چسباندن دائمی زیرنویس فارسی به فیلم برای پخش در تلویزیون

۵ روش چسباندن دائمی زیرنویس فارسی به فیلم برای پخش در تلویزیون

زیرنویس فیلم و سریال ها اغلب به صورت فایل جداگانه در فرمت های srt و sub/idx منتشر و در اختیار کاربران قرار میگیرد. این زیر نویس ها میتوانند بدون آنکه یک فایل جداگانه باشند به فایل اصلی فیلم به اصطلاح چسابنده و اضافه شوند. اما برخی از تلویزیون های خانگی سامسونگ، ال جی، سونی و.. این زیرنویس ها را نمایش نمی دهد و شما از محتوای فیلم سر در نمی آورید. اگر دوست دارید فیلم ها و سریال هایی که زیرنویس دارند را در تلویزیون های خانگی پخش کنید آموزش امروز انزل وب را که در مورد چسباندن دائمی زیرنویس فارسی به فیلم و ویدیو است را مطالعه بفرمایید.

حل مشکل پخش نشدن زیرنویس فارسی در تلویزیون سامسونگ، ال جی، سونی ..

How to Add Subtitles to a Movie or TV Series and fix Persian subtitle not show on Samsung ,LG.. TV

گاهی پیش می آید که در هنگام پخش فیلم یا سریالی که زیرنویس دارد متوجه می شوید که این زیرنویس ها برای شما پخش نمی شوند. برای پخش زیرنویس فارسی فیلم کافی است که زیرنویس فارسی که فرمت srt دارد را کنار فیلم مورد نظر قرار دهید و فیلم را بصورت زیرنویس فارسی در تلویزیون تماشا کنید، که قبلا در انزل وب نحوه چسباندن زیرنویس به فیلم ، سریال و ویدیو ها در عرض چند ثانیه را به شما آموزش دادیم. در غیر این صورت زیرنویس بصورت خطوط درهم که قابل خوندن نیست دیده خواهد شد که قبلا در انزل وب ۶ روش رفع مشکل زیر نویس فارسی kmplayer، mx player، vlc player و.. اندروید و کامپیوتر را به شما آموزش دادیم.

مسئله ای که در این پست ها به آن بر می خوریم این است که زیرنویس به فیلم یا سریال اضافه می شود اما وقتی می خواهیم فیلم یا سریال زیرنویس دار را در تلویزیون خانگی مشاهده کنیم زیرنویس ها برای ما نمایش داده نمی شود. بنابراین در ادامه آموزش امروز انزل وب قصد داریم نحوه اضافه کردن زیرنویس به فیلم هایی که فرمت AVI, MKV, MP4 و کلیپ های یوتیوب و غیره دارند را به شما آموزش دهیم به طوری که این زیرنویس ها در تلویزیون های خانگی سامسونگ، ال جی، سونی قابل پخش باشند.

حل مشکل زیرنویس فارسی در تلویزیون با نصب زیرنویس فارسی روی فیلم

این روش برای اضافه کردن زیرنویس به فایل های AVI, MKV,MP4، کلیپ های یوتیوب و غیره است. شما فقط به برنامه Freemake Video Converter  که نرم افزای جهت تبدیل فرمت های ویدیویی به یکدیگر و تبدیل فرمت های صوتی به یکدیگر می باشد احتیاج دارید. این نرم افزار سریع، قدرتمند و رایگان می باشد و فرمت های شما را با سرعت و کیفیت بالا به یکدیگر تبدیل می کند. این نرم افزار قادر است فرمت های ویدیویی شما را در دستگاه هایی مانند  iPhone، iPod Touch، iPhone 4، iPad، iPod 5G، Psp، digital media player  و غیره پخش کند.

برای قرار دادن زیرنویس روی فیلم ابتدا برنامه Freemake را نصب کنید و برنامه را اجرا کنید.

بر روی دکمه Add video کلیک کنید و فایل ویدیویی AVI را انتخاب کنید. در اینجا شما می توانید انواع فرمت های ویدیویی مانند MP4, MKV، کلیپ های یوتیوب و غیره را انتخاب کنید.

add video

به قسمت Subtitles off بروید و فایل زیر نویس خود را انتخاب کنید. اگر نام فایل زیرنویس شما با نام فایل ویدیویی شما متفاوت است دکمه Add subtitle را انتخاب کنید.

Add subtitles

شما می توانید فقط فایل زیرنویس را به فایل AVI اضافه کنید و آن را با همان فرمت AVI ذخیره کنید و یا اینکه می توانید یکی دیگر از فرمت های ویدیویی را انتخاب کنید و یا اینکه می توانید مستقیما آن را در DVD رایت کنید.

Avi.mp4,etc

برای تبدیل فیلم زیرنویس دار به فایل ISO و در نهایت رایت روی دی وی دی، دکمه DVD پایین صفحه را کلیک کنید. حالا گزینه هایی که وجود دارد را بسته به نیازتان انتخاب کنید مثلا اینکه آیا می خواهید منو داشته باشید یا نه و یا نوع فایلی که می خواهید روی دیسک رایت کنید چیست، یا اینکه فیلم را روی دی وی دی رایت نمی کنید و می خواهید در پوشه ذخیره کنید همه اینها را تعیین کنید. روی دکمه آبی کلیک کنید و منتظر بمانید. اگر می خواهید که فیلم مستقیما روی دی وی دی رایت شود اطمینان حاصل کنید که DVD را در رایتر گذاشته اید.

Burning to DVD

برای تبدیل فایل ویدیویی به AVI روی دکمه to AVI در پایین صفحه کلیک کنید. حالا Same as source را انتخاب کنید این گزینه تعیین می کند که تنظیمات خروجی من مشابه با فایل ورودی است و بعد One-pass encoding speed را انتخاب کنید و میزان کیفیت خروجی را کم و زیاد کنید. حالا convert را انتخاب کنید و منتظر بمانید فرایند کامل شود.

Re-encoding the Video File

حالا شما می توانید فایل AVI زیرنویس شده را با نرم افزار رایت مورد علاقه تان مانند Nero رایت کنید و مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون سامسونگ و.. را حل کنید.

حل مشکل زیرنویس فارسی در تلویزیون ال جی ، سونی ، سامسونگ و..

برای حل مشکل زیرنویس فارسی در تلویزیون و قرار دادن زیرنویس روی فیلم برای همیشه ابتدا برنامه Format Factory را دانلود کنید و فایل را از حالت فشردگی خارج کنید بعد آن را نصب و اجرا کنید. در سربرگ Video در سمت چپ پنجره روی All to AVI کلیک کنید. در پنجره بعدی روی Add File کلیک کنید و فایل ویدیویی را انتخاب کنید. در همان پنجره All to AVI روی Output Setting کلیک کنید. در این قسمت شما می توانید کیفیت خروج را از منوی کشویی انتخاب کنید. آیکن های سبز برای XVID و آیکن های آبی برای DIVX است شما حتی می توانید از AVC استفاده کنید.

all to avi

برای اضافه کردن فایل زیرنویس در لیست تنظیمات روی Additional Subtitle کلیک کنید بعد روی Additional Subtitle (srt;ass;ssa;idx) کلیک کنید و یک آیکن کوچک ظاهر می شود که می توانید آن را انتخاب کنید و فایل زیرنویس را انتخاب کنید. اندازه زیر نویس می تواند ۲ تا ۶ باشد که به طور پیش فرض دارای اندازه ۴ است حالا روی OK و بعد OK کلیک کنید.

video setting

بعد روی دکمه Start کلیک کنید تا زیرنویس ها در ویدیو انکد شوند. اگر شما به قسمت Options برنامه بروید می توانید رنگ، فونت، رنگ خط بیرونی را تغییر دهید.

برنامه Format Factory نمی تواند به طور مستقیم فایل AVI شما را در دی وی دی رایت کند اما می تواند فایلی با فرمت VOB ایجاد کند که در هر دی وی دی پلیر قابل پخش است. فقط کافی است به جای اینکه All to AVI که در بالا انتخاب کردید گزینه All to VOB را انتخاب کنید. بعد با استفاده از نرم افزار رایت مورد علاقه خود فایل را در دیسک رایت کنید.

چسباندن زیرنویس فارسی به فیلم برای پخش در تلویزیون

Any Video Converter یکی دیگر از برنامه های رایگانی است که به راحتی می توانید به کمک آن به فایل AVI خود زیرنویس اضافه کنید. برنامه Any Video Converter را دانلود و نصب کنید سپس برنامه را اجرا کنید. روی دکمه Add video کلیک کنید و فایل ویدیوئی AVI خود را پیدا کنید. حالا روی “No Subtitle” کلیک کنید و برای اضافه کردن فایل زیرنویس Add را انتخاب کنید.

+video

یک مورد مثبت خوب که در مورد برنامه Any Video Converter وجود دارد این است که شما می توانید فیلم زیرنویس دار تبدیل شده شما در گوشی موبایل، تبلت، MP4 پلیرها، کنسول ها و DVD قابل پخش است. روی دکمه Output Preset کلیک کنید و یا منوی کشویی سمت راست را انتخاب کنید و خروجی مورد نظر خود را انتخاب کنید.  اگر شما می خواهید فایل را به AVI تبدیل کنید بعضی از تنظیمات مانند رزولوشن و میزان بیت را در پایین – سمت راست پنجره اصلی می توانید انتخاب کنید.

confrim

بعد روی دکمه convert کلیک کنید. اگر شما خروجی Burning to DVD را انتخاب کرده باشید بعد از تکمیل انکد شدن با انتخاب سرعت و برچسب، دیکسی که رایتر گذاشتید رایت می شود. در قسمت Options برنامه ( چرخ دنده کوچک در سمت چپ – بالا) شما می توانید فونت و اندازه زیرنویس را تغییر دهید و تعیین کنید زیر نویس در بالا صفحه باشد یا پایین صفحه.

آوردن و تنظیم زیرنویس در تلویزیون ال جی، سونی، سامسونگ سری ۵ و ، ۶ ، ۷

این روش کمی طولانی تر از روش هایی است که قبلا معرفی کردیم در این روش شما برای حل مشکل زیرنویس فارسی در تلویزیون باید برنامه VirtualDub و VobSub را دانلود کنید. فایل فشرده VirtualDub را در مسیر C:\VirtualDub از حالت فشرده خارج کنید. در طول مرحله نصب برنامه VobSub پلاگین ها را باز کنید و گزینه VobSub for VirtualDub و TextSub for VirtualDub and Avisynth را انتخاب کنید.

plugins

هنگامی که از شما خواسته می شود دایرکتوری که VirtualDub در آن نصب شده است را انتخاب کنید به مسیر C:\VirtualDub بروید.

path

بعد از اتمام نصب VobSub از مسیر C:\VirtualDub فایل اجرایی VirtualDub.exe را اجرا کنید. حالا به مسیر File -> Open Video File بروید و AVI را انتخاب کنید. حالا به نوار منوی Video بروید و Filters را انتخاب کنید و یا Ctrl+F را فشار دهید. حالا روی دکمه Add کلیک کنید و TextSub 2.23 را انتخاب کنید و OK کنید.

add filter

در تنظیمات TextSub روی دکمه Open کلیک کنید و فایل زیرنویس SRT یا SUB را انتخاب کنید. در فایل محاوره دو گزینه وجود دارد که نیاز به تنظیم شدن دارد. یکی تنطیم کاراکتر است که اگر شما کاراکترهای غیر انگلیسی مانند چینی، روسی و غیره را می خواهید زیر نویس کنید استفاده می شود. گزینه دیگر تنظیم FPS است که مطابق یا فایل ویدیویی شما است. روی OK کلیک کنید بعد باز هم OK کنید.

settings

حالا به نوار منوی Video بروید و مطمن شوید که حالت Full processing ( پردازش کامل) انتخاب شده است. در همین منو Compression را انتخاب کنید و یا ctrl+P را انتخاب کنید تا فایل ویدیوئی فشرده شود که می توانید از DivX یا xVid استفاده کنید.

compression

در نهایت روی File کلیک کنید و Save as AVI را انتخاب کنید و یا کلید F7 را فشار دهید و منتظر بمانید تا فایل ویدیویی شما فشرده شود. بعد از اینکه فایل AVI جدید شما که در آن زیرنویس ها درج شده است را ایجاد کردید با استفاده از نرم افزارهای رایتر مانند Nero آن را به صورت VCD یا DVD رایت کنید.

آموزش چسباندن دائمی و آوردن زیرنویس فارسی در فیلم ویدیویی

آخرین برنامه ای که امروز در انزل وب برای چسباندن زیرنویس به فیلم جهت پخش در تلویزیون معرفی می کنیم برنامه Handbrake است. این برنامه رایگان و منبع باز بوده و از تمام فرمت های ویدیویی مدرن پشتیبانی می کند. برنامه را اجرا کنید و فایل ویدیویی را به عنوان Source انتخاب کنید سپس سربرگ Subtitles  را انتخاب کنید و روی Add External SRT کلیک کنید و فایل زیرنویس را انتخاب کنید. حالا دو گزینه پیش روی شما است: حالت Forced Only که زیرنویس ها را در خود ویدیو درج می کند و گزینه دیگر حالتی است که فایل زیرنویس را به عنوان یک فایل جداگانه ایجاد می کند که هنگام پخش فایل ویدیو در هر پخش کننده ویدیو باید این زیرنویس با فیلم ویدیویی انتخاب شود.

Handbrake

در آخر برای رفع مشکل هماهنگ نبودن و عقب ماندن صدا و تصویر پست قبلی انزل وب که در مورد حل مشکل عقب ماندن و ناهماهنگی صدا و تصویر در فیلم KMPlayer ، VLC Media Player و.. است را مطالعه فرمایید.

تجربه و نظر شما ؟

اگر شما هم نرم افزار رایگان دیگری برای چسپاندن زیرنویس به فیلم برای پخش در تلویزیون و رفع مشکل زیرنویس فارسی در تلویزیون می شناسید ، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما قدم به قدم آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ
راهنما قدم به قدم آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ
آموزش تصویری روش صحیح وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون
آموزش تصویری نحوه صحیح وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون (تمام روش ها)
آموزش 14 روش کاربردی حل مشکل پرش تصویر تلویزیون
آموزش ۱۴ روش کاربردی حل مشکل پرش تصویر تلویزیون
آموزش کامل آپدیت کردن تلویزیون ال جی، سونی و سامسونگ
آموزش کامل آپدیت کردن تلویزیون ال جی، سونی و سامسونگ

نظرات

  • بهنام says:

    اگه میتونید داخل سایت رو بگید که انلاین انجام بشه. یعنی ویدو یوتیوب رو به وسیله لینک بدیم به سایت و بعد فیلم و زیر نویس جسبیده و دائمی به ما بده

  • راضیه نبی زاده says:

    این برنامه هایی که گفتین همش پولیه که

  • Razi says:

    تلویزیون مارشال چجوری باید زیرنویس فعال کرد؟
    کل اینترنتو زیر و رو کردم ولی نیست
    وقتی فیلمو پخش میکنم بخش زیرنویس هست ولی نمیدونم چجوری باید بیارمش رو فیلم

  • مرتضی says:

    سلام
    من یه مشکلی با بعضی فیلمها دارم با زیرنویس تلویزیون خاموش میشه زیرنویس رو که غیرفعال میکنم دیگه خاموش نمیشه یعنی چه مشکلی داره که بازیرنویس خاموش میشه؟

  • هرمز says:

    ی روش خیلی بهتر و سریعتر ک نیاز به نصب برنامه نداره اینه که .
    ۱. فایل زیرنویس و با نوت پد اجرا کنی
    ۲.گزینه save asرو انتخاب کرده و در قسمت encoding گزینه unicode انتخاب کنید
    ۳. ذخیره کرده و اخر اسم زیرنویس srt اضافه کنید
    ۴.اسم زیرنویس رو برای فیلم کپی کنید.
    ۵. اماده پخش میباشد

  • سعيد says:

    بهترین راه اینکه اسم فایل زیرنویسو و اسم فایل فیلمو یکی بذاری در یک پوشه
    بعد توی تلوزیون خودش خود به خود یه همچین قابلیتی رو داره که زیرنویسو بهش اد کنه

    • جعفر says:

      بزرگوار این برای پخش کننده هایی که از زیرنویس پشتیبانی میکنن جواب میده
      ما دوتا تلویزیون داریم که یکی سونی هست و اصلا زیرنویس پشتیبانی نمیکنه و دیگرنی ال جی که زیرنویس زبان فارسی رو پشتیبانی نمیکنه
      برای حل این مشکل برای زیرنویس رو بخشی از فیلم کنیم که این نرم افزارها برای این منظور کاربرد دارن
      به روشی که فایل زیرنویس رو به فیلم میچسبونن و قابل جدا شدن هست میگن سافت ساب
      به روشی که زیرنویش بخشی از فیلم میشه و با فیلم یکی میشه میگن هارد ساب
      موفق باشید یاعلی

  • Agahi90.iR says:

    هوالرزاق
    عالی بود انزل وب جان عالی بود موفق باشید
    به ما هم سری بزنید

    • Mahyar says:

      اینکار هارو نمیشه در اندروید انجام داد ؟
      خیلی ها هستند که به ویندوز دسترسی ندارن

  • Farah says:

    سلام ببخشید من سریال با زیرنویس چسبیده دارم که تو لپ تاپ زیرنویسش اوکیه ولی توی گوشی و تلویزیون سامسونگ زیرنویس نمیاد راهی هست که درستش کرد

  • Mojtaba says:

    عزیز جان یه سوال دارم من بادگوشی فیلم میگیرم با کابل او تی جی میریزم توی فلش و خیلی از فیلما زیرنویس چسبیده ندارن یه برنامه معرفی کن که بشه با گوشی بچسبونی پشته ویدئو وصل کنی تلویزیون وصل کنی نشون بده

  • محمد says:

    برنامه Any Video Converter عالی بود کار من با سینمای خانواده سونی راه انداخت خیلی ممنون

  • kasra says:

    آقا میشه بگین اگه بخواییم دوتا زیرنویس رو بچسبونیم به فیلم چطوری میشه؟
    یعنی انگلیسی بالا، فارسی پایین

  • مهرداد says:

    برنامه پولی بود واسه چسبوندن زیرنویس

  • مازیار says:

    داداش کمک کن

  • @saeidtatu says:

    آقا چرا لقمه رو دور سرتون میپیچونید نیازی به برنامه یا چیزی نیست فقط اسم فیلم رو با زیرنویسی که دارید یکی کنید.
    مثلا اسم فیلم رو بذارید ۱
    اسم زیرنویس هم ۱ بذارید جفتشم بریزید داخل یه پوشه
    تلوزیون سامسونگ.الجی و…
    خودبه خود پخش میکنه زیرنویس رو

    • محسن says:

      داداش دمت گرم این ملنگا فقط میخوان برنامه های پولی رو بچپونن به کسایی مثل من که بلد نیستن.خب بجای اینهمه برنامه معرفی کردن همین دوتا خطی که شما نوشتی رو مینوشتن همه بیشتر حال میکردن باهاشون.
      شرافت دیگه مُرده

      • Hadi says:

        دکتر جان،تمام سیستم‌های تصویری سونی و بعضی از کره ای ها،اصلا زیرنویس که فایل رو USB باشه رو پخش نمیکنه، به خاطر همین زیرنویس رو باید چسبوند

    • ابی says:

      دمت گرم بابا تو دیگه کی هستی. من ۷ ساله درگیر این هستم که زیرنویس و بچسبونم به فیلم. پسر فرار مغزها کن شما.

    • سعید says:

      حاجی دسخوششش من ۱۸ ساله درگیر این قضیه بودم

    • محمدرضا says:

      داداش دستت درد نکنه

    • بهاره says:

      آقا مرسی دمه شما گرم حتما ۱۰۰ کار میکنه من امتحان کردم کار کرد

    • بهاره says:

      @saeidtatu آقا دمت گرم مرسی این روش ۱۰۰ درصد کار کرد و میکنه من امتحان کردم خدا عمرت بده…باعزت

صفحات 1 2