روش های شارژ کردن گوشی بدون شارژر : از سیب زمینی تا ماساژ با دست

روش های شگفت انگیز شارژ کردن گوشی بدون شارژر : از سیب تا ماساژ با دست

حتما تا به حال بسیار پیش آمده است که تنها نیازمند به یک درصد شارژ باشید تا بتوانید یک پیام بفرستید یا یک تماس کوتاه بر قرار کنید اما بنا بر در دسترس نبودن شارژر و برق نتوانسته اید خواسته خود را برآورد کنید. امروز در انزل وب سه روش شگفت انگیز و نجات بخش شارژ کردن گوشی بدون شارژر با استفاده از اقلامی مثل میوه جات و.. را به شما آموزش خواهیم داد.

۳ روش نجات بخش شارژ کردن کردن گوشی بدون استفاده از شارژر

How to Charge a Battery Without a Charger

قبلا در انزل وب در مورد علت زود تمام شدن شارژ گوشی و راه های جلوگیری از سریع خالی شدن شارژ صحبت کردیم. نگه داشتن شارژ باتری و خالی شدن سریع آن یکی از موارد بسیار مهمی است که در هنگام خرید و استفاده از گوشی هوشمند مورد توجه قرار میگیرد ، در برخی از مواقع ممکن است گوشی یا تبلت خریداری شده پس از مدتی مثل قبل شارژ باتری را نگهداری نکند و به اصلاح باتری دستگاه زود خالی شود و در آن لحظه ما به شارژر تلفن همراه خود دسترسی نداشته باشیم و یا اینکه سیم شارژر گوشی ما خراب شده باشد که قبلا در انزل وب در مورد روش های جلوگیری و تعمیر پارگی و خرابی کابل شارژر گوشی صحبت کردیم، در ادامه ۳ روش شارژ کردن گوشی بدون شارژر با استفاده از باتری قلمی را به شما آموزش خواهیم داد.

شارژ گوشی با لیمو ترش

همانند روش جالبی که در پست چگونه با لیمو ترش آتش درست کنیم ؟ انزل وب آموزش دادیم با استفاده از اسید میوه ها شما می توانید به طور موقت باتری گوشی خود را شارژ کنید.برای این کار دوازه میوه اسیدی مانند مرکبات، سیب یا گلابی، برای هر میوه یک پیچ مسی یا میخ، سیسم مسی عایق دار، دستکش لاستیکی برای جلوگیری از برق گرفتگی را فراهم کنید.

Fruit 1

یک میخ را در لیمو ترش فرو کنید.

fruit2

یک پیچ مسی را با فاصله کم از میخ در لیمو ترش فرو کنید.

fruit3

این کار را برای یازده لیمو ترش باقی مانده تکرار کنید.

fruit4

مانند تصویر زیر میوه ها را با سیم به هم وصل کنید به طوری که میخ به پیچ مسی وصل شود

fruit5

مانند تصویر زیر دو سر آزاد سیم هایی که به لیمو ترش وصل هستند را به کابل شارژ USB وصل کنید.

fruit6

شارژر را به گوشی اندروید خود وصل کنید.

fruit7

میتوانید یک نمونه از شارژ کردن گوشی بدون شارژر و با استفاده از میوه جات را در ویدیو زیر مشاهده کنید :

ویدیو زیر شارژ کردن گوشی با استفاده کابل شارژ و سیب زمینی را نشان میدهد :

شارژ کردن گوشی با باتری قلمی

باتری را از گوشی بیرون بیاورید. باتری های AA,AAA  یا ۹ ولت را پیدا کنید.

aa batry

کانکتورهای مثبت و منفی را در هر باتری پیدا کنید. در باتری های AA یا باتری های خانگی کانکتورها روی باتری علامت گذاری شده اند. در بیشتر باتری های تلفن کانکتور مثبت نزدیک لبه است در حالی که کانکتور منفی از لبه دور هستند (در هر باتری گوشه سه یا چهار کانکتور وجود دارد اما یک یا دو تای وسطی برای تنظیم دما و دیگر عملیت استفاده می شود).

+,-

برای شارژ شدن باتری های تلفن به طور معمول نیاز به ۳.۷ ولت DC است. بنابراین باتری های ۹ ولت یا AAA یا AA برای فراهم کردن شارژ مناسب است. به خاطر داشته باشید که هر باتری AA یا AAA یک و نیم ولت دارد. بنابراین برای ۳.۷ ولت شما نیاز به ۳ باتری AA یا AAA دارید.

match

دو تکه سیم فلزی را فراهم کنید. در حالت ایده آل این سیم ها با عایق پلاستیکی پوشانده شده اند.

wire

سیم را به باتری وصل کنید. این سیم ها ممکن است داغ شوند، نیازی نیست که این سیم ها را تمام وقت نگه دارید.

battry

یک سر یک تکه سیم را به بخش منفی باتری ها و سر دیگر را به کانکتور منفی باتری گوشی وصل کنید و سر تکه سیم دیگر را به بخش مثبت باتری و سر دیگر را به کانکتور مثبت باتری گوشی وصل کنید.

sharg

پس از مدتی باتری شارژ می شود اما به یاد داشته باشید که احتمالا به طور کامل شارژ نخواهد شد. علاوه بر این روش قبلا نیز ۲ روش ساخت پاور بانک حرفه ای و قابل شارژ از باتری لپ تاپ و باتری قلمی به صورت کامل آموزش داده ایم که میتوانید برای شارژ گوشی نیز استفاده شود.

در ویدیو آموزشی زیر میتوانید نحوه درست کردن باتری توسط سیب و موز و شارژ کردن آپید را مشاهده نمایید :

شارژ کردن گوشی با ماساژ

اگر در شرایطی هستید که گوشی شما خاموش شده است و دیگر شارژر یا برق در دسترس ندارید یا اصلا به دور از شهر هستید، حال قرار است یک تماس یا یک پیام کوتاه بدهید و در حد یک درصد به باتری گوشی خود نیاز دارید. پس اولین کار خارج کردن باتری از گوشی است.

باتری را از گوشی خارج کنید و آن را در کف دست خود قرار دهید و برای ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه باتری را مالش دهید.

masazh

حال که باتری گرم شد بلافاصله باتری را در سر جای خود در گوشی قرار دهید و گوشی را روشن کنید باتری چیزی حدود یک تا ۳ درصد شارژ مجدد می شود و شما می توانید از گوشی برای مدتی کوتاه استفاده کنید. در صورتی که می خواهید گوشی خود را سریع شارژ کنید پیشنهاد می کنیم پست چگونه گوشی هوشمند خود را سریع تر شارژ کنیم؟ را مطالعه بفرمایید. در گذشته نیز روش جالب دیگری برای ساخت باتری اضطراری توسط سکه ها نیز معرفی کردیم که میتواند در مواقع حساس به کمک شما آید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

تجربه و پیشنهاد خود را در زمینه روش های شارژ کردن گوشی بدون شارژر در شرایط حساس و اضطراری را در بخش نظرات پست معرفی و تجربه ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات