رفع مشکل عدم شناسایی گوشی و تبلت توسط کامپیوتر و لپ تاپ

۱۵ روش رفع مشکل عدم شناسایی گوشی و تبلت توسط کامپیوتر و لپ تاپ

تلاش می کنید که دستگاه اندرویدی خود را به سیستم وصل کنید اما با مشکل مواجه می شوید؟ آیا گوشی شما در کامپیوتر نشان داده نمی شود؟ می خواهید بدانید که چگونه دستگاه اندرویدی خود را به کامپیوتر وصل کنید تا با مشکل مواجه نشوید؟ بیایید همه راه حل هایی که برای عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر وجود دارد را با هم بررسی کنیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

حل مشکل عدم شناسایی و اتصال انواع گوشی و تبلت در کامپیوتر

Android USB Connection Problems, Possible Fixes & Ways To Connect Android To PC

با وجود اینکه تعداد زیادی از سرویس های ابری متنوع و اینترنت پر سرعت وجود دارد اما تعداد زیادی از افراد ترجیح می دهند که دستگاه های اندرویدی خود را به کامپیوتر وصل کنندو فایل ها را دستی انتقال دهند. این کار بدون شک سریع ترین و امن ترین روش برای انتقال فایل های موسیقی، ویدیو، اسناد و یا هر فایل حجیم دیگر از گوشی به کامپیوتر و یا از کامپیوتر به گوشی است.

متاسفانه گاهی اوقات همه چیز به خوبی کار نمی کند و کاربران مشکل عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر پیدا می کنند. برخی از کاربران اعلام می کنند که با وجود اینکه گوشی را به کامپیوتر وصل کرده اند اما گوشی در کامپیوتر نشان داده نمی شود یا اینکه رایانه ، تلفن را شناسایی نمی کند. براساس سوالاتی که کاربران انزل وب در بخش نظرات پرسیده اند ما لیستی از راه حل های عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر را جمع آوری کرده ایم که آن را با شما کاربران محترم به اشتراک می گذاریم.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر به دلیل کابل خراب

قبل از اینکه ادامه آموزش امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید ابتدا اطمینان حاصل کنید که کابل USB شما خراب نیست. با استفاده از یک کابل USB دیگر تلفن اندرویدی خود را دوباره به کامپیوتر وصل کنید. اگر مشکل از کابل USB شما نیست ادامه آموزش امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید. با استفاده از روش های زیر ۹۹ درصد احتمال دارد مشکل عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر حل شود.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

اگر شما علاوه بر عدم نمایش گوشی در کامپیوتر با مشکل تجزیه بسته مواجه هستید پیشنهاد می کنیم پست ۱۰ روش برای حل مشکل parse error یا there is a problem parsing the package اندروید را مطالعه بفرمایید.

ریستات کردن برای عدم نمایش گوشی در کامپیوتر

اگر گوشی شما توسط کامپیوتر شناسایی و نمایش داده نمی شود تنها کاری که باید انجام دهید ریستارت کامپیوتر و بعد ریستارت تلفن اندرویدی تان است. برای ریستارت کردن گوشی کافی است که دکمه روشن/ خاموش گوشی تان را نگه دارید تا صفحه ای به شما نمایش داده شود. در این صفحه گزینه restart را انتخاب کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

اگر قصد دارید سرعت انتقال فایل را افزایش دهید پیشنهاد نی کنیم پست ۷ روش افزایش سرعت انتقال اطلاعات از فلش مموری و هارد اکسترنال USB را مطالعه بفرمایید.

حل مشکل عدم شناسایی گوشی سامسونگ، هواوی، گلکسی و … توسط کامپیوتر

گاهی اوقات ممکن است در نرم افزار برخی اشکالات وجود داشته باشد. بروزرسانی نسخه اندرویدی می تواند به شما کمک کند. بررسی کنید ببینید آیا برای گوشی شما بروزرسانی هایی وجود دارد. اگر وجود داشت آنها را نصب کنید. وصیه می شود در صورت وجود نسخه های به روز شده برنامه در گوشی اندروید آنها را نصب کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

اگر فایل های گوشی خود را به فلش منتقل کردید اما فلش خالی نشان داده می شود پیشنهاد می کنیم پست ۳ روش حل مشکل خالی نشان دادن فلش مموری پر و عدم نمایش اطلاعات آن را مطالعه بفرمایید.

برزورسانی برای حل مشکل نشناختن گوشی توسط کامپیوتر

آیا گوشی شما توسط کامپیتر شناخته نمی شود؟ ممکن است علت این امر به روز نبودن کامپیوتر شما باشد. بعضی اوقات سیستم عامل های قدیمی هیچ دستگاه اندرویدی را شناسایی نمی کنند. به قسمت تنظیمات کامپیوتر خود بروید و بروزرسانی ها را بررسی کنید. اگر بروزرسانی وجود دارد آنها را نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که بروزرسانی خودکار فعال است.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

اگر شما با خطای USB Device Not Recognized مواجه می شویذ پیشنهاد می کنیم پست بهترین روش های حل مشکل خطای USB Device Not Recognized ویندوز را مطالعه فرمایید.

هنوز گوشی به کامپیوتر وصل نمی شود؟ USB debugging اندروید را فعال کنید

در مواردی که راه حل های دیگر برای شما کار نمی کند فعال کردن USB debugging می تواند مشکل عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر شما را حل کند. برای این کار به تنظیمات گوشی خود بروید. گزینه Developer Options را فعال کنید. بعد USB debugging را انتخاب کنید. بعد از اینکه پیغام اخطار به شما نمایش داده شد روی OK کلیک کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

اگر شما از اندروید ۴.۲ یا جدیدتر استفاده می کنید گزینه USB debugging برای شما احتمالا مخفی است. برای فعال کردن USB debugging به تنظیمات گوشی خود بروید. روی About phone تپ کنید. اسکرول را پایین بکشید. روی Build Number هفت بار ضربه بزنید. حالا USB debugging برای شما فعال خواهد شد.

برای حل عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر، فرآیندها را بکشید

برخی از بازدید کنندگان انزل وب این روش را به ما پیشنهاد دادند. ممکن است این روش به شما هم کمک کند. مخصوصا اگر یک گوشی قدیمی با حافظه رم کم داشته باشید.

اگر حافظه رم شما کم است و در حال کند شدن است. بهترین راه آزاد کردن حافظه است. شما می توانید از برخی برنامه های کشنده اندروید استفاده کنید. با استفاده از ویژگی هایی که در برنامه ساخته شده است شما می تواند برنامه ها را بکشید و دستگاه خود را بهینه کنید. در تمام گوشی های جدید که سیستم عامل اندروید ۷ دارد یک گزینه داخلی برای انجام این کار وجود دارد. تمام کاری که باید انجام دهید این است به مسیر Settings > Device maintenance بروید و fix را انتخاب کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

حل مشکل نشناختن گوشی سامسونگ و.. توسط کامپیوتر با USBDeview

بعضی اوقات وقتی که شما گوشی را  به کامپیوتر وصل می کنید گوشی یا کامپیوتر خاموش می شود این به این علت است که کامپیوتر دستگاه های USB و درایورهای متفاوتی را به خاطر سپرده است. این مورد بیشتر در سیستم عامل های قدیمی مانند سیستم عامل ویندوز ویستا رخ می دهد. اگر شما از دستگاه های USB متفاوتی مانند دوربین، قلم نوری، چاپگر، اسکنر و غیره استفاده می کنید تعداد درایورهای نصب شده ممکن است صدها مورد باشد. به همین دلیل وقتی گوشی خود را به کامپیوتر وصل می کنید شناسایی نمی شود.

برای حل این مشکل شما برنامه USBDeview را دانلود کنید و آن را باز کنید. این برنامه نیاز به نصب ندارد. با باز کردن برنامه شما احتمالا دستگاه های اندروید را مشاهده خواهید کرد.دستگاه خود را جدا کنید و تمام دستگاه های اندرویدی، دستگاه های تبلت و غیره را از لیست حذف کنید و برای این کاری روی آنها کلیک راست کنید. بعد Uninstall selected devices را انتخاب کنید. حالا کامپیوتر را ریبوت کنید. دستگاه خود را وصل کنید. اگر درایورهای دستگاه به طور خودکار وصل نمی شود باید به صورت دستی این کار را انجام دهید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

در اغلب موارد گوشی های قدیمی تر بدون نصب برنامه PC suite به کامپیوتر متصل نمی شوند. پیشنهاد می شود که نرم افزار PC suite را به صورت دستی از وب سایت سازنده دستگاه دانلود و نصب کنید. در گوشی های جدیدتر اندروید ۵.۰ به بالا احتمالا به PC suite نیاز نداشته باشید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

عدم شناسایی گوشی اندرویدی در ویندوز ۱۰

به منظور انتقال فایل ها از کامپیوتر، شما باید دستگاه اندرویدی خود را به عنوان دستگاه رسانه ای (MTP) وصل کنید. برای انجام این کار وارد تنظیماتگوشی خود شوید. روی Storage تپ کنید. روی more icon تپ کنید و USB computer connection را انتخاب کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

از لیست گزینه Media device (MTP) را انتخاب کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

حالا وقتی دستگاه اندرویدی خود را به کامپوتر وصل می کنید باید شناسایی شود. در موارد خاص ممکن است مجبور شوید گوشی یا تبلت اندروید خود را به رایانه وصل کنید و چند بار بین گزینه های مختلف سوئیچ کنید تا گوشی شما توسط کامپیوتر شناسایی شود.

نصب درایور دستگاه MTP USB برای حل عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

گاهی اوقات گوشی اندرویدی شما به علت مشکلات درایوری شناخته نمی شود. بنابراین ممکن است بخواهید بروزرسانی درایو خود را امتحان کنید. برای انجام این کار دکمه های ویندوز و X را با هم فشار دهید. حالا از منو گزینه Device Manager را انتخاب کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

دستگاه اندروید خود را انتخاب کنید و روی آن کلیک راست کلیک کنید. حالا Update Driver Software را انتخاب کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

روی Browse my computer for driver software کلیک کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

حالا روی Let me pick from a list of device drivers on my computer کلیک کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

از لیست Android Device را انتخاب کنید و next را انتخاب کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

از لیست  MTP USB Device را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

بعد از اینکه درایور نصب شد، دستگاه اندرویدی شما باید شناسایی شود.

رفع مشکل عدم اتصال گوشی هواوی، سامسونگ و … به کامپیوتر با USB

برای اینکه فایل های مورد نظر خود را از کامپیوتر به گوشی اندرویدی خود منتقل کنید شما باید از پروتکل MTP استفاده کنید پروتکل MTP مربوط به ویندوز مدیا پلیر است. برخی از نسخه ها ویندوز ۱۰ ویندوز مدیا پلیر ندارند و از فناوری هایمرتبط مانند پروتکل MTP پشتیبانی نمی کنند. اگر نسخه ویندوز ۱۰ شما دستگاه های اندرویدی  را شناسایی نمی کند Media Feature Pack را برای نسخه های N و KN ویندوز ۱۰ نصب کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

اتصال گوشی به لپ تاپ با کابل

برای اتصال گوشی یا تبلت به لپ تاپ شما باید گوشی اندروید خود را به عنوان دستگاه ذخیره سازی USB Mass وصل کنید. برای اینکه دستگاه اندروید خود را به عنوان دستگاه ذخیره سازی USB Mass  وصل کنید به مسیر  Settings > More Settings بروید. USB utilities  را انتخاب کنید. روی Connect Storage to PC تپ کنید. ممکن است از شما خواسته شود که دستگاه اندروید خود را قطع و وصل کنید تا درایورهای لازم نصب شوند. ممکن است از شما خواسته شود USB debugging خود را غیرفعال کنید. پس از اتمام این مراحل بررسی کنید ببینید گوشی شما به کامپیوتر وصل می شود یا نه.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

مشکل اتصال گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی، سونی و.. به کامپیوتر

این روش تنها در دستگاه های سامسونگ کار می کند. گوشی خود را به حالت ODIN راه اندازی کنید. ما به شما هشدار می دهیم که اگر این کار را به دقت انجام ندهید ممکن است به گوشی شما آسیب بزند. برای رفتن به حالت ODIN دکمه های Volume Down + Home + Power را با هم نگه دارید. دکمه Volume Up را فشار دهید. تلفن خود را به کامپیوتر وصل کنید و درایورهای مورد نیاز را نصب کنید. حالا بررسی کنید که آیا گوشی شما در ویندوز شناسایی شده است یا نه.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

رفع مشکل عدم شناسایی پورت USB گوشی اندروید و.. در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

بعضی اوقات، ویندوز ۱۰ به دلیل مشکلات رابط کاربری Android Composite ADB، گوشی Android شما را شناسایی نمی کند. اگر دستگاه شما توسط ویندوز ۱۰ شناخته نمی شود، ممکن است بخواهید این رابط را مجددا نصب کنید. برای انجام این کار Device Manager را باز کنید. Android Composite ADB Interface را پیدا کنید. توجه داشته باشید که این نام ممکن است در دستگاه های مختلف متفاوت باشد ( مثلا ACER Composite ADB Interface). بعد روی آن راست کلیک کنید و Uninstall را انتخاب کنید. مطمئن شوید که گزینه Uninstall driver software for this device انتخاب شده است. کامپیوتر را ریستارت کنید و دستگاه اندروید خود را مجددا وصل کنید. اگر دستگه شما شناسایی نشد بقیه مراحل زیر را انجام دهید.

درایور USB را از گوگل دانلود کنید. آن را از حالت فشرده خارج کنید. Device Manager را باز کنید. روی دکمه Scan for hardware changes کلیک کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

Composite ADB Interface را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید. حالا Update Driver Software را انتخاب کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

روی Browse my computer for driver software کلیک کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

مکانی که Google USB driver را از حالت فشرده خارج کرده بودید را در اینجا انتخاب کنید و گزینه Include subfolders را انتخاب کنید.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

روی Next کلیک کنید تا درایور نصب شود.

Command Prompt(Admin) را باز کنید. شما می توانید با فشار دادن دکمه های ویندوز و x و انتخاب Command Prompt (Admin) از لیست این کار را انجام دهید. بعضی اوقات، ویندوز ۱۰ به دلیل مشکلات رابط کاربری Android Composite ADB، گوشی Android شما را شناسایی نمی کند.

عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر

وقتی Command Prompt باز شد دستورات زیر را خط به خط وارد کنید

adb kill-server

adb start-server

adb devices

برخی روش های دیگر حل مشکل شناسایی نشدن گوشی توسط لپ تاپ و کامپیوتر

علاوه بر مواردی که در بالا لیست کردیم موارد زیر را نیز بررسی کنید:

  1. حالت هواپیما را فعال کنید.
  2. اگر دستگاه اندروید شما در ویندوز شناسایی نمی شود نرم افزار KIES را دانلود کنید. این نرم افزار تنها برای دستگاه های سامسونگ کار می کند.
  3. به جای پورت USB 3.0 کامپیوتر از پورت USB 2.0 استفاده کنید.
  4. اگر از USB hub استفاده می کنید گوشی خود را از آن جدا کنید و گوشی خود را به طور مستقیم به کامپیوتر وصل کنید.
  5. کش و داده برنامه Media Storage system را پاک کنید.
  6. با استفاده از برنامه های رایگان Syncios و WonderShare MobileGo گوشی خود را با کامپیوتر همگام سازی کنید. این برنامه ها برای گوشی های اندروید و آیفون کار می کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما با مشکل عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر مواجه شده اید؟ برای رفع مشکل خود از چه روشی استفاده کردید؟ آیا روش مورد استفاده شما در لیست امروز انزل وب وجود داشت؟ چنانچه در مورد عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات

  • علی says:

    سلام دوستان منم مکشل عدم نمایش گوشی رو داشتم همه راه های بالا رو هم رفتم اما انجام نشد تا اینکه به صورت اتفاقی یه گزینه رو فعال کردم و خوشبختانه درست شد
    به مسیر زیر برید:
    system & update>developer options>
    حالا هر دو گزینه زیر رو فعال کنید
    always prompt when connecting to usb
    allow ADB debugging in charge only mode
    امیدوارم کمکی کرده باشم

  • سجاد says:

    بنده هم همین مشکل رو دارم، شما به نتیجه ای رسیدی؟
    Usb debugging ام رفتم
    USB configuration رو هم رفتم رو گذاشتم رو mtp و … کل developer رو بالا و پایین کردم
    کلا نه otg رو میشناسه، نه pc رو و فقط شارژ میشه

  • هادی says:

    سلام
    من گوشی هوآوی Psmart دارم. دو سه ماهی هست که این مشکل رو دارم.
    همه کارهایی که میگن رو انجام دادم. متاسفانه درست نشد که نشد.
    حتی کانکتور گوشی رو عوض کردم.با کابلهای مختلف، به کامپیوترهای مختلف نشد، حتی فلش OTG هم اونو نمیخونه…
    متاسفانه درست نمیشه. اصلا هیچ دستگاهی گوشی رو نمیشناسه. فقط شارژ میکنه.
    کسی راه دیگه ای سراغ داره؟ البته غیر از مراجعه به تعمیرکار

    • سجاد says:

      بنده هم همین مشکل رو دارم، شما به نتیجه ای رسیدی؟
      Usb debugging ام رفتم
      USB configuration رو هم رفتم رو گذاشتم رو mtp و … کل developer رو بالا و پایین کردم
      کلا نه otg رو میشناسه، نه pc رو و فقط شارژ میشه

  • علی رضا says:

    خیلی ممنون
    مفید بود

  • زین العابدین says:

    سلام من گوشیم قبلن وصل میشد و الن هر گوشی بجز گوشی من ب لپ تابم وصل میشه یه بار پیام اجازه اومد رد کردم دیگه اون پیامه هم نمیاد و این ک وصلم نمیشه کابل هم مشکل نداره

  • کیوان says:

    سلام .
    مقاله شما را خواندم ولی مورد هایی رو ذکر نکردین و راه حل هم ندادین .
    اگر گوشی به کامپیوتر ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت وصل کنیم و گوشی توسط کامپیوتر خوانده شود و حتی وارد رم گوشی شوید ولی نتونید ارسال فابل به رم داشته باشید .مشکل از چیست ؟
    گوشی که تست شده و مراحل فوق را باهاش طی کردم .گوشی w950i هست که کامیپوتر میشناسه و وارد درایو گوشی هم میشم ولی نمیتونم حتی یه فایل ۱۰ کیوبایتی لنتقال بدم به گوشی و ارورو میده و کد ارور هم اینه ۰x80070057
    اگر راه حلی برای آن دارید بفرمائید.

  • محمد مهدی جمشیدی says:

    سلام من گوشی را متصل می کنم ولی میزنم اتصال اینترنت با یو اس بی اون گزینه غیر فعاله برای انتخاب فایل هم همینطور

  • مهدی says:

    سلام- گوشی را توسط کابل به لب تاب وصل کردیم، شارژ می شود ولی گوشی را نمی شناسد در صورتی که قبلش می شناخت و با همان کابل و بدون اینکه تنظیماتش را تغییر دهم

    • ابوالفضل says:

      ببخشیدمن گوشیمA11هست بیخود تواعلان ها می نویسه سیستم اندوریدکابلUSBوصل شد بعدش مینویسه قطع شد

  • M.F says:

    سلام ممنون بابت مطالب خوبتون
    من طبق یکی از حرفاتون ک دکمه ویندوز با xرو فشار بدیم زدم منتها اون چیزی ک برای من بالا اومد با اون چیزی ک برای شما بالا اومد فرق میکنه
    لطفا یک راهنمایی میکنید؟!

صفحات 1 2 3