راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

نکات مهم و راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم : تست و بررسی سخت افزار و نرم افزار

اگر به تازگی قصد داشتید یک لپ تاپ جدید بخرید ولی با دیدن قیمت های بالا در برندهای مشهور و باکیفیت منصرف شده اید این پست را تا انتها دنبال کنید. خرید لپ تاپ دست دوم و کارکرده اگر هوشمندانه و با بررسی دقیق انجام شود به جای ضرر میتواند شما را در کسب منفعت بیشتر کمک کند. در این پست انزل وب راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم را ارائه می کنیم که شامل مواردی نظیر قیمت گذاری لپ تاپ دست دوم ، نرم افزار تست لپ تاپ دست دوم ، فهمیدن مشخصات سخت افزاری لپ تاپ بدون کارتن و.. می باشد.

راهنما و نکات مهم خرید لپ تاپ دست دوم و کار کرده: لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

Important Tips for Buying Used and Second Hand Laptops : Buy a Used Laptop or Not

آیا لپ تاپ استوک بخریم یا نه ؟ همه چیز به بررسی اصولی و توجه به نکات مهم در خرید لپ تاپ دست دوم بستگی دارد. نظرات در مورد لپ تاپ استوک و کارکرده متغیر است ولی به یاد داشته باشید برای خرید لپ تاپ دست دوم باید حداقل زمان ۲۵ دقیقه ای به تست و آزمایش نرم افزاری و سخت افزاری آن اختصاص دهید همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید پست های قبلی انزل وب را در زمینه نحوه تشخیص و تست سلامت یا خرابی رم کامپیوتر و لپ تاپ و نحوه فهمیدن مشخصات سخت افزاری سیستم در ویندوز ، لینوکس و مک مطالعه نمایید.
قبل از حضور در محل برای خرید لپتاپ دست دوم باید چند وسیله مورد نیاز برای بررسی و تست را همراه خود ببرید.

  • هدفون ۳.۵ میلی متری
  • پاور بانک
  • موس بی سیم یا موس USB
  • سی دی یا دی وی دی بازی (در این مورد بازی GTA Vice City برای آزمایش مناسب است)

خرید لپ تاپ دست دوم

برای خرید یک لپ تاپ دست دوم علاوه بر رفتار و عملکرد فروشنده باید نکات ۱۶ گانه زیر را ارزیابی نمایید:

گارانتی یا فتوکپی کارت ضمانت : در صورتی که کارت گارانتی هنوز اعتبار داشته باشد میتوانید برای موارد خرابی که شامل ضمانت می شود از نمایندگی های مجاز استفاده کنید. ضمن اینکه داشتن کارت ضمانت شامل تایید هویت و مدل لپ تاپ نشانه سرقتی نبودن کالا است.

بررسی وضعیت فیزیکی : بدنه ، صفحه نمایش و پورت های USB را چک کنید. به محل پیچ های لپ تاپ دقت کنید اگر جای خراش یا ساییدگی وجود دارد به این معنی است که لپ تاپ تعمیر شده است. همچنین میتوانید بهترین روش های تست عملکرد و سالم بودن سخت افزار کامپیوتر و لپ تاپ را مطالعه نمایید.

وضعیت راه اندازی لپ تاپ را بررسی کنید : مدل لپ تاپ را با ویژگی های مشخص نظیر پردازنده ، رم ، پردازنده گرافیکی ، مادربورد و.. مطابقت دهید. برای دسترسی به این اطلاعات میتوانید عبارت dxdiag را در بخش Run از منوی Start تایپ کنید. رمز لپ تاپ را از فروشنده بپرسید در صورتی که از آن اطلاع ندارد لپ تاپ سرقتی است. به جای استفاده از نرم افزار تست لپ تاپ دست دوم با استفاده از Command Prompt میتوانید اطلاعات مربوط به آخرین زمانی که کامپیوتر روشن بوده و مدت زمان آن را مشاهده کنید.

کیفیت نمایش : اگر نقاط تاریک ، سیاه یا خطوط عمودی در صفحه مشاهده میشود بیانگر مشکلات صفحه نمایش است و نیاز به تعمیر دارد.

وبکم را روشن کنید : وبکم را باز کرده و با استفاده از میکروفون داخلی کارکرد آن را ارزیابی کنید. در این زمینه به صحبت های فروشنده مبنی بر اینکه ؛ عدم کیفیت وبکم با تعویض ویندوز مرتفع خواهد شد ، توجهی نکنید.

پخش موسیقی : چند آهنگ را باز کنید و کیفیت صدا را مشاهده کنید. آموزش افزایش صدای آهنگ به صورت آنلاین و آفلاین قبلا در انزل وب منتشر کردیم که ممکن است به شما در این زمینه کمک کند.

موس USB را متصل کنید : موس USB را در تمامی پورت های یو اس بی آزمایش کنید تا از صحت پورت آگاه شوید. همچنین برای اطمینان خاطر میتوانید کمی نشانگر موس را تکان دهید.

موس USB را متصل کنید :

CD/DVD بازی را داخل لپ تاپ بگذارید : به مدت ۱۰ دقیقه با لپ تاپ بازی کنید تا ارزیابی درستی نسبت به کارایی لپتاپ و عملکر باتری به دست آوردید در صورتی که باتری زود تخلیه میشود باید به وضعیت باتری توجه بیشتری معطوف نمایید.

شارژر لپ تاپ : پاور بانک را به لپ تاپ متصل کنید تا از صحت شارژ شدن آن اطلاع کسب کنید. اگر در اطراف شما پریز برق وجود دارد با استفاده از شارژر لپ تاپ این بررسی را انجام دهید.

صفحه نمایش لپ تاپ را باز و بسته کنید : صفحه نمایش لپ تاپ را در زاویه ۶۰ درجه قرار دهید و ببینید که سقوط می کند یا خیر. اگر در زمان باز و بسته کردن نمایشگر سو سو میزند و یا در جای خود محکم نمی ایستد ، قطعا نیاز به تعمیر دارد.

باتری لپ تاپ را بررسی کنید : باتری لپ تاپ را با مدل لپ تاپ مطابقت دهید در صورت مغایرت باتری جایگزین شده است. در پست پیشین انزل وب درباره روش های بررسی باتری لپ تاپ به تفصیل صحبت کرده ایم.

خرید لپ تاپ دست دوم

هدفون : هدفون ۳.۵ میلی متری را متصل کرده و آن را تست کنید همچنین کمی آن را تکان دهید تا از عدم وجود نویز الکتریکی مطمئن شوید.

اتصال وای فای : روی گوشی هوشمند خود Hotspot ایجاد کرده و از طریق وای فای لپ تاپ به آن متصل شوید به این ترتیب میتوانید از قدرت و برد سیگنال وای فای مطلع گردید.

تولید گرما : اغلب لپ تاپ ها گرما تولید می کنند اما اگر میزان آن بیش از حد متداول است به هیچ عنوان لپ تاپ را خریداری نکنید.

کیبورد : برنامه نوت پد را باز کرده و در آن تایپ کنید. از صحت تمامی کلیدها اطینان حاصل کنید. ضمن اینکه کلیدهای کیبورد باید به صورت طبیعی و بدون تاخیر عمل کنند.

خرید لپ تاپ دست دوم

عملکرد باتری : از زمانی که لپ تاپ را راه اندازی کردید تا پایان تمامی تست ها چه میزان باتری مصرف شده است ؟ اگر میزان مصرف باتری در این محدوده زمانی بین ۵% الی ۱۵% بوده از عملکرد قابل قبولی برخوردار است.

به یاد داشته باشید ؛ پس از خرید لپ تاپ دست دوم حتما تمامی درایورها را فرمت کنید و ویندوز جدید نصب نمایید. به این ترتیب تمامی ویروس های احتمالی حذف شده و لپ تاپ دست دوم به خوبی لپ تاپ نو کار خواهد کرد.

همچنین در پایان پیشنهاد میکنیم برای خرید سایر ابزارهای دیجیتال پر کاربرد مثل موبایل روش های فهمیدن دست دوم بودن گوشی ، راهنما و نکات مهم خرید گوشی کارکرده انزل وب را مطالعه کنید.

تجربیات و پیشنهادات شما؟

نظر شما در زمینه خرید لپتاپ دست دوم و لپ تاپ بدون کارتن چیست ؟ تجربیات ارزنده تان را در زمینه راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم ، فهمیدن مدت زمان کارکرد لپ تاپ ، قیمت گذاری لپ تاپ دست دوم و.. در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • علی بیگدلو says:

    برای کالای استوک حتما باید مهلت تست بگیرید اونوقت برنده شمایید
    سایتای معتبری هم دارن فعالیت میکنن میتونید با مهلت تست بخرید یا اصلا حضوری برید تحویل بگیرید بنده اولین خرید استوکم از سایت جهان بازار بود یه عدد مانیتور دل مدل ۲۴۱۸ لمسی بود که نسخه آکبندش ۱۷ میلیون دیجی کالا زده بود من ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومن خریدم وقتی کالا دستم رسید روی قاب پشتی یه خط فیزیکی نسبتا عمیق بود مرجوعش کردم (با هزینه ارسال خودم!) تعویض کردن واسم
    پس حتما مهلت تست و مرجوعی بگیرید!!!!

  • علی اصغر says:

    وقتی لبتاب تو شارژ فلش بهش وصل کنید ببینید شارژ به موشکل نخوره یه لبتاب خریدم این مشکل رو داشت

  • پریسا says:

    به نظر من اگه آدم بتونه توی انتخاب لپ تاپ استوک دقت کامل رو داشته باشه و تست های لازم رو انجام بده طبیعتا خرید لپ تاپ استوک به صرفه میشه من خودم یه دونه ایسوس ایکس ۵۵ از رسولی مارکت سفارش دادم خداروشکر راضیم کلی هم به نفعم شد مخصوصا الان که نزدیکه نوروزه و برنامه سفر هم دارم

  • ابوالفضل says:

    واقعا عالی بود…متشکرم

  • محمد says:

    نتیجه میگیریم کلا استوک نخرید بهتره. همه گرگ شدن

  • مهدی says:

    مطالب سایتتون در کنار اینکه از نظر Seo خیلی براشون زحمت کشیده شده بسیار خوب و عالی کاربر رو راهنمایی میکنه
    تشکر از زحماتتون

  • mra says:

    سلام.من میخوام یک لپ تاپ دسته دوم بخرم.یک مورد رو پسندیدم فقط طرف مقابل میگه به دلیل اینکه لپ تاپ رو در سفر با خودش آورده کارتن نداره؟
    به نظرتون چطوری میتونم صحت گفتارش رو تایید کنم

  • Shima says:

    ممنون از توضیحات خوبتون

  • دریا says:

    ممنون بابت توضیحات ارزنده و مفید اتون
    گره کارم باز شد

  • ژیلا رضایی says:

    ممنون از اطلاعات خوب و مفیدتون

  • Ali says:

    واقعا عالی بود و بسیار استفاده کردم.
    ممنون.

  • Mhdi says:

    بسیار عالی
    بسیار عالی
    تشکر از شما
    اگه یع کانال هم درست کتید دیگه نور علی نور میشه

  • احمد رضا الف says:

    باسلام و درود. مطالب شما همگی ارزنده و راهگشا بود. بسیار ممنون و تشکر فراوان از شما.

  • اروین says:

    خیلی مطلب مفید و کاربردی بود بسیار سپاسگزارم

  • مسعود says:

    باسلام‌وتشکر‌ازمطالب‌کاربردی‌شما.سالم‌وشاد‌باشید.

  • علی says:

    مطالب کاذب و الکی و نا کار امد ??

    • پریسا وارسته says:

      سلام .. از تجربیات سودمند شما و نکاتی مهمی که ممکنه در متن ذکر نشده باشه استقبال می کنیم.

    • هاکان says:

      شایدم شما فروشنده استوک هستین البته از اوناش