5 موزه شگفت انگیز که می توانید از آنها به صورت آنلاین بازدید کنید !

۵ موزه شگفت انگیز که می توانید از آنها به صورت آنلاین بازدید کنید !

موزه ها گنجینه ای از دانش هستند اما متاسفانه برخی از بهترین موزه ها در سراسر جهان پراکنده شده اند و برای اکثر ما قابل دسترسی نیست. به لطف اینترنت شما می توانید یک مسافرت مجازی آنلاین را تجربه کنید. هر چند این مسافرت ها واقعی نیست اما شما می توانید برخی از موزه های معروف در جهان را به صورت زنده ببینید. امروز در انزل وب ۵ سایت را به شما معرفی می کنیم که به صورت آنلاین می توانید از آنها بازدید کنید.

۵ موزه فوق العاده که می توان آنلاین و به صورت زنده آنها را تماشا کرد

۵ Wonderful Museums You Can Visit Online

موزه (به فرانسوی: musée)، فارسی دری: موزیم (به انگلیسی: museum) یا آثارخانه به مکان خاصی که در آن مجموعه‌ای از آثار باستانی و صنعتی و اشیا با ارزش را به معرض نمایش می‌گذارند، گفته می‌شود. ۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه است.

شورای بین‌المللی موزه که زیر نظر یونسکو فعالیت می‌کند در بند سه و چهار اساسنامه خود موزه را اینگونه تعریف کرده‌است:

موزه موسسه‌ ای است دایمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان باز است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می‌کند. هدف موزه‌ها، تحقیق در آثار و شواهد به‌جای‌ مانده انسان و محیط زیست او، گردآوری آثار، حفظ و بهره‌ وری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار، به ویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره معنوی است. قبلا در انزل وب بهترین سایت های پخش زنده کانال های تلویزیون و رادیو ایران را به شما معرفی کردیم، در ادامه ۵ سایت را به شما معرفی می کنیم که به صورت آنلاین می توانید از آثارباستانی و صنعتی و اشیا با ارزش دیدن فرمایید.

museum-feature

۱- موزه لوور فرانسه

حتی اگر شما نمی دانید که لوور در کجای نقشه است اما شکی نیست که اسم آن را شنیده اید. لوور فرانسه یکی از معروف ترین و مشهورترین موزه ها است. موزه لوور در مرکز شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده‌است. بیش از ۳۵هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف موزه لوور نگهداری می‌شود. موزه لوور با بیش از ۹٫۵ میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین موزه جهان است. شما می توانید با یک تور مجازی از لوور بازدید کنید. این تور با نمای ۳۶۰ درجه و حباب های پاپ آپ که اطلاعات بیشتری در مورد آثار هنری به شما نمایش می دهد کامل می شود. این در حالی است که شما نمی توانید کل موزه را ببینید تنها برخی از قسمت های مشهور لوور به صورت آنلاین در دسترس است. تمرکز موزهٔ لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره کرد.

louvre-museum

۲- موزه تاریخ ملی زنان

مایه تاسف است اما این حقیقت دارد که بسیاری از دستاوردهایی که توسط زنان ساخته شده است در کتاب های تاریخی از بین رفته است. موزه تاریخ ملی زنان یک سازمان آمریکایی است. از سال ۱۹۹۶ این موزه مشارکت زنان در زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ما را در زمینه تاریخ جهان جمع آوری و نمایش می دهد. این وب سایت موزه دارای نمایشگاه های چند رسانه ای آموزنده است. موضوع نمایشگاه ها فوق العاده متنوع هستند.

nwhm

۳- موزه موسسه شرقی

موزه موسسه شرقی دانشگاه شیکاگو، هنر و دیگر یافته های باستان شناسی تمدن باستان خاور نزدیک را نشان می دهد. این موزه یک گالری دائمی از مصر باستان، بین النهرین، سوریه، آناتولی، ایران، نوبیا و مگیدو است. موزه موسسه شرقی به منظور درک توسعه این تمدن های باستانی در حال انجام تحقیقات است. در نتیجه بازدیدکنندگان از آخرین یافته های فعلی لذت می برند. با دید ۳۶۰ درجه تعاملی کاربران می توانند آثار باستانی این مناطق را مشاهده و بیشتر در مورد تاریخ این تمدن های باستان یاد بگیرند.

oriental-institute-museum

۴- موزه جاسوسی

موزه جاسوسی مشهور واشنگتن به همه چیز جاسوسی اختصاص دارد. بازدید کنندگان می توانند به تاریخ جاسوسی بین المللی وارد شوند. موزه جاسوسی حاوی اشیا متعددی است که توسط سرویس های اطلاعات بین الملل استفاده می شود. این اشیا شامل ماشین های رمزگذاری، پول تقلبی، سلاح های پنهان، دوربین های مینیاتوری، فرستنده ها و گیرنده های رادیویی و موارد دیگر است. علاوه براین چند تا از نمایشگاه مربوط به موارد خاص جاسوسی و شخصیت های تاریخی است. این سایت موزه دارای دید ۳۶۰ است و علاوه براین این موزه جاسوسی دارای تعدادی نمایشگاه آنلاین است.

International-Spy-Museum

۵- موزه ملی تاریخ طبیعت

موسسه اسمیتسونیان بزرگترین مرکز موزه و تحقیق در جهان با ۱۹ موزه، باغ و باغ وحش است. موزه ملی تاریخ طبیعت یکی از محبوب ترین موزه های کل دنیا است. براساس گزارش جذب جاذبه های جهانی این موزه سومین موزه پربازدید در جهان است که در شمال آمریکا واقع شده است. این موزه دارای بیش از ۱۲۶ میلیون نمونه از گیاهان، حیوانات، بقایای انسان، سنگ ها، مواد معدنی و مصنوعات فرهنگی است. شما قادر به دیدن همه اینها نیستید اما می توانید بغضی از نمایشگاه های دایمی موزه را مرور کنید و امکانات مختلف تحقیقاتی مانند زیستگاه پروانه و مرکز حمایت از استخوان نهنگ را انتخاب کنید.

NMNH

تورهای مجازی ممکن است واقعی نباشند اما می توانند یک ابزار مفید برای جمع آوری اطلاعات بیشتر باشد. بسیاری از موزه ها در سرتاسر جهان تورهای مجازی را ارایه می دهند، بنابراین وب سایت موزه مورد علاقه خود را بررسی کنید تا ببینید آنها هم تور مجازی ارائه می دهند یا نه.

تجربه و نظر شما ؟

امروز در انزل وب با معرفی بهترین سایت های آنلاین موزه با شما همراه بودیم. اگر شما هم سایت موزه و منابع طبیعی دیگری را می شناسید که تورهای مجازی و بازدید زنده را ارائه می دهند، آن را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش استریم در آپارات کامپیوتر و گوشی
آموزش استریم در آپارات کامپیوتر و گوشی
آموزش لایو در یوتیوب با گوشی و کامپیوتر
آموزش و راهنما استفاده از لایو در یوتیوب با گوشی و کامپیوتر
آموزش لایو استریم در دیسکورد (Discord) کامپیوتر و گوشی
آموزش لایو استریم در دیسکورد (Discord) کامپیوتر و گوشی
آموزش 8 روش حل مشکل گوگل پلی موزیک
آموزش ۸ روش حل مشکل گوگل پلی موزیک

نظرات