طراحی نما ساختمان چگونه انجام میشود و چه تاثیری برای ما دارد ؟

رپورتاژ آگهی : طراحی نمای ساختمان چگونه انجام میشود و چقدر تاثیرگذار است؟

آیا تا به حال به اهمیت نمای ساختمان توجه کردید؟ تا به حال به این فکر کردید که نمای ساختمان چقدر می تواند بر فروش ساختمان تاثیر گذار باشد؟ و از همه مهمتر، نمای ساختمان چه تاثیری بر ظاهر شهرمان دارد؟

نمای ساختمان یکی از ارکان مهم در ساخت یک سازه است. نمای ساختمان در واقع تمام کننده نقشه اصلی ساختمان و نقش مهمی در بهتر جلوه دادن یک سازه دارد. طراحی و اجرای درست نمای ساختمان بروی فروش آن تاثیر بسزایی دارد. قطعا شما هم با این مسئله برخورد کرده اید که ساختمان هایی با نقشه متوسط و حتی اجرای سازه ای متوسط ولی با نمای خاص و زیبا، خواهان بیشتری نسبت به سازه قوی تر با نقشه بهتر ولی ظاهر متوسط، دارد.

نما برای ساختمان های اداری، مراکز تجاری، سینماها و … نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مسلما ظاهر زیبا و جذاب ساختمان های تجاری یا سینماها باعث جلب مشتری ها و در نهایت باز شدن پای آن ها به داخل مرکز خرید می شود. همانطور که در سطح شهرها می بینید، در سال های اخیر سازندگان به ظاهر بیرونی مکان های عمومی بسیار توجه دارند و شاهد طرح های خاص برای این دست کاربری ها هستیم.

نمای ساختمان انواع مختلفی دارند که از این میان می توان به نمای خشک، نمای کاپوزیت، نمای شیشه ای، نمای اسپایدر و … اشاره کرد. یکی از نماهایی که برای ساختمان های اداری و تجاری رایج است نمای اسپایدر است.

نمای اسپایدر

نمای اسپایدر یکی از انواع نماهای ساختمانی است که از اتصال شیشه ها به یکدیگر با استفاده از اتصالات فلزی (بازوه یا پنجه اسپایدر)، تشکیل شده است. کاربرد اصلی نمای اسپایدر در ساختمان‌های تجاری و اداری است. گرچه برای مصارف داخلی ساختمان نیز به کار می رود (مانند آسانسور، پارتیشن بندی داخلی و …).

سازه نگه دارنده نمای اسپایدر از جنس فولاد است که بار مرده نمای ساختمان را تحمل می کند. شیشه ها با استفاده از پنجه های فولادی اسپایدر به یکدیگر متصل می شوند. در نماهای اسپایدر معمولا از پنجه های ایکس و کلمب استفاده می شود. قطعات کلمپ بصورت یک گل میخ یا یک قطعه صلیب شکل بوده که شیشه را در خود جای می‌دهند و قطعات ایکس قطعاتی هستند که بصورت حرف ایکس یا اچ انگلیسی بوده و توسط پیچ‌هایی که در شیشه جاسازی می‌شوند به اسپایدر متصل می‌گردند.

نمای اسپایدر

در نمای اسپایدر می توان از شیشه های ۱۰ میلی متر، شیشه های دوجداره و لمینیت دوجداره استفاده کرد. در صورت لزوم می توان از شیشه های ضد تشعشع آفتاب استفاده کرد. این شیشه های هم فضای داخلی را از تابش شدید آفتاب مصون نگه می دارند و هم مانع ورود هوای گرم به داخل می شوند و در واقع بصورت عایق عمل می کنند.

از مزایای نمای اسپایدر می توان به سبکی، شفافیت، سهولت و سرعت بسیار بالای اجرای آن، اجرا سطوح پیچیده، تنوع دتایل در یراق آلات و همچنین تحمل بهتر در برابر زلزله، اشاره کرد.

از دیگر مزایای نماهای اسپایدر این است که می توان آن ها را با انواع مصالح نما از جمله کامپوزیت، فریم لس، سفال نما، لوور، سنگ و … ترکیب کرد.

کامپوزیت، فریم لس، سفال نما، لوور، سنگ

اگر قصد خرید انواع نماهای ساختمانی از جمله نمای اسپایدر را دارید ما به شما وبسایت ساختمون را معرفی می کنیم. در این وبسایت شما می توانید با فعالان در حوزه نماهای ساختمانی و انواع نماهای ارائه شده توسط آن ها آشنا شوید.

وبسایت ساختمون یک وبسایت تبلیغاتی و تخصصی در زمینه نیازمندی های ساختمانی است و شما را به فعالان در زمینه ساختمانی متصل می کند. در این وبسایت شما می توانید با انواع کالاهای ساختمانی اعم از انواع نماهای ساختمانی، انواع درب ضد سرقت و درب های داخلی ساختمان، انواع ‎پنجره، ‎انواع ‎سقف کاذب ، ‎انواع کفپوش ها، کرکره برقی  و … و حتی شرکت های ارائه دهنده خدمات ساختمانی آشنا شوید.

نمای اسپایدر

همچنین اگر شما خود از فعالان در حوزه ساختمانی هستید می توانید از طریق این وبسایت کالای خود را برای مشتریان عرضه کنید. متخصصین مجرب در امر بازاریابی اینترنتی، دائما در تلاش هستند تا این وبسایت و انواع کالاهای ساختمانی که در آن عرضه می گردد، را در صفحه اول جستجوی گوگل حفظ کنند.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات