بیت کوین چیست؟ آموزش استخراج بیت کوین در 8 مرحله!

بیت کوین چیست؟ آموزش کامل استخراج بیت کوین در ۸ مرحله !

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که مالکی ندارد و شما می توانید به صورت توزیع شده تراکنش های مالی خود را انجام دهید. اگر در مورد این ارز دیجیتالی کنجکاو شده اید و قصد دارید از طریق استخراج بیت کوین به درآمد برسید پیشنهاد می کنیم پست امروز انزل وب که در مورد آشنایی با Bitcoin و آموزش استخراج بیت کوین است را دنبال کنید.

بهترین روش استخراج بیت کوین با کامپیوتر یا گوشی چیست؟

What is Bitcoin and How to Mine Bitcoins?

بیتکوین یک سیستم پرداخت جهانی و رمزگذاری شده است. بیتکوین اولین ارز دیجیتالی غیر متمرکز است چونکه به بانک و یا مدیر نیازی ندارند و بدون آنها کار می کند. بیتکوین شبکه نظیر به نظیر (peer to peer) است و تراکنش های بین کاربران به طور مستقیم و بدون واسطه انجام می گیرد. این تراکنش ها توسط گره های شبکه و با استفاده از یک رمزنگاری  تایید می شود. این تراکنش ها در یک صفحه توزیع شده عمومی به نام blockchain ثبت می شوند. بیت کوین توسط یک فرد یا گروه ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد و در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک نرم افزار متن باز منتشر شد.

بیتکوین ها به عنوان پاداش برای یک فرایند به نام ماینینگ یا استخراج ایجاد شدند. بیتکوین ها را می توان برای ارزهای دیگر، محصولات و سرویس های دیگر مبادله کرد. از فوریه ماه ۲۰۱۵ بیش از ۱۰۰ هزار بازرگان و فروشنده بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته اند. تحقیقاتی که توسط دانشگاه کمبریج انجام شده است نشان می هد که در سال ۲۰۱۷ – ۲.۹ تا ۵.۸ میلیون کاربر جدید از یک والت یا کیف پول رمزگذاری شده استفاده می کنند که اکثر آنها از بیت کوین استفاده می کنند.

استخراج بیتکوین یک فعالیت تکنیکی است که می تواند به شما کمک کند تا پول نقد بیشتری کسب کنید. امروز در انزل وب قصد داریم مراحلی که باید برای استخراج بیتکوین انجام دهید توضیح دهیم.

مرحله ۱- فرآیند استخراج بیت کوین چیست؟

به نظر می رسد که استخراج بیت کوین کار ساده ای است اما در عمل استخراج بیت کوین کار بسیاری می برد. شما ابتدا باید پول زیادی را سرمایه گذاری کنید، در صورت تمایل باید به طور مرتب دستگاه خود را ارتقا دهید و به طور مداوم شرایط بازار بیت کوین را تحت نظر داشته باشید و این فقط آغاز کار است. برای کسب پول حاصل از استخراج بیت کوین شما باید در این شبکه نظیر به نظیر کار کنید.  علاوه بر این کسب درآمد از بیت کوین دشوارتر از قبل است. چون که پاداشی که برای استخراج بیت کوین ها به مایترها اختصاص داده می شد نصف شده است، جالب است بدانید که این فرایند تقسیم بر ۲ پاداش، هر چهار سال یکبار انجام می شود.

 استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین یک فرایند تایید اعتبار تراکنش های بیت کوین است که به نوعی به عنوان حساب بانکی بیتکوین در نظر گرفته می شود. هربار که یک تراکنش جدید انجام می شود تراکنش ها در یک مکان به نام زنجیره بلوک یا blockchain ذخیره می شود که هر رکورد آن متعلق به یک تراکنش است. تراکنش ها وقتی به وضعیت بلوک رسیدند برای ماینرها ارسال می شوند.

ماینرها از سخت افزارهای خاص و کلیدهای داده به نام nonces برای رمزگذاری بلوکی که حاوی تراکنش ها هستند به یک هش یا یک دنباله متوالی که شامل تمام بلوک داده هستند استفاده می کنند. سپس این هش به بلوک اضافه می شود، تایید می شود و بلوک به طور رسمی به blockchain اضافه می شود. وقتی که یک بلوک کامل شد به ماینرها پول پرداخت می شود. در سال ۲۰۱۶ حدود برای هر هشی که با موفقیت انجام می شد ۱۲.۵ بیتکوین پرداخت می شد.

مرحله ۲- سخت افزار استخراج بیت کوین خود را انتخاب کنید

قلب استخراج بیت کوین ماینر بیت کوین است که اساسا یک کامپیوتر جدا است که تمام کارهای استخراج یا ماینینگ را اجرا می کند. اگر به ماینرهای بیت کوین سایت آمازون نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که ماینرهای زیادی وجود دارند که دارای اندازه و شکل متفاوتی هستند. شما می توانید بهترین ماینرها را برای استخراج بیت کوین خریداری کنید.

همانطور که می دانید گیمرها همیشه می خواهند بهترین نمایشگرها، سریعترین پردازنده های کارت گرافیک، صفحه کلیدهای قابل تنظیم و غیره را داشته باشند چونکه هر کدام از این موارد می توانند در طول فرایند بازی مزیت هایی داشته باشند و انتخاب یک ماینر برای استخراج بیت کوین هم فرایند بسیار مشابهی دارد. اما شما در این مورد شما رقابت می کنید و بررسی می کنید ببینید چه کسی توانسته بیشترین پول را کسب کند. استفاده از ماینرهای کند و کم توان باعث می شود پول کمتری بدست آورید.

در ابتدا ماینرها از پردازنده برای استخراج بیت کوین استفاده می کردند. اما چون این پردازنده کند بودند ماینرها از پردازنده هایی که روی کارت گرافیکی بود استفاده کردند. پردازنده های کارت گرافیک یا GPU ها دستورالعمل های بیشتری را نسبت به CPU ها انجام می دادند و برق کمتری هم استفاده می کردند. مارک های سخت افزاری معروف Bitcoin Mining عبارتند از Labs Butterfly، Bitcoin Ultra، CoinTerra و غیره.

 استخراج بیت کوین

هزینه ماینرها متفاوت هستند اما بهترین ماینرها برای استخراج بیت کوین قیمتی بالای ۵۰۰ دلار دارند و گاهی اوقات حتی بیشتر. بازده کار بسیار متفاوت است اما با یک ماینر خوب و متوسط که به خوبی تنظیم شده است شما می توانید در یک ماه سود ۱۰۰ دلاری داشته باشید. این کار به شما کمک می کند که خیلی زود پولی که در ابتدا سرمایه گذاری کرده اید را بدست آورید (بازگشت سرمایه).

مرحله ۳- کیف پول بیت کوین را انتخاب کنید

شما وقتی که می خواهید بین کوین را برای کسی ارسال کنید و یا بیت کوین دریافت کنید به کیف پول یا والت (wallet) بیت کوین احتیاج پیدا خواهید کرد. انواع مختلفی از کیف پول های بیت کوین وجود دارند از جمله نرم افزاری، سخت افزاری، آنلاین و غیره. بر اساس نیاز خود یکی از بهترین کیف پول های بیت کوین را انتخاب کنید.  توجه داشته باشید که کیف های پول آنلاین از امنیت کمتری نسبت به کیف پول سخت افزاری برخوردارند. شما باید ویژگی های مختلفی مانند محدودیت های مقدار و فرکانس پرداخت را در انتخاب کیف پول در نظر بگیرید.

 استخراج بیت کوین

کیف پول بیت کوین copay و Breadwallet هر دو انتخاب های خیلی خوبی برای افراد مبتدی هستند. شما باید کمی وقت بگذارید و نحوه کار با این کیف پول های بیت کوین را یاد بگیرید. شما باید نحوه ثبت نام، نحوه استفاده از کلید خصوصی و آدرس عمومی بیت کوین را به خوبی بشناسید. شما به این موارد نیاز پیدا خواهید کرد.

توجه داشته باشید کیف پول بیت کوین هیچ مالکی ندارد و هر کسی به کیف پول شما دسترسی داشته باشد می تواند از بیت کوین های شما استفاده کند. برای جلوگیری از این کار بیت کوین های خود را در کیف پول هایی که به اینترنت دسترسی ندارد ذخیره کنید. به طور مثال شما می توانید بیت کوین هایی که در کیف پول آنلاین خود دارید را به کیف پول سخت افزاری یا کارت حافظه یا کارت SD خود انتقال دهید.

مرحله ۴ – دانلود نرم افزار استخراج بیت کوین

حالا شما باید نرم افزار استخراج بیت کوین خود را انتخاب کنید و یا یک کلاینت که به شما اجازه می دهد تا فرایند استخراج بیت کوین را کنترل کنید و به شما اجاه می دهد تا همه جنبه های استخراج بیت کوین را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیزی بهینه است.  اگر شما قبلا با اورکلاک کردن پردازنده آشنایی داشته باشید و فناوری های مختلف را تجربه کرده بشید در این جا برخی از ویژگی ها ممکن است آشنا به نظر برسد.

 استخراج بیت کوین

براساس وضعیتی که دارید بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین را انتخاب کنید. اگر شما تجربه ای در مورد نرم افزارهای استخراج بیت کوین ندارید GUIMiner بهترین نرم افزار برای شما است چون رابط کاربری بسیار ساده ای دارد. اگر شما کاربر مک هستید می توانید از نرم افزار استخراج بیت کوین MacMiner استفاده کنید. برای افرادی که در این زمینه تجربه کمی دارند نرم افزار ۵۰Miner یک انتخاب عالی است. بسیاری از افراد نیز BFGMiner را ترجیح می دهند.

مرحله ۵- به یک استخر استخراج بیت کوین ملحق شوید

شما به دو صورت می توانید کار استخراج بیت کوین را انجام دهید:۱) به تنهایی کار کنید ۲) به یک استخر ملحق شوید. استخرهای استخراج بیت کوین جوامعی از ماینرهای بیتکوین هستند که با هم کار می کنند و پاداش شان را به اشتراک می گذارند. در صورت امکان یک استخر امن را پیدا کنید. حتی سازمان های رسمی بیتکوین توصیه می کنند که از پیوستن به استخرهایی که مورد اعتماد نیستند خودداری کنید چونکه ممکن است آنها کلاهبردار باشند.

استخراج بیت کوین

اگر شما به تنهایی کار کنید امکان دارد که یک سال یا بیشتر درآمدی نداشته باشید و کار دشواری است. مزیت ملحق شدن به یک استخر قابل اعتماد می تواند قابل توجه باشد. در استخر قابل اعتماد بلوک ها سریعتر کامل می شود و این به معنای پاداش های متوالی و دریافت پول بیشتر است. ویژگی هایی همچون :

  • چه مدت است که استخر به وجود آمده است؟
  • چگونه پاداش بیت کوین را تقسیم می کنند؟
  • به طور متوسط چند بلوک را پیدا می کنند؟
  • این استخر چه گزینه هایی را برای خروج ارائه می دهد؟

می تواند به شما کمک کند که بررسی کنید ببینید یک استخر قابل اعتماد است یا نه.

مرحله ۶- همیشه بروزرسانی شود

شما باید به طور مداوم نرم افزار، کیف پول و حتی سخت افزار خود را به روز کنید. تجهیزات پیشرفته می تواند به شما کمک کند تا سریعتر و سریعتر بلوک ها را کامل کنید و پاداش بگیرید. در جریان خبرها و پیشرفت های مهم بیت کوین باشید و بیت کوین را با ارزهای دیگر مقایسه کنید. برای اینکار شما می توانید از شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران که در پست ۷ برنامه اندروید ، آیفون و وب مشاهده قیمت لحظه ای دلار ، ارز ، طلا و سکه معرفی کردیم استفاده کنید.

مرحله ۷- کنترل کردن دمای سخت افزار استخراج بیت کوین

علاوه بر به روز بودن شما باید دما و درجه حرارت سخت افزار خود را بررسی کنید. شما می توانید از برنامه هایی مانند SpeedFan استفاده کنید تا مطمئن شوید که درجه حرارت شما بالاتر از حد آستانه نیست. به طور معمول کارت گرافیک نباید بیشتر از ۸۰ درجه سانیگراد (۱۷۶ درجه فارنهایت) دما داشته باشد.

استخراج بیت کوین

مرحله ۸ –  درآمد حاصل از استخراج بیت کوین را محاسبه کنید

سودی که به دست آورده اید را بررسی کنید. در چند روز گذشته چقدر هزینه کردید؟ مقایسه کنید که چقدر هزینه برای روشن نگهداری سیستم خود خرج کرده اید. مطمئن شوید که درآمد شما بیشتر از هزینه ای است که خرج کرده اید. پیشنهاد می کنیم از بهترین سرویس های رایگان مدیریت پول و حساب مالی آنلاین که قبلا در انزل وب معرفی کرده ایم استفاده کنید.

استخراج بیت کوین

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما تجربه استخراج بیت کوین را داشته اید؟ اگر در سخت افزار، نرم افزار، کیف پول بیت کوین نظر یا پیشنهادی دارید می توانید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی: آیا بیت کوین و بلاکچین هک میشود؟
بررسی: آیا بیت کوین و بلاکچین هک میشود؟
آموزش تصویری ثبت نام و ساخت کیف پول بیت کوین
آموزش کامل تصویری ثبت نام و ساخت کیف پول بیت کوین
8 راهکار جلوگیری از استخراج غیر قانونی بیت کوین در مرورگر کروم، فایرفاکس و.. کامپیوتر
۸ راهکار جلوگیری از استخراج غیر قانونی بیت کوین در مرورگر کروم، فایرفاکس و.. کامپیوتر
بررسی به زبان ساده : بلاک چین یا Blockchain چیست؟ آموزش کار با Blockchain
بررسی به زبان ساده : بلاک چین یا Blockchain چیست و چگونه کار میکند؟

نظرات

  • آرمین says:

    https://www.aparat.com/v/L6KMr این خیلی خوبه راحت میشه استخراج کرد من تو ۳ ماه یه بیت کوین گرفتم فقط با لپ تاب اونم

  • رضا says:

    سلام ، یه روش جدیدی اومده که به وسیله مرورگر میشه بیتکوین استخراج کرد ….خیلی روش جالبیه و مطمئن 🙂 اسم مرورگرش هم کریپتوتب بروزر هست ….
    لینک دانلودش : http://bit.ly/2OshGTa

  • amin says:

    azizani ke alage be be dast avordan in arz daran ye b arname khob ba pardakht ke mitonin tosh ham minig konin ham be onvan mororgar web azash estefade konin ba davat dostatonam sorat minig ro bala bebarin inam linke barname

    vaghan awliy az dast nadin