قفل و پسورد گذاشتن روی فایل پاورپوینت برای جلوگیری از ویرایش

۷ روش قفل و پسورد گذاشتن روی فایل پاورپوینت برای جلوگیری از ویرایش

وقتی که شما فایل پاورپوینت (PowerPoint) را آماده می کنید و بعد به اشتراک می گذارید افراد مختلف خیلی ساده می توانند از متن های پاور پوینت شما کپی کنند و یا اینکه اسم شما را حذف و اسم خودشان را می نویسند. در صورتی که شما تمایلی ندارید که این اتفاق بیافتد. در پست امروز انزل وب ما راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید به کمک آنها فایل های پاورپوینت تان را قفل کنید و از تغییر، ویرایش و کپی فایل های پاورپوینت تان جلوگیری کنید.

نحوه رمز گذاشتن و قفل کردن فایل پاورپوینت برای جلوگیری از ویرایش و تغییر

How to Protect PowerPoint Presentation from Editing and Modify

پاورپوینت ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده می شود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است. با وجود سهولت کار با این ابزار، ساخت یک پاورپوینت مناسب و حرفه ای نیازمند به کارگیری خلاقیت و صرف زمان و استفاده درست از امکانات است که ۱۴ ترفند فوق العاده برای ساخت اسلاید های پاورپوینت حرفه ای که ما قبلا در انزل وب معرفی کردیم می تواند در این راه به شما کمک کند. امروز در انزل وب ما در مورد دو مقوله صحبت خواهیم کرد.

۱-  وقتی که شما یک فایل پاورپوینت را ایجاد و به اشتراک می گذارید اطلاعات شخصی خاصی ممکن است به طور اتوماتیک به فایل اضافه شود. شما می توانید از Document Inspector برای حذف این اطلاعات قبل از اشتراک گذاری پاورپوینت با افراد دیگر استفاده کنید. که در بخش اول این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

۲- هنگامی که شما فایل پاورپوینتی را به اشتراک می گذارید احتمال سواستفاده از آن وجود دارد. به طور مثال می توان محتوای فایل پاورپوینت شما را کپی کرد. یا اینکه خیلی راحت اسم شما را پاک و اسم دیگری جایگزین آن کرد. در بخش دوم در مورد قفل گذاری پاورپوینت برای جلوگیری از ویریش، تغییر و کپی پاورپوینت صحبت خواهیم کرد.

قفل کردن و جلوگیری از انتشار اطلاعات شخصی در پاورپوینت

توجه داشته باشید چونکه Document Inspector ممکن است در فایل پاورپوینت شما تغییراتی ایجاد کند پس با استفاده از Save As یک نسخه پشتیبان از فایل پاورپوینت تان ایجاد کنید. برای استفاده از Document Inspector در پاورپوینت، روی سربرگ File کلیک کنید. از قسمت Info گزینه Check for Issues را کلیک کنید. حالا از منوی کرکره ای Inspect Document را انتخاب کنید.

جلوگیری از انتشار اطلاعات شخصی در پاورپوینت

صفحه Document Inspector ظاهر می شود. بسته به محتوایی که می خواهید داشته باشید گزینه ها را انتخاب و یا از حالت انتخاب خارج کنید. روی Inspect کلیک کنید. در اینجا ما از گزینه های پیش فرض استفاده خواهیم کرد.

جلوگیری از انتشار اطلاعات شخصی در پاورپوینت

در کنار دسته ای که اطلاعات حساس در آن یافت می شود علامت ! ظاهر خواهد شد. روی دکمه Remove All کلیک کنید تا اطلاعات پاک شود.

جلوگیری از انتشار اطلاعات شخصی در پاورپوینت

وقتی که این کار را انجام دادید روی Close کلیک کنید. در پایان این قسمت با ۱۰ قابلیت کمتر شناخته شده برنامه های مایکروسافت آفیس آشنا شوید.

جلوگیری از انتشار اطلاعات شخصی در پاورپوینت

روش ۱ – قفل پاورپوینت

اگر می خواهید به افراد دیگر بفهمانید که پاورپوینت شما نباید تغییر کند می توانید از ویژگی Mark as Final استفاده کنید. هنگامی که یک پاورپوینت را با Mark as Final علامت گذاری می کنید دیگر نمی توان در نسخه نهایی تایپ کرد و آن را ویرایش کرد و فقط به صورت فقط خواندنی (read-only) در خواهد آمد. برای این کار روی سربرگ File  کلیک کنید. از قسمت Info روی Protect Presentation کلیک کنید. از منوی کرکره ای Mark as Final را انتخاب کنید.

قفل پاورپوینت

یک پنجره کوچک مانند زیر به شما نشان داده می شود که به شما می گوید این پاورپوینت به صورت Mark as Final در خواهد آمد و بعد ذخیره می شود. شما روی OK کلیک کنید.

قفل پاورپوینت

صفحه دیگری ظاهر می شود که شما باز هم OK را انتخاب کنید. وقتی که شما پاورپوینت را به عنوان فینال علامت گذاری کردید، پاورپوینت از شما می خواهد که فایل را ذخیره کنید. دفعه بعد که پاورپوینت را باز می کنید شما یک کادر زرد رنگ (مانند عکس زیر) در بالای فایل مشاهده خواهید کرد. اگر شما روی Edit Anyway کلیک کنید دیگر Mark as Final نخواهد ماند.

قفل پاورپوینت

روش ۲ – جلوگیری از ویرایش پاورپوینت با محدود کردن دسترسی

اگر می خواهید فایل پاورپوینت تان را از ویرایش دیگران محافظت کنید می توانید از گرینه Restrict Access استفاده کنید. برای این کار روی سربرگ File کلیک کنید. به قسمت Info بروید. روی Protect Document کلیک کنید. بعد گزینه Restrict Access را انتخاب کنید.

قفل پاورپوینت

روش ۳ – جلوگیری از ویرایش فایل های پاورپوینت

به جای مراحل بالا، در نسخه ۲۰۰۷ پاورپوینت شما می توانید سربرگ Review را انتخاب کنید. روی Protect Presentation کلیک کنید. حالا از منوی مورد نظر Restricted Access را انتخاب کنید.

قفل پاورپوینت

در پنجره Premission گزینه Restrict permission to this presentation را تیک بزنید. در کادر Read آدرس ایمیل شخصی که می تواند این فایل پاورپوینت را بخواند وارد کنید. در کادر Edit آدرس ایمیل شخصی که می تواند این فایل پاورپوینت را ویرایش کند وارد کنید. در قسمت More Options گزینه های بیشتری وجود دارد. به طور مثال شما می توانید در این قسمت تاریخ انقضا درج کنید.

قفل پاورپوینت

روش ۴ – پسورد گذاشتن روی فایل پاورپوینت

برای محافظت و رمز گذاشتن از پاورپوینت های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ به این صورت عمل کنید روی سربرگ File تپ کنید. گزینه Save As را انتخاب کنید. در صورتی که فراموش کردید فایل پاورپوینت خود را ذخیره کنید پست چگونه اسناد ذخیره نشده در Office 2010 را در عرض چند ثانیه بازیابی کنیم به شما کمک خواهد کرد تا آن را بازیابی کنید.

قفل پاورپوینت

در پنجره Save As روی دکمه Tools کلیک کنید و General Options را انتخاب کنید.

قفل پاورپوینت

حالا در قسمت  Password to modify یا password to open و یا هر دو فیلد، کلمه عبور خود را تایپ کنید. روی OK کلیک کنید. دوباره پسورد را در password to modify و password to open وارد کنید و برای تایید روی OK کلیک کنید. حالا برای ذخیره پاورپوینت روی Save کلیک کنید. توجه داشته باشید که در صورت فراموش کردن رمز نمی توانید آن را بازیابی کنید.

قفل پاورپوینت

روش ۵ – روش تبدیل فایل پاورپوینت PTT به یک فایل PDF

برای اینکه فایل های پاورپوینت شما غیرقابل ویرایش باشد، شما می توانید فایل پاورپوینت را به فرمت PDF یا PPSX ذخیره کنید. برای این کار شما نیازی به نصب برنامه یا add-ons ندارید. خیلی ساده پاورپوینت را باز کنید و به مسیر File>Save As بروید. حالا روی قسمت Save as type کلیک کنید. از منوی ظاهر شده PDF یا PPSX را انتخاب کنید و روی save کلیک کنید. فایل PPTX اصلی قابل ویرایش است اما فرمت های PDF یا PPSX قابل ویرایش نیستند.

قفل پاورپوینت

روش ۶ – روش تبدیل پاورپوینت به یک فایل خود اجرا یا exe

شما برای جلوگیری از کپی و ویرایش فایل های پاورپوینت تان می توانید آنها را به فایل exe یا اجرایی تبدیل کنید. برای این کار ما نیاز به برنامه PPT2SWF داریم. برنامه را نصب و اجرا کنید. در قسمت presentation  روی دکمه … کلیک کنید.

روش تبدیل پاورپوینت به یک فایل خود اجرا یا exe

فایل پاورپوینت تان را انتخاب و روی دکمه open کلیک کنید.

روش تبدیل پاورپوینت به یک فایل خود اجرا یا exe

در قسمت covert to روی دکمه … کلیک کنید ومکان ذخیره سازی فایل را انتخاب کنید.

روش تبدیل پاورپوینت به یک فایل خود اجرا یا exe

مانند تصویر زیر to .EXE را انتخاب کنید. علاوه بر فایل اجرایی شما می توانید پاورپوینت تان را به فایل SEF تبدیل کنید.

روش تبدیل پاورپوینت به یک فایل خود اجرا یا exe

روی Convert کلیک کنید.

روش تبدیل پاورپوینت به یک فایل خود اجرا یا exe

منتظر بمانید تا فرایند تبدیل تمام شود. شما می توانید این فایل اجرایی را در فلش پلیر یا مرور بازکنید.

روش ۷ – ذخیره فایل پاورپوینت به صورت اجرایی

نرم افزار دیگری که شما می توانید فایل های پاورپوینت خود را به فایل های اجرایی، HTML5، فلش تبدیل کنیدو آنها را غیر قابل ویرایش کنید، نرم افزار PPT Converter است. نرم افزار را دانلود و نصب کنید. یک سربرگ به نرم افزار پاورپوینت شما اضافه می شود.

روش تبدیل پاورپوینت به یک فایل خود اجرا یا exe

در این سربرگ جدید روی Publish کلیک کنید.

روش تبدیل پاورپوینت به یک فایل خود اجرا یا exe

در صفحه ظاهر شده عنوان فایل پاورپوینت را انتخاب کنید. فرمت خروجی (Executable (EXE را انتخاب کنید. سربرگ protection  را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Add watermark برای پاورپوینت خود واترمارک تعریف کنید.با انتخاب گزینه Protect presentation with a password شما می توانید برای پاورپوینت تان کلمه عبور تعریف کنید و تغییراتی دیگری که مد نظرتان است را اعمال کنید

در نهایت Publish کنید.

روش تبدیل پاورپوینت به یک فایل خود اجرا یا exe

نظرات و پشنهادات شما؟

اگر در مورد ایجاد فایل های محافظت شده غیرقابل ویرایش PowerPoint آفیس پیشنهاد یا نظری دارید می توانید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کار با سایت ساخت پاورپوینت مایکروسافت، براحتی ارائه و اسلاید بسازید!
آموزش کار با سایت ساخت پاورپوینت مایکروسافت ، براحتی ارائه و اسلاید بسازید!
آموزش 11 روش حل مشکل پاورپوینت در ویندوز 11
آموزش ۱۱ روش حل مشکل پاورپوینت در ویندوز ۱۱
آموزش کامل نحوه صحیح ساخت تم در پاورپوینت
آموزش کامل نحوه صحیح ساخت تم در پاورپوینت
آموزش ادغام و چسباندن دو شکل در پاورپوینت
آموزش ادغام و چسباندن دو شکل در پاورپوینت

نظرات

  • پرنیان says:

    سلام ببخشید
    من هرکاری که میکنم وقتی که فایل را برای کسی ارسال میکنم، اون فایل مثل یک فایل پی دی اف میشود

  • ABC says:

    سلام مجدد.من وقتی میخوام پاورپوینتم رو با Restrict Access قفل کنم یه پیام میاد و نمیتونم قفل کنم.مشکل چیه؟ پاورپوینت ۲۰۱۶

  • ali says:

    چرا وقتی از نرم افزار پی دی اف ایکس چنجر فایل پی دی اف رو به پاورپوینت تبدیل می کنم ، وقتی می خوام فایل پاورپوینت رو باز کنم پیام میاد یا فقط می تونی بخونیش یا برای ویرایشش ازم پسورد می خواد؟ ، باید چیکار کنم تا حالت قابل ویرایشش باز شه؟

  • سپیدار says:

    سلام
    من فایلهای پاورپوینتم رو با پسوند ppsxذخیره کردم همچنین براشون رمز هم گذاشتم ظاهرا خیلی ها و حتی خودم دیگه نمیتونم اونها رو ویرایش کنم ولی تو فضای مجازی دیدم اسم و لگوی من رو از رو تمام اسلایدها و صفحات معرفی سازنده رو پاک کردند و فایل های قابل ویرایش رو برای فروش گذاشتند!!!
    مطمئن ترین راه برای جلوگیری از این سرقت چیه؟

  • ABC says:

    خیلی ممنون از مطالب خوبتون و در ضمن انزل وب جزء سایت های محبوب منه♥

  • امیرارسلان بهمنی says:

    اگر روی پاورپوینت یک رمز گذاشته باشیم بعد رمز یادمون بره چطور میتوانیم رمز رو بشکنیم

  • Sam Barati Nardin says:

    خداییش لذت بردم.
    مختصر و مفید.
    تمام مباحث رو پوشش داد.
    ممنونم از محتوای خوبتون

  • محمد says:

    بسیار عالی بود

  • ERFAN says:

    عالی دیگه راحت میتونم بفروشم

    • سپیدار says:

      سلام
      من فایلهای پاورپوینتم رو با پسوند ppsxذخیره کردم همچنین براشون رمز هم گذاشتم ظاهرا خیلی ها و حتی خودم دیگه نمیتونم اونها رو ویرایش کنم ولی تو فضای مجازی دیدم اسم و لگوی من رو از رو تمام اسلایدها و صفحات معرفی سازنده رو پاک کردند و فایل های قابل ویرایش رو برای فروش گذاشتند!!!
      مطمئن ترین راه برای جلوگیری از این سرقت چیه؟

  • Zizi mp ;) says:

    مطلب بسیار خوبی بود خیلی کمک کرد