اتصال کارت گرافیک های اکسترنال

آموزش تصویری نحوه اتصال کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ و کامپیوتر

گیمرها و افرادی که علاقه وافری به بازیهای کامپیوتری دارند اغلب باید از دستگاه‌هایی با ویژگی های گرافیکی بالا یا کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ و کامپیوتر خود استفاده کنند. استفاده از یک کارت گرافیک مناسب تجربه جذاب‌ تری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در این پست انزل وب روش های کاربردی  برای نحوه اتصال کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ ارائه کرده ایم.

آشنایی با روش های اتصال کارت گرافیک های اکسترنال به لپ تاپ و کامپیوتر

Different Ways to Connect an External Graphics Card

اگر شما نیز از مشکلات مربوط به اجرا نشدن بازی های محبوبتان در ویندوز رنج میبرید باید بدانید که بهترین روش استفاده از کارت گرافیک اکسترنال است. دو روش نحوه اتصال کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ وجود دارد. روش اول ؛ استفاده از داک کارت گرافیک است. داک کارت گرافیک یک بسته شامل اجزایی نظیر بورد PCIe ، کارت گرافیک های اکسترنال و منبع تغذیه است که دارای دو کابل یکی کابل برق و دیگری کابل مورد نیاز برای اتصال به لپ تاپ است. این مدل از کارت گرافیک USB اکسترنال در قیمت های مختلفی در دسترس است. مشکل اصلی استفاده از داک کارت گرافیک عدم امکان تغییر تنظیمات کارت گرافیک موجود است. اما در صورتی که از روش دوم ؛ یعنی نحوه اتصال کارت گرافیک اکسترنال به صورت دستی بهره ببرید میتوانید از تجربه‌ ای مستقل و پر قدرت‎تر در بازی‌ های خود بهره‌مند شوید.

egpu چیست ؟

پیش از آغاز آموزش اتصال کارت گرافیک اکسترنال به لپ تاپ و کامپیوتر و تبدیل سیستم خود به یک ابزار بازی پیشرفته لازم است درباره برخی از اصطلاحات مورد نیاز اطلاع داشته باشید. egpu چیست ؟ egpu متن کوتاه شده واحد پردازش گرافیکی اکسترنال است. به طور کلی راه اندازی یک egpu به ۵ آیتم زیر نیازمند است:

۱- لپ تاپ

۲- کارت گرافیک دسکتاپ

۳- نمایشگر اکسترنال

۴- آداپتور یا بورد PCIe

۵- منبع تغذیه جداگانه برای کارت گرافیک

در صورتی که میخواهید بازی‌ های سنگین را پردازش و اجرا کنید ممکن است به یک پد خنک کننده لپ تاپ نیز نیاز داشته باشید. همچنین به جای استفاده از نمایشگر اکسترنال میتوانید از نمایشگر لپ تاپ خود نیز استفاده نمایید.

کارت گرافیک اکسترنال

انتخاب آداپتور یا بورد PCIe برای راه اندازی egpu

بورد ، مداری کوچک با یک اسلات PCIe و تعدادی اسلات HDMI است که امکان برقراری ارتباط بین کارت گرافیک با لپ تاپ را فراهم میکند. بورد PCIe یکی از قطعات مخصوصی است که برای ایجاد یک کارت گرافیک اکسترنال به آن نیاز داریم. یکی از مدل‌ های محبوب این قطعه BPlus PE4C v3.0 است. این مدل یک اسلات PCIe-3.0 x16 برای پشتیبانی عالی از کارت ارائه میدهد. بسته پیشنهادی شامل یک رابط تغذیه (power connector) و کابل HTMI به ExpressCard است که ارتباط کارت گرافیک را با رابط کاربری لپ تاپ برقرار میکند. اگر در حالت ایده آل لپ تاپ شما دارای پردازنده چهار هسته‌ ای اینتل یا دو هسته‌ ای مجهز به تکنولوژی Hyper -Treading است ، یک درایو اس اس دی میتواند با اجرای سریع‌تر و بهتر بازی ها تجربه بازی لذت‌ بخش‌تری را برایتان به ارمغان بیاورد ولی وجود آن الزامی نیست.

کارت گرافیک اکسترنال

نحوه انتخاب کارت گرافیک اکسترنال

برای انتخاب کارت گرافیک مناسب بهتر است بودجه مد نظر خود را در حد ۸۰۰ هزار تومان تا ۱.۲۰۰ هزار تومان در نظر بگیرید. زیرا هزینه‌ ای معادل ۲.۹۰۰ هزار تومان برای خرید یک مدل کارت گرافیک اکسترنال انویدیا GeForce GTX 1080 Ti اصلاً مقرون به صرفه نیست. مدل های کارت گرافیک اکسترنال انویدیا و AMD پیشنهادی ما عبارت است از:

  • Radeon RX 580 با قیمت ۸۲۰.۰۰۰ تومان
  • GeForce GTX 1060 با قیمت ۱.۰۳۰.۰۰۰ تومان
  • Radeon RX 560 با قیمت ۴۱۰.۰۰۰ تومان
  • GeForce GTX 1050 Ti با قیمت ۵۷۴.۰۰۰ تومان

کارت گرافیک های مدل Radeon RX 580 و GeForce GTX 1060 برای بازی های ۱۰۸۰p عالی هستند و مدل های Radeon RX 560 و GeForce GTX 1050 Ti تجربه قابل قبولی از بازیهای ۱۰۸۰p را فراهم میکنند.

کارت گرافیک اکسترنال

 منبع تغذیه مناسب برای راه اندازی egpu

همراه با انتخاب کارت گرافیک باید یک منبع تغذیه برای راه اندازی پردازنده کارت گرافیک اکسترنال داشته باشید. مارک‌ های قابل اعتماد بسیاری برای منبع تغذیه وجود دارد . برخی از آنها عبارت است از:  EVGA ، Cooler Master ، Corsair و Seasonic .

توجه داشته باشید که برای منبع تغذیه توانی معادل ۱۵% بیشتر از کارت (نه سیستم) نیازمندید. به این معنی که برای یک کارت با توان ۷۵ وات به یک منبع تغذیه با توان ۹۰ وات احتیاج دارید. همچنین توصیه میشود برای یک کارت گرافیک با نیاز بیش از ۲۲۰ وات از یک ATX یا منبع تغذیه کامپیوتر شخصی (PC PSU) استفاده نمایید.

آموزش اتصال کارت گرافیک اکسترنال انویدیا و.. به لپ تاپ و کامپیوتر

حال که تمام قطعات مورد نیاز خود را تهیه کرده‌ اید زمان راه اندازی egpu فرا رسیده است. ما از یک کارت گرافیک اکسترنال invidia مدل Asus GeForce 750Ti و منبع تغذیه Corsair 430M به همراه PE4C 2.1a استفاده کرده ایم. بورد به وسیله یک اسلات Express Card به لپ تاپ Lenovo X220 متصل شده و همچنین کارت گرافیک با استفاده از یک پورت Ti’s DVI750 به یک نمایشگر ۱۰۸۰p اکسترنال ۲۲ اینچ وصل گردیده است.

پیش از اتصال قطعات ؛ به منظور اطمینان از صحت اجزا از پست مربوط به تست سالم بودن قطعات سخت افزار کامپیوتر و لپ تاپ انزل وب دیدن نمایید.

مرحله اول:  ابتدا کارت گرافیک را داخل اسلات PCIe قرار دهید.

کارت گرافیک اکسترنال

مرحله دوم: ATX با ۲۴ پایه را در پایه منبع تغذیه روی بورد متصل کنید. اما هنوز آن را روشن نکنید.

کارت گرافیک اکسترنال

مرحله سوم: رابط ۸ پایه PCIe روی بورد را به رابط تغذیه ۶ پایه روی کارت گرافیک متصل کنید.

کارت گرافیک اکسترنال

مرحله چهارم: درنهایت کابل Express Card را به لپ تاپ وصل کرده و سمت دیگر کابل را به پورت HDMI روی آداپتور PCIe متصل کنید.

کارت گرافیک اکسترنال

حال زمان آن فرا رسیده که لپ تاپ خود را روشن کنید و اجازه دهید که بوت شود. برخی از کاربران اظهار کرده‌ اند که در صورت اتصال کابل Express Card ، پس از طی مرحله بوت ویندوز ، پردازنده کارت گرافیک اکسترنال در لپ تاپ به خوبی راه اندازی میشود.

اگر پس از راه اندازی ویندوز ، کارت گرافیک اکسترنال invidia یا AMD Radeon شناسایی نشد و موفق به پیدا کردن درایور کارت گرافیک نمیشوید میتوانید از روش های جایگزین که قبلا در پست ۱۱ ابزار برتر آپدیت ، نصب و دانلود درایور های لپ تاپ و کامپیوتر انزل وب معرفی کردیم استفاده کنید تا تنظیمات egpu به درستی اجرا شود.

تجربیات و پیشنهادات ؟

خوانندگان گرامی انزل وب تجربیات خود در زمینه نحوه اتصال کارت گرافیک اکسترنال nvidia و.. ، کارت گرافیک USB به لپ تاپ و کامپیوتر با ما به اشتراک بگذارید ، در صورتی که در این روند با مشکل خاصی برخورد کردید یا راه حل بهتری برای استفاده از کارت گرافیک اکسترنال سراغ دارید آن را در بخش نظرات پست عنوان کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • الیاس says:

    سلام من کل جهانو گشتم کابل hdmi به expesscart پیدا نکردم رابطه بین لپتاب و کارت گرافیک درسته ؟

  • سید عادل says:

    چند تا سوال
    آیا میشه بدون مانیتور اکسترنال هم از گرافیک اکسترنال توی مانیتور لپ تاپ استفاده کرد؟
    آیا رایزر هایی که فقط ورودی برق دارند و محل اتصال برق بین بورد و کارت گرافیک ندارن اصن کار می کنن؟چجوریه اصن فرق اینا با اونا؟

  • حسین says:

    سلام خیلی ممنون میشم کمکم کنید . من تازه یه کارت گرافیک gt710 2 gig ddr5 خریدم و بعد از اینکه نصب میکنم رو مادربرد و روشن میکنم . کامپیوتر صفحه اول مادربرد رو نشون میده خلاصه وقتی کارت گرافیک رو نصب میکنم این صفحه میاد و هی خاموش میشه و دوباره همین میاد و باز خاموش میشه . ولی وقتی کارت گرافیک رو درمیارم دوباره کامپیوتر با حالت عادی روشن میشه . آیا مشکل از کارت گرافیکه یا پاور توان کافی نداره یا چیز دیگه ؟ خواهش میکنم کمکم کنید کامل گیج شد

  • ایمان says:

    من میخواستم سوالی بپرسم اما وقتی دیدم حتی به یک سوال هم جواب ندادید پشیمون شدم.
    ظاهرا بخش نظرات فقط برای به به و چه چه کردنه نه چیز دیگه

  • arian says:

    ببخشید اگه لبتابمون پرت برای کابل Express Card نداشته باشه باید چیکار کنیم

  • محمد سینا says:

    دوستان برای شما گرافیک مجزا میسازیم با کمترین هزینه اگر خواستید تماس بگیرید ۰۹۳۷۵۳۰۷۷۴۳ یا پیام بگذارید.

  • hessam says:

    رایزر گرافیک رو از کجا خریدید مال دیجی کالا فرق داره با مال شما لطفا میگین از کجا تهیه کنم؟

  • امیرحسین آقاجانی says:

    چطوری میشه آمادش رو تهیه کرد ؟

  • حمید says:

    سلام و خسته نباشید
    سال نو مبارک
    کارت گرافیکی اکسترنال به لپ تاپ ایسوس مدل k53sm /cori7
    متصل میشه . یعنی اسلاید روی لپ تاپ داره؟
    لطفا ایمیل بزنید بی زحمت
    با تشکر فراوان

  • محمد رضا says:

    لطفا جواب بدید ایا لپ تاپ dell 5110n کارت گرافیک اکسترنال می خوره

  • Abol says:

    سلام عزیزان میخواستم بدونم چطور باید از مونیتور خود لپ تاپ استفاده کرد ؟ و این رایزر رو از کجا یا کدوم سایت بخرم ؟ خیلی ممنون میشم جواب بدید.

  • وحید says:

    سلام و خسته نباشید برای این همه تلاش.
    من لپتاپ سونی دارم که در گوشه مشابه تصویری که شما گذاشتین ورودیه Express Card داره میخوام یه کیس گرافیک راه اندازی کنم ولی بیشتر رایزرهایی که می بینم برای مادربرد هستن اصلا روشون کابل Express Card ندارن میخواستم ببینم میتونید برای خریدش راهنمایی کنید

  • Kfps says:

    سلام ببخشید دو تا سوال داشتم اول اینکه اگر کارت گرافیک اصلی لپ تاپ amd باشه میشه کارت گرافیک انویدیا بهش وصل کرد؟ و دوم اینکه منبع تغذیه یا پاور داخل کیس چیه و از کجا و با قیمت چقدر میشه تحیه کرد؟
    ممنون میشم اگر به سوالاتم جواب بدید.

  • هادی says:

    سلام لپتاپ من asus k555ld هست و اکسپرس کارت نداره من چجوری میتونم با استفاده از رایز کارت گرافیک اکستر نال نصب کنم ؟

  • Ali says:

    سلام
    این کار خیلی سادس فقط چندتا کابلو مدارو بهم دیگه وصل میکنیم
    اونایی که نمیدونن اسم این وسیله ها چی ‍:
    Pcle(رایزر گرافیک میتونید از دی جی کالا تهیه کنید)
    گرافیک دستکتاپ(کارت گرافیک)
    منبع تغذیه (پاور داخل کیس )
    نمایشگر اکسترنال (مانیتور )

  • اسماعیل says:

    ببخشید روی لپ تاپ با رم ۴ و سی پیوamd3000m
    میشه بازی ها رو روی حالت مدیوم یا های بازی کرد با این قطعه؟ من قطعشو گیر اوردم وقیمتشم ۹۸۰۰۰ هزار تومنه ولی نمیدونم میتونم استفاده کنم یا نه خواهشا کمک کنید

  • Amirarshia says:

    کارت گرافیک به کدوم پورت لپ تاپ وصل می کنید؟
    Port 3.0 یا thunderbolt 3؟

  • سجاد says:

    کسی این کار رو انجام داده ؟ جواب گرفته؟

  • abtin rahmanipour says:

    سلام دو چیز ١:اینارو از کجا میشه تهیه کرد؟
    ٢:قیمت دقیق داره کسی؟چون فکر کنم تغیبر کرده مثال gtx 1060 چنده؟

  • Mohammad says:

    سلام خسته نباشید اقا این برد pcie که میگین اسم دقیقش چیه لطفا راهنمایی کنید ممنونم ازتون اسم تمام کابل هایی که لازمه رو هم بگید مرسی

  • General Mahdi says:

    خیلی هم خوب.

    و با تشکر

  • حستم says:

    سلام
    لطفا اتصال egpu با thunderbolt 3 رو به مک بوک پرو اموزش بدید
    ممنون

  • mohammad says:

    اقا واسه لپتابایی که اکسپرس کارد ندارن میشاه از یو اس بی ۲ استفاده کرد

  • سهیل says:

    Express Card رو از کجا تهیه کنم که به hdmi متصل بشه؟

  • saeed says:

    سلام خوبین . والا من دنبال این برد پی سی ای هستم تو گوگلم هرچی میزنم نمیشناسه میتونید اسمه برد رو یا چیزی که تو گوگل بتونم پیدا کنم رو بگید بهم واقعا دنبالشم مرسی .

  • کاوه says:

    با سلام و خسته نباشید اموزش عالی بود
    یک سوال دارم در صورتی که بخواهم با این روش کارت گرافیک زیادی نصب کنم بر روی مادربورد و مادربودر را بخواهم با لب تاب وصل کنم از طریق کابل HDM امکانش هست یا نه و ایا بعد روشی بالا که توضیح دادید هنگام اجرایی بازی یا ماینیگ فشار زیادی به لب تاب وارد میشه یا نه ؟متشکرم