کاهش حجم فایل های صوتی به صورت آنلاین و در کامپیوتر

۱۰ روش سریع کاهش حجم فایل های صوتی به صورت آنلاین و در کامپیوتر

یکی از مشکلاتی که کاربران حین ذخیره سازی ، آپلود و…موسیقی با آن مواجه هستند ، حجم موسیقی ها یا فایل های صوتی و در واقع سایز آن است. فایل های صوتی MP3 که حجم بالایی دارند، فضای زیادی از هارد را اشغال می کنند؛ به علاوه برای دانلود و یا آپلود زمان بر هستند. روش های زیادی برای کاهش حجم فایل های آهنگ MP3 و موزیک با دیگر فرمت های صوتی مثل WAV و.. به صورت آنلاین و در کامپیوتر وجود دارد که امروز در انزل وب آنها را بررسی خواهیم کرد.

۱۰ روش ساده کاهش حجم فایل های آهنگ MP3 به صورت آنلاین و با نرم افزار

Easy and Effective Ways to Compress Large Audio and Mp3 Music Files

اگر شما سازنده پادکست باشید و یا اینکه موسیقیدان یا دی جی باشید و آهنگ های موسیقی ایجاد می کنید کاهش حجم فایل های صوتی می تواند اندازه فایل های شما را کاهش دهد. اما اگر یک فرد معمولی هستید که از گوش دادن به موسیقی لذت می برید کاهش حجم آهنگ باعث استفاده کمتر از حافظه در دستگاه شما می شود.

یکی از عوامل اصلی که بر اندازه یک فایل صوتی تاثیر می گذارد، نرخ بیت یا bit-rate است. نرخ بیت مقدار داده پردازش شده در یک دوره زمانی معین است. فایل های صوتی که نرخ بیت بالاتری دارند حافظه بیشتری اشغال می کنند اما فایل های صوتی که نرخ بیت کمتری دارند فایل های کوچکتری هستند که گرچه میزان حافظه کمتری اشغال می کنند اما غالبا کیفیت صدا خوبی ندارند. قبلا در انزل وب بهترین نرم افزار های کم کردن حجم ویدیو بدون افت کیفیت را به شما معرفی و آموزش دادیم، در ادامه پست امروز انزل وب قصد داریم بهترین نرم افزارها و سرویس های کاهش حجم فایل صوتی بدون افت کیفیت را به شما معرفی کنیم.

انتخاب فرمت فشرده سازی فایل صوتی بر کم کردن حجم فایل

اولین مرحله برای کاهش اندازه فایل های صوتی این است که بین فرمت های فشرده سازی lossy و lossless یکی را انتخاب کنید. در فرمت های lossless تمام اطلاعات اصلی دست نخورده باقی می مانند و فقط فشرده سازی در ذخیره سازی اطلاعات فایل صوتی انجام می گیرد. فرمت های lossy بخش هایی از اطلاعات را حذف می کنند در نتیجه کیفیت کلی صدا کاهش پیدا می کند و نسبت به lossless فایل هایی کوچکتری روی هارد ذخیره می کنند.

کاهش حجم فایل صوتی

فرمت های lossy در بسیاری موارد کاربردی هستند. کسی که با استفاده از گوشی های هوشمند به موسیقی یا پادکست گوش می دهد تفاوت زیادی بین صداهای lossy و lossless نمی تواند احساس کند. اگر شما مشکل فضای ذخیره سازی ندارید و با هدفن ها و اسپیکرهای با کیفیت به موسیقی ها و پادکست ها گوش می دهید فرمت lossless روش مناسبی برای شما است. شما می توانید فرمت های lossless را به lossy تبدیل کنید اگر چه با این کار مقدار زیادی از کیفیت صدا از بین خواهد رفت اما عکس این کار را نمی توانید انجام دهید.

روش ۱ – کاهش حجم فایل صوتی با iTunes در کامپیوتر مک

بعد از اینکه تصمیم گرفتید که کدام نوع فرمت را می خواهید استفاده کنید خیلی راحت می توانید با استفاده از iTunes حجم فایل های صوتی خود را کاهش دهید. برای این کار در منوی کرکره ای iTunes روی Preferences کلیک کنید تا به Import Settings بروید.  یک پنجره جدید ظاهر خواهد شد که در آن می توانید از طریق انتخاب گزینه های مختلف در منوی کرکره ای Import Using  فایل خود را ایمپورت کنید. اکثر کاربران فرمت MP3 را ترجیح می دهند. با کلیک روی Settings > Custom شما می توانید کیفیت را کمی پایین بیاورید تا فضای بیشتری را ذخیره کنید.

 کاهش حجم فایل صوتی

بعد، بر روی فایل مورد نظر خود کلیک راست کنید و Create MP3 Version  را انتخاب کنید.

کاهش حجم فایل صوتی

سپس iTunes فایل های صوتی را براساس تنظیمات کیفیتی که انتخاب کرده اید فشرده کرده و فایل جدید را در iTunes music ذخیره می کند.

روش ۲ – نرم افزار رایگان کاهش حجم صدا در کامپیوتر

اکثر افراد نمی توانند بین فایل صوتی ۳۲۰ kbps با فرمت lossy  و فایل صوتی ۱۴۱۱ kbps با فرمت lossless تفاوتی قائل شوند. بنابراین اگر شما یک شنونده معمولی هستید فرمت lossy با یک نرخ بیت قوی می تواند کار شما را راه بیاندازد. در غیر این صورت اگر شما نیاز به یک موسیقی با فرمت lossless  دارید نرم افزار Monkey’s Audio می تواند کار شما را راه بیاندازد. این نرم افزار فایل های شما را بدون افت کیفیت فشرده سازی می کند. این نرم افزار کاهش حجمMP3 رایگان بوده و به صورت منبع باز است.

کاهش حجم فایل صوتی

روش ۳ – نرم افزار کاهش حجم MP3 رایگان ویندوز ، لینوکس و مک

استفاده از iTunes یک راه آسان برای تبدیل فایل های صوتی است، اما هر کسی کاربر Apple یا iTunes نیست. ابزار دیگری که برای فشرده سازی و کاهش حجم فایل های صوتی می توان استفاده کرد Audacity است. این نرم افزار برای اکثر سیستم عامل ها موجود مثل ویندوز ، لینوکس و مک است.

کاهش حجم فایل صوتی

برنامه Audacity  دارای ویژگی های زیادی برای ضبط و ویرایش فایل های صوتی است، این برنامه همچنین می تواند فایل های صوتی را فشرده سازی کند. برای کاهش حجم فایل صوتی با برنامه Audacity ابتدا برای انتخاب فایل روی Edit and Open کلیک کنید. بعد روی Project Rate کلیک کنید. این گزینه به شما اجازه می دهد تا میزان نمونه گیری صوتی را کاهش دهید و اندازه فایل را کاهش دهید.

کاهش حجم فایل صوتی

اگر لازم نیست که یک فایل استریو داشته باشید گزینه Split Stereo Track را انتخاب کنید و بعد Mono را انتخاب کنید. با این کار اندازه فایل شما کاهش پیدا می کند.

کاهش حجم فایل صوتی

شما همچنین می توانید با برنامه Audacity بخش هایی که موج صافی دارند را انتخاب کنید و آنها را حذف کنید. بعد از انجام این کار روی File  کلیک کنید و گزینه Export  را انتخاب کنید و فایل را به صورت MP3 ذخیره کنید.

کاهش حجم فایل صوتی

روش ۴ – دانلود نرم افزار کاهش حجم آهنگ ویندوز بدون از دست دادن کیفیت

استفاده از برنامه MP3 Quality Modifier یک روش ساده و سریع برای کاهش حجم فایل های آهنگ MP3 است. این برنامه اندازه فایل صوتی را بدون افت کیفیت کاهش می دهد. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده طراحی شده است. برای کاهش فایل های Mp3 با این برنامه روی دکمه Add Files کلیک کنید تا فایل شما به برنامه اضافه شود. اگر قصد دارید که یک پوشه را که حاوی چند فایل MP3 است را به برنامه اضافه کنید دکمه Add Folder را انتخاب کنید. در پایین این پنجره شما می توانید مسیر ذخیره شدن فایل جدید، نرخ بیت، نرخ نمونه برداری و غیره را تعیین کنید.

نرم افزار کاهش حجم

روی دکمه Process کلیک کنید تا مرحله پردازش شروع شود. اگر گزینه Shutdown after process را انتخاب کنید بعد از اینکه مرحله پردازش تمام شد سیستم خاموش خواهد شد.

نرم افزار کاهش حجم

بعد از اینکه مرحله پردازش تمام شد یک پنجره به شما نمایش داده خواهد شد که در قسمت Total file size change شما می توانید مشاهده کنید که حجم فایل چقدر کاهش پیدا کرده است. در قسمت Files Handled شما تعداد فایل هایی که نرم افزار پردازش کرده است را مشاهده خواهید کرد و در قسمت reated files شما می توانید اندازه تغییرات، اندازه فایل اصلی و اندازه فایل ایجاد شده را مشاهده کنید.

نرم افزار کاهش حجم

روش ۵ – کاهش حجم آهنگ MP3 ، WAV ، OGG ، M4A و.. آنلاین

اگر شما نمی خواهید برنامه ای را دانلود و نصب کنید می توانید از سرویس های آنلاین برای کاهش حجم فایل های MP3 و.. استفاده کنید. بیشتر این سرویس ها همان ویژگی هایی را که ابزار های آفلاین انجام می دهند را ارائه می دهند. سرویس آنلاین ۱۲۳apps’ Online Audio Converter یکی از بهترین گزینه هایی است که شما می توانید به کمک آن حجم فایل های صوتی تان را کاهش دهید.

کاهش حجم آنلاین

شما می توانید یک فایل صوتی را از رایانه یا سرویس های ذخیره سازی آنلاین مانند Google Drive و Dropbox وارد این سرویس کنید.رابط کاربری این سرویس بسیار ساده است که نه تنها از فرمت های  MP3، WAV، M4A  و FLAC پشتیبانی می کند بلکه از فرمت های آهنگ زنگ آیفون نیز پشتیبانی می کند. یک نوار لغزنده وجود دارد که شما می توانید نرخ بیت را به کمک آن تنظیم کنید. این در حالی است که سربرگ Advanced Setting به شما اجازه تنظیم نرخ نمونه برداری و خروجی های استریو و مونو را می دهد.

بعد از اینکه این تنظیمات را انجام دادید دکمه Convert را انتخاب کنید. از ویژگی های دیگر این سرویس می توان به پشتیبانی از چند فایل به طور همزمان، استخراج صدا از ویدئو اشاره کرد. علاوه براین توسعه دهندگان تاکید می کنند که به طور خودکار بعد از چند ساعت از اتمام کار، فایل ها از روی سرور حذف خواهند شد که این به این معناست که هیچ کس دیگری به این فایل ها دسترسی نخواهند داشت.

روش ۶ – کاهش حجم فایل صوتی WAV و MP3 به صورت آنلاین

MP3Reducer یکی از سرویس های آنلاین فشرده سازی MP3 است که با کاهش نرخ بیت فایل های صوتی MP3 کار می کند. شما بدون اینکه نیاز به ثبت نام و یا نصب داشته باشید می توانید با این سرویس کار کنید. این برنامه دارای یک اینترفیس ساده است که تنها نیاز به اضافه کردن فایل MP3 و انتخاب Bitrate مورد نیاز فایل های خروجی دارد. حداکثر حجم فایلی که می توانید آپلود کنید ۱۵۰ مگابایت است. بعد از چند ساعت فایل به طور اتوماتیک از سرور پاک خواهد شد.

کاهش حجم فایل صوتی

برای افزایش صدای فایل های صوتی خود پیشنهاد می کنیم پست آموزش افزایش صدای آهنگ به صورت آنلاین و آفلاین را مطالعه بفرمایید.

روش ۷ – کاهش حجم آهنگ بدون افت کیفیت

یکی دیگر از برنامه های آنلاینی که شما می توانید برای کاهش حجم فایل های صوتی خود استفاده کنید Online Audio Converter است. این برنامه از بیشتر فرمت ها پشتیبانی می کند. بعد از اینکه فایل های صوتی را به برنامه اضافه کردید می توانید کیفیت، تعداد کانال ها، نرخ بیت، فرکانس و پارامترهای دیگری که در اندازه فایل تاثیر دارند را انتخاب کنید. این سرویس هم بعد از چند ساعت فایل های شما را از سرور حذف خواهد کرد.

کاهش حجم فایل صوتی

روش ۸ – فشرده سازی و کاهش حجم موزیک MP3 و فایل صوتی M4A آنلاین

Garyshood Music Convert یک سرویس آنلاین و رایگان برای فشرده سازی فایل های MP3 است. حداکثر فایل صوتی که شما می توانید در این برنامه آپلود کنید ۸ گیگابیت است و حدامثر نرخ بیتی که پشتیبانی می کند ۲۵۶ kbps است. این برنامه از فرمت های بسار زیادی مثل MP3, WAV, AAC, AIFF و غیره پشتیبانی می کند.

کاهش حجم فایل صوتی

روش ۹ – سرویس آنلاین کم کردن حجم موزیک و فایل صوتی

ezyZip یکی دیگر از سرویس های آنلاینی است که شما می توانید فایها را با آن فشرده کنید و از حالت فشردگی خارج کنید. سرعت فشرده سازی این برنامه بسیار زیاد است. و فایل ها را می توانید در سرور ها آپلود و دانلود کنید. بعد از اینکه فایل ها آرشیو شدند شما می توانید آنها را در درایو محلی خود ذخیره کنید.

کاهش حجم فایل صوتی

روش ۱۰- کاهش حجم فایلهای صوتی با ابزار رایگان Online Convert

آخرین سرویس که به شما امروز معرفی می کنیم ابزار رایگان Online Convert است. این ابزار به شما اجازه می دهد که فایل هایتان را تبید به فرمت zip کنید. فایلها می توانند از Dropbox  یا Google Drive اضافه شوند.آرشیوهایی که با پسورد محافظت شده اند توسط برنامه پشتیبانی نمی شود. Online Convert به شما اجازه می دهد که یک آرشیو را به آرشیو فشرده دیگری تبدیل کنید. بعد از اینکه فایلها فشرده شدند می توانند در کامپیوتر محلی تان ذخیره شوند. اگر قصد دارید آهنگ ها را در کامپیوتر خود مرتب کنید پیشنهاد می کنیم پست بهترین روش های دسته بندی و مرتب کردن آهنگ ها در کامپیوتر را مطالعه بفرمایید.

کاهش حجم فایل صوتی

در آخر پیشنهاد می کنیم برای ویرایش آنلاین فایل های صوتی خود پست معرفی ۴ سایت برای برش ، ریمیکس و ویرایش آنلاین موزیک را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما سابقه ی استفاده از کدام سرویس ها، نرم افزارهای کاهش حجم فایل های صوتی MP3 و..  را دارید؟ برای کامل شدن لیست آموزشی امروز انزل وب اگر نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش روش تبدیل M4A به MP3 آنلاین ، اندروید، ویندوز و مک
آموزش ۸ روش تبدیل M4A به MP3 آنلاین ، اندروید ، ویندوز و مک

نظرات

  • Reza says:

    سلام من برنامه ای میخوام که بیت اهنگ رو کم کنم صدای خواننده نه نه فقط بیتشو خلیلی دنبالشم ممنون میشم پاسخ بدید؟

  • داود says:

    سلام
    خیلی ممنونم از سایت و مطالب عالی و ارزنده تون
    همیشه در اکثر موارد برام آموزش و کمک خوبی میشه
    موفق و پایدار باشید .

    • Reza says:

      سلام من برنامه ای میخوام که بیت اهنگ رو کم کنم صدای خواننده نه نه فقط بیتشو خلیلی دنبالشم ممنون میشم پاسخ بدید؟