روش لغو و غیرفعال کردن پیام‌های طرح جزیره ایرانسل و پخش سلولی همراه اول

۲ روش غیرفعال و لغو کردن پیام‌ های طرح جزیره ایرانسل و پخش سلولی همراه اول

شاید شما جزو کاربرانی باشید که «جزیره هوشمند ایرانسل» را فعال کرده باشید تا از ۸۰ درصد تخفیف در تماس‌های ایرانسلی برخوردار شوید اما از دست پیام های جزیره ایرانسل کلافه شده باشید. برای غیرفعال کردن دریافت این دسته از پیامک ها که به آنها پیام پخش سلولی گفته میشود روش هایی مثل استفاده از کد و.. وجود دارد که امروز در انزل وب نحوه غیرفعال کردن پیام‌های جزیره ایرانسل و پیام پخش سلولی همراه اول را به صورت کامل به شما آموزش خواهیم داد.

۲ روش لغو اس ام اس طرح جزیره ایرنسل و سرویس پخش سلولی همراه اول

Disable irancell jazireh and mci cell broadcast messages in Andriod

قبلا در انزل وب نحوه غیر فعال کردن اس ام اس های تبلیغاتی را در پست جلوگیری از اس ام اس تبلیغاتی ایرانسل،همراه اول،رایتل و سایر اپراتورهای موبایل آموزش دادیم. در ادامه روش های غیرفعال کردن پیام‌های جزیره ایرانسل و پیام پخش سلولی همراه اول را آموزش خواهیم داد.

پیام پخش سلولی چیست؟

پیغام رسانی پخش سلولی(CB) یک سرویس تکنولوژی تلفن همراه است که به وسیله کمیته GSM مشخص شده و قسمتی از استاندارد GSM می‌باشد. به آن سرویس پیغام کوتاه – پخش سلولی (SMS-CB) نیز می‌گویند. پخش سلولی برای رساندن هم‌زمان پیغام‌ها به چند کاربر در یک محدوده مشخص طراحی شده است. نظر به اینکه سرویس پیغام کوتاه – نقطه به نقطه (SMS-PP) – یک سرویس یک-به-یک و یک-به-تعداد-کم می‌باشد، پخش سلولی یک سرویس پیغام رسانی یک-به-چند در محدوده جغرافیای خاص می‌باشد. پخش سلولی توسط UMTS نیز پشتیبانی می‌شود که توسط کنگره ۳GPP تعریف شده است.

پیغام رسانی پخش سلولی بر اساس تکنولوژی برای اولین بار در پاریس در سال ۱۹۹۷ اجرا شد.تعدادی از اپراتورهای موبایل از پخش سلولی برای مراوده کردن کد محدوده آنتن سلول به کاربر موبایل (از طریق کانال ۰۵۰)، برای اطلاع رسانی در سراسر کشور یا در سراسر یک شهر، گزارش هواشناسی، پیغام رسانی انبوه، اخبار بر اساس محل استفاده می‌کنند. همه اپراتورها هنوز قابلیت پیغام رسانی پخش سلولی را در شبکه خود فعال نکرده اند، و تعداد زیادی از تلفن‌های همراه قابلیت پشتیبانی از پخش سلولی را ندارند.

cell broadcast

پخش سلولی یک تکنولوژی است که اجازه می‌دهد تا یک پیغام متنی یا دودویی به کلیه تلفن‌های همراه که به مجموعه‌ای از سلول‌ها متصل هستند، مشخص و توزیع شود. از آنجاییکه پیغام‌های SMS به صورت نقطه به نقطه هستند، پیغام‌های پخش سلولی به صورت نقطه-به-محدوده ارسال می‌شوند. این بدین معنی است که پیغام‌های پخش سلولی می‌توانند به تعداد انبوه پایانه‌ها در یک زمان برسند. به عبارت دیگر، پیغام‌های پخش سلولی به سمت سلول‌های رادیویی هدایت می‌شوند، پس از آن به سمت پایانه‌های مشخص.

یک پیغام پخش سلولی یک سرویس تاییده نشده اجباری است، بدین صورت که ایجاد کننده پیغام نمی‌داند که چه کسی پیغام را دریافت کرده است، به خدمات بر اساس گمنامی اجازه می‌دهد. کاربران تلفن همراه به صورت دستی می‌توانند که دریافت پیغام‌های پخش سلولی روشن یا خاموش باشد.

پیغام پخش سلولی تعدادی قابلیت دارد که آن را ویژه دلایل اوژانسی می‌کند :

– پخش سلولی توسط حجم بار ترافیک شبکه محدود نمی‌شود. بنابراین، ممکن است هنگام حوادث ناگهانی مورد استفاده قرار گیرد، مثال آن در بمب گذاری ۷ جولای ۲۰۰۵ لندن نشان داده شد. مثال دیگر آن در واقعه سونامی در آسیاست. Dialog GSM، اپراتور سری لانکایی قادر شد تا اطلاعات اضطراری را به مشترکان خود برساند، برای اخطار دادن در مورد موج هایی که در حال آمدن هستند، برای دادن اخبار جدید، برای هدایت مردم به مراکز توزیع و تدارکات، و حتی برای منظم کردم مجموعه‌های اهدا به‌وسیله مرکز پخش سلولی Celltick، براساس تکنولوژی پخش سلولی.

پخش سلولی امروزه به طور گسترده توسعه نیافته است. در آمریکا، اکثر تلفن‌های همراه قابلیت پخش سلولی را ندارند، و اپراتورهای بزرگ آمریکایی تکنولوژی شبکه خود را توسعه نداده اند.
پخش سلولی یک تکنولوژی تلفن همراه است که اجازه می‌دهد تا پیغام‌ها (تا ۱۵ صفحه و تا ۹۳ کاراکتر) به همه تلفن‌های همراه و دستگاه‌های شبیه آن در یک محدوده جغرافیایی طراحی شده پخش شود. محدوده پخش متفاوت است، از یک سلول تنها تا کل شبکه.

روش های حذف پیامهای سلولی و لغو پیامک های سرویس جزیره ایرانسل و.. در گوشی های مختلف

  • برای غیر فعال کردن پیام های جزیره ایرانسل مسیر  settings>display>>cell info display را دنبال کنید و نمایش اطلاعات تلفن یا cell info display را غیر فعال کنید.
  • برای حذف پیغام  jazireh در گوشی های htc one مسیر setting > call > cell broadcast setting را دنبال کنید و اگر گزینه ای به نام channel 50 وجود دارد را غیر فعال کنید.
  • در گوشی های htc desire گزینه ای به اسم cell broadcast وجود ندارد برای حذف پخش سلولی و لغو طرح جزیره در این گوشی ها سیم کارت خود را در بیاورید و در یک گوشی قدیمی مانند sony ericsson بگذارید سپس در قسمت تنظیمات پیغام یا call گوشی گزینه cell info یا cell information یا cell را پیدا کنید و آن را off کنید یا تیک را بردارید. سیم کارت را در گوشی خود قرار دهید به این ترتیب sms جزیره ایرانسل حذف خواهد شد.
  • برای حذف پیام جزیره در گوشی های سری گلکسی سامسونگ مسیر Messages>settings را دنبال کنید و در این قسمت گزینه cell broadcast یا cb message را غیر فعال کنید.

maxresdefault

  • برای غیرفعال کردن پیام‌های طرح جزیره ایرانسل و پیام جزیره همراه اول در گوشی هایی که سیستم عامل ویندوز فون دارند مسیر Start > Settings > Phon > More > Broadcast Channel را دنبال کنید و گزینه Broadcast Channel  را غیرفعال کنید.
  • برای غیرفعال کردن پیام‌های جزیره ایرانسل در گوشی های ال جی سری KP مسیر Message>settings>info service و سپس گزینه info service را از حالت on به حالت off تغییر دهید.
  • برای حذف پیغام jazireh در گوشی های ال جی G3,G2 و گوشی های مشابه broadcast را در مسیر Message setting > service message پیدا کنید و غیر فعال کنید. یا بر روی پیغام جزیره که برای شما ارسال شده تپ کنید تا وارد cell broadcat شوید حالا تیک را بردارید.
  • برای حذف پخش سلولی در گوشی های کوربی سامسونگ مسیر setting>application settings>messages را دنبال کنید و در قسمت messages هر کدام از گزینه هایی که broadcast دارد را انتخاب کنید و آن را off کنید و یا اینکه وارد پیغام های جزیره که برایتان ارسال شده شوید و settings را انتخاب کنید و broadcast را خاموش کنید.
  • روش حذف پیامهای سلولی در سایر گوشی ها  ممکن است کمی متفاوت باشد و مسیرهای زیر را دنبال و cell broadcast را غیر فعال کنید :

Settings > call > other call > cell broadcast

یا

Settings > Wireless & networks > Cell broadcasts

یا

Settings > Phone > Call > Cell broadcast

settings-cb

cb

کد غیر فعال شدن جزیره ایرانسل

اگر دلیل شما برای غیرفعال کردن جزیره ایرانسل پیام های بسیار زیادی است که روزانه دریافت میکنید لازم نیست دریافت پیام های سلولی را غیرفعال کنید بلکه میتوانید در تنظیمات شماره ایرانسل خود طراح جزیره را لغو کنید. کافی است کد ستاره ۱۳۵ ستاره ۹ مربع ( #۹*۱۳۵*) را شماره‌گیری کنید. هر زمان که دوباره مایل بودید‎ ‎می‌توانید دوباره جزیره را برای استفاده از تخفیف بر روی شماره ایرانسل خود با کد  #۱*۱۳۵* راه اندازی کنید‎.‎‏ برای مشاهده سایر کدهای دستوری ایرانسل و همراه اول پست پرکاربردترین کدهای دستوری USSD اپراتور و بانک های ایران را مطالعه بفرمایید و اگر در هنگام کار با گوشی آنتن شما می پرد پیشنهاد می کنیم پست حل مشکل قطع و وصل شدن و پریدن آنتن گوشی دو یا تک سیم کارت را مطالعه بفرمایید.

jazire

تجربه و نظر شما ؟

امروز در انزل وب نحوه غیرفعال کردن پیام‌های جزیره ایرانسل و پیام پخش سلولی همراه اول را به شما معرفی کردیم. اگر شما هم نحوه غیرفعال کردن  دیگر پیام‌های آزار دهنده ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و.. را می شناسید، حتما از طریق دیدگاه در این پست آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

4 ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
۴ ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
آموزش 3 روش گرفتن شارژ اضطراری ایرانسل (کد دستوری تا برنامه)
آموزش ۳ روش گرفتن شارژ اضطراری ایرانسل (کد دستوری تا برنامه)
آموزش 6 روش لغو و حذف کامل آهنگ پیشواز ایرانسل
آموزش ۶ روش لغو و حذف کامل آهنگ پیشواز ایرانسل
آموزش جدید روش غیرفعال سازی و لغو شارژ اضطراری ایرانسل
آموزش جدید روش غیرفعال سازی و لغو شارژ اضطراری ایرانسل

نظرات

  • علی اژدها says:

    از الطاف شما بی نهایت سپاسگزارم،خدا میدونه اگه راهنمایی های شما نبود چه می شد؟!!!

  • شهریار says:

    ایرانسل از نظر من مسخره ترین اپراتور ایرانه اگه به خاطر اینترنت نامحدود شبانش نبود سیم کارتمو انداخته بودم تو جوب. نه تنها روزی پنجاه تا از این جزیره برام پیام میاد، تازه هر روز باید چنتا شماره تبلیغاتیو بذارم تو بلک لیست. در ضمن این روش که از تنظیمات نوتیفیکیشنشو غیر فعال میکنیمو انجام دادم ولی هنوزم پیام میده، الانم این USSD رو زدم امیدوارم درست شه، ممنون از سایتتون به خاطر این راه حل