تغییر فونت اندروید بدون روت و روت شده

۶ روش آسان و کاربردی تغییر فونت اندروید بدون روت و روت شده

شاید برای خیلی‌ها فونت گوشی و استایل کلمات مهم نباشد اما همیشه عده‌ای هستند که دوست دارند فونت منحصر به فرد و دلخواه خود را داشته باشند. اگر شما هم علاقه دارید تا همه چیز باب میلتان باشد و کمی هم دوست دارید توانایی خود را به رخ بکشید پس برای تغییر فونت اندروید روت شده و بدون نیاز به روت در گوشی هایی نظیر هواوی ، سامسونگ ، سونی و .. همراه ما باشید.

تغییر فونت نوشتن و خواندن در گوشی هواوی ، سامسونگ ، سونی و .. اندروید

Install , Modify custom and Change fonts on Samsung and other Android phones

در مورد اهمیت فونت ها و تاثیر آنها بر روی کاربران قبلا در انزل وب بارها صحبت کردیم و مطالبی مثل معرفی سایت های ساخت لوگو و تایپوگرافی با اسم فارسی و انگلیسی منتشر کردیم برای تغییر فونت گوشی‌ های اندرویدی روش‌های متعددی وجود دارد که در نسخه های پایین تر اکثر آنها مختص گوشی‌های روت شده بود اما در این مطلب ما آسانترین روش‌های تغییر فونت فارسی و انگلیسی گوشی‌ های اندروید بدون نیاز به روت و در سیستم عامل های روت شده را آموزش می‌دهیم.

تغییر فونت اندروید بدون نصب برنامه در سامسونگ، هواوی ، سونی و..

بسیاری از مدل‌های گوشی اندرویدی مثل Samsung ، HTC و LG خودشان قابلیت تغییر فونت از تنظیمات را دارند. شاید منوی تنظیمات مدل‌های مختلف کمی متفاوت باشد اما معمولاً در قسمت تنظیمات نمایشگر (Display ) می‌توان فونت را تغییر داد. برای مثال در گوشی‌های سامسونگ در تظیمات مربوط به فونت (Font Style) چندین فونت از قبل نصب شده برای انتخاب هست. با انتخاب هرکدام فونت تمامی نوشته‌ها، منو‌ها و پیام‌ها تغییر خواهد کرد.

تغییر فونت اندروید

تغییر فونت اندروید بدون نیاز به روت با نصب لانچر

اگر گوشی شما به طور پیش‌فرض قابلیت تغییر فونت را ندارد جای هیچ نگرانی نیست. یک راه حل دیگر بدون نیاز به روت، نصب لانچری است که امکان تغییر فونت هم داشته باشد. بهترین انتخاب برای این کار  GO Launcher است. بعد از نصب آن به روش زیر عمل کنید:
۱- فایل فونت با فرمت TTF به گوشی خود ارسال کنید
۲- GO Launcher را اجرا کنید.
۳- Tools را باز کنید و به قسمت Personalization بروید.
۴- از قسمت Font فونت دلخواه را انتخاب کنید.

تغییر فونت با نصب لانچر

آموزش برنامه iFont برای تغییر فونت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و هواوی

از برنامه iFont در حال حاضر فقط برای گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و هواوی که در تنظیماتشان امکان انتخاب فونت دارند می‌توان برای تغییر فونت اندروید استفاده کرد. و همینطور در گوشی‌های روت شده HTC ،Motorola و Sony . در گوشی‌های روت نشده بعد از نصب iFont در تنظیمات امنیتی گوشی اجازه نصب برنامه ‌از سایر منابع (Unknown Sources) را روشن کنید و بعد از اجرای برنامه به Online tab بروید و فونت دلخواه برای نصب در گوشی را انتخاب کنید. بعد از دانلود شدن فونت در تنظیمات مطابق آنچه در ابتدا گفته شد فونت دلخواه را از تنظیمات انتخاب کنید.

اگر در گوشی شما مطابق تصویر با ارور عدم پشتیبانی گوشی از تغییر فونت مواجه شدید از روش های دیگر تغییر فونت استفاده کنید. اگر می‌خواهید از فونتی استفاده کنید که فایل آن را دارید حتماً باید گوشی شما روت شده باشد. آن را در مسیر دایرکتوری /sdcard/ifont/custom کپی کنید و بعد از Custom tab نام فونتی که فایلش را کپی کردید انتخاب کنید. برای دانلود انواع فونت فارسی از ۸ سایت دانلود فونت های فارسی و انگلیسی رایگان که قبلاً در انزل وب منتشر کردیم استفاده کنید.

تغییر فونت گوشی سامسونگ

تغییر فونت اندروید به فونت دلخواه با برنامه FontFix  در گوشی‌ های اندروید روت شده

یک راه آسان برای تغییر فونت فارسی و انگلیسی در گوشی‌های روت شده اندروید استفاده از برنامه FontFix است. بعد از نصب برنامه اگر فونت دلخواه با فرمت TTF را دارید طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:
۱- فایل فنوت با فرمت TTF را در مسیر دایرکتوری /sdcard کپی کنید.
۲- برنامه FontFix را اجرا کنید.
۳- قبل از تغییر فونت اصلی از آن بک‌آپ بگیرید. از منو گزینه Backup/Restore را انخاب و Backup را بزنید تا ذخیره شود.
۴- از تب‌های بالا Local را انتخاب و فابل فونت کپی شده را انتخاب کنید و install کنید.
۵- اگر اجازه دسترسی خواسته شد yes بزنید و بعد از آن گوشی ری استارت خواهد شد.

تغییر فونت گوشی غیر سامسونگ

تغییر فونت گوشی‌های اندرویدی غیر از سامسونگ بدون نیاز به روت

بیشتر کاربرد برنامه FontFix برای گوشی‌های غیر سامسونگ است . اگر علاوه بر معرفی فونت دلخواه گوشی شما روت نشده است میتوانید بعد از نصب و اجرا اپ در میان ده‌ها فونت موجود جستجو و فونت دلخواه را انتخاب و Install کنید.حتماً باید به اینترنت متصل باشید تا فونت دانلود شود. شاید قبل از نصب اخطار نصب از منابع ناشناس داده شود که باید اجازه نصب بدهید. تنوع فونت‌های برنامه زیاد است و نیاز سلیقه‌های مختلف را برآورده می‌کند.

استفاده از دست خط شخصی برای فونت گوشی و تبلت های اندروید

در آخرین روش معرفی شده که جالب ترین شیوه تغییر فونت اندروید نیز میباشد شما میتوانید دست خط شخصی خود را به عنوان فونت گوشی اندرویدی تعیین و استفاده کنید ، قبلا در انزل وب به صورت کامل استفاده از دست خط شخصی برای فونت گوشی اندروید را آموزش دادیم که میتوانید مراحل کار را از این مطلب دنبال کنید.

Steps To Use Your Own Handwriting as System Font in Android-4

نظر و پیشنهاد شما چیست؟

شما از چه برنامه‌های دیگر و یا روش‌هایی برای تغییر فونت فارسی و انگلیسی گوشی اندروید خود استفاده کرده‌اید؟ تجربییات خود بعد از تغییر فونت اندروید با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات

  • علی says:

    آیاپوشه ای که سیستم در ان فونت شناسایی میکند جدا می باشد؟؟؟

  • علی says:

    سلام .من یک سری فونت به پوشه fontsگوشی اضافی کردم ولی نمی توانم ان ها رو در تنظیمات پیدا کنم .لطفا راهنمایی نماید .من در این روش مانند سیستم ویندوز عمل کرده ام .یعنی فقط فونت ها را به پوشه fonts سیستم منتقل کرده ام .

  • مهدی عطائی says:

    سلام علیکم،من فونت گوشی را با ifont تغییر دادم،متأسفانه روی فونت نرم افزار عکس نوشته ساز هم تأثیر گداشته،و نمیتونم با فونت دلخواه متن بنویسم،چیکار کنم،لطفا جواب را ایمیل کنید

  • ATB says:

    ifont هرچی رو که میزنم تو تنظیمات بهش گیرمیده و میگه پشتیبانی نمیشه

  • Mohsen says:

    این Go Launcher چرا تو گوگل پلی زده در کشور شما فعال نیست؟

  • Li says:

    وقتی لانچر نصب کردیم فونت فقط رو صفحه نمایش میاد؟یا تو بقیه برنامه ها مث واتسو تلم اعمال میشه؟

    • وحید says:

      طبیعتا فقط تو محیط لانچر هست و تو قسمت های دیگه گوشی از قبیل نوار اعلان و پیامک ها و مخاطب ها و دیگر برنامه ها اعمال نمیشه