آموزش بکاپ گرفتن از سریال لایسنس فعال شده ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش بکاپ گرفتن از سریال نامبر لایسنس فعال شده ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

مایکروسافت پس از نصب ویندوز مدت زمان مشخصی به شما زمان می دهد تا سریال اکتیو ویندوز ۱۰ را وارد کرده و ویندوز خود را دائمی کنید و در صورت کرک یا فعال نکردن ویندوز شما ۳۰ روز زمان دارید و طی این مدت امکانات ویندوز شما محدود خواهد بود. اما شما می توانید با ذخیره پروداکت کی  قانونی ویندوز ۱۰ خود پس از بروز رسانی ویندوز دوباره کد سریال را باز گردانید، در نتیجه بکاپ گرفتن از لایسنس ویندوز نیز موضوع مهمی است که در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

۳ روش تهیه نسخه پشتیبان از لایسنس و سریال اکتیو ویندوز ۱۰

Top Three Ways To Get License and Product Key Back Up Of Windows 10

اما فایده بکاپ گرفتن از لایسنس ویندوز ۱۰ چیست؟ جالب است بدانید که در صورت گرفتن بک آپ از ویندوز فرایند نصب ویندوز سریعتر انجام می شود و در صورتی که ویندوز شما دارای لایسنس باشد، نیازی به وارد کردن مجدد سریال اکتیو ویندوز ۱۰ نیست و بدون رجیستر کردن برنامه ویندوز شما فعال خواهد شد. با سریال نامبر  انزل وب در این مطلب سعی دارد تا بهترین راه برای تهیه نسخه پشتیبان از لایسنس ویندوز ۱۰ ، ۸.۱ و ۷ را به شما معرفی کنید.

روش اول: بکاپ گرفتن از لایسنس ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ چگونه است؟

پیش از هر چیزی بهتر است بدانید که هیچ راهی برای بکاپ سریال های فعال سازی ویندوز ۱۰ وجود ندارد و این نسخه از ویندوز از Advanced Tokens Manager (ابزار رایگان فعالسازی ویندوز) پشتیبانی نمی کند. این درحالی است که این امکان در ویندوزهای ۸ و ۷ وجود داشت.

چگونه ویندوز 10 را اکتیو کنیم

اما نگران نباشید، چون در صورت بروز رسانی ویندوز شما از نسخه ۸ یا پایین تر نسخه پشتیبان از لایسنس ویندوز ۱۰ به صورت خودکار فعال شده و انجام داده می شود. یعنی اگر شما پروداکت کی ویندوز را در نسخه قبلی ویندوزتان وارد کرده باشید لایسنس رایگان ویندوز ۱۰ برایتان فعال می شود و می توانید با خیالی راحت ویندوز قبلی را حذف و مجدد روی همان سیستم نصب کنید. باید بدانید که یکی از دلایل پریدن لایسنس ویندوز ۱۰ اتصال به اینترنت نامطمئن است در نتیجه برای جلوگیری از اتصال خودکار به شبکه وای فای این مطلب را در انزل وب بخوانید.

بکاپ سریال های فعال سازی ویندوز 10

در صورتی که پس از نصب مجدد پروداکت کی ویندوز ۱۰ شما نشد و با خطا Expire مواجه شدید می توانید با گزارش مشکل به پشتیبانی مایکروسافت کمک بگیرید تا مشکل شما رفع شود. پیشنهاد ما به شما این است که product key ویندوز ۱۰ یا نسخه های دیگر را در جایی مطمئن یادداشت کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

روش دوم: بکاپ گرفتن از لایسنس ویندوز با استفاده از ABR

قبلا راه حل مشکل ویندوز بوت منیجر را در انزل وب کامل شرح دادیم و اما برای بدست آوردن product key ویندوزهای ۸ و ۷ به شما بهترین روش را معرفی می کنیم. برای بدست آوردن پروداکت کی ویندوز ۱۰ و یا نسخه های دیگر کافی است نسخه بتا نرم افزار (Activation Backup and Restore (ABR را دانلود کنید و آن را از حالت فشرده خارج کرده و فایل activation_backup.exe را اجرا کنید.

این نرم افزار به صورت خودکار پس از اجرا از سریال ویندوز شما نسخه پشتیبان ذخیره می کند و کد فعالسازی ویندوز شما را در یک فایل متنی و در فولدری که در آن ABR وجود دارد ثبت می کند که می توانید آن را در فلش یا هارد خود نگه دارید. اگر در دریافت برنامه از طریق اینترنت مشکل دارید می توانید به کمک مطلب قبلی انزل وب مشکل Limited access اینترنت وایرلس خود را حل کنید.

لایسنس رایگان ویندوز 10

روش سوم: بدست آوردن سریال نامبر فعال سازی ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰ با Advanced Tokens Manager

برای گرفتن بکاپ سریال های فعال سازی ویندوز ۱۰ باید نرم افزار Advanced Tokens Manager را دانلود و سپس از حالت زیپ خارج کنید و آن را درون فلش، مموری یا هارد جداگانه ای بریزید و آن را اجرا کرده و دکمه Activation Backup را بزنید. ممکن است نرم افزار پیش از اجرا از شما دسترسی به سیستم شما را بخواهد که می توانید این دسترسی را با زدن دکمه Yes به این نرم افزار بدهید.

سریال اکتیو ویندوز 10

پس از اجرا و نصب Advanced Tokens Manager پروداکت کی ویندوز ۸ و ۷ شما درون فایل tokens.dat ذخیره می شود که در صورت نیاز به راحتی می توانید از آن برای فعالسازی مجدد ویندوز خود استفاده کنید. برای بازگردانی بکاپ سریال های فعال سازی ویندوز ۱۰ نیز کافی است پس از نصب ویندوز مجدد نرم افزار را اجرا کنید و سپس کلید Activation Restore را انتخاب کنید و سپس OK را بزنید.

بکاپ سریال های فعال سازی ویندوز 10

تجربه و پیشنهاد شما ؟

نظر شما در رابطه با لایسنس قانونی ویندوز ۱۰ چیست؟ تجربه و پیشنهاد خود را از استفاده روش های پیشنهادی انزل وب برای بکاپ گرفتن از لایسنس اصلی و قانونی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه مطالب انزل وب را دنبال می کنید از شما ممنونیم.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

10 استفاده کاربردی از کلید های بی استفاده
۱۰ کاربرد خلاقانه از کلید های اضافی و بدون استفاده
اگر دکمه کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر خراب شد چکار کنیم؟
اگر دکمه کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر خراب شد چکار کنیم؟
چگونه سریال نامبر و کرک هر نرم افزاری را سریع پیدا کنیم
چگونه سریال نامبر و کرک هر نرم افزاری را سریع پیدا کنیم

نظرات