هک کردن تلگرام اینستاگرام دیگران

هک کردن تلگرام ، اینستاگرام و.. شما و دیگران چگونه انجام میشود ؟ روش های مقابله چیست؟

رمزهای عبور شاه کلیدی برای ورود به دنیای دیجیتال است. به همین دلیل هکرها حجم زیادی از وقت و پول خود را برای هک کردن یا دور زدن کلمه عبور دیگران و وارد شدن به حساب های کاربری آنها صرف می کنند. امروز در انزل وب به شما راه کارهایی را معرفی خواهیم کرد که به کمک آنها می توانید از هک پسورد تلگرام، اینستاگرام، اسنپ چت و … خود جلوگیری کنید.

چگونه از روش های رایج هک اکانت تلگرام ، اینستاگرام و .. جلوگیری کنیم؟

How Cybercriminals Hack Telegram , Instagram and Snapchat Passwords

هکر شخصی است که از معلومات بالایی برخوردار است. هکر با استفاده از روش هایی که بلد است اقدام به دزدیدن کلمه عبور سیستم و یا اکانت می کند و به طور کلی به هر سیستم امنیتی کامپیوتری وارد می شود. ما دو نوع هکر داریم: هکر خوب و هکر بد یا مخرب. یک هکر خوب فقط می خواهد معلوماتش را نشان بدهد تا همه بدانند که سیستم های امنیتی دچار مشکل هستند اگر این هکرها نباشند حفره های امنیتی سیستم ها نمایان نمی شود اما هکرهای بد یا مخرب اشخاصی هستند که از معلومات خود سوء استفاده می کنند و اشخاص دیگر را مورد هدف قرار می دهند تا جیب خود را پر کنند. قبلا در انزل وب در مورد روش های مقابله با هک کارت ها بانکی و سرقت اطلاعات آن صحبت کردیم، در ادامه آموزش امروز انزل وب ما در مورد روش هایی که هکرها پسوردهای اسنپ چت، اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ و … را هک می کنند توضیح خواهیم داد و راه کارهایی را برای محافظت شما از هک سایت ها و اپلیکیشن های اجتماعی پیشنهاد خواهیم داد.

social networks

هک رمز عبور اسکایپ، اینستاگرام، تلگرام و… با استفاده از کیلاگرها

Keylogger ها برنامه های بد افزاری هستند که تمام چیزهایی را که برروی صفحه کلید خود تایپ می کنید ضبط می کند. متاسفانه این برنامه ها می توانند به طور باورنکردنی کلمه عبور، حساب های ایمیل، اطلاعات کارت اعتباری و هرگونه اطلاعات دیگر را پیدا کنند بنابراین هکرهای مخرب قطعا از آنها بیشتر استفاده می کنند. یک هکر مخرب باید روشی را پیدا کند تا برنامه keylogger روی دستگاه شما نصب شود. استراتژی های رایجی که برای نصب keylogger ها استفاده می شود به صورت زیر است:

  • به شما یک ایمیل با پیوست مخرب فرستاده می شود که با باز کردن پیوست برنامه keylogger روی دستگاه شما نصب می شود.
  • ممکن است یک وب سایت آلوده را در دستگاه خودتان بارگیری کرده باشید و یا اینکه روی یک لینک مخرب کلیک کنید.

اگر می خواهید keylogger را حذف کنید باید نرم افزار تخصصی و مراحل خاصی را دنبال کنید. با این حال توصیه می کنیم برنامه Heimdal PRO را برای حذف keylogger ها دانلود و نصب کنید. نرم افزار Heimdal PRO شما را در برابر حملات هکرها و وب سایت های پر خطر محافظت می کند. بعد از اینکه برنامه را نصب کردید، سیستم عامل مورد بررسی قرار گرفته و یک عدد از ۱۰۰ تا ۱۰ به سیستم شما تخصیص داده می شود که هر چه این عدد به طرف رنگهای گرم یعنی قرمز و زرد حرکت کند سیستم شما از نظر امنیتی و ویروسی ضعیف تر می باشد . هر قسمتی که مشکل داشته باشد برنامه به شما پیغام میدهد. قبلا در انزل وب روش های شناسایی و مقابله با کیلاگره را در پست چگونه متوجه هک شدن کیبورد و نصب کی لاگرها جهت سرقت اطلاعات شویم؟ به شما آموزش دادیم.

logger

هک کردن تلگرام و اینستاگرام با روش های فیشینگ

spear phishing به معنای جمع آوری مشخصات شخصی افراد ، شامل نام ، سال تولد و سایر اطلاعات مشابه ، قبل از انجام حمله ی اصلی فیشینگ است. در واقع spear phishing ، فراهم کردن مقدمات حمله ی اصلی فیشینگ است برای اطلاعات بیشتر در مورد spear phishing می توانید پست حملات هک Spear Phishing چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟ را مطالعه بفرمایید. فیشینگ یک ابزار مورد علاقه برای مجرمان اینترنتی است. هکرها به شما یک ایمیل جعلی ارسال می کنند که ظاهرا از وب سایت مورد اعتماد شما استفاده می کنند ( مثل جیمیل و یاهو). معمولا در متن ایمیل یک لینک وجود دارد که شما با کلیک کردن بر روی آن هک می شوید. با این کار شما به هکر کمک می کنید که رمز عبور اینستاگرام، تلگرام و… را هک کند.

  • آدرس فرستنده اولین چیزی است که شما از طریق آن می توانید این ایمیل های جعلی را شناسایی کنید. هکرهای ممکن است آدرس های مشابه سایت اجتماعی مورد علاقه شما مانند اینستاگرام و تلگرام و… را خریداری کنند مثلا support@instagrammail.com یا xwsegsy@instagramsupport.com هر دو جعلی هستند.
  • ایمیل هایی که در پوشه spam هستند را نباید کلیک کنید برخی از این ایمیل ها یک فایل پیوست شده به همراه دارند که نباید روی آن کلیک کنید.
  • برخی از هکر ها از روانشناسی استفاده می کنند و مثلا می گویند آیا می دانید که شما مدت زمان زیادی است که اینستاگرام خود را چک نکرده اید؟ و شما را راغب به ورود به لینکی که در متن ایمل قرار داده اند می کنند.

password

در صورتی که اکانت فیس بوک یا اینستاگرام شما هک شده است پیشنهاد می کنیم پست های قبلی انزل وب که در مورد چگونه حساب فیس بوک را از هک شدن ایمن نگه داریم؟ و بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام است را مطالعه بفرمایید.

هک پسورد اکانت  تلگرام ، اینستاگرام و.. با هک رمز عبور وای فای

حدود ۳۰۰۰۰۰ ویدیو در یوتیوب وجود دارد که نحوه هک رمز عبور وای فای را آموزش می دهند با این حال مجرمان سایبری علاقه ای به اینترنت رایگان ندارند بلکه می خواهند به رمز عبور اسنپ چت، اینستاگرام، تلگرام و… شما دست یابند. با هم رمز عبور وای فای شما هکرها خیلی راحت می توانند به هر اطلاعاتی که از طریق اینترنت رد و بدل می کنید دست یابند. البته این فقط به کلمات عبور محدود نمی شود بلکه اطلاعات خصوصی مانند اطلاعات کارت اعتباری، آدرس، تاریخ تولد، ایمیل ها و پیام اینترنتی و … را شامل می شود. برای جلوگیری از هک رمز عبور وای فای رمز عبور قوی انتخاب کنید و مطمئن شوید که روتر شما از روش رمز نگاری WPA2 AES استفاده می کند حتی دولت از استاندارد AES استفاده می کند. اگر از اینترنت رایگان کافی شاپ ها و مراکز خرید استفاده می کنید  ۱۰ نکته امنیتی مهم که در هنگام استفاده از وای فای عمومی باید رعایت کنید! را مطالعه بفرمایید و مطمئن شوید که از رمزنگاری WPA2 AES استفاده می شود. قبلا در انزل وب بهترین راه های جلوگیری از هک شدن وای فای ( Wi-Fi ) را به شما معرفی کردیم.

wifi

برنامه های هک کردن رمز عبور تلگرام، اینستاگرام، اسنپ چت و…

رایج ترین مشاوره امنیتی سایبری که شما همیشه می شنوید این است که از رمز عبور قوی استفاده کنید و دلیل خوبی برای این حرف وجود دارد. افراد زیادی هستند که از کلمه عبور ضعیف برای حساب رسانه های اجتماعی خود مانند اینستاگرام، تلگرام، اسنپ چت، و غیره را استفاده می کنند مانند تصویر زیر:

password

نرم افزارهای هکینگ فورا این کلمه های عبور را حدس می زنند. مهم ترین اطلاعاتی که برای دزدی هویت استفاده میشوند را در پست ۱۰ مورد از اطلاعات مهم که برای سرقت هویت استفاده میشوند مطالعه بفرمایید ، همچنین دقت کنید اگر با خواندن این مطلب به هک تلگرام علاقه مند شدید و با جستجو در اینترنت به چند برنامه رایگان رسید احتمالا اسیر کلاهبرداری که قبلا در پست روش های دیدن پروفایل خصوصی یا اکانت پرایوت (private) اینستاگرام اشاره کردیم خواهید شد.

هک کردن اکانت اینستاگرام و.. دیگران با حملات هک خوشونت آمیز

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد کلمات عبور ضعیف آسیب پذیر هستند و توسط روش های هک رمز عبور زیر رگبار هزاران کلمه عبور قرار می گیرند تا زمانی که رمز درست را پیدا می کنند و به حساب شما وارد می شوند. رمزهای عبوری مانند ۱۲۳۴۵۶ در زمان خیلی کمی ( ثانیه ای) شکسته می شود. فقط چند ثانیه طول می کشد تا رمز عبور ۶ کاراکتری شکسته شود. همانطور که در مثال زیر مشاهده می کنید تعداد کاراکترهای رمز عبور به تنهایی مهم نیست بلکه نوع کاراکترهایی که شما استفاده می کنید هم مهم است به طور مثال ” Londoner-” کوتاهتر از “Londonerse” است اما به لطف کاراکتر “-“ سخت تر شکسته می شود.

London = 6 seconds.

Londoner = 5 hours, 13 minutes.

Londoner- = 2 years, 4 months.

Londonerse = 1 year, 7 months

Londoner-* = 198 years, 26 days.

londoner-* = 1 month, 6 days

هک تلگرام ، واتس اپ ، اینستاگرام و..  با حملات دیکشنری

حملات دیکشنری (Dictionary) یا تحت ورد لیست (Word List) یا تحت لغت نامه نوعی از حملات کرکینگ است که در آن هکر با استفاده از ابزاری اقدام به حدس زدن یک رمز عبور یا مقدار قبل از رمزگذاری شده می‌کند. در این نوع حمله هکر یک مجموعه رمزعبور که معمولاً شامل رمزهای عبور پر استفاده می‌شود را بدست آورده و با استفاده از آن اقدام به کرک کردن یک کاربر می‌کند. برای کرک کردن، هکر احراز هویت کاربر را با تک تک این رمزها امتحان می‌کند. این فایل دیکشنری یا ورد لیست می‌تواند بر اساس شناخت هکر از کاربران بهینه شود. برای مثال یک هکر می‌تواند یک ورد لیست از شماره تلفن‌های اپراتورهای داخلی تهیه کرده و در کرکینگ شبکه وای فای استفاده کند. به همین دلیل است که به هیچ وجه نباید رمزهای قابل حدس زدن و ساده را به عنوان رمزعبور در نظر گرفت. همچنین حملات دیکشنری یا ورد لیست را می‌توان برای هر طول کاراکتری با داشتن ورد لیست مناسب انجام داد. مثلاً می‌دانیم که رمز عبور وای فای ها بیشتر از ۷ کاراکتر است پس فقط رمزهای بزرگتر از ۷ کاراکتر را به عنوان وردلیست خود انتخاب می‌کنیم.

top20passwords

هک تلگرام با حملات هش

کامپیوترها رمزهای عبور را به صورت متن ساده ذخیره نمی کنند، مثلا به جای “*London*” کلمه عبور به صورت ۵۲۰۶b8b8a996cf5320cb12ca91c7b790fba9f030408efe83ebb83548dc3007bd ذخیره خواهد شد. یک هکر مخرب میتواند فایل هش را از طریق حمله بدافزار بدست آورد که دستگاهی که هش را ذخیره میکند، مانند یک سرور یا رایانه شخصی را هک خواهد کرد.

هک اکانت اینستاگرام ، تویتر ، فیس بوک و.. دیگران با OAuth

OAuth قرار داد بازی است که به کاربران خدمات اینترنتی بکارگیرنده آن اجازه می‌دهد اطلاعات کاربری ‌شان را بدون نیاز به دادن کلمه عبور و نام کاربری، به صورت امن، با خدمات دیگر به اشتراک بگذارند. برخی از وب‌گاه‌های مهم از جمله توییتر از OAuth پشتیبانی می‌کنند اما برخی از وب سایت ها و برنامه ها هستند که OAuth را به صورت ضعیف اجرا می کنند و تقریبا ۲.۴ میلیارد بار دانلود شده اند این نشان دهنده این است که ۲.۴ میلیون نفر در معرض خطر هک شدن هستند. یک هکر ماهر می تواند با دانش فنی بالای خود از این شکاف امنیتی عبور کند و به راحتی شما را هک کند.

OAuth

خطر هک شدن با استفاده یکسان کلمات عبور

اگر شما هم مثل من به خاطر فراموش کردن کلمه عبور تمام کلمات عبور تلگرام، اینستاگرام، اسنپ چت و… خود را یکسان انتخاب کرده باشید باید بگوییم که در معرض خطر هک واقع شده اید. به طور مثال پایگاه داده های رمز عبور بسیاری از وب سایت ها مانند LinkedIn و eHarmony ، یاهو و.. لو رفته است. مهاجمان می توانند از این آدرس ایمیل، نام کاربری و ترکیب کلمات عبور به وب سایت ها و اپلیکیشن های دیگر شما دسترسی پیدا کنند. استفاده مجدد از یک رمز عبور شما را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد. تا جایی که امکان دارد از کلمات عبور قوی و متفاوت استفاده کنید.

linkedin

خطر هک شدن با پاسخ به سوالات امنیتی

برای شما هم پیش آمده که به سوالات امنیتی مثل کجا متولد شده اید؟ نام دبیرستان شما چست؟ نام فرزند شما چیست؟ و این قبیل سوالات پاسخ داده باشید. چنانچه هکر از شما شناختی داشته باشد به راحتی می تواند پاسخ شما را حدس بزند. با استفاده از این اطلاعات هکرها می توانند رمز عبور را مجدد تنظیم کنند و به حساب های کاربری شما دسترسی پیدا کنند. در حالت کلی باید به سوالات امنیتی با پاسخ هایی که به راحتی کشف و حدس زده نمی شوند پاسخ دهید.

quetion security

برخی روش های دیگر جلوگیری از هک کلمه عبور سایت ها و اپلیکیشن های اجتماعی

علاوه بر راه حل هایی که در بالا پیشنهاد شد پیشنهاد می دهیم که راه کارهای زیر را هم برای محافظت از کلمه عبور تلگرام یا موبوگرام ، اینستاگرام، واتساپ و … خود اعمال کنید.

  •  اطمینان حاصل کنید که رمز عبور قوی دارید. این به این معنی است که شما باید یک کلمه عبور مرکب از حرف بزرگ، یک عدد و یک کاراکتر خاص باید داشته باشید.
  •  رمز عبور مشابه را برای همه حسابهایتان استفاده نکنید.
  •  اطمینان حاصل کنید که رمزهای عبور شما غیر قابل پیش بینی است. اجازه ندهید که مهاجم “موضوع” گذرواژه شما را حدس بزند
  • اجازه ندهید هنگام تایپ رمز عبور کسی کلمه عبور شما را مشاهده کند.
  • کاربران اندروید گزینه  “Make Password Visible” را خاموش نگه دارند (شما می توانید این گزینه را در Settings سپس Security ببینید).
  • از احراز هویت و تایید دو مرحله ای (۲FA) استفاده کنید. قبلا در انزل وب نحوه فعال سازی تایید دو مرحله ای را در پست چگونه برای افزایش امنیت اکانت تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم ؟ آموزش داده ایم در صورت تمایل مطالعه بفرمایید.
  • در صورتی که رئیس بخشی از شرکت هستید تمام کارمندان خود را آموزش دهید. باید توجه ویژه ای به آموزش افرادی که به حساب های رسانه های اجتماعی شرکت شما دسترسی مستقیم دارند داشته باشید، تمام کارکنان باید از آموزش ایمنی رسانه های اجتماعی پیروی کنند. با توجه به این که افراد حساب های رسانه های اجتماعی خود را ۱۷ بار در روز بررسی می کنند و بیش از ۶۰ درصد از شرکت ها اجازه استفاده از دستگاه های شخصی را می دهند.
  •  همچنین شما می توانید ۴ روش افزایش امنیت هنگام استفاده از ورود با اکانت شبکه اجتماعی در سایت ها را مد نظر قرار دهید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما برای افزایش امنیت حساب کاربری خود چه اقدامتی انجام دادید ؟ اگر روش دیگری را برای محافظت حساب کاربری، پسورد و جلوگیری از هک کردن تلگرام ، اینستاگرام و..می شناسید یا تجربه ای در این زمینه دارید، دانش خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نشانه های هک شدن جیمیل چیست؟ بررسی علائم هک Gmail
نشانه های هک شدن جیمیل چیست؟ بررسی علائم هک Gmail
چگونه قبل از دانلود برنامه اندروید از امنیت آن مطمئن شویم؟
چگونه قبل از دانلود برنامه اندروید از امنیت آن مطمئن شویم؟
10 روش عکس گرفتن از شخص یا دزد هنگام اشتباه زدن رمز گوشی اندروید
۱۰ روش عکس گرفتن از شخص یا دزد هنگام اشتباه زدن رمز گوشی اندروید
بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل
بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل

نظرات

  • ژینوس says:

    با سلام روش حک فیسبوک چیتور مشه حک فیسبوک راحی دارد

  • بیتا says:

    سلام ببخشید یک نفر اومد پی وی من تو تلگرام تعداد زیادی پیام داد من جواب دادم نمیشناسمتون ایشون گفتن میدونم فقط منتظر بودم یه جمله بفرستین هکت کنم
    ایا درسته یه همچین چیزی وجود داره اگه هست چطوره

  • عطرین says:

    سلام
    توی قسمتactive session تلگرامم یکی از امارات هست
    و فقطم اطلاعاتش تو قسمت current session هست
    گاهی که باز میکنم تو روز میبینم که اطلاعاتش فعاله
    چیجوری از اکانتم بیرونش کنم؟
    قسمت terminate رو هم زدم پیغام unknown error میده
    خواهشا کمکم کنید
    ممنون از پاسخگوییتون پیشاپیش

    • عطرین says:

      سلام دوباره
      من مشکل ترمینیتم حل شد
      فقط بازم گاهی که تو روز میرم و چک میکنم میبینم که تو قسمتcurrent مشخصات IP متفاوتی از گوشی خودم از کشور امارات هست
      میشه بگین مشکل چیه؟
      واقعا گیج شدم

  • نگار says:

    من راسش دوخط دارم با هردوش تو تل هستم ولی اصلیش با اینرانسلم بودم با همراهه اولم خیلی وقته نبودم الان که دیدم دلیت شده خودم دلیت نکردم یعنی میشه من هک شده به قران جوابه منا بدین نگرانم

    • ثریا داسیان says:

      تلگرام اگر مدتی باهاش انلاین نشده باشید خودش اکانتو حذف می کنه این مدت از ۱ ماه تا یکساله شما می تونید ولرد تنظیمات بشید account self destruct settings رو انتخاب کنید و مدت زمان رو ۱سال انتخاب کنید اگر ۱ سال وارد تلگرام نشید اکانتون پاک نمیشه اما بعد اون پاک میشه

  • اصغر says:

    نظر خود را بیان کنید
    سلام .من یک کانال تو تلگرام ساختم که خودم تنها عضو هستم.اما وقتی استیکر می زارم تو کانال تعداد بازدید رو ۲ نشون میده .لطفا راهنمایی کنید