رفع خط و خش صفحه و بدنه گوشی اپل ، اندروید و..

۹ روش جالب رفع خط و خش صفحه نمایش و بدنه گوشی اپل ، اندروید و..

اگر شما موبایل خود را در کنار کلید و پول خورد و موارد مشابه موجود در کیف خود قرار داده باشید حتما براثر حرکت این اشیاء، خط و خش هایی روی صفحه و بدنه گوشی شما ایجاد می شود. امروز در انزل وب ما به شما ۹ روش بسیار ساده و متنوع را به شما معرفی می کنیم که می توانید برای رفع خط و خش پشت و جلو بدنه و خطوط روی صفحه نمایش موبایل خود استفاده کنید.

نحوه رفع خط و خش جلو ، پشت بدنه و روی صفحه موبایل

How to Remove Scratches From Your Phone

خط و خش روی صفحه موبایل اتفاق ناخوشایندی است که باعث خطای دیده شده و چشم را خیلی زود خسته می کند. اگر قصد دارید خط و خش هایی که روی صفحه گوشی شما ایجاد شده است را از بین ببرید ادامه پست امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید.

رفع خط و خش صفحه گوشی

در هر خانه ای خمیر دندان پیدا می شود. شما می توانید برای رفع خط وخش صفحه موبایل از خمیردندان استفاده کنید. برای این کار از خمیردندان های معمولی و غیر ژله ای استفاده کنید.

رفع خط و خش صفحه گوشی

به اندازه یک نخود خمیر دندان را روی یک پارچه بدون پرز قرار دهید و به صورت دایری بمالید. اگر جوش شیرین در خانه دارید می توانید آن را با خمیر دندان مخلوط کنید و به صفحه موبایل بمالید. برای این کار نیازی به فشار بیش از حد دست نیست.

رفع خط و خش صفحه گوشی

رفع خط و خش صفحه گوشی

حالا با یک پارچه تمیز و مرطوب خمیر دندان را پاک کنید. امیدواریم با اینکار خط و خش صفحه موبایل تان از بین رفته باشد.

رفع خط و خش صفحه گوشی

شما از این روش می توانید برای رفع خط و خش عمیق و سطحی شیشه ماشین ، عینک ، ساعت و... هم استفاده کنید.

استفاده از پودر بچه برای رفع خط و خش بدنه و صفحه گوشی

شاید تعجب کنید اما پودر بچه هم برای رفع خط و خش صفحه موبایل استفاده می شود. کافی است پودر بچه را با مقداری آب مخلوط کنید و به صفحه موبایل بمالید.

رفع خط و خش صفحه گوشی

خش گیری بدنه آیفون ،روی صفحه نمایش و..  با استفاده از جوش شیرین

با نسبت دو به یک، جوش شیرین را با آب مخلوط کنید. پارچه ای را دور انگشت دستتان بپیچید و در جوش شیرین فرو ببرید و به صورت دایره ای و با فشار دست ملایم روی خط و خش بدنه و صفحه گوشی بمالید. پس از انجام اینکار دوباره با پارچه نم دار شیشه و بدنه گوشی را به خوبی را پاک کنید.

رفع خط و خش صفحه گوشی

از بین بردن خش با روغن گیاهی

اگر خط و خش صفحه موبایل شما کم و کوچک است می توانید برای پنهان کردن آن از روغن گیاهی استفاده کنید. یک قطره روغن گیاهی روی خط و خش های صفحه موبایل بریزید و به آرامی روی صفحه بمالید. دقت کنید که روغن وارد اسپیکر و دکمه های گوشی نشود.

رفع خط و خش صفحه گوشی

نحوه از بین بردن خط و خش روی صفحه نمایش و فلز بدنه گوشی

با ترکیب سفیده تخم مرغ و سولفات آلومینیوم پتاسیم شما می توانید خط و خش های صفحه و بدنه موبایل را از بین ببرید. برای ساخت مخلوط شما یک سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری سوالفات آلومنیوم پتاسیم ترکیب کنید و تا ۱۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. پارچه میکروفیبر را با مخلوطی که درست کردید آغشته کنید. پارچه را در یک فویل بپیچید. حالا پارچه را در دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید. حالا پارچه را آب بکشید. این مراحل را ۳ بار انجام هید. بعد از بار سوم، پارچه را به مدت ۴۸ ساعت در هوای آزاد قرار دهید. وقتی پارچه خشک شد می توانید از آن برای خش گیری صفحه موبایل تان استفاده کنید.

استفاده از پولیش اکسید سریوم برای خش گیری صفحه گوشی

اگر صفحه موبایل شما شیشه ای است ( و پلاستیکی نیست) شما مجبورید که یک راه حل قوی تر از خمیردندان، جوش شیرین و … را برای برطرف کردن خط و خش صفحه موبایل بکار ببرید. در این مورد استفاده از پولیش اکسید سریوم توصیه می شود. ۱۰۰ گرم پودر اکسید سریوم را با آب مخلوط کنید. برای اینکه پودر گوله گوله نشود به صورت دوار آب را با پودر اکسید سریوم مخلوط کنید.

رفع خط و خش صفحه گوشی

حالا برای اینکه مخلوطی که درست کردید وارد اسپیکر و دکمه های کناری گوشی نشود مانند تصویر زیر، با چسب کاغذی اطراف گوشی را چسب می کنیم.

رفع خط و خش صفحه گوشی

حالا با استفاده از یک پارچه تمیز و نرم مخلوطی که درست کردید را به صورت دوار روی صفحه خش دار موبایل بمالید. اجازه دهید ۱ تا ۲ دقیقه مواد روی صفحه موبایل باقی بماند.

رفع خط و خش صفحه گوشی

حالا با استفاده از یک پارچه صفحه موبایل را تمیز کنید. با این کار خط و خش صفحه موبایل از بین می رود.

رفع خط و خش صفحه گوشی

علاوه بر استفاده از پولیش اکسید سریوم شما می توانید از پولیش‌هایی مثل Brasso و Silvo استفاده کنید.

رفع خط و خش صفحه گوشی

از بین بردن خش روی بدنه موبایل

استفاده از کاغذ سمباده برای از بین بردن خش روی صفحه موبایل کمی نامناسب است. اما شما می توانید برای از بین بردن خش روی بدنه موبایل از کاغذ سمباده نرم استفاده کنید. همانطور که می دانید ما کاغذ سمباده ریز و درشت داریم. برای خش گیری بدنه موبایل از سمباده ریز استفاده کنید و فشار دستتان نباید زیاد باشد. استفاده از کاغذ سمباده هی نامرغوب و زبر می تواند خش های بیشتری را روی بدنه موبایل شما ایجاد کند.

رفع خط و خش صفحه گوشی

برای جلوگیری از ایجاد خش روی صفحه و بدنه موبایل توصیه های زیر را دنبال کنید.

خرید محافظ صفحه گوشی

اگر کوچکترین نگرانی در مورد خش خوردن صفحه تلفن خود دارید ازمحافظ های صفحه گوشی استفاده کنید. شما بعد از خرید گوشی و یا تعویض صفحه گوشی می توانید بلافاصله روی صفحه موبایل خود محافظ گوشی نصب کنید. محافظ های صفحه نمایش یا پلاستیکی هستند و یا اینکه گلاس یا شیشه ای هستند. محافظ های شیشه ای دوام بیشتری دارند. با استفاده از پارچه های میکروفیبر یا ابریشمی صفحه نمایش گوشی خود را پاک کنید تا چربی ها و اثر انگشت شما روی صفحه نمایش پاک شود. و محافظ صفحه گوشی خود را بچسبانید.

هنگام نصب محافط صفحه گوشی مراقب ایجاد حباب ها باشید. ما قبلا در پست آموزش نحوه نصب و چسباندن گلس و محافظ صفحه گوشی بدون حباب را به طور کامل آموزش دادیم که پیشنهاد می کنیم این پست را مطالعه بفرمایید.

رفع خط و خش صفحه گوشی

تلفن خود را در جایی امن نگه دارید

بیشتر خط و خش های ایجاد شده روی صفحه گوشی به علت جابجایی و حرکت است. مثلا وقتی شما گوشی را در کیف خود قرار می دهید گوشی حرکت کرده و با وسایل دیگری که در کیف است برخورد می کند. پس گوشی را در یک جیب و جدا از کلید یا پول خورد و موارد مشابه دیگر قرار دهید. در صورت امکان گوشی خود را در یک جیب زیپ دار در کیف قرار دهید. گوشی خود را در جیب پشتی شلوار خود قرار ندهید. چون با نشستن، صفحه گوشی شما ترک می خورد علاوه براین مشکلات عصبی در شما ایجاد می کند. اگر صفحه گوشی شما شکسته است پیشنهاد می کنیم پست تعمیر و درست کردن صفحه نمایش شکسته ، تاچ خراب و.. گوشی مانند یک حرفه ای !  را برای تعمیر آن مطالعه بفرمایید.

رفع خط و خش صفحه گوشی

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب سعی کردیم روش های متنوعی که برای از بین بردن خط و خش صفحه و بدنه گوشی بکار برده می شود را به شما آموزش دهیم. برای کامل کردن این روش ها اگر روش دیگری میشناسید یا نظر و پیشنهاداتی دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • علی says:

    خش روی تاچ راهم از بین میبره؟؟؟

  • Ali says:

    خوب طوله تو یخچال دیگه چرا خخخ خب یه دفع بگو بزاریم فریزر اسگول

  • mina says:

    سلام برای من برطرف نشد کسانی که با خمیردندان خط و خش صفحه گوشیشون بطرف شده لطفا بهم در تلگرام پیام دهند ببینم چطور برطرف کرده اند ممنون ایدی تلگرامم …@

  • محمد امین says:

    سلام خسته نباشید گفتین خمیر دندان بزنید میشه با پنبه هم روی گوشی و لپتاب زد

  • امیر علی says:

    من یکم خمیر دندون به صفحه گوشیم زده بعد با پارچه نمناک پاکش کردم مثل روز اول شد

    • مهدی says:

      داش چه جوری درست کردی میتونی تو واتساپ یا تلگرام بگی ممنون میشم اگه بگی

  • .... says:

    اگه خش گوشیتون با هیچ یک از این روش ها بر طرف نشد با یه لگد از بالکن گوشی رو بندازید پایین

  • کسری says:

    این راه حل ها درسته

  • مهدی says:

    سلام من روی بدنه کنار گوشیم خش افتاده لود بعد من با سمباده محکم کشیدم رنگش پرید بعد من این رو چجوری درست کنم؟لطفا راهنمایی کنین
    باتشکر

    • ... says:

      سلام خسته نباشید خوبین سلامتین من یه گوشی دارم همش توی خونه بوده و اصلا اصلا بیرون نبردمش یه روز به دلم افتاد گاردشو در بیارم و پشت گوشیمو تمیز کنم پشت گوشیم رو به نور لامپ بود بعدش متوجه شدم پشت گوشیم چندتا نقطه و چندتا خط ریز داشت حالا نمیدونم چیکار کنم توروخدا کمکم کنید که چجوری از بین میره

  • دلارام درویشی says:

    سلام ببخشید من ی ترک کوچیک روی گلس گوشیم ایجاد شده یعنی بقلش چیکار باید بکنم ترخدا کمکم کنید خمیر دندون زدم نشد چیکار کنم

  • مینا says:

    تو یخچال بزارید به مدت ۸ساعت درست میشه من امتحان کردم جواب داد ممنون از زحمات شماک

    • الهه says:

      سلام من گوشی مو چند ماهی میشه خریدم مارکش a20e پش بدنه ش شیشیه ای مانند هستش الان پشتش دون دون شده و خش ریز افتاده با اینکه همیشه تو قاب بوده میشه کمکم کنید

    • Ali says:

      اخه مستراب مگه ابه گوشیو بزارن تو یخچال یکم به حرفت فکرکن بعد بگو

    • داود کیان says:

      چرا یه حرفی میزنی که تخصصی نیست یخچال رطوبت داره و باعث آسیب رسیدن به بورد و باتری گوشی میشه لطفا این کار انجام ندید.

  • مینا says:

    تو یخچال بزارید به مدت ۸ساعت درست میشه من امتحان کردم جواب داد ممنون از زحمات شما

  • مینا says:

    تو یخچال بزارید به مدت ۸ساعت

  • محمود says:

    مرسی واقعا دمتون گرم
    من خشی رو که روی صفحه لپتاپم افتاده بود و کاملا زیر انگشت هم حس میشد رو با خمیر دندون که فرمودید پاک کردم و الان هیچ اثری ازش نیست. در کل چون صفحه لپ تاپ پلاستیکه و محافظ هم نداره روش خیلی کاربردی میتونه باشه.

    • مهدی says:

      سلام
      من با خمیر دندون هر کاری کردم نشد
      لطفا راهنمایی کنید

      • امیر علی says:

        من یکم خمیر دندون به صفحه گوشیم زده بعد با پارچه نمناک پاکش کردم مثل روز اول شد

  • milad says:

    پارسا جان حتی تو مطلب فوق انزل وب هم روغن گیاهی رو گفته

  • رضا says:

    خمیردندان خش پشت گوشی رو که نبرد هیچ خش بزرگ تر هم شد لایه ضد خش درب گوشی روهم از بین برد

  • علی says:

    سلام دوستان من این روش هایی که گفته برای بدنه های پشت گوشی پلاستیکی جواب میده من این کارو باخمیر دوندون انجام راحت از بین رفت مرسی از بابت مطالب وبلاگ خوبتون goodlooc

  • Ali says:

    سلام یه خط کوچیک روی محافظ صفحه ی گوشیم افتاده با روش خمیر دندون پاک میشه؟؟؟

    • ناشناس says:

      نه پاک نمیشه من این کار رو کردم اصلا نشد بعد نذارید تو یخچال چون گوشیتون از کار میفته

  • AN ANZALWEB USER says:

    من گوشیم j6 پلاس هست؛ پشتش که از جنس شیشه هست خش برداشته و با خمیر دندون کاری رو که گفتید کردم اما جواب نداد. لطفا راهنمائیم کنید. اصلا امکانش هست خش روی شیشه پاک بشه!

  • محمد says:

    من گوشیم s8 صفحه نمایش و قاب پشت گوشیم پر از خط وخشه خمیر دندون جوش شیرین روغن سبزیجات اینا هیچ کاری نکردن ولی نمیدونم اکسید سریوم ایا میبره خط وخش رو بعد از کجا بخریم کجا ها داره این اکسید رو بعد فریم گوشیم هم خط و خش داره اونم میبره

  • Parsa says:

    سلام من گوشیم (Samsung Galaxy A5(2017
    من گوشیم رو از بازار دوم گوشی ایران خردیم
    روز های اول بدنه گوشیم نه خط داشت نه چیز دیگه ای اما به مرور زمان روی بدنم خط خش ظاهر شد چراش رو نمیدونم حتی از دستم یک بار هم نیفتاد زمین
    پیش فروشندم بردیم دبه کرد
    جالب بود من نمیدونم چی به گوشی من مالید که انقدر تمیز تمامی خط خش هارو پوشند منی که گوشی رو به دقت چک کردم نفهمیدم
    بدنه گوشیم شیشه
    شکایتی از این موضوع ندارم چون گوشیم با یه کاور دیگه خط خشاش معلوم نمیشه اگه دویتی میدونه اون ماده میتونه چی باشه بگه ممنون میشم

    • M says:

      یعنی اگه منم ببرم تعمیرش میکنن مثه مال شما

    • milad says:

      رفیق جای معتبری خوندم نوشته بود با روغن گیاهی دقیقا میشه همونی که گفتیو میخای

    • هادی زمانی خوراسگانی says:

      سلام. من صفحه ساعتم را با خمیر دندان پاک کردم اما هنوز که هنوز است خش ها روی صفحه ساعتم پا برجاست. چرا؟؟؟؟

  • محمد حسین معیری says:

    سلام دوستان ، وقت بخیر، ممنون بابت ایجاد همچنین سایت کامل و جامعی، من تعمیرکار کامپیوتر و لپتاپم و دنبال پولیش مناسب برای رفع خط و خش های روی لپتاپ هام، که با تحقیق تو اینترنت نوشته بود که پولیش پلاستیک مناسبه، می خواستم بدونم که آیا کسی در مورد انواع پولیش پلاستیک، شماره بندی، اینکه کدام برند باکیفیت تر هست و اینکه از کجا میشه تهیه کرد خبر بهم بدین ممنون میشم،
    با تشکر
    ۰۹۳۵۹۰۵۴…

  • جلال says:

    خودتون مسخره کردید این که همش درمورد صفحه نمایش بود .پس دیگه اسم فلز و بدنه را چرا میبرید