مسدود کردن لو دهندگان داستان یا اسپویلر فیلم و سریال در مرورگر

۴ روش مسدود کردن لو دهندگان داستان یا اسپویلر فیلم و سریال در مرورگر

در آموزش امروز انزل وب قصد داریم نحوه مسدود کردن محتوا وب سایت های لو دهنده داستان (spoilers) را به شما آموزش دهیم. اسپویلر توصیفی از یک متن یا داستان است که ممکن است ترتیب وقایع و جزئیات مهم یک داستان فیلم ، قسمت سریال و … را لو دهد.از آنجایی که لذت بردن از یک داستان یا فیلم، تا حد زیادی وابسته به آن است که خواننده خود با خواندن متن اصلی، در جریان وقایع و ترتیب بوقوع پیوستن آنها قرار بگیرد، در نتیجه، از پیش دانستن بخش‌های مهم یک داستان، ممکن است لذت دیدن آن را برای مخاطب از بین ببرد، برای بلاک کردن spoiler در مرورگر با ما همراه باشید.

بلاک کردن افشا ساز داستان (Spoilers) سریال و فیلم در مرورگر

Block spoilers for TV, Movies , Serial & Sports in your browser

اسپویلر یا افشا ساز توصیفی از یک متن یا داستان است که ممکن است ترتیب وقایع و جزئیات مهم یک داستان، فیلم و … را لو دهد و باعث شود که خواننده، تمایل خود را برای مطالعه کردن متن اصلی از دست بدهد. عموما شالوده ی یک داستان یا متن، از جمله نقاط عطف داستان یا بخش پایانی داستان، به عنوان مطالبی درنظر گرفته می‌ شوند که نباید برای خواننده لو داده شوند. همچنین این واژه ممکن است برای اشاره به هر نوع اطلاعات در مورد بخشی از یک رسانه معین (اعم از فیلم، رمان، چیستان و …) بکار رود که ممکن است مخاطب نخواهد آنها را از قبل بداند.

از آنجایی که لذت بردن از یک داستان یا فیلم، تا حد زیادی وابسته به آن است که خواننده خود با خواندن متن اصلی، در جریان وقایع و ترتیب بوقوع پیوستن آنها قرار بگیرد، در نتیجه، از پیش دانستن بخش‌های مهم یک داستان، ممکن است لذت خواندن آن داستان را برای مخاطب از بین ببرد. اسپویلر ها می‌توانند در تالارهای گفتگو، مقالات، نقدها و بررسی‌ها، تبلیغات و پیش‌ نمایش فیلم‌ ها وجود داشته باشند. قبلا در انزل وب ۱۳ روش مسدود کردن و جلوگیری از باز شدن تبلیغات پاپ آپ در مرورگر را به شما آموزش دادیم، در ادامه آموزش امروز انزل وب ما نحوه مسدود کردن اسپویلر ها را به شما آموزش خواهیم داد.

توجه کنید که اکثر افزونه و روش های زیر بر روی محتوا انگلیسی به خوبی جواب میدهد اما ممکن است تا حدی محتوا فارسی به خوبی عمل نکنند.

نحوه مسدود کردن پست های Spoiler در مرورگر گوگل کروم

افزونه Unspoiler گوگل کروم همه اسپویلرهای فیلم، نمایش تلویزیونی یا بازی را از بین می برد. شما می توانید این افزونه را از گوگل پلی دانلود کنید. چنانچه با نحوه دانلود و نصب افزونه ها آشنا نیستید پیشنهاد می کنیم پست آموزش دانلود و ذخیره کردن افزونه های مرورگر گوگل کروم را مطالعه فرمایید.

block-spoilers-for-tv-movies-sports-your-browser

بعد از اینکه افزونه را دانلود و نصب کردید مانند تصویر زیر علامت UN در گوشه سمت راست و بالای گوگل کروم ظاهر می شود روی آن کلیک کنید و نام spoiler که می خواهید مسدود کنید را وارد کنید و روی Unspoil کلیک کنید. با غیرفعال کردن اسپویلرها یک نوار قرمز روی محتوای افشاکننده ظاهر خواهد شد.

block-spoilers-for-tv-movies-sports-your-browser

علاوه براین با استفاده از آپشن های این افزونه می توانید نوار قرمزی که در بالای صفحات وبی که احتمالا اسپویلر دارند را حذف کنید و اسپویلرهای ذخیره شده و سایت های خاصی که در لیست سفید یا white list هستند را ببینید.

block-spoilers-for-tv-movies-sports-your-browser

Unspoiler در هرکدام از سایت های مورد علاقه شما مانند فیس بوک، ردیت، توییتر و حتی جستجوهای گوگل کار می کند. اگر کنجکاو هستید محتوای مسدود شده اسپویلر را مشاهده کنید گزینه show spoiler را انتخاب کنید.

block-spoilers-for-tv-movies-sports-your-browser

اگر شما اسپویلرهای یک صفحه را مسدود کرده باشید، صفحات پیشنهادی یا آخرین بخش خبری نیز برای شما مسدود خواهد شد.

block-spoilers-for-tv-movies-sports-your-browser

افزونه بلاک کننده اسپویلر دیگر که در فایرفاکس استفاده می شود، افزونه ProCon است که شما می توانید به کمک آن افشاکننده بازی ها، فیلم ها و… را مسدود کنید.

procon

اگر در گوگل کروم و فایرفاکس اعلان هایی برای شما نمایش داده می شود برای غیرفعال کردن آنها پیشنهاد می کنیم پست آموزش غیرفعال کردن اعلان های وب در گوگل کروم ، فایرفاکس و ادج را مطالعه بفرمایید.

بلوک نظرات افشا ساز داستان در وب

پست های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، یوتیوب و مقالات بزرگترین منابع اسپویلرها هستند ونکه ترول ها دوست دارند پست های اسپویلر در بخش نظرات ویدیوی یوتیوب یا فروم ها بگذارند. شما می توانید تمام بخش نظرات را در وب مسدود کنید و مطمن شوید که هیچ راهی برای خواندن نظرات افشاساز نیست. شما افزونه Shutup گوگول کروم را نصب کنید که تمام نظرات مرتبط با بازی، فیلم و … مورد نظر را در سراسر وب مسدود می کند.

shut up

همچنین می توان نظرات یک صفحه وب خاص را بلاک کرد ، افزونه دیگری که همین کار را در فایرفاکس انجام می دهد Comment Snob نام دارد.

preferences

بلوک اسپویلرها در صفحه توییتر و گوشی اندرویدی و آیفون

محبوب ترین کلاینت توییتر Tweetdeck است که یک اپلیکیشن ویژه مرورگر کروم است که خود توییتر آن را توسعه می دهد و در حال حاضر نزدیک به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر دارد. با Tweetdeck شما می توانید ستون های مجزایی که به فید های افراد مختلف اختصاص داده می شود را دنبال کنید، یعنی می توانید به ازای هر فردی که در لیست Flowing شما وجود دارد، ستون مجزایی تعریف کنید تا توییت های او را به صورت جدا نمایش دهد.

 tweetdeck

اگر شما از Tweetdeck  استفاده می کنید و می خواهید اسپویلرها را مسدود کنید روی settings کلیک کنید و Global Filter را انتخاب کنید. سپس در Excluding کلمات کلیدی که می خواهید در صفحات وب مسدود شوند را انتخاب کنید.

Tutorial-Tweetdeck-screenshot-1

اگر کاربر تلفن همراه هستید برنامه های جانبی توییتر مانند Falcon Pro، TweetCaster، TweetBot (iOS) و غیره وجود دارد که به کاربران اجازه می دهند افشاسازها را غیر فعال کنند تنها کافی است که لیست کلمات کلیدی مورد نظر خود را ( مانند بازی جنگ ستارگان) در لیست این برنامه قرار دهید و مطمئن باشید که هیچ توییتی در مورد بازی جنگ ستارگان مشاهده نخواهید کرد.

Tweetbot

فیلتر کردن RSS برای مسدود کردن لودهندگان داستان

RSS هم راهی برای خواندن اخبار است که در آن احتمال مشاهده محتوا و تیتر های سایت های لود دهنده زیاد است که با فیلتر کردن آنها می توانید از افشا شدن داستان فیلم، مطالب، بازی های مورد علاقه خود جلوگیری کنید. Feed Rinse به شما اجازه می دهد تا RSS را فیلتر کنید، فیلتر RSS ایجاد شده را پاک کنید و آنچه که نم خواهید مطالعه کنید را پاک کنید.

FeedRinseScreenshot

علاوه بر اسپویلر ها یکی از مواد آزار دهنده دیگر در وبگردی ایمیل های اسپم که برای بلاک کردن آنها نیز میتوانید آموزش مسدود کردن آدرس ایمیل های مزاحم در یاهو و جیمیل گوگل است را مطالعه بفرمایید.

نظر و ایده شما ؟

از روش های معرفی شده استفاده کنید و تجربیات خود را در زمینه مسدود کردن اسپویلر ها توسط این افزونه ها با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
فعال سازی جاوا اسکریپت در مرورگر کروم ، فایرفاکس و کامپیوتر و گوشی اندروید و..
آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت مرورگر کروم ، فایرفاکس و.. کامپیوتر ، گوشی اندروید و آیفون
نصب افزونه های گوگل کروم روی مرورگر مایکروسافت اج
آموزش استفاده و نصب افزونه های گوگل کروم در مرورگر مایکروسافت اج
رفع ارور Server not Found فایرفاکس
۹ روش رفع ارور Server not found مرورگر فایرفاکس

نظرات