how to play video film music picture from android phone to tv with cable or wifi

۳ روش پخش فیلم، آهنگ و عکس گوشی در تلویزیون با کابل و بدون کابل

تماشای ویدیوها و عکسها در تبلت ها و گوشی های اندرویدی عالی هستند. اما مشاهده فیلم ها و عکس ها در صفحه های بزرگتر بسیار لذت بخش تر است. چند روش وجود دارد که شما به کمک آنها می توانید محتویات تلفن همراه خود را در تلویزیون تان ببینید. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد نحوه پخش فیلم ، عکس و حتی موسیقی گوشی در تلویزیون های هوشمند صحبت کنیم.

آموزش اجرا و پخش ویدیو، موسیقی و عکس گوشی اندرویدی در تلویزیون هوشمند

How to Play Media Files on Smart TV 

به طور کلی دو روش برای پخش صفحه موبایل در تلویزیون وجود دارد: ۱- استفاده از کابل های HDMI، که یک طرف کابل را به پورت تلویزیون و طرف دیگر را به تبلت یا گوشی وصل می کنیم. بعد از اینکه اتصال برقرار شد، شما می توانید صفحه موبایل را در تلویزیون مشاهده کنید. شما می توانید عکس ها را بررسی کنید، ویدیوها را تماشا کنید، در صفحات وب جستجو کنید، از برنامه ها استفاده کنید و در صفحه های بزرگ گیم های متنوع را بازی کنید. در این روش از اتصالات و رمز وای فای استفاده نمی شود و تنها چیزی که نیاز دارید یک کابل است. ۲- در روش دوم از کابل ها استفاده نمی شود بلکه از گجت ها، اتصالات وای فای و برنامه های مخصوص موبایل و تلویزیون هوشمند برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده می شود.

پخش فیلم و عکس بدون سیم در تلویزیون

قبلا در انزل وب ما نحوه اتصال کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون را توضیح دادیم، اما در ادامه ما قصد داریم نحوه پخش فیلم، موسیقی و عکس گوشی در تلویزیون را با استفاده از وای فای و برنامه AllShare آموزش دهیم.

نحوه پخش فیلم گوشی در تلویزیون های هوشمند

از آنجا که ما در این قسمت از قابلیت Wi-Fi Direct برای پخش فیلم گوشی در تلویزیون اسمارت استفاده می کنیم، دستگاه شما باید قابلیت پشتیبانی از Wi-Fi Direct را داشته باشد و هر دو دستگاه باید در یک شبکه وای فای باشند. مرحله کلی این است که تنظیمات مورد نیاز را در تلویزیون و گوشی خود انجام دهید و بعد تلویزیون خود را به شبکه وای فای وصل کنید و سپس گزینه  Wi-Fi Direct را فعال کنید.

نحوه اتصال تلویزیون به شبکه برای پخش فیلم های گوشی در تلویزیون

دکمه منو روی کنترل را فشار دهید و در تلویزیون به قسمت Network یا شبکه بروید. بعد Network Settings یا تنظیمات شبکه را انتخاب کنید.

پخش فیلم و عکس بدون سیم در تلویزیون

پیغامی به شما نمایش داده می شود، Next  را انتخاب کنید. نوع اتصال شبکه را (Wireless (General انتخاب کنید و بعد دکمه Next  را انتخاب کنید. شبکه وای فای را از لیست انتخاب کنید و بعد دکمه Next را انتخاب کنید. پسورد شبکه وای فای را وارد کنید و بعد دکمه Next  را انتخاب کنید.

پخش فیلم و عکس بدون سیم در تلویزیون

تلویزیون اسمارت شما به صورت خودکار تنظیمات شبکه را پیکربندی می کند. برای کامل شدن تنظیمات دکمه Next  را انتخاب کنید. این تنظیمات مربوط به تلویزیون سامسونگ می باشد و امکان دارد در تلویزیون های دیگر کمی متفاوت باشد.

تنظیمات مورد نیاز گوشی برای پخش موسیقی و ویدیو در تلویزیون

برای تنظیم Wi-Fi Direct در گوشی های هوشمند به صورت زیر عمل می کنیم. وارد Settings گوشی خود شوید. بعد گزینه Wi-Fi را تپ کنید.

نحوه پخش فیلم گوشی در تلویزیون های هوشمند

در اینجا شما باید تمام شبکه های وای فای موجود را مشاهده کنید. بر روی گزینه Wi-Fi Direct ضربه بزنید. این گزینه به شما اجازه می دهد تا تنظیمات وای فای دایرکت خود را مدیریت کنید.

نحوه پخش فیلم گوشی در تلویزیون های هوشمند

در اینجا شما تمام دستگاه هایی که وای فای فعال دارند و در محدوده هستند و می توانید به دستگاه خود متصل کنید را مشاهده می کنید. روی نام تلویزیون هوشمند خود ضربه بزنید.

نحوه پخش فیلم گوشی در تلویزیون های هوشمند

اگر اتصال شما موفقیت آمیز بوده باشد شما باید صفحه ای مانند زیر داشته باشید. این صفحه به شما می گوید که دستگاه شما با موفقیت به تلویزیون اسمارت شما متصل شده است.

نحوه پخش فیلم گوشی در تلویزیون های هوشمند

برای اتصال گوشی به تلویزیون می توانید از ۳ روش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون : دنیای اندروید را از قاب تلویزیون تماشا کنید! هم استفاده کنید. اگر هنگام اتصال فلش به تلویزیون با مشکل مواجه هستید پست ۸ روش رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش مموری در تلویزیون هوشمند را مطالعه بفرمایید.

پخش آهنگ گوشی در تلویزیون

برای اینکه موسیقی مورد علاقه ای که در گوشی دارید را از طریق تلویزیون گوش دهید برنامه Music Player را باز کنید. روی تراکی که می خواهید گوش کنید تپ کنید. حالا در برنامه موسیقی خود به رابط کاربری Now Playing منتقل می شوید. روی آیکن WiFi Direct که در گوشه بالا – چپ وجود دارد تپ کنید. با این کار موسیقی در تلویزیون شما پخش می شود.

پخش آهنگ گوشی در تلویزیون

اگر قصد ضبط برنامه های تلویزیون روی فلش را دارید پیشنهاد می کنیم پست آموزش ضبط برنامه تلویزیون ال جی ، سامسونگ ، دستگاه دیجیتال و.. روی فلش را مطالعه بفرمایید.

پخش فیلم و عکس بدون سیم در تلویزیون

اگر دوست دارید ویدیوهای YouTube را در تلویزیون خود تماشا کنید، باید بگوییم خوشبختانه قابلیت WiFi Direct  با YouTube نیز کار می کند. برای تماشای ویدیوهای YouTube در تلویزیون تان، ابتدا برنامه YouTube را در دستگاه تان اجرا کنید. برای ویدیویی که می خواهید تماشا کنید جستجو کنید. روی آیکن کوچک WiFi Direct که قبل از آیکن جستجو و در گوشه بالا – راست وجود دارد تپ کنید. با تپ کردن این گزینه بلافاصله ویدیو در تلویزیون شما شروع به پخش شدن می کند. توجه کنید که برنامه تغییر آی پی را قبل از اجرا یوتیوب در گوشی خود فعال کنید.

پخش فیلم و عکس بدون سیم در تلویزیون

برای مشاهده عکس های گوشی در تلویزیون هم روال کار به همین صورت است. فقط کافی است که محتوایی که دارید را باز کنید و روی آیکن WiFi Direct تپ کنید. با وجود تکنولوژی WiFi Direct، برای اتصال دستگاه تلفن به تلویزیون دیگر به کابل نیاز نخواهید داشت. شما می توانید با چند تپ ساده ویدیوها، موسیقی ها و حتی عکس های مورد علاقه تان را در تلویزیون پخش کنید.

پخش تصاویر، فیلم، ویدیو گوشی در تلویزیون سامسونگ با استفاده از برنامه AllShare

Samsung AllShare که Samsung Link هم نامیده می شود یک سرویس است که به دستگاه های سامسونگ، تلویزیون های سامسونگ و کامپیوترهای شما اجازه اشتراک گذاری عکس ها، ویدیوها و حتی موسیقی ها را می دهد. برای اینکه تلفن تان را به تلویزیون وصل کنید شما نیاز به تلویزیون اسمارت سامسونگ، گوشی هوشمند اندرویدی سامسونگ و یک شبکه برای اتصال دارید. باید برنامه  AllShare روی تلویزیون و تلفن نصب شده باشد. البته نام این برنامه در گوشی های اندرویدی ممکن است Samsung Link باشد.

ابتدا شما باید بعضی از تنظیمات را در گوشی خود تغییر دهید. به مسیر settings>nearby devices بروید و آن را فعال کنید. نام تلویزیون شما در ادامه کلمه [TV] ظاهر خواهد شد. اگر شما به غیر از نام تلویزیون دستگاه های دیگری مشاهده می کنید می توانید آنها را پاک کنید.

پخش فیلم و عکس بدون سیم در تلویزیون

خب حالا بعد از ایکه تنظیمات را در گوشی خود انجام دادید. کنترل ریموت تلویزیون را بیاورید و روی دکمه Smart بزنید. در صفحه ظاهر شده AllShare را انتخاب کنید. حالا باید دستگاه اندروید شما مشاهده شود. حالا می توانید عکس، ویدیو، موسیقی خود را در گوشی اندرویدی خود پخش کنید و روی آیکن Samsung Link برای انتقال به تلویزیون تپ کنید.

پخش فیلم و عکس بدون سیم در تلویزیون

نحوه پخش موسیقی گوشی در تلویزیون اسمارت از طریق کابل

برای پخش موسیقی گوشی در تلویزیزون ما به کابل ۲ RCA Y و کابل AV نیاز داریم که در زیر مشاهده می کنید. کابل AV که در عکس زیر مشاهده می کنید کابل های هستند که دارای سه رنگ زرد و سفید و قرمز است و عکس دیگر مربوط به کابل ۲ RCA Y  است.

پخش فیلم و عکس با سیم در تلویزیون

پخش فیلم و عکس با سیم در تلویزیون

خیلی ساده سر کابل ۲ RCA Y که دارای دو کابل است را مانند تصویر زیر به کابل قرمز و سفید مربوط به کابل AV وصل می کنیم.

پخش فیلم و عکس با سیم در تلویزیون

طرف دیگر کابل قرمز و سفید مربوط به کابل AV را مانند تصویر زیر به پورت تلویزیون وصل می کنیم.

پخش فیلم و عکس با سیم در تلویزیون

حالا طرف دیگر  کابل ۲ RCA Y را به دستگاه گوشی یا تبلت وصل می کنیم.

پخش فیلم و عکس با سیم در تلویزیون

اگر شما می خواهید همراه با شنیدن موسیقی، بازی هم کنید بک یک کابل ۲ RCA Y دیگری نیاز خواهید داشت. کابل سفید و قرمز کابل AV کنسول بازی را به کابل ۲ RCA Y وصل می کنیم. بعد کابل زنگ AV را از کنسول بازی به به اسلات تلویزیون وصل می کنیم.

پخش فیلم و عکس با سیم در تلویزیون

نظرات و پیشنهادات شما؟

چنانچه شما روش دیگری برای پخش تصویر، موسیقی، فیلم موبایل روی تلویزیون می شناسید و یا در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما قدم به قدم آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ
راهنما قدم به قدم آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ
آموزش تصویری روش صحیح وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون
آموزش تصویری نحوه صحیح وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون (تمام روش ها)
آموزش 14 روش کاربردی حل مشکل پرش تصویر تلویزیون
آموزش ۱۴ روش کاربردی حل مشکل پرش تصویر تلویزیون
آموزش کامل آپدیت کردن تلویزیون ال جی، سونی و سامسونگ
آموزش کامل آپدیت کردن تلویزیون ال جی، سونی و سامسونگ

نظرات

  • علی says:

    سلام و خسته نباشید
    تلویزیون ما وقتی میریم داخل منو ، گزینه ای برای Network ندارد لطفاً راهنمایی کنید چجوری وصل بشم
    مدل تلویزیون دوو هست

  • ؟ says:

    ما میتوانیم از کابل ۳ به۱ هم استفاده کنیم

    • علی says:

      منظورم بی سیم بود ، میخواستم بدونم تلویزیون ما قابلیت وصل شدن بدون سیم به موبایل رو داره یا ن
      چون روی کنترل گزینه home نداره و توی منوی تلویزیون هم علامت وای فای نیست .

  • محمدمهدی says:

    فقط بگین از کجا تهیه کنم اینم شمارمه:۰۹۰۳۵۰…

  • امین says:

    سلام لطفا جواب بدین خواهشن
    من با کابل MHD از موبایل به تلویزیون وصل میکنم همه چیو میاره فیلم میاد ولی صدا نداره مشکل صداست چکار کنم؟

  • راد says:

    ممنون از لطفتون .بسیار اموزنده بود

    • محدثه says:

      گوشی های a21s به بالا اسمارت ویو دارن منم دارم ولی ازa10s تاa12 اصلا اسمارت ندارن

  • سین says:

    باسلام
    بوسیله دانگل بلوتوث هم میشه!
    باتشکر

  • حافظ says:

    سلام من وقتی فلش رو داخل تلویزیون میکنم فقط عکس و موسیقی میاره فیلم نمیاره

  • Kingleo says:

    آیا راهی هست که در اتصال بی سیم یعنی اتصال با smart view تصویر از تلویزیون سامسونگ پخش شود ولی صدا از گوشی موبایل با استفاده از هندزفری؟

  • مهدی غیبی says:

    من کابل HDMI رو نصب میکنم ولی چیزی نمیاره بالا تلویزیون

  • حامد says:

    سلام من وقتی با یو اس بی به تلویزیون وصل میشم فقط عکسارو بالا میارع‌.فیلم موزیک نمیاد

    • یاسمن says:

      سلام من گوشیم جدیده و وصل هم میشه فقط می‌خوام وقتی ویدیو میبینم روی گوشی دیگه پخش نشه فقط روی تلویزیون پخش بشه برای بقیه میشه دلیلش چیه

  • Mah says:

    سلام من وصل میشه گوشیم به تلوزیون از طریق وای فای دایرکتوری ولی مینویسه فایل انتقال موفقیت آمیز نبود چیکار کنم مشکل از کجاست؟

  • ناشناس says:

    عالی?????????????????????????????????????????????????????خیلی ممنووون

  • Amirali says:

    باسلام وخسته نباشی خدمت شما میخواستم راهنمایم کنید..من هم باکابل hdmiهم باusbامتحان کردم ولی بازم نمشناسه باد چی کارکنم ممنون میشم لطف کنید راهنماییم کنید..باتشکر

  • حسین says:

    سلام من موبایلما به تلویزیون وصل میکنم با کابل شارژر محواسم میاد خیلی عالیه ولی فقط تصویرارو نشان می‌دهد فیلم و موزیک رو نشان نمیده ممنون میشم راهنماییم کنید لطفا به ایمیلم جواب بدید

    • ثریا داسیان says:

      اسم فایلتون فارسی نیست؟ یا در پوشه ای که اسمش فارسی هست نیست؟ امکان هم داره فرمت موسیقی و فیلمتون توسط تلویزیون ساپورت نشه

  • میلاد says:

    درود. واقعا سایت پرباری دارید . خسته نباشی