تست هوش هیجانی ریون تصویری استاندارد آنلاین

۱۹ سایت تست هوش IQ ، هیجانی ،ریون ، تصویری ، استاندارد و.. آنلاین

امروزه برای این که فرزندانمان بتوانند در زندگی اجتماعی آینده خود نقش خاص و متناسبی داشته باشند، باید توانایی ها و استعداد های آن ها را شناسایی کنیم. یکی از ابزارهایی که در شناسایی استعداد ها و توانایی های فرزندانمان می تواند به ما کمک کند تست هوش هیجانی ، تصویری ریون ، IQ و.. است. امروز در انزل وب قصد داریم ۱۹ تست هوش آنلاین را به شما معرفی کنیم. با استفاده از این تست های هوش شما می توانید هوش خود و کودکان تان را تست و آزمایش کنید.

بهترین سایت های تست هوش هیجانی ، IQ ، تصویری ریون ، استاندارد و.. آنلاین

۱۹ Best Free Online IQ Test With Accurate Results

IQ به معنای بهره هوشی یا هوش بهر و مخفف Intelligence Quotient است که روشی برای سنجش هوش انسان است. برای به دست آوردن بهره هوشی و ارزیابی قابلیت های ذهنی یک فرد خاص از او آزمون های مختلفی گرفته می شود. هر آزمون بخشی از ویژگی های مغزی فرد را ارزیابی می کند و سپس براساس سن فرد بهره هوشی او حساب می شود. یکی از روش هایی که در ایران برای اندازه گیری بهره هوشی استفاده می شود تست هوش ریون (Raven) است. این آزمون در سال ۱۹۳۸ توسط پن روز و ریون ابداع شد.

تست هوش ریون از ۶۰ سوال تصویری تشکیل شده است به همین دلیل به آن تست هوش تصویری هم گفته می شود. سوالات تست هوش ریون به این صورت است که از بین ۶ تا ۸ تصویر جداگانه، تصویری را باید انتخاب کنید که تصویر ماتریس هر سوال را تکمیل کند. معمولا در دوره های مختلف سنی این آزمون از افراد گرفته می‌شود و این به این معنی است که سن افراد در ارزیابی بهره هوشی تاثیر دارد.

در این تست هوش سوال ها در ابتدا آسان و دراواخر سخت می شود. همه سوالها به صورت اشکال هندسی است و به اینصورت است که پنج تصویر هندسی را به شما نشان می دهد و شما باید تصویر ششم را با توجه به نظم موجود در این پنج تصویر حدس بزنید. در پایان ۶۰ سوال سیستم جمع امتیاز شما را محاسبه نموده و ضریب هوشی شما را به شما اعلام می کند و زمانی که وقت شما به پایان می رسد خود برنامه به شما یک عدد نشان می دهد که ضریب هوشی شما را نشان می دهد و براساس امتیاز تست هوش IQ که می گیرند به ۷ دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • تست هوش ریون طبقات نابغه ( با بهره هوشی بیشتر از ۱۲۷ )
  • برهوش ( با بهره هوشی بیشتر از ۱۲۰ )
  • باهوش ( با بهره هوشی بیشتر از ۱۱۰ )
  • متوسط ( با بهره هوشی بیش از ۹۰ )
  • متوسط ضعیف ( با بهره هوشی بیش از ۸۰ )
  • مرزی ( با بهره هوشی بیش از ۷۳ )
  • و عقب مانده و مرزی ضعیف ( بهره هوشی پایین تر از ۷۳ )

قبلا در انزل وب بهترین سرویس های فارسی تست روانشناسی آنلاین را به شما معرفی کردیم، در ادامه آموزش امروز انزل وب قصد داریم ۱۹ سایت تست هوش آنلاین را به شما معرفی کنیم.

تست هوش تصویری ریون تلنت یاب

سرویس فارسی تلنت یاب دارای یک ابزار تست هوش تصویری (IQ) ریون است که یکی از معتبرترین تست های هوش به شمار میرود ، در این نوع تست که تست هوش تصویری نیز نام دارد شما باید ماتریس تصاویر با انتخاب یک شکل تکمیل کنید که دارای پیچیدگی ، سطح بندی و دشواری خاص خود است. در سرویس تلنت یاب سوالات به خوبی تفکیک شده و مدت آموزن و زمان باقی مانده به شما نمایش داده میشود.

تست هوش تصویری ریون تلنت یاب

تست هوش هیجانی EQ آنلاین

تست هوش هیجانی که به اختصار آن را EQ می نامند یکی از تست هایی است که به مراتبط معتبر و درست از تست های IQ میباشد و شامل پارامترهای شناختی، فیزیولوژیکی و پارامترهای رفتاری است. در سرویس تست هوش هیجانی روان یاب ۲۸ سوال برای ارزیابی میزان هوش هیجانی وجود دارد که باید با توجه به عملکرد و شخصیت خود به آنها پاسخ دهید.

تست هوش هیجانی EQ آنلاین

سایت تست هوش

تست هوش IQ-test.dk یکی از دقیق ترین تست هوش آنلاین است که به کمک آن هوش عمومی شما اندازه گیری می شود. این تست هوش تصویری شامل ۳۹ سوال بدون محدودیت سنی با مهلت زمانی ۴۰ دقیقه است و نتیجه بلافاصله بعد از اتمام مهلت زمانی به شما نمایش داده می شود

IQ-test.dk

تست هوش ریون آنلاین

تست هوش آنلاین Tiptop که رایگان هم هست بسیار شبیه به IQ-test.dk است که ۴۰ سوال با مهلت زمانی ۳۰ دقیقه است و محدودیت سنی ندارد و نتیجه بلافاصله بعد از اتمام مهلت زمانی اعلام می شود. تنها چیزی که کمی آزار دهنده است متن های تبلیغاتی است که در اطراف سوالات نمایش داده می شود و باعث حواس پرتی می شود.

Tiptop Globe Free IQ Test Online

 

آزمون تست هوش

تست هوش FunEducation یک آزمون روان سنجی است که عملکرد شناختی را در چند حوزه مهم مانند اتدلال فضایی و تحلیل کلمه می سنجد. تعداد سوالات این آزمون ۴۳ سوال است و محدوده سنی این تست هش بالای ۱۸ سال است. برای اینکه نتیجه را مشاهده کنید شما باید در سایت ثبت نام کنید.

FunEducation’s IQ Test

تست آی کیو رتصویری

تست IQOut یک تست تشخیص الگو است که ۲۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه مهلت زمانی به شما می دهد تا به ۳۵ سوال هوش پاسخ دهید. این تست هوش محدوده سنی ندارد و نتیجه فورا به شما نمایش داده می شود.

IQOut

تست ضریب هوش آنلاین

یکی دیگر از تست های تصویری ضریب هوشی IQ Test Center است که به شما ۶۰ سوال بدون محدودیت زمانی می دهد و نتیجه بلافاصله به شما نمایش داده می شود. محدوده سنی این تست هوش ۸ تا ۶۰ سال است.

IQ Test Center

تست آنلاین IQ

تست هوش منسا تنها یک نمونه تست است که هدفش سرگرم کردن شما است. تعداد سوالات این آزمون ۳۰ و مدت زمان آن ۳۰ دقیقه است. این تست هوش محدوده سنی ندارد و نتیجه بلافاصله به شما نمایش داده می شود. اگر حوصله شما سر رفته است برای سرگرم کردن خودتان می توانید از ۱۲ سایت سرگرم کننده ای که قبلا در انزل معرفی کردیم استفاده کنید.

mensa

مجموعه تست هوش استاندارد

در سایت All IQ Tests چهل و هشت تست با سوالات و محدودیت زمانی مختلف وجود دارد که شما می توانید آنها را انتخاب کنید.

all iq test

تست هوش آنلاین معتبر بی بی سی

تست هوش Test The Nation یک برنامه مسابقه تلویزیونی انگلیسی است که بر روی سایت بی بی سی عرضه می شود تا کاربران آنلاین بتوانند نمره IQ خود را به صورت آنلاین محاسبه کنند. تعداد سوالات این تست هوش ۷۰ است که برای هر سوال ۱۵ ثانیه فرصت داده می شود. محدوده سنی این تست هوش ۱۶ سال به بالا است و نتیجه فورا برای شرکت کننده نمایش داده می شود.

bbc

تست هوش آنلاین برای ارزیابی مهارت های ذهنی

با تست هوش IQTestExperts شما می توانید مهارت های ذهنی خود را از جمله استدلال عددی، استدلال کلامی، مهارت های تحلیلی و فضایی را بررسی کنید. تعداد سوالات این آزمون هوش ۱۵ دقیقه برای ۳۰ سوال است و محدوده سنی ندارد. برای مشاهده نتایج این آزمون باید در سایت ثبت نام کنید.

IQTestExperts

تست IQ معتبر جهانی

بعضی از سوالات تست هوش IQ Test Labs نیاز به استدلال های جدید دارند در حالی که برخی از استدلال های دیگر سوالات این تست قبلا آموخته شده است. مهارت هایی که این تست IQ تحت پوشش قرار می دهد شامل استدلال منطقی، توانایی های بصری، مهارت های زبانی است.

iq test labs

تست هوش استاندارد بین المللی

سوالات تست هوش Free-IQTest به ۴ دسته تقسیم می شود که شامل سوالات مربوط به هوش فضایی؛ استدلال منطقی، هوش کلامی و ریاضی است. تعداد سوالات این تست هوش ۲۰ سوال می باشد و محدودیت زمانی و سنی ندارد و در آخر نتیجه بلافاصله اعلام می شود.

 

Free-IQTest

تست هوش آنلاین کوتاه

اگر حوصله جواب دادن به سوالات تست هوشی که در بالا معرفی کردیم را ندارید از تست هوش ۱۲۳test’s IQ Test استفاده کنید. تعداد سوالات این تست هوش ۱۰ و محدودیت سنی و زمانی ندارد و نتیجه بلافاصله اعلام می شود.

123test's iq

تست هوش آنلاین معتبر iqtest

 تست هوش آنلاین iqtest دارای محدودیت زمانی نمی باشد اما مدت زمانی که شما برای جواب دادن به سوالات صرف می کنید بر روی امتیاز نهایی شما تاثیر می گذارد. تعداد سوالان این آزمون ۳۸ سوال می باشد و محدودیت سنی ندارد. اگر زبان اول شما انگلیسی نیست احتمالا بر روی امتیاز نهایی شما تاثیر می گذارد و امتیاز شما نسبت به کسی که زبان اولش انگلیسی است کمتر می شود.

iqtest

تعیین ضریب هوشی

IQExam یک سایت آنلاین تعیین ضریب هوش است که از روان سنجی برای شناخت عملکرد تجزیه و تحلیل کلمه و استدلال فضایی استفاده می کند. تعداد سوالات ۴۳ و مهلت زمانی ۲۵ دقیقه است. محدوده سنی این تست هوش ۱۸ سال به بالا است و برای مشاهده نتیجه باید در سایت ثبت نام کنید.

iqexam

تست هوش استاندارد بین المللی

تست هوش IQ-Test یک تست خیلی کوتاه است که شامل ۸ سوال هوش است که باید در ۸ دقیقه جواب داده شوند. بعد از اتمام مهلت زمانی نتیجه بلافاصله به شما نمایش داده می شود ، این آزمون محدودیت سنی ندارد.

IQ-Test

تست هوش ساده و جالب

در تست هوش Simple IQ Test شما فقط با درست و نادرست می توانید در عرض ۱۳ دقیقه به ۳۸ سوال پاسخ دهید و بلافاصله نتیجه را مشاهده بفرمایید. این تست هوش محدودیت سنی ندارد.

Simple IQ Test

مسابقه تست هوش

آخرین تست هوشی که امروز در انزل وب به شما معرفی می کنیم Compare Your Score To NFL Players است که دارای ۱۵ سوال است و محدودیت سنی ندارد. شما باید این ۱۵ سوال را در ۳ دقیقه و ۲۶ ثانیه جواب بدهید و بلافاصله نتیجه را مشاهده کنید و آن را با شرکت کنندگان NFL مقایسه کنید.

Compare Your Score To NFL Players

علاوه بر شناخت بهره هوشی (IQ)  کودکانمان باید به هوش هیجانی آنها توجه داشته باشیم. هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌ ها است. داشتن دانش و آگاهی درباره احساسات و هیجانات کودک برای والدین الزامیست. باید محیطی را ایجاد کرد که همه به بیان احساسات خود بپردازند. از بچه خواسته شود احساسات خود را نقاشی کند و یا به زبان بیاورد. برای ترکیب و انتخاب رنگ مناسب از ۱۱ ابزار رایگانی که قبلا در انزل وب معرفی کرده ایم استفاده کنید.

طبق مطالعاتی که در زمینه موفقیت انجام شده است، رابطه هوش هیجانی یا EQ به مراتب بیشتر از بهره هوشی (IQ) می باشد که این بدان معنا است که هوش هیجانی بالا تعیین می کند که چرا افرادی که ضریب هوشی (IQ) متوسط دارند موفق تر از کسانی هستند که نمره IQ بسیار بالاتری دارند. طبق تحقیقی که در دهه ۱۹۴۰ روی دانشجویان دانشگاه هاروارد انجام شد دانشجویانی که بالاترین نمره تحصیلی را داشتند از نظر میزان حقوق دریافتی و موفقیت شغلی نسبت به هم دوره های ضعیف تر خود موفق تر نبوده اند. جالب است بدانید که ارتقا هوش هیجانی بسیار ساده تر از بهره هوشی است.

در آخر پیشنهاد می کنیم که برای تست بینایی خود پست قبلی انزل وب را که در مورد بهترین نرم افزار و سرویس های تست آنلاین بینایی و کوررنگی چشم ها است را مطالعه بفرمایید و بازی های آنلاین جالب و سرگرم کننده مرتبط با رنگ ها را بازی کنید.

تجربه و نظر شما ؟

اگر شما هم وب سایت رایگان دیگری برای تست هوش آنلاین می شناسید ، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • Kk says:

    اقای امیر محمد قدیمی نتایج این تست ها چندان اهمیتی نداره چون هر انسان منحصر به فرده و هر کس توی یک زمینه ی خاص میتونه نابغه باشه. من تا بحال هزار تا از این تست ها دادم که یکی میگه ۱۳۰یکی ۱۶۰ و دیگری ۱۸۸!! ولی هیچکدوم از این ها ملاک نیست و دقیق نیستند

  • امیر محمد قدیمی says:

    ببخشید iq من تو ریون ۱۳۳ اومد یعنی من نابغم