6 راهکار محافظت چشم در برابر تابش اشعه صفحه گوشی و تبلت های اندرویدی

۶ راهکار محافظت چشم در برابر تابش اشعه صفحه گوشی و تبلت اندروید

آیا میدانید خیره شدن طولانی مدت به ابزار الکترونیکی نظیر تبلت و گوشی های هوشمند در بهترین حالت خستگی چشم و در بدترین حالت آسیب های جبران ناپذیر بینایی را ایجاد می کند؟ فناوری های جدید به همان اندازه که جذاب و کاربردی هستند ؛ اگر به درستی از آن ها استفاده نکنید میتوانند به سلامت شما آسیب برسانند. در این پست انزل وب قصد داریم توصیه هایی آسان برای محافظت چشم در برابر صفحه گوشی بخصوص کم و زیاد شدن نور صفحه موبایل در شب ارائه دهیم.

بهترین برنامه تنظیم رنگ صفحه نمایش و روش محافظت چشم اندروید

Best Android Eye protection Solutions

استفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند تبلت ، گوشی های هوشمند و لپ تاپ در ساعات متمادی و طولانی مدت آسیب های جسمانی ایجاد میکند. به عنوان مثال برای استفاده از لپ تاپ در تخت و محیط کار باید شرایط مناسب قرار گیری بدن را رعایت نمایید. مهمترین تاثیر ابزار الکترونیکی روی بینایی است. در این پست ضمن ارائه روشهایی برای محافظت چشم در برابر صفحه گوشی ، فیلتر نور آبی سامسونگ و برنامه های مفید برای تنظیم نور صفحه اندروید را نیز معرفی می کنیم. برای جلوگیری از آسیب های بینایی هنگام استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر پست قبلی انزل وب با عنوان چگونه از خستگی چشم ها حین کار با کامپیوتر جلوگیری کنیم؟ را مطالعه فرمایید.

برای جلوگیری از بیماری های چشمی در هنگام استفاده از گوشی و تبلت از ۶ توصیه زیر پیروی کنید:

محافظ چشم موبایل استفاده کنید: اکثر گوشی ها و تبلت های میان رده و رده بالا دارای صفحه نمایش ضد انعکاس و محافظت چشم اندروید هستند. در صورتی که از گوشی های رده بالای سامسونگ استفاده میکنید. ضمن استفاده از تنظیم خودکار نور صفحه اندروید ، قابلیت فیلتر نور آبی سامسونگ در بخش Display تنظیمات گوشی میتواند جایگزین خوبی برای نرم افزارهای فیلتر نور صفحه باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر پست ۹ روش اضافه کردن حالت شب در گوشی های اندروید و آیفون را مطالعه کنید.

قابلیت فیلتر نور آبی سامسونگ در بخش Display تنظیمات گوشی

چشمها را با مژه زدن و پاشیدن آب مرطوب نگاه دارید : خیره نگاه کردن و مژه نزدن باعث خشک شدن سطح چشم میشود این موضوع زمان استفاده از گوشی ها بیشتر اهمیت دارد بنابراین با مژه زدن مداوم و پاشیدن آب معمولی به چشم ها آن ها را مرطوب نگاه دارید.

محافظت چشم در برابر اندروید

پیروی از قانون ۲۰/۲۰/۲۰ : قابلیت های چشم انسان برای مشاهده طولانی مدت به اجسام در فاصله نزدیک مناسب نیست. برای جلوگیری از هر گونه آسیب های بینایی بهتر است هر ۲۰ دقیقه به مدت ۲۰ ثانیه به فاصله ۲۰ فوتی (حدود ۶ متری) خود نگاه کنید تا تعادل عملکرد چشم ها بر هم نخورد. حتی بهتر است که بعد از استفاده از ابزار الکترونیکی به مدت ۴۰ دقیقه ؛ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از آن ها فاصله گرفته و به خودتان استراحت بدهید.

تنظیم نور صفحه اندروید ، کنتراست و اندازه متن : تنظیم روشنایی ، کنتراست و سایز متن در ابزارهای هوشمند سه عامل مهم و تاثیر گذار روی بینایی افراد هستند. روشنایی خیلی زیاد و خیلی کم صفحه نمایش هر دو به چشم ها آسیب می رسانند. پیشنهاد ما استفاده از یک نرم افزار تنظیم خودکار نور صفحه اندروید است. میتوانید از برخی نمونه هایی که در ادامه این پست معرفی می کنیم ، استفاده کنید.

محافظت چشم در برابر اندروید

صفحه نمایش را تمیز کنید : اثر انگشت روی صفحه نمایش لمسی علاوه بر غیر بهداشتی بودن فشار بیشتری را برای مشاهده اطلاعات روی چشم وارد می کند بنابراین همواره با یک پارچه نرم صفحه نمایش را تمیز کنید.

فاصله استاندارد را رعایت کنید : فاصله استاندارد برای نگاه کردن به صفحه نمایش موبایل و تبلت ۱۸ الی ۲۰ سانتی متر است. در حالی که این ابزارهای کوچک به خوبی در این فاصله قابل رویت نیستند ؛ فقط خودمان را فریب میدهیم که با مشاهده چند دقیقه ای در فاصله نزدیک آسیبی به چشم هایمان وارد نمی شود. تا جای ممکن این فاصله را حفظ کنید ضمن اینکه استراحت به ازای هر ۴۰ دقیقه نیز برای سلامت چشم ها بسیار مهم است.

محافظت چشم در برابر اندروید

معرفی دو برنامه فیلتر نور صفحه اندروید

در صورتی که نمیخواهید برای صفحات ضد انعکاس و محافظ چشم موبایل هزینه کنید. پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار تنظیم رنگ صفحه نمایش اندروید و فیلتر کم و زیاد شدن نور صفحه موبایل است در ادامه دو مورد از محبوب ترین برنامه های حذف فیلتر مضر اندروید معرفی شده اند.

برنامه Twilight تنظیم خودکار نور صفحه اندروید را بر عهده دارد و میزان نور سفید و آبی را با پیشرفت روز تنظیم می کند. با نصب برنامه ابتدا یک فیلتر قرمز فعال می شود که با گذشت زمان (طلوع و غروب خورشید) شدت قرمزی به طور خودکار کم و زیاد می شود. استفاده از این برنامه برای مطالعه در شب بسیار سودمند است زیرا میتوانید نور صفحه را چند درجه کمتر از قابلیت تنظیم خودکار نور اندروید قرار دهید.

محافظت چشم در برابر اندروید

همانطور که میدانید استفاده دیر هنگام از موبایل و تبلت به دلیل وجود اشعه نور آبی روی سیستم خواب افراد تاثیرات نامطلوبی می گذارد. برنامه Blue Light Filter for Eye Care با فیلتر نور آبی ضمن مراقبت از چشم ها در طول استفاده شبانگاهی به شما کمک می کند تا با آرامش بیشتر و راحت تر بخوابید. این برنامه شامل پنج فیلتر برای انتخاب طبیعی، زرد، قهوه ای، بنفش و نور تاریک است که می تواند حداکثر تا ۸۰% از نور آبی را از تلفن های اندروید و تبلت فیلتر کند.

محافظت چشم در برابر اندروید

تجربیات و پیشنهادات شما ؟

برای محافظت چشم در برابر تابش اشعه ابزار الکترونیکی چه روشی بکار می برید؟ برای تنظیم خودکار نور صفحه اندروید و حذف فیلتر های مضر از کدام یک از نرم افزار ها استفاده می کنید؟ تجربیات مفید خود را در زمینه کاربری برنامه های فیلتر نور صفحه اندروید در بخش نظرات انزل وب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

لیست برترین ها: برنامه ضبط صفحه نمایش اندروید (با امکانات کاربردی)
لیست برترین ها: برنامه ضبط صفحه نمایش اندروید (با امکانات کاربردی)
رفع مشکل ذخیره نشدن و نگرفتن اسکرین شات اندروید
آموزش ۵ روش رفع مشکل ذخیره نشدن و نگرفتن اسکرین شات اندروید
باز کردن چند پنجره اجرای چند برنامه همزمان اندروید
۳ روش باز کردن و اجرا همزمان چند پنجره برنامه اندروید در کنار هم
۵ قابلیت مخفی Developers Option گوشی و تبلت های اندرویدی

نظرات

  • ساسان says:

    سلام ممنون

  • مجتبی says:

    با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون. در مورد تجربه شخصی خودم خواستم در این مورد بگم. تو اکثر گوشی های سامسونگ میان رده به بالا(البته شاید تو گوشی های دیگه هم باشه ولی من اطلاعی ندارم) ی گزینه وجود داره به اسم reading mode یا حالت خواندن. کار فیلتر برای خوندن مخصوصا در شب و انجام میده. و واقعا عملکردش خوبه.