کشیده نوشتن و اعراب گذاری حروف در اندروید و آیفون

۸ روش کشیده نوشتن حروف و اعراب گذاری کلمات در اندروید و آیفون

حتما در برنامه ورد طریقه نوشتن متن های کشیــــــده را تجربه کرده اید، اگر تجربه کشیده نویسی در ورد را ندارید شما این کار را با فارسی کردن کیبورد و تایپ کلمه مورد نظر و سپس گرفتن “shift” و حرف “ت یا J” می توانید کلمه مورد نظر را کشیده کنید. برای اعراب گذاری هم با گرفتن کلید shift و حروفی مانند ” ش، س، ی و غیره” می توانید حروف و کلماتتان را اعراب گذاری کنید. حالا اگر بخواهید که با گوشی اندرویدتان کشیده نویسی و اعراب گذاری را تجربه کنید چکار می کنید؟ مطمئنا با استفاده از روش هایی که امروز در انزل وب به شما معرفی و آموزش می دهیم خیلی راحت می توانید کشیده نوشتن حروف در اندروید و آیفون را تجربه کنید.

چگونه کلمات را در گوشی اندروید و آیفون کشیده و اعراب گذاری شده تایپ کنیم؟

? How Type Long Persian Text in Android and iPhone

تایپ کردن فارسی در گوشی و کامپیوتر و وارد کردن متن و نوشته های فارسی به نرم افزار های آنها در هنگامی که سیستم عامل شما از زبان شیرین فارسی پشتیبانی نکند یک کمبود بزرگ و نیاز ضروری محسوب می شود ما در پست معرفی بهترین کیبورد های فارسی و فارسی نویس های گوشی و کامپیوتر این مشکل را برطرف کردیم. امروز در انزل وب قصد داریم نحوه کشیده نویسی و اعراب گذاری حروف در اندروید را به شما آموزش دهیم. شما به دو طریق می توانید این مشکل را حل کنید یکی استفاده از سایت هایی که برای اعراب گذاری و کشیده نویسی حروف طراحی شده اند است. دیگری استفاده از کیبوردهایی است که از کشیده نویسی و اعراب گذاری پشتیبانی می کنند. ما در ادامه هر کدام از این روش ها را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

روش ۱ – کشیده نوشتن حروف در تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

اگر شما دوست دارید که در تلگرام، وایبر، اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر متن کشیده بنویسید می توانید به راحتی با کپی پیست کردن متن های کشیده این کار را انجام دهید. کافی است که شما به سایت کپی پیست کن وارد شوید. در این سایت ۳ کادر پیش روی شما است. در کادر اول متنی که می خواهید کشیده کنید را تایپ کنید. در کادر دوم حروفی که می خواهید به صورت کشیده نوشته شود را وارد کنید اگر تمایل دارید که چند حرف به صورت کشیده در بیاید حروف را بدون فاصله و با ویرگول از هم جدا کنید. شما می توانید متنی که شامل حروف کشیده است را در کادر سوم مشاهده بفرمایید. از این متن کپی بگیرید و در تلگرام، وایبر، اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر پیست کنید.

تایپ حروف کشیده

اگر قصد دارید متون فارسی و انگلیسی تان را ویرایش کنید پیشنهاد می کنیم پست ۱۰ ابزار برتر ویرایش متن فارسی و انگلیسی آنلاین بدون نیاز به نصب برنامه را مطالعه بفرمایید.

روش ۲ – کشیده نوشتن حروف در اندروید

شما می توانید برای کشیده نوشتن حروف در گوشی خود از کیبورد تایپ حروف کشیده استفاده کنید. از طریق این کیبورد شما می توانید متن های کشیده و حتی اعراب گذاری شده ( فتحه، کسره، تشدید و غیره) را تایپ کنید. مانند روش ۱ شما می تواند این متن ها را از طریق لاین، وایبر، تلگرام و غیره با دوستان خود به اشتراک بگذارید. حجم این برنامه ۹۱۹٫۳ کیلوبایت است.

تایپ حروف کشیده

روش ۳ – تایپ حروف کشیده در اندروید

کیبورد دیگری که شما برای تایپ حروف کشیده می توانید از آن استفاده کنید کیبورد کششی پاراسام است. شما می توانید این کیبورد کششی را با حذف و اضافه کردن لغات مورد نظر خود کاملا شخصی سازی کنید. کیبورد کششی پارسام می تواند به طور خودکار متنی که قرار است تایپ کنید را تشخیص دهد ( به طور مثال ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و غیره) و قابلیت تصیحی خودکار علائم نگارشی مثل کاما، نقطه، ویرگول و غیره را دارد. علاوه بر این این کیبورد دارای قابلیت های زیادی همچون اعراب گذاری، اضافه کردن خودکار لغات موجود در پیامک ها، قابلیت تایپ نیم فاصله و غیره می باشد. حجم این برنامه ۳٫۳ مگابایت می باشد.

تایپ حروف کشیده

اگر قصد دارید با متنی که تایپ کردید لوگو بسازید پیشنهاد می کنیم پست معرفی سایت های ساخت لوگو و تایپوگرافی با اسم فارسی و انگلیسی را مطالعه بفرمایید.

روش ۴ – اعراب و حرکت گذاری حروف در آی پد و آیفون

اگر شما از دستگاه های iOS استفاده می کنید کیبورد SwiftKey را می توانید برای اعراب گذاری در تایپ فارسی استفاده کنید. این کیبورد از هوش مصنوعی برای یادگیری خودکار در مورد سبک نوشتاری، ایموجی هایی که دوست دارید استفاده کنید، کلمات مورد توجه شما و نحوه تایپ کردن شما استفاده می کند. این کیبورد بیش از ۱۵۰ زبان را پشتیبانی می کند که زبان فارسی یکی از این زبان ها است. وقتی که کیبورد را از ایترنت دانلود کردید اتصال اینترنتی خود را قطع نکنید و از لیست زبان ها فارسی را انتخاب کنید تا دانلود شود. بعد از نصب انگشت خود را روی علامت “-” در کیبور فارسی نگه دارید تا اعراب برای شما نمایش داده شود. شما از این اعراب برای حرکت گذاری حروف می توانید استفاده کنید.

اعراب گذاری در iOS

روش ۵- اعراب گذاری در متون اندروید

Hackers keyboard یک صفحه کید است که مانند صفحه کلید کامپیوتر کار می کند و دارای بخش جداگانه ای برای اعداد، کلیدهای جهت نما، کلیدهای تابعی F1 تا F12 و غیره است. این صفحه کلید برای کسانی که از ConnectBot برای دسترسی به SSH استفاده می کنند کاربردی است چونکه از کلیدهای Tab/Ctrl/Esc پشتیبانی می کند. این صفحه کلید از زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسه و غیره پشتیبانی می کند.

تایپ حروف کشیده

روش ۶ – اعراب گذاری در گوشی سامسونگ ، هواوی ، سونی و..

اگر شما هم جزء کاربرانی باشید که گوشی تان از صفحه کلید فارسی پشتیبانی نمی کند می توانید از صفحه کلید بهنویس استفاده کنید. با نصب این برنامه شما می توانید فارسی تایپ کنید و به طور مستقیم از داخل برنامه پیامک ارسال کنید و با برنامه های دیگر متن تان را به اشتراک بگذارید. شما می توانید از حالت بدون اعراب گذاری و اعراب گذاری برای تایپ حروف تان استفاده کنید. شما می توانید متنی را که تایپ کرده اید را کپی کنید و در برنامه های متنوع از جمله شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تایپ حروف کشیده

روش ۷ – اعراب گذاری در تایپ فارسی به صورت آنلاین

حدیث نت سایتی است که شما می توانید برای اعراب گذاری حروف از آن استفاده کنید. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می فرمایید این سایت برای حرکت گذاری حروف متون قرآن و احادیث طراحی شده است و اگر شما از آن برای حرکت گذاری متونی غیر از قرآن و احادیث استفاده کنید این حرکت گذاری ها دقیق نخواهد بود.

تایپ حروف کشیده

روش ۸ – اعراب گذاری در تایپ فارسی اندروید و آیفون

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نرم افزاری به نام اعراب گذار خودکار زبان عربی طراحی کرده است که برای پیاده سازی آن از ۴۰۰ جلد کتاب استفاده کرده است. اما بر خلاف ادعای این مرکز تحقیقاتی همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ما یک متن فارسی معمولی و یک متن قرآنی را برای حرکت گذاری وارد کردیم. همانطور که ملاحظه می فرمایید هیچ کدام از این حروف به درستی اعراب گذاری نشده اند.

تایپ حروف کشیده

در آخر پیشنهاد می کنیم که اگر کلا حوصله تایپ ندارید پست روش جایگزین برای وقتی که حوصله تایپ کردن و خواندن متن های فارسی را ندارید را مطالعه بفرمایید.

نطرات و پیشنهادات شما؟

آیا مطلب امروز انزل وب که در مورد کشیده نویسی و اعراب گذاری حروف در اندروید و آیفون بود برای شما کاربردی بود؟ شما کدام روش را پیشنهاد می دهید؟ اگر روش دیگری می شناسید که در لیست امروز انزل وب نیست آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • مینو says:

    چه شکلی این طوری بنویسیم کپی هست👈👈 یِـدونَـمـ

  • هانا says:

    چگونه این گونه بنویسیم یِـدونَـمـ💕 نـفـسـمـ💫

  • سلیم says:

    لطفا راهنمایی بفرمائید چگونه در گوشی آیات مبارکه قرانی را تایپ وارسال کنم منظورم اعراب گذاری حروف است.خدا یارتان

  • فاطمه says:

    عالی

  • amir says:

    خیلی ممنون از مقاله کاملتون
    خسته نباشید

  • سوسن شاکرین says:

    با سپاس بی پایان از زحمتی که کشیدید و یادمان دادید که مشکل را حل کنیم.
    * آیا امکان دارد اعرابی را که در کیبورد وجود دارد سایزشان را بزرگتر کرد؟
    * برای درست کردن نیم فاصله تمام راه هایی را که در گوگل بوده انجام داده ام. اما نمی شود.
    در وورد ویندوز۷کامپیوتر تلاش کرده ام و نمی شود.
    لطفا راهنمایی کنید. بسیار کارم لنگ است.
    از شما تقاضا دارم لطف کنید با ایمیل جواب بدهید. زیرا نمیدانم دوباره میتوانم پیدایتان کنم یا نه.

  • سردار ترکمن says:

    لطفا نحوه گذاشتن علامت تشدید در گوگل کیبورد سامسونگ را هم راهنمایی فرمائید.
    درصورت امکان از طریق ایمیل جواب دهید مزید امتنان خواهد بود.

    • سلیم says:

      لطفا راهنمایی بفرمائید چگونه در گوشی آیات مبارکه قرانی را تایپ وارسال کنم منظورم اعراب گذاری حروف است.خدا یارتان

  • ایمان says:

    شما مگه انتظار دارید صفحه‌کلید انگلیسی فارسی بنویسه که متن فارسی میدید به اعراب‌گذار عربی که تازه توضیح داده دقت بالاش برای متون عربی در حوزه اسلامیه… خسته نباشید