آموزش ساخت هشدار دهنده درب

آموزش ساخت هشدار دهنده درب با ساده ترین ابزار ممکن

زنگ هشدار درب ورودی شما را از ورد افراد مطلع می کند ، این زنگ هشدار یا آلارم می تواند به مغازه دارها کمک کند تا از ورود مشتری های جدید مطلع شوند یا در صورت خصوصی بودن اتاق خانه یا فضا خاص در محل کار به عنوان یک ابزار امنیتی استفاده شود. علاوه بر دستگاه های حرفه ای نحوه ساخت هشدار دهنده درب ورودی بسیار ساده است، برای ساخت این هشداردهنده در با وسایل در دسترس خانه با ما همراه باشید.

نحوه ساخت آلارم یا هشدار دهنده درب ارزان و کاربردی

How to Make a Door Alarm

اگر شما جزء افرادی هستید که مطالب و آموزش های سایت انزل وب را دنبال می کنید حتما به خاطر دارید که قبلا ۲ روش ساخت پاور بانک حرفه ای و قابل شارژ از باتری لپ تاپ و باتری قلمی را به شما آموزش دادیم. امروز با ساخت و طراحی یک وسیاه هشدار دهنده در خدمت شما هستیم. با ادامه آموزش امروز انزل وب شما یاد می گیرید که با وسایل ساده ای که به سادگی قابل تهیه است یک هشداردهنده درب بسازید. شما می توانید این وسیله هشداردهنده را بر روی درب های ورودی منازل و یا اتاق هایتان نصب کنید تا زمانی که فردی تصمیم گرفت بدون اجازه وارد منزل یا اتاق شما شود این وسیله هشدار دهنده با پخش آلارم شما را از ورود فرد مورد نظر مطلع کند. چنانچه در خانه خود قوطی خالی دارید می توانید به کمک پست چگونه در خانه با استفاده از قوطی آهنی کلید یدکی بسازیم ؟ کلیدهای یدکی نیز بسازید.

وسایل ساخت آلارم درب

مواد لازم برای ساخت هشداردهنده درب عبارتند از: باتری ۱.۵ ولت، مقدا، چسب برق، سیم عایق دار، قطعه تخته سه لا (۱.۲ در ۳۰.۵ سانتی متر یا بزرگتر)، بازر ۱.۵ ولتی، سیم لخت کن.

Readying to Build

مراحل ساخت کاردستی وسیله هشدار دهنده

تخته چند لا را حدود ۳۰.۵ فوت (۱ فوت=۳۰.۵ سانتی متر) از چارچوب درب بچسپانید. این تخته چند لا پایه هشداردهنده در شما است، شما ممکن است برای نگه داشتن چوب نیاز به مته داشته باشید، هرچه قدر که زنگ هشدار را بالاتر نصب کنید به سیم بیشتری نیاز دارید و غیر فعال کردن زنگ هشدار سخت تر می شود، اما می توانید هشدار دهنده را روی میز یا قفسه کتاب یا … قرار دهید.

attach

از سه رشته سیم با استفاده از متر ۳۰.۵ سانتی متر یا یک فوت را جدا کنید و آنها را لخت کنید. اگر سیم لخت کن دم دستتان نیست می توانید از چاقوی تیز استفاده کنید

cut

حالا انتهای سیم هایی که لخت شده اند را دور دو طرف گیره چوبی لباس می پیچیم.

Building the Alarm2

و یک تکه مقوا را برای مابین گیره می سازیم که با بیرون کشیده شدن مقوا صدای آلار پخش خواهد شد.

Building the Alarm

مانند تصویر یکی از سیم هایی که به گیره وصل شده است را به بازر وصل می کنیم و سیم دیگر را مستقیم به قسمت منفی باتری وصل می کنیم و سیمی که به قسمت مثبت باتری وصل شده است را به بازر متصل می کنیم. در صورتی که باتری دم دستتان نیست، قبلا در انزل وب نحوه ساخت باتری با سکه را آموزش دادیم.

connect

Building the Alarm3

حالا باتری و buzzer را روی تخته چوبی بچسپانید و یا آن را پشت در بچسپانید. این بازر همان بازری است که در سیستم های کامپیوتری شما نصب شده است، برای رفع نویز آزاردهنده پست آموزش رفع نویز و سر وصدا در اسپیکر گوشی، لپ تاپ و تبلت را مطالعه بفرمایید.

install

و یک تکه مقوای دیگر را به طرف دیگر دیوار بچسپانید و سیم سوم یا یک نوار از آن رد کنید و به مقوای دیگری که مابین گیره است گره بزنید.

install2

با باز شدن در، این نوار کشیده می شود و مقوایی که مابین گیره است خارج می شود و برقی که از باتری تولید می شود باعث زنگ کشیدن بازر می شود.

در ادامه پیشنهاد می کنیم ویدیوی این آموزش را مشاهده بفرمایید.

قبلا در انزل وب ما ۱۰ ایده خلاقانه را برای استفاده مجدد از گوشی های هوشمند قدیمی معرفی کردیم، در صورتی که گوشی های قدیمی در خانه دارید می توانید از این ایده ها استفاده کنید.

پیشنهاد شما؟

اگر این هشدار دهنده درب ورودی را ساختید و یا تجربه ای در این زمینه دارید، از طریق قسمت دیدگاه ها آنها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 15 روش حل مشکل کار نکردن آلارم آیفون
آموزش ۱۵ روش حل مشکل کار نکردن آلارم آیفون
انزل وب
ساعتی که تنها یک شخص بخصوص را از خواب بیدار میکند

نظرات