آموزش اتصال و استفاده همزمان از دو موس و کیبورد در کامپیوتر ، مزایا این کار چیست؟

آموزش اتصال و استفاده همزمان از دو موس و کیبورد در کامپیوتر ، مزایا این کار چیست؟

اکثر افراد برای ورود اطلاعات از موس و کیبورد در کامپیوتر شخصی استفاده می کنند ولی چند نفر درباره قابلیت استفاده همزمان دو موس و کیبورد اطلاع دارند؟ این ویژگی برای استفاده همزمان چند کاربر از یک کامپیوتر بسیار مفید است. در این پست انزل وب به آموزش روش های اتصال و تنظیمات دو موس و کیبورد همزمان و معرفی فواید استفاده همزمان چند کاربر از یک کامپیوتر می پردازیم.

فواید استفاده چند کاربر از یک کامپیوتر و نحوه اتصال دو موس و کیبورد همزمان

Benefits of Using Multiple Users from a Computer and How to Connect Two Simultaneously Mouses and Keyboards

در پست های قبلی انزل وب به معرفی دو روش کار با سیستم بدون موس و نحوه اشتراک گذاری یک جفت موس و کیبورد بین چندین کامپیوتر پرداختیم. این راهکارها زمانی مورد استفاده هستند که با کمبود ابزار ورودی مواجه باشیم ولی به راستی وجود چند دستگاه ورودی برای یک کامپیوتر چه فایده ای دارد؟

سه کاربر جالب برای استفاده همزمان دو موس و کیبورد برای یک کامپیوتر به شرح ذیل می باشد:

  • استفاده از چند صفحه کلید برای بازی های چند نفره مانند Tekken و Fifa
  • قابلیت کار کردن همزمان روی مانیتورهای گوناگون و مانیتور های دوگانه یک دستگاه
  • کنترل کامپیوتر یا تلویزیون هوشمند از مکان های مختلف

اما یکی از مشکلات مربوط به اتصال ورودی های مختلف به کامپیوتر عدم تفکیک آن ها است. چندین برنامه وجود دارد که میتواند به ویندوز برای تمایز قایل شدن بین موس و کیبوردهای مختلف کمک کند در این پست سه برنامه پرکاربرد در این زمینه را معرفی می کنیم.

آموزش و دانلود نرم افزار Team Player برای اتصال دو موس و کیبورد همزمان

ابتدا برنامه را نصب کنید و سپس راه اندازی نمایید. توجه داشته باشید که ابزار ورودی موس و کیبورد را پیش از باز کردن برنامه Team Player به کامپیوتر وصل کنید زیرا برنامه دستگاه هایی که در زمان اجرا متصل شوند را شناسایی نمی کند. برای شناسایی باید یک بار برنامه را بسته و مجدداً راه اندازی کنید. پس از اجرا دو پنجره در قسمت پایین و سمت راست ویندوز نمایش داده میشود. یکی از این پنجره ها گویای تعداد موس ها و کیبوردهای شناخته شده است.

استفاده همزمان دو موس و کیبورد

در تصویر زیر سه موس به سیستم متصل شده است که هر کدام دارای نشانگر هایی با رنگ های منحصر به فرد هستند. هر مکان نمایی که یک مربع رنگی در کنارش وجود دارد فعال است و می توانید از آن برای عملیات چپ کلیک ، راست کلیک و.. استفاده نمایید.

استفاده همزمان دو موس و کیبورد

استفاده همزمان دو موس و کیبورد با کمک Pluralinput

۱- ابتدا برنامه Pluralinput را نصب کنید. پس از اتمام مراحل نصب برنامه را باز کنید. از منوی سمت راست روی Set Up a New Device Option کلیک کنید.

۲- لیست کیبوردها و موس های متصل به دستگاه نمایش داده می شود. چک باکس موجود در قسمت زیرین دستگاه مد نظر خود را با زدن تیک فعال نمایید. در نهایت روی دکمه Apply Change to Devices کلیک کنید.

استفاده همزمان دو موس و کیبورد

۳- برنامه درایورهای مورد نیاز را نصب می کند و سپس دو مکان نما روی صفحه مانیتور ظاهر خواهد شد. در این زمان مشابه تصویر زیر میتوانید از برنامه Notepad و .. برای تایپ همزمان و ورود اطلاعات استفاده نمایید.

استفاده همزمان دو موس و کیبورد

استفاده همزمان از دو موس توسط AnyDesk

 AnyDesk یک جایگزین مناسب برای برنامه TeamViewer که ایران را تحریم نموده است میباشد ، یک برنامه قدرتمند برای کنترل از راه دور است همچنین میتواند قابلیت اتصال همزمان دو موس به کامپیوتر را برای کاربران فراهم نماید. این برنامه را روی هر دو کامپیوتر (کامپیوتر اصلی و کامپیوتری که میخواهید از آن به عنوان موس اضافی استفاده کنید) ، نصب نمایید.

استفاده همزمان از دو موس توسط AnyDesk

پس از نصب ؛ کامپیوتر دوم را به عنوان میزبان با شماره ID و رمز عبور به کامپیوتر اصلی متصل کنید. پس از این شما دو مکان نما خواهید داشت یکی برای کامپیوتر اصلی و دیگری برای کامپیوتر راه دور که میتواند شما را کنترل نماید. بسته به سرعت ارتباط ، ممکن است مکان نمای دوم از میزان اندکی تأخیر رنج ببرد.

تجربیات و پیشنهادات شما ؟

آیا تا کنون از قابلیت استفاده همزمان دو موس و کیبورد برای کامپیوتر استفاده کرده اید ؟ آیا برنامه های دیگری برای استفاده همزمان از دو موس می شناسید؟ تجربیات شخصی خود را در زمینه آموزش و دانلود نرم افزار Team Player و نحوه کار با آن در بخش نظرات پست انزل وب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش نحوه تغییر آیدی انی دسک (AnyDesk)
آموزش نحوه تغییر آیدی انی دسک (AnyDesk)
17 روش حل مشکل قطعی و اتصال برنامه AnyDesk در ویندوز 10 و ویندوز 11
۱۷ روش حل مشکل قطعی و اتصال برنامه AnyDesk در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش کامل نصب، تنظیمات و کار با نرم افزار AnyDesk جایگزین برنامه TeamViewer
آموزش کامل نصب، تنظیمات و کار با نرم افزار AnyDesk جایگزین برنامه TeamViewer

نظرات

  • امیرحسین says:

    خیلی ممنون دیگه نمیتونم از کیبورد جدا استفاده کنم شانس آوردم موس رو خراب نکردم چه برنامه ای معرفی کردین تمام سیستممو خراب کرد

  • Reza says:

    سلام
    من برنامه دومی رو نصب کردم دیگه نمی تونم با موس کار کنم

  • Reza says:

    سلام
    من برنامه دومی رو نصب کردم دیگه نمیتونم با موس کار کنم

  • فرزاد سروقدی says:

    من چهار مانیتور متصل به یک کامپیوتر استفاده می کنم وقتی این برنامه را نصب می کنم دو موس مختلف دارم ولی هیچکدوم دیگه نمی تونن برن توی مانیتورهای ۲ یا ۳ یا ۴ .لطفا بفرمایید راه حل این مشکل چی هست.
    لازمه که بتونم هر موس را در یک مانیتور مجزا استفاده کنم .

  • رضا says:

    هیچ کدومش برای pes کار نکرد

  • arminhabibi007 says:

    دمت گرم خوب بود ولی anydesk چه ربطی داره آخه

    • mohammad says:

      برای استفاده از موس یه کامپیوتر دیگه همزمان تو کامپیوتر اول البته روش زیاد خوبی نیست به نظر من .