اینستاگرام و… به شما آموزش خواهیم داد.

۳ روش حل مشکل عدم نمایش پیغام جدید در تلگرام ، واتس اپ ، موبوگرام و..

How to solve telegram , instagram ,whatsapp new message notification problem

گاهی کاربران با مشکل عجیب عدم نمایش کامل پیام در تلگرام مواجه می شوند. کاربران هنگامی که یک پیام جدید در تلگرام، موبوگرام، واتس اپ و… برایشان ارسال می‌شود، هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نمی‌کنند و برای بررسی پیام های جدید تلگرام باید حتما برنامه را اجرا کنند. قبلا در انزل وب در مورد ۳ ترفند کاربردی برای استفاده از قابلیت مزاحم نشوید اندروید صحبت کردیم. امروز در انزل وب قصد داریم به  آموزش نحوه رفع مشکل نشان ندادن پیام جدید در تلگرام و دیگر اپلیکیشن ها بپردازیم.

رفع مشکل نشان ندادن پیام های جدید در تلگرام

قبلا در انزل وب روش فهمیدن آنلاین بودن شخصی که در تلگرام در حالت last seen recently است را آموزش دادیم. در این بخش نحوه نشان دادن پیام های جدید در تلگرام را آموزش خواهیم داد. اگر در تلگرام پیام جدید دریافت میکنید ولی هشداری برای شما ارسال نمیشود و یا روی آیکن تلگرام تعداد پیام ها نمایش داده نمیشود به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا تلگرام خود را باز کنید و به setting بروید.

settings

notifications and sounds را انتخاب کنید.

notification

در اینجا نوار لغزنده گزینه Alert را on کنید.

alert

یا به پایین صفحه بروید و Reset All Notifications را انتخاب کنید با این کار تنظیمات به حالت پیش فرض برمی گردد.

reset

در صورتی با انجام اینکار مشکل عدم نمایش پیام های جدید در تلگرام حل نشد از روش دوم استفاده کنید.

رفع مشکل عدم نمایش هشدار ، نور ، آیکن و عدد پیام جدید در تلگرام ، واتس اپ ، موبوگرام و..

در صورتی که هشدار (notification) پیغام جدید در اپ هایی نظیر تلگرام یا واتس اپ برای شما نمایش داده نمیشود ممکن است که علت پیام نیامدن تلگرام و.. تنظیمات هشدار برنامه در سیستم عامل گوشی شما غیرفعال یا در الویت کم قرار گفته باشد که باید تنظیمات هشدار پیام را مجددا تنظیم کنید ، در سیستم عامل اندروید مسیر Notification > App Notification را طی کنید (توجه کنید در بخش Notification  گزینه Show Notification Icons فعال باشد)

رفع مشکل عدم نمایش هشدار ، نور ، آیکن و عدد پیام جدید در تلگرام ، واتس اپ ، موبوگرام و..

سپس برنامه مورد نظر را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید.

Show Notification

و بخش های Show Notification ، Priority ، App Icon Badge ، Notification light و .. را با توجه به نیاز خود در صورت غیرفعال بودن فعال کنید.

 عدم نمایش هشدار ، نور ، آیکن و عدد پیام جدید در تلگرام

رفع مشکل عدم نمایش هشدار و اعلان پیام ها در واتس اپ ، تلگرام ،موبوگرام، اینستاگرام و..

یکی از ویژگی های مهم اندروید ۶ مارشاملو ” Doze” نامیده می شود که هدف آن بهبود عمر باتری شما است. وقتی که برای مدتی از تلفن اندروید و تبلت خود استفاده نمی کنید، این برنامه، دستگاه شما را به حالت خواب می برد و باتری شما را برای استفاده های بعدی ذخیره می کند.

اندروید به طور معمول به اپلیکیشن ها اجازه می دهد که در پشت زمینه کار کنند، برای دادهای جدید جستجو کنند، notification را دریافت کنند، و اپلیکیشن هایی را که می خواهید اجرا کنید. استفاده از این برنامه در تلفن شما خوب است اما تلفن شما به طور مداوم نیاز به بیدار بودن ندارد. مثلا در هنگام خواب شما از گوشی هیچ استفاده ای نمی کنید، با این حال دستگاه، شارژ باتری را به مقدار قابل توجهی کم می کند که قبلا در انزل وب روشن نگه داشتن دائمی صفحه نمایش بدون کم شدن باتری بعد از قفل گوشی اندروید را آموزش دادیم. حالت Doze با تشخیص غیر فعال بودن اسمارت فون به مدت طولانی، فعالیت های پس زمینه را موقتا خاموش می کند و به این ترتیب باعث کاهش میزان مصرف باتری می شود.

AndroidPIT-Nexus-6-Android-6-0-Marshmallow-review-33-w782

نوتیفیکیشن‌های اولویت‌دار مثل تماس‌ها و پیام‌های متنی حتی در زمان خواب دستگاه هم دریافت می‌شوند. نوتیفیکیشن باقی برنامه‌های پیام رسان مثل تلگرام یا موبوگرام، اینستاگرام، واتس اپ را هم می‌توانید از طریق تنظیمات، جز نوتیفیکیشن‌های اولویت‌ دار کنید تا در زمان خواب دستگاه هم دریافت شوند.

اگر می خواهید قابلیت Doze را برای یکی یا تعداد بیشتری از برنامه هایتان غیر فعال کنید، به صورت زیر عمل کنید:

وارد قسمت تنظیمات Settings شویدگزینه Battery را انتخاب کنید.

android-n-dev-preview-settings-menu-06

دکمه سه نقطه ای که در بالای صفحه قرار دارد را انتخاب کنید و گزینه Battery optimization را انتخاب کنید.

Doze-Mode-Settings

برای رفع مشکل عدم دریافت پیام در تلگرام، دکمه منوی کنار Not optimized را فشار دهید و گزینه All apps را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید تلگرام را انتخاب کنید تا از حالت Doze خارج شوند.

Doze-Mode-Settings1

تلگرام را انتخاب کنید و گزینه Don’t optimize را انتخاب کنید. این کار را برای اپلیکیشن های دیگر مانند موبوگرام، واتس اپ، اینستاگرام و … تکرار کنید. قبلا در انزل وب در مورد ارسال و آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام در پست ۱۴ روش رفع مشکل ارسال و آپلود نشدن فیلم، ویدیو و عکس در اینستاگرام صحبت کردیم در صورت تمایل این پست را مطالعه بفرمایید.

Doze-Mode-Settings2

تجربه و پیشنهاد شما؟

تجربه و پیشنهاد خود را در زمینه حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید و نوتیفیکیشن در تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و.. در بخش نظرات پست معرفی و تجربه ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش 5 روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۵ روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام

نظرات

  • ملکه says:

    همه این کارهارو کردم بازم نمیاد
    سونیم میاد
    ولی سامسونگم نمیاد که نمیاد که نمیاد

  • زهرا says:

    سلام.در خارج از کشورم.چرا برای نصب تلگرام برام کد میاد اما قابل رویت نیست می نویسه کد را نگرفتی.درصفحه گوشی هم میاره، تماس برای تلفن های اضطراری .بیشتر راههای مورد نظر در گوگل را هم امتحان کردم

  • Ssss says:

    سلام گوشیم ایفونه به گوشیم پیام که میاد هیچ اعلان نشون نمیده تا داخل برنامه نشم چیکار کنم لطفا راهنمایم کنید ممنون

  • نیلوفر says:

    سلام.همه اعلان های گوشی من روشنه.حتا ریستارت کردم ولی بازم اولش اعلان های پیام و زنگم و برنامه دیگم میاد بعدش نمیاد.باید برم‌داخل برنامه تا ببینم چ خبر بوده.خواهش میکنم بگید به من.
    گوشیم سامسونگ A50ست

  • متین says:

    سلام . قبلا گوشی ال جی داشتم وقتی از هر برنامه ای چه واتساپ ، تلگرام ، sms ، یا تماس ، پیامی میومد از بالایِ صفحه اعلانش رو پاک میکردم بعد مشخص بود که هر برنامه ای چندتا پیام برام اومده ولی الان گوشی سامسونگ گرفتم این کار رو که میکنم شماره اندازه آیکون هم پاک میشه . باید چیکار کنم که با پاک کردن اعلان بالای صفحه شماره انداز پاک نشه ؟

    • Reza says:

      گوشی منم a50هست اعلان های واتساپ تلگرام اینستاگرام نمیاد ولی برنامه خود گوشی میاد

  • فرهاد says:

    با سلام خدمت دوستان گرامی .
    چرا وقتی لینک گروه را برای کسی می فرستیم پستهای قبلی را نمی بیند و چگونه این مشکل برطرف می شود.؟

  • ساناز ع says:

    با سلام
    من به یه مشکل برخوردم، ممنون میشم راهنمایی ام کنین.
    من یه گوشی سامسونگ J7 دارم از دیروز تا حالا هیچ کدوم از آلارم های گوشی من صدا ندارند. نه پیامک، نه تلگرام، نه واتساپ، نه زنگ ساعت و … . روی صفحه میبینم ساعت زنگ میخوره اما صداشو نمیشنوم… ولوم نوتیفیکشین هم بالاست… اما نمی دونم مشکل چیه

  • محمد says:

    سلام،گوشی من هونور ۹لایت هست اس ام اس و جیمیل رو نشون نمیده وقتی پیام میاد،ممنون میشم راهنماییم کنید

  • Nima says:

    هرچی برنامه برای خالی کردن حجم گوشی دارید پاک کنید من کلین مستر ریخته بودم الان پاک کردم درست شد

  • Sama ap says:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من یہ مشکلی دارم!
    گوشیم ایفون ۷plus،نوتیفیکیشن برنامہ اینستام روشنہ ولی تا وارد برنامہ نشم ھیچی نمیاد برام،
    توضیح دادہ بودید ک تو قسمت تنظیمات گوشیمون بریم و درستش کنیم،ولی تو تنظیمات و قسمت نوتیفیکشن گوشیم اصلا برنامہ اینستاگرام نیست،
    تو خود برنامہ اینستاگرام ھم نوتیفیکیشن ھام روشنہ
    واقعا نمیدونم چرا اینطوری شدہ
    میشہ کمکم کنید

  • nasrin says:

    سلام،من پیام های دایرکت اینستام حدود۴۰ تا میشه ولی رو ایکون بیش تر از ۲۰ تا نمیندازه حتی وقتی هم که با یکی چت می کنم و او چت و هنوز پاک‌نکرده باشم تعداد پیام هارو کمتر هم می ندازه میشه راهنماییم کنید گوشی من سامسونگs6

  • بهاره اطهری says:

    سلام و خسته نباشید
    الان چند روزه دایرکت برام پیام میاد ولی نشون داده نمیشه
    لطفا راهنمایی کنید برا رفع این مشکل

  • عارفه says:

    سلام مشکل من یکم حاد تره کلا هیچ پیامی واسه من تو تلگرام نمیاد تا زمانی که آنلاین بشم و تو محیط تلگرام باشم وقتایی که نیستم پیام نمیاد و وقتی وارد محیط تلگرام میشم چند ثانیه کانکتینگ هستش و بعد تمام پیام ها میاد واسم امیدوارم تونسته باشم مشکلمو تویح بدم . باتشکر

  • بهار says:

    درود
    مشکل : وقتی پیام اعلان جدید میاد، درصورت زدن دکمه clear نوتیفیکیشن خود اپ هم حذف میشه.
    قبلا این طور نبود،این مشکل بعد از به روزرسانی سخت افزار گوشی (samsung s8) ایجاد شده.
    تمام روشها رو امتحان کردم اما مشکل وجود داره.
    خواهش می کنم راهنمایی کنید.

  • مهدی says:

    سلام.یه مدتی گوشیم دوتا سیم کارت داره هردو یکی تلگرام ویکی موبوگرام.صدای پیام امدنش نمیاد.فلعش کردم.تمام تنظیمات وبه روز کردم بازم مشکل دارم.لطفا راهنمایی کنید.j5……20016.سامسونگ

  • سجاد says:

    باسلام وخسته نباشید
    وقتی تو وات ساپ یکی برام پیغام میده و من در آن هنگام تماس تصویری دارم برقرار میکنم اون پیام رو طرف مقابلم مشاهده میکنه لطفا بگین چیکار کنم
    باتشکر از شما

  • ندا says:

    سلام.از موقعی که واتس اپ رو آپدیت کردم،چند وقتی یکبار علامت هشدار پیام واتس بالای صفحه گوشیم میاد ولی وقتی بازش میکنم یا واتس ام رو باز میکنم هیچ پیامی نیست.چرا اینطوریه؟

  • nazanin says:

    دو روزه هیچ اعلانی از تلگرام و واتس اپ حتی پیامک برام نمیاد تموم راههایی که گفتین رو رفتم همه تنظیمات گوشیم اوکی هست کلافه شدم دیگه هیچ مشکلی نمیبینم اما نمیدونم چرا درست نمیشه تورو خدا کمکم کنین. مدل گوشیم j7 2016 هست

  • Narmin says:

    سلام گوشی من ایفون seا یه مدته اصلن پیام های تلگرام و وات ساپ…نشون نمیده تا وقتی برنامه ها رو باز نکنم حتی وقتی با وات ساپ زنگم میزنن نشون نمیده.ممنون میشم راهنماییم کنین

    • ثریا داسیان says:

      سلام لطفا موارد زیر و چک کنید.
      ۱- به مسیر Settings > Notifications برید و برنامه رو انتخاب کنید مثل تلگرام مطمن بشید که Notifications رو ok کردید.
      ۲- به مسیر Settings > Notifications برید Show as Banners رو on کنید
      ۳- به Settings > iTunes & App Stores برید و Apple ID و پسورد تون رو وارد کنید.
      ۴- به Settings > Do Not Disturb برید و Do Not Disturb رو off کنید
      ۵- برای ایمیل هاتون به مسیر settings > notifications > mail برید و show on lock screen رو بررسی کنید.

      رفرنس

  • زهرا says:

    سلام گوشی من آیفون ۶s هست
    یه مدت بود تلگرام دیگه preview message ش کار نمیکرد و هر وقت پیام میومد فقط مینوشت you have a new message
    حالا الان چند روزه که دیگه پیام برام میاد هیچ نوتیفیکیشنی نشون نمیده
    تا تلگرام رو باز نکنم نمیفهمم پیام واسم اومده
    همه تنظیمات رو هم چک کردم همه چی درسته نمیدونم چرا نشون نمیده حتی ده بار هم رو setting تلگرام زدم اونجا هم reset کردم فایده ای نداشته
    این رو هم بگم چند روز بود گوشی پیغام حافظه پر هست رو میداد من اهمیت نمیدادم تا این مشکل هم واسه تلگرامم پیش اومد هم واسه اینستاگرامم
    حافظه رو هم خالی کردم حتی تلگرامم پاک کردم دوباره نصب کردم ولی فایده نداشت

  • علی says:

    آقا من رسما سرویس شدم یه هفته هست گیر همین موضوعم ۲۴ ساعته
    روش های شما رو هم همه رو بارها و بارها انجام دادم به روش های مختلف اما کارساز نشد که نشد .
    تازه مشکلات عجیب دیگه ای هم داشتم که از تعجب شاخ در آورده بودم ، مثلا روی یک گوشی کلش انگلیسی داشتم روی یک گوشی با اندروید چهار کلش فارسی بعد نوتیفیکیشن های این گوشی جدیده به زبان انگلیسی می اومد به اون گوشی فارسی ! که هیچ ربطی هم به هم نداشتن !
    از آخر فهمیدم این جریان کارنکردن اعلان های برنامه ها توی اندروید های جدید مربوط میشه به اون بخش صرفه جویی باتری و بستن برنامه ها زمانی که صفحه خاموش میشه ، اصلا مهم نیست برنامه هایی که تنظیم کردین زمان خاموش شدن صفحه بسته بشه چیه ، به محض اینکه تنظیم رو فعال کنید و صفحه رو قفل کنید همه اعلان های گوشی شما نابود میشه ! یک باگ خیلی ناجوری داره ….
    این بخش اصلا نباید فعال بشه و با خاموش شدن صفحه نباید هیچ برنامه ای بسته بشه اگه نه کلا گوشیتون به فنا میره دیگه پیام های تلگرام و غیره زمان خاموش بودن صفحه نمایش اعلان نمیشه (settings>battery>Lock screen cleanup) باید ۰ باشه Apps

  • ساناز حسنی says:

    سلام وقت بخیر تو واتس اپ جدید چطور میتونم تنظیم کنم که پیش نمایش پیامم بالای صفحه گوشی دیده نشه من نمیخوام کسی حتی گذری چشمش به پیامم بیفته ممنون میشم راهنماییم کنید تو ورژن قبلی show preview رو خاموش میکردم حل میشد ولی الان این ایکنو نداره کلا

  • رضا says:

    باسلام وتشکر از توضیحات دقیق و کامل تون
    من مشکل تلگرامم با مواردی که توضیح دادید حل نشد
    تمام روشهایی وکه یاد داشتم انجام دادم
    چرا تلگرام این مشکل نتونسته مثه (ایمو ) حل کنه
    گوشی سامسونگ اس۶ اج . اندروید۶
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • میلاد says:

    با سلام
    خسته نباشید
    ممنون از آموزش خوبتون
    من مشکل اومدنه نوتیفیکشن تو تلگرام ندارم…
    اما بعضی مواقع وقتی پیامی تو تلگرام میاد با عنوان you have a ne message میاد بعضی موقع ها هم اسم طرف با متنی که داده رو نوتیفیکشن میاد…
    من نمیخوام حالت مخفی داشته باشه و میخوام وقتی پیغام میاد بدون باز کردن تلگرام رو نوتیفیکشن بخونم…
    این مشکل رو چجور حل کنم؟
    با تشکر

    • سلام شما به قسمت popup notifications برید که شامل قسمت های زیر هست و براساس نیازتون گزینه ای که می خواید رو انتخاب کنید
      برای رفتن به notification popup اگر از نسخه اصلی تلگرام استفاده می کنید به setting برید notification and sound رو انتخاب کنید بعد popup notificationsرو انتخاب کنید
      NO popup : هنگام دریافت پیام هیچ متنی روی صفحه نمایش نباشد.

      ” Only when screen “on : تنها زمانی که صفحه ی نمایش بدون قفل است ، متن پیام مشاهده شود.

      ” Only when screen “off: زمانی که صفحه نمایش قفل است متن پیام مشاهده شود.

      Always show popup : همیشه پیام دریافتی بصورت پنجره ی کوچک مشاهده شود.

    • علی says:

      popup یک پنجره کاملا جدید باز میکنه و ممکنه مزاحمت ایجاد کنه
      اگه شما روی خود اعلان ، پیام دریافتی رو میخواین میبایست بجای نسخه اصلی تلگرام از نسخه های گسترش یافته استفاده کنید .
      پیشنهاد من نرم افزار مبوگرام هست که با خرید اون میتونین این امکان رو بسیار جالب بدست بیارید و خیلی امکانات دیگه .
      مطمئن ترین تلگرام غیر رسمی از نظر من فقط مبوگرام هست که میبایست خریده بشه.

  • وحيدشيري says:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید تو این مطالبتون اصلا راه حل مشکل نشان ندادن اینستاگرامو نگفتین بی زحمت راه حل نشان دادن اینستاگرامو میفرمایید؟
    باتشکر

    • ثریا داسیان says:

      سلام چند روش وجود داره
      ۱- اگر شما می خواید نوتیفیکیشن های خود را در اینستاگرام فعال یا غیرفعال کنید، وارد تنظیمات گوشی خود شوید و سپس گزینه Notifications و بعد از آن Instagram را لمس کنید. برای آنهایی که IOS 5 و بالاتر دارند، تنظیم Notification Center را فعال کنند. در IOS 4 و پایین تر، Alerts را فعال و غیرفعال کنید. در حال حاضر اینستاگرام از صداها و بدج ها پشتیبانی نمی کند.
      ۲-برای فعال کردن نوتیفیکیشن برای شخصی که مایلیم از پستهای او با خبر باشیم، وارد میشویم و از بالای صفحه روی سه نقطه میزنیم.از میان گزینه های موجود در صفحه Turn On Post Notifications را انتخاب می کنیم. اکنون اگر هر زمان این شخص پستی منتشر سازد هشدار آن را دریافت خواهید کرد و نیز در لیست نمایش پستها برای شما اولویت بیشتری خواهد داشت.