کاهش و حذف صدای نویز تلویزیون

با بهترین روش های کاهش و حذف نویز تلویزیون پر سر و صدا آشنا شوید!

شاید برایتان پیش آمده باشد که تلویزیون شما صدای نویز داشته باشد و این موضوع روزها و هفته ها شما را آزار دهد. در برخی موارد هم به دلیل مشکلات آنتن مجبور می شوید ببشتر شبکه ها را باید به صورت برفکی تماشا کنید. برای اینکه برنامه های مورد علاقه خود و یا بازی فوتبال تیم محبوب خود را از دست ندهید، در این مطلب انزل وب بهترین روش های کاهش و حذف نویز در تلویزیون را بررسی و آموزش می دهیم.

روش های رفع مشکل صدای نویز در تلویزیون بخاط GPU، اتصالات، تنظیمات و …

How to Prevent Noise on TV Because of GPU, Cable, Setting and …

معمولا برای حل مشکل صدای نویز تلویزیون و  بهترین آنتن تلویزیون راه حل های ساده ای وجود دارد که متاسفانه افراد با آن ها آشنا نیستند. در کل دلایل اصلی برای ایجاد صدای وزوز و نویز در تلویزیون تعداد کمی دارند، و در برخی موارد باید اعتراف کنید که مدل دستگاه شما قدیمی است در نتیجه سه دلیل اصلی پارازیت تلویزیون را با هم بررسی می کنیم.

نویز در تلویزیون های CRT

اما نویز تلویزیون چیست؟ حتما با اصطلاح رفع نویز خط adsl آشنا هستید، نویز در تلویزیون به معنای اختلال در پخش صحیح و ایجاد صداهای گوش خراش و آزاردهنده است. اگر تلویزیون خود را پیش از سال ۲۰۰۵ خریداری کرده اید مدل آن به احتمال زیاد CRT است،. یعنی صفحه نمایش تلویزیون شما تخت نیست باید بدانید که متاسفانه این نوع از تلیویزیون ها بیشتر در معرض پارازیت قرار دارند، در حالی که این مشکل در LCD و LED کمتر است. در نتیجه پیشنهاد می کنیم اگر می توانید دستگاه تلویزیون خود را به مدل جدیدتر ارتقاء دهید.

 پارازیت شبکه های دیجیتال

حلقه زمین دلیل پارازیت تلویزیون دیجیتال و معمولی

حلقه زمین یا Ground Loop دلیل دیگری است که با عدم ایجاد اتصال کامل بین دستگاه ها در مدار الکتریکی موجب نویز در تلویزیون می شود و صدای آزار دهنده ای هنگام روشن بودن دستگاه به وجود می آورد. یعنی ممکن است شما چندین دستگاه ضبط و پخش را از طریق یک اتصال استفاده کنید که اینکار سبب ایجاد صدای نویز تلویزیون می شود. پیشنهاد می کنیم شیوه های زیر را برای برطرف سازی مشکل امتحان کنید.

۱- برای رفع پارازیت تلویزیون دیجیتال پیش از هر اقدامی ابتدا کابل های باند، دستگاه دیجیتال یا پلیر خود را یک به یک از برق جدا کنید و ببینید آیا صدای نویز تلویزیون برطرف می شود یا خیر. در صورتی که با کندن سیم یکی از دستگاه ها صدای نویز تلویزیون قطع شد مشکل از اتصال همان دستگاه است.

۲- تمام دستگاه های واسط را از تلویزیون جدا کنید و آن را مستقیما به برق وصل کنید تا مشکل نویز تلویزیون شما و افزایش سیگنال برطرف شود.

۳- استفاده از سیم ارت یا اتصال به زمین به عنوان نویزگیر آنتن تلویزیون می تواند تا حد زیادی پارازیت شبکه های دیجیتال را از بین ببرد. برای انجام اینکار باید مراقب جریان برق باشید و در صورتی که تجره ندارید از یک متخصص کمک بگیرید.

دلیل پارازیت تلویزیون

مشکل پردازنده گرافیکی GPU در تلویزیون و ایجاد نویز

آموزش ضبط برنامه تلویزیون ال جی ، سامسونگ ، دستگاه دیجیتال و.. روی فلش را قبلا توضیح دادیم و اینبار نوبت به آموزش رفع پارازیت تلویزیون است. هرچه تکنولوژی به کاربرده شده در تلویزیون ها ارتقاء یابد به معنای افزایش وضوح تصویر و گرافیک بالاتر در آن ها است. کشیدگی در تصاویر گاهی به دلیل تنشیم نبودن اندازه تصویر است. شما می توانید از طریق کلید Picture Size بر روی کنترل خود و یا از طریق تنظیمات سایز تصویر مناسب را برای شبکه مورد نظر خود انتخاب کنید.

اگر روی صفحه نمایش تلویزیون خو به صورت ناگهانی خط های مشکی می بینید که مدام روی صفحه حرکت می کنند، مشکل نویز در تلویزیون شما بخاطر GPU است.برای رفع این اشکال در منو تنظیمات تلویزیون خود به دنبال گزینه Underscan/Overscan بگردید تا با انتخاب آن GPU دستگاه شما به صورت خودکار عیب یابی و سالم شود.

صدای نویز تلویزیون

اقدامات مهم برای کاهش نویز در تلویزیون

۱- فراموش نکنید که قبل از هر اقدامی برای حذف نویز تلویزیون سیم اصلی اتصال آن به برق را بررسی کنید تا حتما سالم باشد.

دلیل پارازیت تلویزیون

۲- دستگاه تلویزیون خود را دور از پنجره و یا فضای شلوغ قرار دهید چراکه رفت و آمد اتومبیل ها و ماشین های سنگین در ایجاد پارازیت تلویزیون موثر اند.

نویز چیست و انواع آن

۳- دستگاه هایی که باعث ایجاد پارازیت تلویزیون دیجیتال می شوند را از رابط برق مشترک جدا کنید. دستگاه هایی همچون سشوار، ریش تراش ، جارو برقی، دریل و موارد این چنینی را از سیم مشترک با تلویزیون به برق وصل نکنید چراکه دلیل پارازیت تلویزیون هستند.

حذف نویز تلویزیون

۴- تنظیم میزان نور صفحه و روشنایی تصویر که در تنظیمات و منو Sharpness قرار دارد می تواند تا حد زیادی نویز در تلویزیون را کاهش دهد و همانند اسکن کانال تلویزیون به راحتی انجام می شود.

رفع پارازیت دیجیتال

۵- اگر تلویزیون شما دارای حالت نویزگیر است آن را روشن کنید. بسیاری از دستگاه های جدید دارای منو مخصوص نویز هستند که در تنظیمات و در منو Advanced Picture Settings قرار دارند. از این قسمت به منو Video Noise Reduction رفته آن را روشن کرده و اگر تصویر بدون هیچ پارازیتی می خواهید آن را روی حالت Minimum قرار دهید.

نویزگیر آنتن تلویزیون

اگر مشکل پارازیت تلویزیون شما از طریق اقدامات بالا برطرف نشد حتما با گارانتی آن تماس گرفته و یا از یک متخصص برای حذف تلویزیونتلوی کمک بگیرید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

برای حذف و کاهش نویز در تلویزیون چه روشی را پیشنهاد میکنید؟ آیا نویزگیر آنتن تلویزیون خاصی می شناسید؟ تجربه خود را از استفاده روش های پیشنهادی انزل وب با ما به اشتراک گذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف
راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
آموزش 5 روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
آموزش ۵ روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..
۱۲ روش حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..

نظرات

  • حسین رمیضی says:

    با تشکر از شما مشکل رفع شد

  • افتخار says:

    سلام ،زمانی که تقویت کننده آنتن تلویزیون رو داخل برق میزنم بعد از زمان کوتاهی صدای کمی میدهد و ی کم داغ می‌کنه و صداش تا وقتی تقویت کننده تو برقه هست (کیفیت تصویر و سیگنال دهی عالیه و تقویت کننده و تلویزیون و رسیور ماهواره از یک عدد سه راهی محافظ برق میگیرن) صدای تقویت کننده رو اعصابه ،راهی هست صدای تقویت کننده قطع بشه

  • امیر حسام سعادت says:

    سلام . ما مشکل سر فیش داریم باید هر دقیقه یه ذره ور بریم با سر فیشی که به تلویزیون وصل میشه تا درست شه بعضی موقع ها سیم رو یه ذره بالا نگه میداریم درست میشه بعد خراب میشه . سیم انتن هم تازه خریدیم . انتن هم از بالا سالمه . چیکار کنیم؟

  • جاوید says:

    من انتن و سیم و فیش عوض کردم.مشکل حل نشد.۳ متر انتن جابجا کردم.میله انتن تو لوله بخاری گذاشتم.تصویر عالی شد.میله انتن به جایی جوش نباشه بهتر.یا از میله چوبی استفاده کنید.وقتی میله جوش به اهن باشه.اسکلت ساختمان مثل گیرنده پارازیت را انتقال به انتن میده

  • جاوید says:

    جای انتن را چند متر جابجا کنید.من اینجوری مشکم حل شد.ارتفاع انتن هم پایین و بالا ببرید.گاهی انتن پایین بهتر جواب میده تا در ارتفاع.از لوله گاز دور باشید

  • ارمین says:

    سلام .وعرض ادب.باعبور وسایط نقلیه تلویزیون شطرنجی میشه .دلیلش چیه.

    • جاوید says:

      جای انتن را چند متر جابجا کنید.من اینجوری مشکم حل شد.ارتفاع انتن هم پایین و بالا ببرید.گاهی انتن پایین بهتر جواب میده تا در ارتفاع.از لوله گاز دور باشید

  • ساسان says:

    سلام
    تلوزیون من خوب نشون میده ولی وقتی از اسانسور استفاده میشه قطع میشه چجوری میشه حلش کرد؟

    • ارمین says:

      سلام .وعرض ادب.باعبور وسایط نقلیه تلویزیون شطرنجی میشه .دلیلش چیه.ارتفاع آنتن هفت متر می‌باشد.

      • جاوید says:

        جای انتن را چند متر جابجا کنید.من اینجوری مشکم حل شد.ارتفاع انتن هم پایین و بالا ببرید.گاهی انتن پایین بهتر جواب میده تا در ارتفاع.از لوله گاز دور باشید