مخفی کردن و عدم نمایش شماره در تلگرام موبوگرام

روش های مخفی کردن و عدم نمایش شماره تلفن در تلگرام ، موبوگرام و..

در هنگام ثبت نام در تلگرام، مخاطبین گوشی شما با تلگرام سینک می شود و شماره های مخاطبین گوشی به مخاطبین تلگرام اضافه می شود و کسانی که در تلگرام هستند و شما شماره آنها را در گوشی خود ذخیره کرده اید می توانند شماره شما را مشاهده کنند. حالا برخی از کاربران هستند که تمایل دارند در تلگرام شماره خود را از کاربران دیگر مخفی کنند امروز در انزل وب قصد داریم در مورد نحوه عدم نمایش شماره تلفن در تلگرام ، موبوگرام ، تلگرام پلاس و..صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

روش های نشان ندادن و مخفی سازی شماره موبایل در تلگرام ، موبوگرام و..

How to hide telegram and mobogram phone number in android, iphone, pc ..

حفظ حریم شخصی و جلوگیری از سو استفاده ها در دنیای مجازی امروزه یکی از دغدغه های کاربران تلگرام است، تلگرام در هنگام ثبت نام شماره همراه شما را برای تکمیل درخواست نیاز دارد و یا اینکه با استفاده از دفترچه تلفن گوشی شما تمامی دوستانی که در این شبکه عضو هستند را به لیست دوستان برنامه اضافه میکنند. برای اینکه بدانید که چه کسانی شماره تلفن شما را دارند پیشنهاد می کنیم پست چه کسانی شماره من را در تلگرام ، واتساپ ، لاین و.. گوشی خود دارند ؟ را مطالعه بفرمایید. برخی از کاربران علاقه دارند که شماره خود را از دید دیگران مخفی کنند اما شماره موبایل شما چه موقع قابل مشاهده است و  برای اینکه شماره  تلفن در تلگرام دیده نشود چکار باید کرد؟

  • اگر شما کسی را به مخاطبان تلفن خود اضافه کرده باشید و به آنها پیغام دهید، گیرنده پیام می تواند شماره شما را ببیند.
  • اگر شما از طریق نام کاربری با یک کاربر ارتباط برقرار کنید و یک پیغام ارسال کنید شماره شما به صورت unknown باقی می ماند.
  • هنگامی که شما شماره را به اشتراک می گذارید حتی اگر افراد را از لیست مخاطبین خود حذف کرده باشید، شماره شما همیشه قابل مشاهده خواهد بود.
  • دیدن شماره موبایل شخص مقابل در پروفایل شخصی او به معنای دیدن شماره شما توسط او نیز خواهد بود

telegram

قبلا در انزل وب جدیدترین ترفند ها و آموزش های تلگرام را به شما آموزش دادیم در ادامه نحوه مخفی سازی شماره تلفن در تلگرام را آموزش خواهیم داد.

نمایش ندادن شماره تلفن در تلگرام آیفون ، اندروید ، کامپیوتر و..

توسعه دهندگان هیچ امکاناتی برای مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام فراهم نکرده اند. شماره شما تنها توسط مخاطبینی تلفن همراه شما دیده می شود و یک ناشناس هیچ شانسی برای دریافت اطلاعات تماس شما ندارد.  برای مخفی سازی شماره در تلگرام شما تنها می توانید کاربران مد نظر خود را مسدود کنید و یا با شماره جدید حساب کاربری جدید بسازید.

Telegram-Block-User

اما در نسخه های دیگر تلگرام مانند موبوگرام، تلگرام پلاس شما می توانید شماره های همراه خود را از منواصلی برنامه مخفی کنید که در ادامه نحوه مخفی سازی شماره در موبوگرام و تلگرام پلاس را آموزش خواهیم داد. اگر با این برنامه ها آشنایی ندارید قبلا در پست بهترین ابزار و برنامه های جانبی تلگرام  انزل وب آنها را معرفی کردیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

عدم نمایش شماره تلفن در تلگرام پلاس

نسخه تلگرام پلاس را دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید. بعد از نصب و راه اندازی تلگرام پلاس وارد تنظیمات یا setting شوید و سپس عبارت Privacy and security را انتخاب کنید.

privacy and security

در قسمت Privacy گزینه ای با عنوان Hide mobile number from menu را انتخاب کنید تا در زمانی که کسی یا شخصی شما را Add یا اضافه می کند نتواند به شماره شما دسترسی داشته باشد.

hide

نشان ندادن یا عدم نمایش شماره تلفن در موبوگرام

برای نمایش ندادن شماره تلفن در موبوگرام ، برنامه را اجرا کنید و مانند تصویر روی سه خط کلیک کنید.

عدم نمایش شماره تلفن در موبوگرام

حالا روی تنطیمات موبو یا Mobo Setting موبوگرام تپ کنید.

نشان ندادن شماره تلفن در موبوگرام

به پایین اسکرول و گزینه Ghost Mode Settings را انتخاب نمایید. در مورد کاربرد این قابلیت قبلا در مطلب ۳ روش فهمیدن آنلاین بودن شخص در حالت Last seen recently تلگرام و روح موبوگرام انزل وب صحبت کردیم.

چگونه شماره خود را در موبوگرام مخفی کنیم

و مرحله بعد گزینه Hide phone in menu را روشن کنید تا عدم نمایش شماره تلفن در موبوگرام برای شما فعال شود.

نمایش ندادن شماره در تلگرام و موبگرام

در صورتی که تمایل دارید شماره مخاطبین خود را به صورت گروهی بازیابی و ذخیره کنید پست آموزش انتقال ، ذخیره ، بازیابی و ورود گروهی شماره های مخاطبین تلگرام را مطالعه بفرمایید.

عدم نمایش شماره موبایل شما در تلگرام تلفن مقصد

برای نمایش ندادن شماره تلفن در تلگرام فارسی ، موبوگرام یا هر برنامه دیگری می توانید از شماره های مجازی هنگام ثبت نام در تلگرام استفاده کنید که با استفاه از آنها در تلگرام شماره اصلی شما مشخص نشود ، طریقه ساخت شماره های مجازی را قبلا در انزل وب در پست ۶ روش ساخت شماره مجازی رایگان برای تلگرام ، اینستاگرام ، واتساپ و.. آموزش دادیم.

برای بکاپ گرفتن از دیتای و چت های شماره اصلی تلگرام خود  آموزش کامل بکاپ گرفتن از پیام ها ، مدیا و.. چت ، گروه و کانال های تلگرام را مطالعه بفرمایید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

آیا اضافه شدن قابلیت مخفی کردن شماره در تلگرام به صورت رسمی توسط تلگرام از نظر شما ضروری است ؟ تجربه و پیشنهاد خود را در زمینه روش های معرفی شده برای مخفی سازی شماره موبایل در تلگرام و اینکه چگونه شماره خود را در موبوگرام مخفی کنیم را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام ( 2 روش ساده و سریع)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام (۲ روش ساده و سریع)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش 5 روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام
آموزش ۵ روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام

نظرات

  • مریم says:

    سلام، من یه نفر رو تو تلگرام بلاک کردم ولی وقتی اسمش رو سرچ می کنم دوباره نمایش میده, اونو میاره,

  • Terme says:

    سلام.من ایدی دوستم رو زدم و بهش پیام دادم نه اون شماره من رو داشت و نه من شماره اون رو بعد شماره دوستم برای من اومده میخاستم بدونم ایا شماره من هم براش رفته؟و اینکه چرا این اتفاق افتاده؟
    لطفا زود جواب بدین?

  • ? says:

    چجوری تو واتساپ بدون اینکه شمارم بیفته پی ام بدم؟

  • ساره says:

    خب چجوری توی روبیکا شمارمو از مخاطبینم که شمارمو دارن پنهان کنم؟؟؟

  • فروغ says:

    سلام . من یکی از مخاطبام چند روز پیش تلگرام نصب میکنه و برای من اومد که فلانی جوین شده به تلگرام. الان هنوز این پیغام هست اما وقتی وارد مخاطبین تلگرام میشه اصلا همچین مخاطبی به من نشون نمیده
    در ضمن اون جایی که نوشت فلان مخاطب جوین شده به تلگرام الان دیگه شماره ش نشون نمیده و فقط چند تا نقظه مینویسه
    این یعنی چی؟

  • Fahim says:

    میشه وقتی ی شخصیه رو از بلاکی در بیاری
    بعد بدون این ک باهاش چت کنی اسم اون مخاطب بیاد روی صفحه ی چتت؟

  • علی says:

    سلام
    ببخشید من نمیخوام شماره های تلگرامم توی مخاطبین گوشیم باشه چیکار باید بکنم آخه؟

  • ترانه says:

    چه جوری میشه توی ایمو وقتی به شماره ی کسی پیام میدی شمارتو نبینه؟؟؟؟؟ لطفا بگین خواهش میکنم خواهش میکنم

  • دانیال says:

    سلام من از نسخه تلگرام ایکس استفاده می‌کنم توی تلگرام ایکس چطور کنم؟
    ممنون میشم زود تر جواب بدید.?

  • فاطمه says:

    سلام ببخشید مشکل من اینه میخوام کسایی که شمارمو دارن نفهمند من تلگرام دارم شماره من تو لیست مخاطبین تلگرامشون نره که وارد تلگرام شد و شمارمم در افراد تلگرام دار مخاطبیت تلگرام نره باید چیکارکنم لطفت بگید اینم ایمیلمه z609066@gmail.com

    • منصور says:

      سلام ببخشید مشکل من اینه میخوام کسایی که شمارمو دارن نفهمند من تلگرام دارم شماره من تو لیست مخاطبین تلگرامشون نره که وارد تلگرام شد و شمارمم در افراد تلگرام دار مخاطبیت تلگرام نره باید چیکارکنم لطفت بگید اینم ایمیلمه
      اگه یاد گرفتی به منم بگو ممنون

  • Mohammad says:

    سلام
    من جدیدا هر کی در تلگرام بهم پیام میده شماره اش رو دیگه نمایش نمیده مگر اینکه از مخاطبین قبلی من باشه.
    با وجودی که میدونم طرف مقابل از هیچ ترفندی هم استفاده نکرده که بخواد شماره اش رو برای من مخفی کنه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • محدثه says:

    ببخشین این قابلیت در تلگرام طلایی هم وجود داره ؟؟

  • Dry says:

    مشکل من کلا ناشناخته‌س یعنی طرف شماره منو داره و مطمئنم که داره اسکرین میده که سیو کرده ولی برای من شمارش نمایش داده نمیشه و یا من میرم پی ویشون و شمارشونو شیر میکنن ا میکنم ولی بازم اونا میگن نمیاد براشون با دوتا خطم همین مشکل هست و با گوشیه جدیدمم همینه وضعیت خودم حس میکنم پروکسی ها اینجوری اختلال ایجاد کردن ولی نمیفهمم چشه اصلا

  • شبنم says:

    سلام خسته نباشید
    مشکل من اینه ک کسایی ک بهم پیام میدن و شمارمو دارن،اما من شمارشونو ندارم رو به این صورت تلگرام نشون میده ک شمارشون واسم نمیاد اما اسم مخاطب میاد باید چیکارش کنم؟

    • محمدرضا says:

      سلام. منم دقیقا همین مشکلو دارم. دیلت اکانت هم کردم درست نشد. چنتا هم پیام رسان تست کردم ولی فایده ای نداشت. واقعا نمیدونم چیکار کنم…. لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه.ممنون میشم):

  • اشکان says:

    به راستی مخاطبین خود را چه فرض کرده اید؟
    موگرام وتلگرام پلاس،که شما صرفابرای تبلیغ آنها این ریسمان را به آسمان بافته اید،هیچ یک ،نسخه رسمی تلگرام نیستند،بدافزارهای طراحی شده ای هستند،که اطلاعات کاربران را،شنود،وجمع آوری می کنندوسرورهای انها داخل کشور ونامشخص هستند،تنها نسخه های رسمی منتشر،شده از نرم افزار تلگرام،۱-تلگرام معمولی بدون هیچ پسوند یا پیشوند دیگری،که اخرین نسخه اپدیت آن در گوگل استور،برای اندروید،واپ استور،برای اپل می باشد.۲-نسخه تلگرام ایکس ،نسخه رسمی دیگری از شرکت تلگرام،باظرفیت کدگذاری بسیار،بالا وامکانات بیشتر است،که آن هم در پلی استورگوگل،واپ استور،موجوداست،بجز این دونسخه،تاکنون هیچ نسخه رسمی دیگری از این پیام رسان محبوب،منتشر نشده،وبه مردم توصیه اکید می شود،از نصب کردن نسخه های مشابه،که هیچ یک باشرکت اصلی تلگرام،ارتباطی ندارند خود داری کنند.در پایان جناب انزل وب به فرمایش قران کریم:ومن یعمل مثقال ذره شرا یره

    • ثریا says:

      سلام اولا ما کسی رو تشویق به استفاده از برنامه هایی که ذکر فرمودید نکردیم دوما کار خلاف شرعی نکردیم برامون آیه و قرآن میارید سوما هدف فقط آموزش کاربرانی هست که از این برنامه ها استفاده می کنند و در جواب به آیه ای که فرمودید باید بگم إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِی عَوْنِ الْمُؤْمِنِ مَا کَانَ الْمُؤْمِنُ فِی عَوْنِ أَخِیهِ الْمُؤْمِنِ ۲- مَنْ قَضَى لِأَخِیهِ الْمُؤْمِنِ حَاجَهً کَانَ کَمَنْ عَبَدَ اللَّهَ دَهْراً ۳-إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً فِی الْأَرْضِ یَسْعَوْنَ فِی حَوَائِجِ النَّاسِ هُمُ الْآمِنُونَ یَوْمَ الْقِیَامَهِ ۴-مَنْ مَشَى فِی حَاجَهٍ لِأَخِیهِ الْمُسْلِمِ حَتَّى یُتِمَّهَا أَثْبَتَ اللَّهُ قَدَمَیْهِ یَوْمَ تَزِلُّ الْأَقْدَامُ و خیلی احادیث و آیات دیگه. طوری حرف زدید انگار ما کافریم

  • سورنا says:

    سلام.ممنون از مطالب مفیدتون
    سوال من اینه ک اگه از طریق آی‌دی یک شخص بهش پی ام بدیم اون میتونه شماره‌مونو ببینه؟
    اگه شماره رو نمیبینه، آی دی رو میبینه یا اسمی ک با اون اکانت ساختیم؟؟ممنون‌ میشم اگه جواب منو زود بدین

  • مائده says:

    سلام.من با شماره شخصی خودم روی کامپیوتر شرکت تلگرام نصب کردم.فکر میکردم شماره ام نمایش داده نمیشه برای مشتریان.اما چند روز پیش دوتا از مشتریا با موبایلم تماس گرفتن.متوجه شدم که شمارمو میبینن.چیکار کنم که کسی نتونه ببینه؟من شماره ی مشتریارو توی مخاطبین تلگرام ذخیره کردم چون باید اسمشونو داشته باشم. ممنون میشم زودتر جواب بدید.

  • Mali says:

    سلام من موبوگرام که گفتید را نصب کردم اصلا گزینه ای بنام مخفی کردن شماره نداشت در اپل لطفا به من بگید چجوری میتونم عکس و شماره ام را در گروه های تلگرامی مخفی کنم

  • سهیل says:

    در مورد عدم نمایش شماره در پلاس مسنجر که فرمودید این مخفی کردن شماره برای سایر مخاطبین نیست. بلکه صرفا نشان ندادن شماره در منو گوشی ما است. یعنی اگر من گوشی شما رو بگیرم و وارد پلاس بشم شماره شما در صفحه پروفایل اصلی شما دیده نمیشه.
    پیشنهاد من اینه که ابتدا تلگرام یا پلاس رو نصب کنید . قبل از دادن شماره و ثبت نام وارد ستینگ گوشی شده و دسترسی برنامه به کانتکت را مسدود نمایید. سپس با شماره خود ثبت نام کنید. حالا از طریق آیدی به کسی که میخواهید پیام دهید. حتی اگر شماره شما را هم داشته باشد متوجه نمیشود. برای کسانی که آیدی ندارند هم از طریق فوروارد پیام از یک گوشی دیگر ارتباط پیدا کنید. غیر از این راه دیگری وجود ندارد