3 روش ارسال فکس از طریق اینترنت با کامپیوتر و موبایل بدون نیاز به خط تلفن

۳ روش ارسال فکس از طریق اینترنت با کامپیوتر و موبایل بدون نیاز به خط تلفن

شاید فکر کنید با توجه به رشد سریع تکنولوژی ارسال و دریافت فکس منسوخ شده است اما امروزه هنوز دستگاه فکس به عنوان یک روش موثر برای ارتباطات تجاری بکار می رود. شما می توانید از طریق فکس اسناد، قرارداد ها و اطلاعات خود را فورا به همه جای دنیا ارسال کنید. با وجود ایمیل و انتقال آسان فایل، ارسال فکس کمرنگ شده است اما در برخی موارد ارسال فکس مورد نیاز است. در صورتی که دستگاه فکس ندارید آموزش امروز انزل وب را که در مورد ارسال فکس بدون نیاز به دستگاه فکس و از طریق اینترنت است را دنبال کنید.

۳ روش ارسال و دریافت فکس با کامپیوتر یا گوشی از طریق اینترنت

How to Send and Receive Faxes Online Without a Fax Machine or Phone Line

با رشد روزافزون استفاده از کامپیوتر ها در محیط های کاری، ارسال فکس به عنوان یکی از نیازهای روزمره بخش های مختلف سازمانها و شرکت ها، معمولا انرژی و زمان زیادی از کارمندان می گیرد. قبلا در انزل وب در مورد سرویس آنلاین فکس در پست معرفی وبسایت های جالب و کاربردی صحبت کردیم، در آموزش امروز انزل وب ما روش های جدیدی را به شما معرفی می کنیم که بدون استفاده از دستگاه فکس و از طریق سیستم و اینترنت شما می توانید حجم انبوهی از فکس های روزانه خود را با هزینه ای بسیار ناچیز ارسال کنید.

xscanner

دستگاه های فکس چگونه کار می کنند؟

دستگاه های فکس همه به خطوط تلفن قدیمی وصل می شوند. هنگام استفاده از یک دستگاه فکس استاندارد، سند توسط یک تماس تلفنی منتقل می شود. در صورتی که در هنگام ارسال فکس خط تلفن شما دارای نویز است پست ۸ روش رفع نویز خط تلفن و افزایش کیفیت خط مودم ADSL را مطالعه بفرمایید. این فرایند قبل از اینترنت اختراع شد و بسیار با ارزش است. برای ارسال فکس، فرد ممکن است یک سند را تایپ کند و آن را اسکن و از طریق خط تلفن و دستگاه فکس ارسال کند. فردی که فکس را دریافت می کند ممکن است این سند فکس را اسکن و به یک فایل دیجیتالی تبدیل کند. سند از یک رایانه به رایانه دیگر با مقدار کار بیشتر ارسال می شود. هیچ راهی برای اتصال مستقیم دستگاه فکس به اینترنت وجود ندارد زیرا دستگاه فکس تنها به خطوط تلفن متصل می شوند. برای انجام فکس آنلاین ما نیاز به نوعی دروازه داریم که اسناد را از طریق اینترنت قبول می کند و سند را به دستگاه فکس دیگر ارسال می کند .ویندوز مایکروسافت شامل یک برنامه فکس و اسکن است که به شما اجازه می دهد تا فکس هایتان را از طریق کامپیوتر ارسال کنید. نحوه ارسال فکس از طریق رایانه را در ادامه توضیح خواهیم داد.

fax

آموزش ارسال فکس با کامپیوتر

اگر قصد دارید از سیستم خود به عنوان دستگاه فکس استفاده کنید اسناد خود را آماده کنید چنانچه سند شما در پوشه است، برای دسته بندی محتوای پوشه پست محتویات پوشه ها را به سرعت دسته بندی کنید را مطالعه بفرمایید و به یک خط تلفن وصل شوید سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

doc to fax

ارسال فکس در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

در ویندوز ۱۰ ، ۷ و ۸ مسیر start>all programs>windows fax and scan را دنبال نمایید یا دکمه win را بزنید و عبارت fax and scan تایپ و مورد پیدا شده را انتخاب کنید، با این کار پنجره fax and scan راه اندازی می شود.

روی new fax در سمت چپ نوار ابزار کلیک کنید.برای اتصال به خط تلفن wizard را دنبال کنید.

new fax

فرم فکس را با وارد کردن شماره تلفن مقصد، تایپ پیغام و ضمیمه کردن سند پرکنید.

سپس روی دکمه send کلیک کنید.

راهنمای ارسال فکس در مکینتاش

سندی که می خواهید فکس کنید را باز کنید و ویرایش های لازم را انجام دهید.

ازمنوی File گزینه print را انتخاب کنید

دکمه PDF را کلیک کنید و از منوی پاپ آپ گزینه Fax PDF را انتخاب کنید.

print

شماره فکس مقصد را در فیلد To وارد کنید کد کشور، شهر و شماره تلفن را وارد کنید.

در باکس Modem  گزینه Internet Modem را برای ارسال فکس انتخاب کنید.

اگر می خواهید صفحه جلد داشته باشید گزینه Use cover Page را انتخاب کنید و به صورت مناسب پر کنید.

قبل از ارسال برای پیش نمایش روی دکمه Preview کلیک کنید وقتی مطمن شدید روی دکمه send کلیک کنید.

توجه : بعضی از نسخه های Mac OSX فرمان فکس را شامل نمی شود.

اگر شما یک سند دیجیتال برای فکس دارید شما می توانید یک سرویس آنلاین، رایگان را برای ارسال فکس استفاده کنید که در ادامه چند سرویس آنلاین ارسال فکس را به شما معرفی خواهیم کرد.

ارسال فکس از طریق موبایل و اینترنت

شاید از این موضوع بی اطلاع باشید که از طریق اینترنت می توانید بدون داشتن دستگاه و خط تلفن فکس ارسال و دریافت کنید. فکس اینترنتی یعنی بدون نیاز به سخت افزار و نرم افزار، بدون نیاز به دستگاه فکس، بدون نیاز به خط تلفن در هر مکان و هر زمانی قادر به ارسال و دریافت فکس باشید. Myfax my fax یک سرویس فکس اینترنتی است که به شما امکان می دهد که فکس ها را از طریق ایمیل، وب یا تلفن هوشمند خود ارسال و دریافت کنید. هزینه ماهیانه این سرویس در حال حاضر ۱۰ دلار آمریکا است و با این کار می توانید ۱۰۰ صفحه در ماه را ارسال و ۲۰۰ صفحه را دریافت کنید.

eFax یک سرویس اینترنتی فکس است که در ماه اول رایگان است و در طول استفاده شما از این سرویس اسناد فکس شما را ذخیره می کند که می تواند مفید باشد. در سرویس فکس اینترنتی faxZero شما می توانید ۵ فکس را به صورت رایگان ارسال کنید. برای کسانی که تعدادی محدود فکس دارند این سرویس مناسب است. در سرویس اینترنتی Hellofax شما می توانید فکس های اولیه خود را در ایلات متحده به صورت رایگان ارسال کنید. این سرویس رابط کاربری ساده ای را فراهم می کند.

fax online

در RingCentral  شما می توانید برای یک ماه فکس رایگان دریافت کنید. برای ارسال فکس شما نیاز به یک حساب کاربری دارید اما برای دریافت فکس شما نیازی به حساب کاربری ندارید. اما باید این نکته را متذکر شویم که این سرویس ها در داخل ایران استفاده نمی شوند.

سرویس هایی که در ایران برای ارسال فکس وجود دارند نیز اکثرا پولی هستند اما برخی از آنها خدمات رایگان نیزدارند به طور مثال در سرویس Fax.ir که دارای قدمت و خدمات قابل قبولی میباشد شما امکان ارسال و دریافت فکس از طریق اینترنت ، و اپ موبایل اندروید و آی او اس (آیفون) دارید و ارسال ۱۰ فکس اول نیز رایگان میباشد و تعرفه های آن از ۷۰۰۰ تومان شروع میشود شرکت سپنتا نیز برای ارسال و دریافت موفق ۱۰۰ عدد فکس در یک ماه ۶۰۰۰ هزار دریافت می کند برای سرویس های بیشتر ایران می توانید در گوگل سرچ کنید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

اگر روشی یا سرویس دیگری را برای ارسال فکس با موبایل و کامپیوتر و بدون استفاده از دستگاه فکسمی شناسید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه کار با دستگاه فکس و دریافت یا ارسال فکس
انزل وب
معرفی وبسایت های جالب و کاربردی – شماره۳۴

نظرات

  • فرید says:

    نوشتن به دورغ که میتوانیم از فلان نرم افزار استفاده کنیم بسیار زشت است چون فقط وقت و زمان دیگران را هدر می دهیم

  • مریم says:

    ارسال فکس از طریق اینترنت تو این چند سال خیلی مرسوم شده و منم خیلی شنیدم که افراد از فکس آنلاین یار استفاده می کنند

  • امین says:

    فکس اینترنتی یار هم خیلی خوبه و من چند باری باهاش فکس هامو ارسال کردم راضی ام

  • احمدی says:

    امروزه دیگه ارسال فکس به صورت آنلاین انجام میشه و خیلی از شرکت ها از فکس آنلاین یار استفاده میکنن.
    ارسال فکس به صورت سنتی کمتر دیده میشه

  • باقریان says:

    ارسال فکس از طریق اینترنت خیلی به روند کار های اداری سرعت میده. می تونیم از سیستم های فکس انلاین یار و… استفاده کنیم.

  • هادی says:

    جناب آقای مدیری سلام خسته نباشیدخیلی اردتمندیم باورکنین دوست داشتم خدمتتون زنگ بزنم ضمن عرض خسته نباشی پیشنهادساختن فیلمی خدمتتان بدم که شایدازمنظرحضرتعالی خالی ازلطف نباشدچون واقعااتفاقاتی دراطراف مارخ میدهندکه خودمان راموظف میدانیم به طورجدمدنظرداشته باشیم متاسفانه شمارتونوازفروشگاه عطرخواستم که بهم ندادن انصافا فقط یه پیشنهادداشتم براساختن فیلمی که دغدغه کنونی جوانان ماهست پس بنده حقیرشمارموخدمتتان اعلام میکنم امیدوارم درصورت امکان عنایت فرمایین بااینجانب تماس بگیرین متشکرم پایدارباشیداردتمندشما هادی ستاری شغل ،فنی کار۰۹۹۱۳۲۹…

  • ali says:

    salam mamnon az tozihateton man hamin alan ye fax ba http://www.fax.ir ersal kardam

    • هادی says:

      fax.ir هم قطع شده از شهریور۹۹ خسته نباشیییید
      اینجا همش میگه مودم میخواد معلوم نیست چه باید کرد؟

  • mojganzh says:

    سلام ممنون از مطلبی که پست کردید
    ببخشید من یه چیزی رو متوجه نشدم بالاخره با کامپیوتر و اینترنت میتونم فکس ارسال کنم؟ فایل رو با موبایل عکس بگیرم بفرستم رو کامپیوتر میشه ارسالش کنم؟
    یا باید مثلا fax.ir ثبت نام کنم ؟

  • Agahi90 says:

    عالی بود موفق باشید
    فقط از ویندوز ۷ بخواهیم ارسال کنیم باید مودم قدیمی دایال آپ رو نصب کنیم

  • مهدی says:

    بسیار مسخره است. لااقل مراحلشو باعکس نمایش میدادین. نه اینکه میری رو فکس متنتو مینویسی بعدم send.
    نمیدونی اظهار فضل نفرما.
    از این سایتم میتونی استفاده کنی fax.ir

  • bardiya says:

    سلام میشه لطفاً منبع اصلی مطلب که ترجمه ش کردین رو هم در پست هاتون برامون بذارید؟

  • هوشنگ says:

    مسخره بود. سه ساعت توضیح دادید آخرش گفتید تو ایران استفاده نمیشه؟

  • علی says:

    توضیحات کاربردی خوبی رو ارائه کردید
    ممنون