فهمیدن تغییرات محتوای سایت ها

۹ ابزار کاربردی برای نظارت و فهمیدن تغییرات اطلاعات و محتوا سایت ها

آیا به دنبال ابزاری برای فهمیدن تغییرات سایت محبوب خود مثل قیمت ، تصاویر جدید و.. هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است ؛ پس به اندازه کافی خوش شانس هستید که به صفحه درستی مراجعه کرده اید. در این پست انزل وب قصد داریم به سوال چگونه از تغییر اطلاعات یک وب سایت با خبر شویم و تغییرات آن را مانیتور کنیم ؟ با معرفی ۹ ابزار ردیابی تغییرات محتوا سایت پاسخ بدهیم. با ما همراه باشید.

چگونه از تغییر اطلاعات یک وب سایت با خبر شویم؟

How Do We Know about Changing a Website’s Information

روش های مختلفی برای پیگیری و ردیابی هر یک از عملکردهای دنیای مجازی وجود دارد. این عملکرد ها میتواند ردگیری و کنترل فعالیت کاربران در اینترنت توسط فایروال ویندوز ، فهمیدن خوانده شدن ایمیل های فرستاده شده و یا حتی پیدا کردن و ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده باشد. در این پست انزل وب، ۹ ابزار رایگان ارائه می دهیم تا به شما در پیگیری تغییرات محتوا سایت کمک کند. هریک از این ابزار می توانند برای ردیابی و نظارت بر تغییرات در وب سایت ها استفاده شوند تا بتوانید صفحات مورد علاقه خود را بدون نیاز به دسترسی به آنها به طور مرتب بررسی کنید.

پیگیری تغییرات محتوا سایت با استفاده از VisualPing

اگر در جستجوی یک ابزار نظارتی رایگان و آسان برای وب هستید VisualPing برای شما مناسب است. این ابزار علاوه بر بررسی تغییرات محتوایی میتواند تغییرات بصری و مربوط به تصاویر را نیز بررسی کرده و توسط پست الکترونیک به شما اطلاع دهد. ضمن اینکه میتوانید بررسی تغییرات سایت را به صورت بازه های ساعتی ، روزانه ، هفتگی دریافت و مشاهده نمایید.

فهمیدن تغییرات سایت ها

فهمیدن تغییرات سایت به کمک Versionista

برای دسترسی به اطلاعات مفید این ابزار آنلاین باید یک اکانت ایجاد کنید. تغییرات آدرس URL مورد نظر به اکانت ارسال می شود. از ویژگی های ابزار Versionista می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ردیابی محتوای داینامیک ، پی دی اف ها و HTML
  • ارسال خلاصه تغییرات و هشدارهای فوری به ایمیل
  • بررسی و ردیابی خودکار URL های جدید
  • پیگیری صفحه فرود یا Page Landing برای سئوی داخلی (On-Page SEO)
  • دیده بانی تغییرات سایت از نظر رقبا ، طرفداران و کمپین ها

فهمیدن تغییرات سایت ها

ChangeDetection ابزار بررسی تغییرات محتوا

سایت ChangeDetection امکان نظارت بر تغییرات صفحه و سرویس های هشدار را برای تمامی کاربران اینترنت و در هر جای دنیا فراهم می کند. تنها با پر کردن فرم ورودی ، یک صفحه برای تغییرات ورودی ایجاد می شود و در صورت رخداد هر تغییر در صفحه از طریق ایمیل اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

فهمیدن تغییرات سایت ها

ردیابی تغییرات سایت ها با Page Monitor

Page Monitor یک توسعه برای مرورگر گوگل کروم است. با استفاده از این افزونه می توانید تغییرات صفحات وب خود را مشاهده کنید و بدون چک کردن مداوم از بروز تغییرات آگاه شوید. برای استفاده ، به صفحه ای که می خواهید نظارت کنید بروید، روی آیکون Page Monitor کلیک کرده و گزینه Monitor This Page را انتخاب کنید.

فهمیدن تغییرات سایت ها

رصد تغییر اطلاعات توسط Follow That Page

Follow That Page یک سرویس اطلاع رسانی تغییرات و هشدار به وسیله ایمیل است که در صورت بروز تغییر در صفحه مدنظر آن را پیگیری کرده و اطلاعات مفید را در اختیار کاربر قرار می دهد.

فهمیدن تغییرات سایت ها

بررسی تغییرات محتوایی به کمک AlertBox افزونه Firefox

AlertBox (Firefox) یک افزونه است که تغییرات مربوط به صفحات و بازخوردها را مشاهده کرده و تغییرات مهم را اطلاع رسانی میکند.

فهمیدن تغییرات سایت ها

Wachete جامع ترین ابزار ردیابی تغییرات سایت ها

Wachete یکی از کامل ترین ابزار ردیابی تغییرات وب سایت ها است با استفاده از آن میتوانید تغییرات جاوا اسکریپت و رمز محافظت شده صفحات را ردیابی کنید.

فهمیدن تغییرات سایت ها

برخی از قابلیت های این سایت عبارت است از:

  • رصد و بررسی بخش خاصی در صفحات و یا زیر صفحات یک وب سایت
  • ارسال روزانه یا هفتگی خلاصه تغییرات از چندین صفحه به پست الکترونیک
  • نمایش داده های عددی در گراف
  • ایجاد بازخورد RSS از محتوای هر صفحه
  • قابلیت دانلود اطلاعات در صفحات گسترده EXcel
  • ردیابی بروز رسانی های فایل های متنی PDF، MS Word، DOCX و تغییرات اندازه فایل های وب
  • امکان بررسی صفحاتی که نیاز به کلیک یا ثبت اطلاعات خاص دارند
  • اطلاع رسانی تغییرات با استفاده از برنامه موبایل یا ایمیل
  • جمع آوری و ذخیره سازی اطلاعات شش ماهه از تغییرات سایت و..

فهمیدن تغییرات سایت ها

آگاهی از تغییرات سایت توسط OnWebChange

اگر میخواهید اطلاعات را به صورت دقیق پیگیری کنید OnWebChange این امکان را به سادگی برایتان فراهم مینماید اگر چه به قدرتمندی Wachete نیست اما در برخی از ویژگی ها از آن پیشی می گیرد. با استفاده از این ابزار میتوانید یک دکمه برای ردیابی عمومی روی وب سایت خود قرار دهید که با استفاده از آن بازدیدکنندگان سایت قادر خواهند بود هر صفحه ای در وب سایت را پیگیری نمایند.

فهمیدن تغییرات سایت ها

همچنین با استفاده از ویژگی اشتراک گذاری «گزارش تغییرات» با همکاران دیگر میتوانید به صورت هماهنگ و یکپارچه تغییرات را بررسی و ردیابی نمایید. برخی دیگر از ویژگی های OnWebChange عبارت است از:

  • ایجاد بازخورد RSS برای کمک به ردیابی تغییرات
  • پشتیبانی از تغییرات طیف متنوعی از محتواهای تصویری و متنی
  • امکان ارسال هشدار به ایمیل یا موبایل بر حسب اولویت یا به صورت تکی
  • ارسال ایمیل های هشدار دسته جمعی (برای افراد مختلف)
  • ایجاد لیست ایمیل های توزیع شده

اما قابلیت منحصر به فرد این ابزار در پشتیبانی از چندین زبان و سیستم کشف تغییرات قدرتمند با امکان سفارشی سازی و اطلاع رسانی «Callback» در URL است.

ابزار پیگیری تغییرات محتوای ChangeTower

با استفاده از سرویس ChangeTower میتوانید تغییرات مربوط به سه آدرس را به صورت رایگان ردیابی کنید. این ابزار مبتنی بر ابر دارای رابط کاربری ساده است و کاملا با تغییرات بصری سازگار است به این ترتیب میتوانید تغییرات و بروز رسانی کدها ، کلمات کلیدی و تغییرات تصاویر را پیگیری کنید. این ابزار امکان بررسی و مقایسه تغییرات سه ماهه را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد.

فهمیدن تغییرات سایت ها

تجربیات و پیشنهادات شما ؟

همراهان گرامی انزل وب در صورتی که یک وب مستر ، گرداننده سایت شخصی و یا کاربر علاقه مند به صفحات پر محتوای مجازی هستید ؛ از چه روشی برای فهمیدن تغییرات سایت بهره می برید ؟ تجربیات ارزشمند خود را در زمینه ردیابی تغییرات سایت ها و ابزارهای پیگیری تغییرات محتوا سایت در بخش نظرات پست انزل وب با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش نحوه ساخت شورتکات برای سایت در فایرفاکس
آموزش نحوه ساخت شورتکات برای سایت در فایرفاکس
آموزش 4 روش حل مشکل ارور PR_END_OF_FILE_ERROR فایرفاکس
۷ روش حل مشکل باز نشدن سایت و ارور PR_END_OF_FILE_ERROR فایرفاکس
آموزش 7 روش حل ارور The Proxy Server Is Refusing Connections فایرفاکس
۷ روش حل ارور The proxy server is refusing connections فایرفاکس
آموزش روش حل مشکل باز نشدن فایرفاکس در ویندوز 10
آموزش روش حل مشکل باز نشدن فایرفاکس در ویندوز ۱۰

نظرات