روش صحیح نگهداری ماشین لباسشویی: از نحوه جرم گیری تا تمیز کردن و رسوب زدایی

روش صحیح نگهداری ماشین لباسشویی : از نحوه جرم گیری تا تمیز کردن و رسوب زدایی

همه لوازم های خانگی دیجیتال هر چند وقت یکبار نیاز به تمیز کردن دارند و ماشین لباسشویی نیز استثناء نیست. پس از شستشو، لباس های کثیف و لکه دار گرد و غبار و آلودگی به دیواره های لگن ماشین لباسشویی می چسبد و اگر فرایند تمیز کردن ماشین لباسشویی را انجام ندهید بوی بد باعث آزار شما خواهد شد. خوشبختانه تمیز کردن ماشین لباسشویی کار دشواری نیست و اگر تا انتهای این مطلب با انزل وب همراه باشید بهترین روش های جرم گیری ، تمیز کردن لاستیک درب و.. لباسشویی را یاد خواهید گرفت.

بهترین روش های تمیز کردن، جرم گیری و لکه زدایی ماشین لباسشویی

Best Ways to Clean and Bactericidal Washing and Stain Removing from Washing Machines 

همانطور که قبلا روش های رفع بوی بد یخچال را بررسی کردیم، ماشین لباسشویی نیز اگر پس از مدتی تمیز و جرم گیری نشود بوی بد شدیدی از آن به مشام می رسد. در کل لوازم برقی بخصوص آن هایی که با آب و مواد شوینده سر و کار دارند برای حفظ بهداشت و سلامت باید هر از گاهی تمیز شوند اما مواد شوینده قوی برای تمیز کردن ممکن است به ماشین لباسشویی شما آسیب برساند. به همین خاظر در انزل وب سعی کرده ایم بهترین روش ها برای جرم گیری ماشین لباسشویی با مواد طبیعی و غیر شیمیایی را به شما معرفی کنیم.

روش اول: چگونه ماشین لباسشویی را با آب گرم و به سادگی تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی خصوصا مدل هایی که دربشان از بالا باز می شود صرفا به مواد شوینده گران قیمت نیازی نیست و شما به سادگی می توانید آن ها را تمیز کنید.

۱- ماشین لباسشویی خود را با آب جوش پر کنید اما فرامش نکنید که اکثر ماشین لباسشویی های جدید خود دارای منو پاکسازی خودکار یا Self cleaning cycle هستند که با انتخاب آن دستگاه شما پر از آب داغ می شود.

جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه

۲- یک پیمانه کوچک پودر لکه بر مخصوص ماشین لباسشویی به مخزن آن اضافه کنید. اگر ماشین شما لکه های سیاهی به خود گرفته است می توانید از مقدار کمی مایع سفید کننده استفاده کرده و آن را با آب داغ مخلوط کنید و ماشین لباسشویی خود را روی حالت آبکشی قراردهید.

تمیز کننده ماشین لباسشویی

۳- سپس بعد از تمام شدن آب کشی، لاستیک دور درب ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید. این قسمت از درب ماشین به دلیل رطوبت مداوم محل خوبی برای رشد میکروب و باکتری است در نتیجه در تمیز کردن ماشین لباسشویی تاثیر فراوانی دارد، شما می تواید با استفاده از یک پارچه یا حوله تمیز و آب گرم این محوطه را تمیز کنید. مطلب ۴ نکته مهم در شستن و تمیز کردن وسایل و قطعات الکترونیکی را نیز از دست ندهید.

تمیز کننده ماشین لباسشویی

۴- مخزن شوینده و یا پودر ماشین لباسشویی را تمیز کنید. حتما هر چند وقت یکبار مخزن مایع و پودر ماشین لباسشویی خود را پاکسازی کرده تا از مو، غبار و پرز لباس پاک شود. شما می توانید با اپری تمیز کننده همه کاره و یک اسفنج یا دستمال مخزن مایع و پودر رسوب زدایی ماشین لباسشویی ال جی خود را انجام دهید.

رسوب زدایی ماشین لباسشویی ال جی

روش دوم: چگونه ماشین لباسشویی خود را به کمک سرکه و نوشابه جرم گیری و رسوب زدایی کنیم؟

لباس شویی منابع بسیاری مثل برق ، آب ، مواد شوینده و.. را درگیر میکند و بهتر است تا حد ممکن در استفاده از آنها صرفه جویی کرد ، قبلا در انزل وب برای لوازم دیجیتال خانه ترفند های ساده برای افزایش سرما کولر با مصرف کمتر و کاهش هزینه برق را معرفی کردیم، اما این منابع علاوه بر هزینه باعث ایجاد مسائل مثل جرم ، رسوب ، بوی بد و.. میشوند که برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی ، جرم گیری و رسوب زادیی آن مواد لازم برای شستشو ماشین لباسشویی که شامل سرکه سفید یا قرمز، آب گازدار یا نوشابه بی رنگ، مسواک کهنه و دستمال یا حوله با بافت میکرو فیبر می شود را تهیه کنید.

۱- برای جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه ابتدا ماشین خود را روی حالت آب گرم و قوی ترین حالت شستشو قرار دهید و اگر ماشین شما دارای آب گرم نیست به صورت دستی درون آن آب جوش بریزید.

جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه

۲- سپس یک چهارم پیمانه سرکه داخل لگن ماشین لباسشویی خود بریزید تا با آب گرم مخلوط شود، اگر سرکه در دسترس شما نبود می توانید از مقدار کمی جوش شیرین استفاده کنید.

بوی بد ماشین لباسشویی

۳- سپس یک لیوان کوچک آب گازدار یا نوشابه بی رنگ به داخل مخزن ماشین لباسشویی خود بریزید . درب ماشین را ببندید و یک دقیقه صبر کنید تا دستگاه با دما و نوع مواد اضافه شده همراه شود. سپس دستگاه را با بیشترین حالت شستشو و به مدت یک ساعت روشن کنید تا جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ شما انجام گیرد.

تمیز کردن ماشین لباسشویی با جوش شیرین

۴- قبل از انجام شدن شستشو کامل دستگاه برای تمیز کردن لاستیک درب لباسشویی و کلیه قطعات داخل آن از یک مسواک کهنه کمک بگیرید و به آرامی همه سطوح را از جرم و آلودگی پاک کنید همانطور که نحوه نگه داری led در خانه را می دانید.

تمیز کردن لاستیک درب لباسشویی

۵- حال در طول یک ساعت مدت زمان شستشو ماشین لباسشویی می توانید با یک دستمال و یا حوله تمیز ترجیحا از جنس میکروفیبر دستگاه را کامل تمیز و گردگیری کنید. پاک کردن دکمه ها و کلید ها را فراموش نکنید. اگر احساس کردید که دستگاه شما هنوز به طور کامل تییز نشده است می توان آن را مجدد روی حالت آب کشی قرار دهید و مقدار کمی سرکه بریزید.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی

۶- بعد از انجام شدن شستشو دستگاه آن را کامل خشک کنید و لکه ها را از بین ببرید و درب ماشین لباسشویی را باز بزارید تا کاملا خشک شود. خواهید دید که رسوب زدایی ماشین لباسشویی ال جی و.. با موفقیت انجام می شود و دستگاه شما بهتر از همیشه به نظر می رسد.

رسوب زدایی ماشین لباسشویی ال جی

در پایان پیشنهاد میکنیم به صورت دوره های مشخص ابزار دیجیتالی خود که در معرض آب ، هوا ، خوراکی و.. را تمیز کنید ، یکی از این موارد لپ تاپ ها هستند که بعد از مدتی کثیف خواهند شد و باعث تولید صدای های ناهنجار میشوند که قبلا چگونه فن لپ تاپ را تمیز و از داغ شدن و صدای زیاد آن جلوگیری کنیم ؟ در انزل وب منتشر کردیم که پیشنهاد میکنیم از روش های پیشنهادی برای تمیز کردن اجزای داخلی لپ تاپ خود استفاده کنید.

نظر و پیشنهاد شما؟

پیشنهاد شما برای تمیز کردن ماشین لباسشویی چیست؟ از چه مواد شوینده ای برای جرم گیری ماشین لباسشویی استفاده می کنید؟ نظر خود را درباره شیوه های پیشنهادی انزل وب برای تمیز کردن لاستیک درب لباسشویی و سایر قطعات آن با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات