فعال سازی اینترنت پرسرعت 3G ، 4G و 4.5G سیم کارت ایرانسل ، همراه اول و رایتل

آموزش فعال سازی اینترنت پرسرعت ۳G ، ۴G و ۴.۵G سیم کارت ایرانسل

این روزها اپراتورهای موبایل ایرانسل، همراه اول و رایتل سرعت خوبی را برای اینترنت موبایل ارائه می‌کنند، اگر می‌خواهید اینترنت نسل سوم (۳G) و چهارم (۴G) و (۴.۵G) سیم کارت خود را در گوشی یا تبلت استفاده کنید پس در ادامه مطلب با آموزش فعال سازی اینترنت ۳g و ۴g ایرانسل را برای بدست آوردن بالاترین سرعت اینترنت گوشی همراه ما باشید.

کد و نحوه فعال سازی اینترنت ۳G ، ۴G 3G ، ۴G و ۴.۵G گوشی ایرانسل

How to activate Irancell 3g , 4g and 4.5g internet on phone

سرعتی که در استاندارد اتحادیه بین‌المللی ارتباطات رادیویی برای ۴G تعیین شده، موبایل یا هر دستگاه در حال حرکت باید حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه (Mbps 100 ) و دستگاه ثابت سرعت یک گیگابیت بر ثانیه (۱ Gbps ) داشته باشد.

بسیار اپراتورهای موبایل جهان نه تنها ایران این سرعت ارائه نمی‌کنند. در اصل آنچه به عنوان ۴G ، ۴.۵G، و ۳G عرضه می‌شود اصلاً  ۴G ، ۴.۵G، و ۳G نیستند. اگر به نشانگر اتصال اینترنت در بالای صفحه نمایش گوشی موبایل دقت کرده باشید انواع اسامی مثل H و H+ را می‌بینید در کنار این‌ها LTE و WiMax را هم اضافه کنید. همه این اسامی در اصل گونه‌های مختلف ۴G ، ۴.۵G، و ۳G هستند. از نظر فنی آن‌ها به معنای واقعی ۴G ، ۴.۵G، و ۳G نیستند و فقط به خاطر بازاریابی با این نام عرضه شده‌اند. فقط یک نوع از LTE با نام LTE-A که فعلاً در بعضی کشورها عرضه شده است تقریباً همه شاخص‌های استاندارد ۴G را دارد.

اینترنت 4G 3G LTE

باید گفت مهمترین عامل در سرعت اینترنت موبایل کیفیت سیگنال آنتن است. در حال حاضر شبکه WiMAX به علت نواقصی که دارد در حال کنار رفتن است و تقریباً دیگر استفاده نمی شود. HSPA+ سرعت تقریبی ۲۱ مگابیت بر ثانیه در دانلود دارد. در مناطقی از شهرهای بزرگ اپراتورهای ایران هم این سرعت را ارائه می‌دهند. اینترنت LTE در ایران توسط اپراتور ایرانسل ارائه می شود. اتصال به LTE از طریق مودم‌های ثابت برقرار می‌شود.و سرعت بالای ۵۰ مگابیت بر ثانیه دارد.

کدام گوشی موبایل قابلیت فعال سازی اینترنت ایرانسل را دارد؟

برای اطمینان از پشتیبانی گوشی از اینترنت ۴G ، ۴.۵G، و ۳G به صفحه بررسی قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۴G ، ۴.۵G، و ۳G گوشی‌ها در سایت ایرانسل مراجعه کنید و کد IMEI گوشی را که بر روی بسته بندی گوشی درج شده و یا با زدن کد #۰۶#* در همه گوشی‌ها کد IMEI مربوطه نمایش داده می شود، را وارد کنید تا قابلیت پشتیبانی یا عدم پشتیبانی مشخص شود. و اگر قصد خرید گوشی موبایل دارید در همین صفحه برند و مدل گوشی را انتخاب و قابلیت اینترنت آن را بررسی کنید.

کدام مناطق ایران تحت پوشش ایترنت پرسرعت ۴G یا ۴.۵G ایرانسل و همراه اول است؟

برای فهمیدن اینکه در منطقه شما پوشش شبکه ۴G ، ۴.۵G، و ۳G وجود دارد به سایت اپراتور خود مراجعه کنید. برای مشترکان ایرانسل به صفحه نقشه مناطق تحت پوشش مراجعه و شهر خود را انتخاب کنید. یا مطلب ۷ سرویس مشاهده مناطق تحت پوشش ۴G و ۳G همراه اول ، ایرانسل و.. که در انزل وب معرفی کردیم مطالعه کنید.

توجه: برای فعال سازی اینترنت ایرانسل حتما‍ً باید سیم کارت شما این قابلیت را داشته باشد. برای تعویض سیم کارت قدیمی خود به ۴G به کد #۳۴*۵۵۵* را از همان سیم کارت شماره گیری کنید تا سیم کارت جدید را پستی دریافت کنید.یا به یکی از نمایندگی های ایرانسل با کارت شناسایی مراجعه کنید و سیم کارت جدید را همان لحظه دریافت کنید

آموزش فعال سازی اینترنت سیم کارت ایرانسل ۴G و ۳G

برای فعال سازی اینترنت ایرانسل گوشی با سیم کارت ایرانسل تنها کاری که باید انجام دهید تنظیم کردن اتصال اینترنت است. برای این کار در هر جایی می‌توانید کد #۶*۳*۱۳۰* را شماره گیری کنید. پس از ارسال درخواست، یک پیامک حاوی تنظیمات اینترنت برای شما ارسال می‌شود. وقتی این پیامک را باز کنید در پایین صفحه گزینه نصب (install) نمایش داده می‌شود،بعد از زدن نصب اگر از شما رمز خواست عدد ۱۲۳۴ را وارد کنید و تنظیمات را نصب کنید. حالا گوشی شما آماده اتصال به اینترنت است. کافی است Data یا همان اتصال اینترنت را در تنظیمات مربوط به Network یا Connectivity روشن کنید و از سرعت اینترنت لذت ببرید.

درخواست آنلاین تنظیمات اینترنت گوشی برای اتصال به ۴G و ۳G

به صفحه دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت ایرانسل بروید و شماره خط ایرانسل را وارد کنید تا پیامک برای شما ارسال شود.

تنظیم دستی اینترنت ایرانسل (۳G ، ۴G)

تنظیم دستی و فعال سازی اینترنت ایرانسل

اگر پیامک تنظیمات اینترنت ایرانسل ارسال نشد یا پیامک تنظیمات نصب نشد تنظیمات را به صورت دستی وارد کنید.

تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ، آیفون و… مراحل متفاوتی دارد اما تنظیماتی که باید وارد کنید مشابه است. در گوشی‌های اندروید به مسیر زیر بروید.

Menu> Settings> Wireless and network > Mobile networks > Access Point Names > Menu >Add New APN

در قسمت ایجاد Access Point  جدید در هر قسمت که نام آن را در جدول زیر می‌بینید مقدار آن را دقیقاً به همان شکل وارد کنید.

نام

مقدار

Name

Irancell-GPRS

APN

mtnirancell

Proxy

۱۰.۱۳۱.۲۶.۱۳۸

Port

۸۰۸۰

در انتها آن را ذخیره (Save) کنید. حالا اتصال اینترنت را روشن و امتحان کنید.

در صورتی که تنظیمات به درستی انجام شد اما گوشی به اینترنت وصل نشد احتمال دارد تنظیمات گوشی شما مانع اتصال شده یا پلیکیشنی نصب کرده‌اید که مانع اتصال می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم مطلب حل مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل را مطالعه و مراحل آن را دنبال کنید.

آموزش تنظیم و فعال سازی اینترنت ایرانسل گوشی‌ برای سرعت بالاتر از ۳g و Edge

در گوشی‌های موبایل برای اتصال به ۴G ، ۴.۵G، و ۳G با توجه به برند گوشی، سامسونگ، اپل و … تنظیمات متفاوتی هست. در اندروید نسخه های جدید:

Setting/ more / mobile network

اگر زبان فارسی است :

تنظیمات > بیشتر … > شبکه های تلفن همراه

در بعضی نسخه‌های اندروید:

Cellular networks> Preferred network type

در تنظیمات این قسمت با توجه به قابلیت گوشی برای اتصال به شبکه‌های مختلف گزینه هایی مثل ۲G , 3G , LTE یا WCDMA و ۴G را می‌بینید. بالاترین سرعت را LTE بعد از آن ۴G دارد و کمترین سرعت ۲G است .گوشی‌های آیفون به‌طور خودکار به اینترنت ۴G متصل می‌شوند و نیاز به تنظیمات خاصی ندارند.

تعیین محل نزدیکترین برج تلفن همراه به شما

اگر با طی همه مراحل گفته شده هنوز سرعت خوبی ندارید مطمئن باشید مشکل از پوشش آنتن در منطقه‌ شما است. در فضای داخلی خانه با توجه به وجود دیوارها سیگنال آنتن به شدت کاهش می‌یابد بهترین جا برای استفاده از اینترنت در خانه کنار پنجره‌ها است، ۹ راه ساده و کاربردی برای افزایش و تقویت آنتن دهی موبایل قبلا در انزل وب به شما معرفی نمودیم.

نظر و پیشنهاد شما چیست؟

شما با فعال سازی اینترنت ایرانسل چقدر سرعت دانلود دارید؟‌ چه راه سریعتری را برای تنظیم اینترنت در گوشی موبایل پیشنهاد می‌کنید؟

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 8 روش فعال سازی و غیر فعال کردن اینترنت 5G در اندروید و آیفون
آموزش ۸ روش فعال سازی و غیر فعال کردن اینترنت ۵G در اندروید و آیفون
فناوری 5G چیست و چقدر سریع است؟
راهنما: فناوری ۵G چیست و چقدر سریع است؟
فناوری LTE چیست؟ آشنایی با تفاوت میان شبکه 3G، 4G، 4.5G و LTE
فناوری LTE چیست؟ آشنایی با تفاوت میان شبکه ۳G، ۴G، ۴.۵G و LTE
۷ سرویس مشاهده مناطق تحت پوشش ۴G و ۳G همراه اول ، ایرانسل و..

نظرات

  • جلال_براتلو. says:

    شماره من ۴ Gاست گوشی۲ سیم کارت که سیم ایرانسل ۲ G جاری سیم کارت دوم مدام قطع ووصل میشود حتی بکل حذف وتماس،و پیامک قطع میشود لطفا راهنمائی،فرمائید همراه اول ۲۰ سال دارم ایرانسل ۵-ماه مدام هزینه تعمیر میدهم ۰۹۰۵۴۱۷….