بلاک کردن برنامه های اندروید برای مدت زمان مشخص

۳ روش بلاک کردن برنامه های اندروید برای مدت زمان مشخص

گوشی های هوشمند امروزی مزایای بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهند، اما همین دستگاه های محبوب در هنگام کار می توانند حواس شما را پرت کنند. اعلان های ارسال شده از تلگرام، اینستاگرام، بازی های مورد علاقه، پیامک و ایمیل و بسیاری موارد دیگر می توانند تمرکز شما را برهم بزنند و در نتیجه بهره‌وری شما را کاهش دهند. امروز در انزل وب قصد داریم نحوه مسدود کردن برنامه های اندروید را برای مدت زمان مشخصی که شما تعریف می کنید را به شما آموزش دهیم.

چگونه برنامه های اندروید را برای مدت زمان بخصوص بلاک کنیم؟

How To Block Particular Apps For Particular Time In Android

همه ما در شرایطی قرار گرفته ایم که بخواهیم برای مدت زمان کوتاهی بر روی کار خاصی تمرکز کنیم ولی هشدارهایی که ما از گوشی های خود دریافت می کنیم حواس ما را پرت می کند و ما به سراغ گوشی خود می رویم و از کار اصلی مان غافل می شویم. قبلا در انزل وب نحوه جلوگیری از اس ام اس تبلیغاتی ایرانسل،همراه اول،رایتل و سایر اپراتورهای موبایل را آموزش دادیم، در ادامه آموزش امروز انزل وب قصد داریم نحوه مسدود کردن کوتاه مدت برنامه های خاصی که در اندروید داریم را به شما آموزش دهیم تا از پرت شدن حواس به سمت گوشی جلوگیری شود.

مسدود کردن برنامه اندروید با ClearLock

برای مسدود کردن برنامه های اندروید اول از همه شما نیاز به برنامه ای به نام ClearLock دارید، این برنامه را دانلود و سپس نصب کنید.

clearlock

حالا برنامه را در گوشی اندرویدی خود باز کنید، در اینجا شما لیستی از برنامه هایی که بر روی گوشی اندرویدی خود نصب دارید را می توانید مشاهده کنید. برنامه هایی که می خواهید بلاک کنید را انتخاب کنید.

Clear-lock

مدت زمانی که می خواهید برنامه مسدود باشد را تعریف کنید.

time period

حالا برنامه کلیرلاک از شما می پرسد که آیا مطمن هستید که می خواهید این برنامه ها را مسدود کنید؟ خیلی ساده I’M SURE را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که دیگر شما نمی توانید از این برنامه استفاده کنید تا زمانی که مدت زمانی که تعریف کرده اید به پایان برسد.

im sure

حالا یک صفحه به شما نمایش داده می شود که مدت زمانی که برنامه بلاک است را نشان می دهد. در صورتی که بخواهید به برنامه های مسدود شده دسترسی پیدا کنید باید دستگاه خود را ریبوت کنید.

time

قبلا در انزل وب برای جلوگیری از نمایش تبلیغات در اندروید، نحوه حذف تبلیغات برنامه های اندروید بدون نیاز به روت را آموزش دادیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

بلاک کردن برنامه اندروید با AppBlock

بسیاری از کاربران می دانند که یکی از دلایل عدم پیشرفت آن ها در کار های روزمرشان، نرم افزار های موجود در گوشی های هوشمند آنهاست که به آن ها اجازه نمی دهد به درستی بر روی فعالیت های خود تمرکز کرده و به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسند. برنامه AppBlock به این گروه از کاربران کمک می کند تا برنامه های دلخواه خود را مانند تلگرام، اینستاگرام، واتس آپ و… تنها برای ساعاتی خاص قفل کنند.

اول از همه شما باید برنامه AppBlock را دانلود کنید و بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

appblock

حالا شما باید صفحه ای مانند زیر مشاهده کنید.

screen

حالا شما نیاز به تنظیم دسترسی اعلانات دارید که برای اینکار Enable Now را تپ کنید.

enable now

سپس روی Working days تپ کنید و آن را فعال کنید.

working days

شما می توانید مدت زمان مسدود بودن برنامه را مطابق با زمان مورد نظر خود تنظیم کنید و مطمن شوید که App Notifications که زیر بخش what is blocked است فعال شده است.

app notification

سپس روی برنامه هایی که می خواهید بلاک شوند تپ کنید. این برنامه رایگان به شما اجازه مسدود کردن ۵ برنامه را می دهد در صورتی که تمایل دارید برنامه های اندرویدی بیشتری را مسدود کنید باید نسخه پولی برنامه را استفاده کنید.شما حالا دیگر هیچ هشداری از برنامه هایی که انتخاب کرده اید دریافت نمی کنید.

application

قبلا در انزل وب بهترین فایروال ها را در پست محدودیت،کنترل و جلوگیری دسترسی به اینترنت برنامه های اندروید بدون نیاز به روت معرفی کردیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

کاهش وابستگی به گوشی با مسدود کردن برنامه های اندروید

اپلیکیشن OFFTIME ضمن ثبت میزان استفاده روزانه شما از موبایل، امکان غیر فعال کردن اعلان ها را نیز فراهم نموده تا با خیال راحت، ساعاتی را به دور از موبایل به انجام امور عادی زندگی خود بپردازید. آف‌ تایم می تواند با دقت تمام، میزان استفاده شما از اپلیکیشن های مختلف را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه ثبت کند. علاوه براین، ثبت دقیق تعداد پیامک های رد و بدل شده، مدت زمان تماس های تلفنی و نمایش افرادی که بیشترین مکالمه را با هم دارید را انجام می دهد.

اول از همه شما باید اپلیکیشن OFFTIME را دانلود کنید و بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. حالا برنامه OFFTIME  را باز کنید.

offtime

اکنون شما صفحه مشابه صفحه زیر مشاهده می کنید، در این صفحه گزینه Unplugging را انتخاب کنید.

offtime

حالا شما صفحه ای مانند زیر را مشاهده می کنید، برای ادامه روی دکمه yes تپ کنید.

yes

برای مسدود کردن برنامه ها روی Apps Blocked تپ کنید.

app block

در این قسمت برنامه هایی که می خواهید بلاک کنید را انتخاب کنید.

select app

برای تنظیم مدت زمان مسدود بودن برنامه روی start تپ کنید.

start

در آخر نحوه تغییر اسم و آیکن برنامه ها را در پست چگونه با تغییر نام و آیکون برنامه های اندروید آنها را مخفی کنیم ؟ آموزش دادیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

با استفاده از روش هایی که در بالا ذکر شد شما به راحتی می توانید برنامه های مورد نظر اندروید خود را برای یک دوره زمانی کوتاه مسدود کنید، در صورتی که از روش های بالا برای بلاک کردن برنامه های اندروید استفاده کردید و یا ترفندها و برنامه های مشابه دیگری را می شناسید آن را در بخش نظرات این پست معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • ندا says:

    آیا با این برنامه ها برای بیشتر از ۲۴ ساعت هم میشه برنامه رو قفل کرد؟

  • پدرت says:

    من یه برنامه نیاز دارم که محدودیت بزاره مثلا بعد از ۱ ساعت استفاده از یک برنامه در ۲۴ ساعت بلاک بشه و تا ۲۴ ساعت بعدی باز نشه

  • Parisa says:

    خیلی راحت میشه برنامه offtime رو حذف کرد و دورش زد.

    • صادق says:

      سلام…. راهی هست که یه برنامه رو کلا نتونیم نصب کنیم؟ جوری بلاک شه که دیگه رو گوشی نشه نصبش کرد…

      • فاطمه says:

        سلام ببخشید راهی هست که یک برنامه قفل کنم و تا چند ساعت نتونم ازش استفاده کنم طبق زمانی که خودم قفل می کنم