حل مشکل دانلود و ارسال نشدن عکس و فیلم در واتس اپ

۵ روش حل مشکل دانلود و ارسال نشدن عکس و فیلم در واتس اپ

واتس اپ (WhatsApp) یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان است. که بیش از ۱۰ درصد افراد هر ماه این برنامه را فعال می کنند. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد مشکل دانلود نشدن عکس و عدم  ارسال فیلم و.. در واتس اپ صحبت کنیم و راه حل هایی را برای حل مشکل دانلود نشدن عکس و فیلم در واتساپ به شما پیشنهاد دهیم. امیدواریم این پست مورد توجه شما قرار بگیرد.

رفع مشکل دانلود نشدن عکس و ارسال ویدیو در واتساپ

How to Fix the Can’t Save , Send or Download Photos and Video in Whatsapp

به طور پیش فرض واتس اپ در iOS 7 تمام رسانه های ورودی را در فهرست دوربین آیفون شما ذخیره می کند. اگر به هر دلیلی واتساپ ذخیره کردن عکس ها و ویدیوها را در فهرست دوربین شما را متوقف کرده است چند روش وجود دارد که شما باید بررسی کنید. مطمئن شوید که دانلود عکس و فیلم در واتس اپ غیرفعال نشده است.  قبل از اینکه هر کاری انجام دهید مطمئن شوید که واتساپ را به آخرین نسخه ارتقاء داده اید. App Store را باز کنید و روی منوی Update تپ کنید و مطمئن شوید که واتس اپ منتظر آپدیت شدن نیست.  اما اگر آخرین نسخه واتس اپ برای iOS وجود دارد روی update تپ کنید.

حل مشکل دانلود عکس و ویدیو در واتس اپ

حل مشکل دانلود نشدن عکس و فیلم در Whatsapp

واتساپ را روی دستگاه آیفون خود باز کنید. روی منوی Settings تپ کنید. روی Chat Settings تپ کنید. کلید Save Media Input را فعال کنید.  از دوست خود بخواهید که یک عکس یا ویدیو را برای شما ارسال کند حالا بررسی کنید ببینید مشکل دانلود نشدن عکس و فیلم در واتس اپ شما حل شده است یا نه.

حل مشکل دانلود عکس و ویدیو در واتس اپ

اگر نوتیفیکیشن های واتس اپ به شما نمایش داده نمی شود پیشنهاد می کنیم پست ۳ روش حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید در تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و.. را مطالعه بفرمایید.

مشکل دانلود نشدن تصاویر در واتس اپ

گاهی اوقات حتی زمانی که گزینه Save Incoming Media را فعال کرده اید اما باز واتس اپ نمی تواند عکس ها و ویدیوهای شما را در فهرست دوربین ذخیره کند. مشکل دانلود نشدن تصاویر و فیلم در واتس اپ عمدتا به این دلیل است که شما واتس اپ را از دسترسی به برنامه photos منع کرده اید. این اتفاق حتی ممکن است به صورت تصادفی رخ داده باشد. یعنی وقتی از شما پرسیده می شود که به واتس اپ اجازه دسترسی به برنامه photos را می دهید؟ شما اتفاقی روی Dont Allow ضربه زده اید.

به مسیر Settings → Privacy → Photos بروید. در لیست برنامه های نمایش داده شده اطمینان حاصل کنید که سوئیچ Whatsapp فعال است. از واتس اپ خارج شوید. برنامه را دوباره راه اندازی کنید. از دوستان تان بخواهید که یک عکس برای شما ارسال کنند. حالا بررسی کنید ببینید مشکل دانلود نشدن تصاویر در واتس اپ برایتان حل شده است یا نه.

حل مشکل دانلود عکس و ویدیو در واتس اپ

اگر هر دو روشی که در بالا توضیح دادیم برای شما کار نکرد سعی کنید برنامه واتس اپ را کاملا پاک کنید. بعد دوباره برنامه را نصب کنید. واتس اپ در بازه زمانی یک ماه،  آپدیت جدید آماده و نسخه های قبلی را از رده خارج می کند. اگر واتساپ از شما سوال می کند که به برنامه photos اجازه دسترسی می دهید شما allow را انتخاب کنید.

حل مشکل باز نشدن و پخش نشدن عکس و فیلم در واتساپ

اگر عکس های  شما در واتساپ باز نمی شود و یا فیلم ها پخش نمی شوند به مسیر Settings > Data usage بروید. حالا بررسی کنید ببینید آیا گزینه های images ( عکس) و فیلم ( videos) در قسمت when roming ( هنگام رومینگ)، when connect to wifi ( هنگام اتصال به وای فای)، when use data ( استفاده از داده یا اینترنت تلفن همراه) برای شما در حالت انتخاب شده است یا نه. در صورت انتخاب نبودن این گزینه ها را انتخاب کنید و گوشی خود را ریستارت کنید.

حل مشکل دانلود عکس و ویدیو در واتس اپ

برای حذف خودکار عکس های دانلود شده واتس اپ پست آموزش حذف خودکار عکس های بدون استفاده و دانلود شده در تلگرام ، واتس اپ ، هایک ، لاین و.. را مطالعه بفرمایید.

پاک کردن کش و داده جهت رفع مشکل دانلود نشدن عکس و فیلم در واتس آپ

گاهی با پاک کردن کش و داده می توان مشکل دانلود نشدن کش در واتس آپ را حل کرد. برای انجام این کار به مسیر setting > data and storage > storage usage بروید و روی clear cache تپ کنید. در این صفحه شما می توانید روی clear data کلیک کنید تا دیتا های برنامه هم پاک شود.

حل مشکل دانلود عکس و ویدیو در واتس اپ

دو قابلیت مخفی واتس اپ را مطالعه بفرمایید و با قابلیت های واتس اپ بیشتر آشنا شوید.

روش های دیگر برای رفع مشکل لود نشدن عکس پروفایل ، فیلم های ارسالی و.. در واتس اپ

به طور خلاصه از رایج ترین دلایل لود نشدن عکس و ویدیو در واتس اپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتصال اینترنت شما ممکن است ضعیف باشد. در صورت امکان با اینترنت قوی تر به واتس اپ متصل شوید.
  • ممکن است تاریخ و زمان در تلفن شما اشتباه تنظیم شده باشد. وارد تنظیمات گوشی خود شوید و گزینه Data and Time را انتخاب کنید و تاریخ و زمان را به درستی تنظیم کنید.
  • ممکن است کارت SD شما خراب شده باشد که مجبور به تعویض خواهید شد.
  • ممکن است کارت حافظه شما فضای کافی نداشته باشد. که با پاک کردن فایل ها و برنامه هایی که مورد نیازتان نیست را حذف کنید و یا حافظه خود را ارتقاء دهید. شما می توانید کارت حافظه خود را فرمت کنید.
  • ممکن است کارت حافظه شما در حالت Read-only باشد.

بیشتر این روش ها را قبلا در پست ۷ روش حل مشکل عدم ارسال ، پخش و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام توضیح داده ایم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا با روش هایی که امروز در این پست بیان کردیم مشکل باز نشدن عکس و فیلم در واتس اپ شما حل شد؟ در صورتی که روش دیگری را برای حل مشکل عدم دانلود عکس در واتس اپ می شناسید یا نظر و یا پیشنهادی دارید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس و استوری واتساپ
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس یا استوری واتساپ

نظرات

  • سایه says:

    سلام وقت بخیر،مشکل واتساپ من به این صورته که فیلم به دانلود ۹۹ می رسه بعد سرطان میگیره الارم میده که نمیتونید فعلا دانلود کنید تلگرام همدقیقا به همین صورته،گوشیم IPHON6s هستش , بیست گیگ فضای خالی دارم همه دیتاهای واتساپ و تلگرامو پاک کردم،نمیدونم چه دردی گرفته

  • فاطمه says:

    سلام من گوشیم ایفون ولی واتساپم فقط پیام رسامی داره نه میتونم وضعیت بزارم نه نه میتونم ببینم عکس ارسال نمیشه باز هم نمیشاینستاگرامم اصلا نصب نمیشه میزنه error میشه راهنماییم کنید

  • Zohi says:

    سلام
    چرا عکس و وایس هام ارسال نمیشه ؟

  • دانیال says:

    سلام خسته نباشید
    پیغام متن داخل واستاپ ارسال میشه اما عکس ارسال نمیشه

  • ناشناس says:

    سلام من فایل زیپ دار من در واتساپ باز نمیشه هیچ مشکلی هم نداشتم ولی باز نمیشه نمیدونم دیگه چی کار کنم؟

  • Kpoper says:

    من چرا نمیتونم ویدیو بفرستم دیروز خیلی خوب کار میکرد یک دقیقه بعدش دیدم که این واتم دیگه نمیتونه ویدیو بفرسته و یک خطایی واسم میاد ک اخرش مینویسه گوشیتونو خاموش و روشن کنید منم خاموش روشن میکنم اما تاثیری نداره و بازم همون خطا میاد
    اگه بگین چیکار کنم ممنون میشم

  • علی says:

    مشکل حل نشد

    • امیرعباس says:

      سلام من میخواستم بدونم چرا من نمیتونم وضعیت کسی رو ببینم یا عکسی که به من ارسال میشه باز نمیکنه یا همینطور ویس وقتی میزنم روش میگه دانلود ناموفق دو هفته اینجوریه

  • Saeed says:

    مشکل من برعکس آنجه که شما توضیح دادید هست. فایل و تصاویری که برای من ارسال مسثیشود باز شده و همین فایل و تصاویری را برای دیگران forward میکنم برای آنها باز نمی شود

  • mahdieh says:

    سلام من یک ماه نمیتونم از واتساپ دومم که از گوشی فعال کردم نه عکس بفرستم نه سند و نه هیچچچ چیز دیگع ای عکسم دانلو میکنه ولی نمیاره تو گالری مثل واتساپ معمولی چی کار کنم؟!

  • Hesam says:

    منم مشکلم همینه گوشیم a50

  • karimi says:

    سلام . من از data and stronge می رفتم و از قسمت در هنگام اتصال به وای فای و اینترنت همراه فایل ها دانلود شود عکس و ویدئو و همه چی تیک می زدم ولی نمیومد تا تو سایتتون دیدم گفتین بعدش restart کنین گوشیو درست شد
    ممنون

  • ناشناس says:

    سلام من تا بعد از ظهر هیچ مشکلی در باز کردن عکس و فایل نبود ولی متاسفه یک ساعته که هیچ کدوم باز نمیکنه یا اینکه بروز هم کردم لطفا راهنمایی کنید من دانش آموزم نیمتونم واتساپ رو پاک کنم یه بار دیگه بریزم چون همه چیزم در این واتساپ هست لطفا و خواهشا راهنمایی کنید (ازنظر نت هم هیچ مشکلی ندارم و حافظه هم خالی هست)

    • جمشیدی says:

      من هم از ۶ دی این مشکل را داشتم اینترنت همراهم ایرانسل بود. امروز به وای فای همراه اول وصل شدم . فایلها برایم دانلود شد

  • ت says:

    من ظهر برام عکس باز میکرد قشنگ ولی یهو بدوپ اینکه کاریش کنم دیگ عکس و فیلم باز نمیکنه و نمش میچرخه.توروخدا بگین چیکار کنم

  • Reza says:

    سلام گوشی برادرم سامسونگ J5 هست وقتی با وای فای به اینترنت وصل می شه تو واتساپ نمی تونه هیچ فایل و یا عکس و فیلمی ارسال کنه فقط دریافت می کنه ولی با نت خود گوشی مشکلی نداره ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • Mobina says:

    من اشتباهی فایل واتساپ خودم رو از فایل های شخصی پاک کردم و برای همین دیگه عکس ها و فیلم هایی که خودم برای بقیه فرستادم باز نمیشه چند تا برنامه ریکاوری هم دانلود کردم ولی درست نشد. چیکار باید بکنم؟

  • امین خیامی says:

    سلام دوست عزیز
    ببینید این مشکلی که شما دارید منطقیه چرا که ویدیویی که شما برای بار اول از واتساپ دانلود کردید رویک بار پاکش کردید و تو حافظه شما وجود نداره بنابراین امکان پخش وجود نداره و تنها راهش اینکه مجدد اون ویدیو رو کسی برای شما بفرسته

    موفق باشید

  • Moein says:

    مشکل عدم بازشدن فایل در واتساپ نسخه وب و اپلیکشن ویندوز که چند روزی است دچار مشکل شده ، برمیگرده به حساسیت آدرسDNS برخی از اپراتورها که اونهم مربوط به تحریم هایی ست وجود دارد..

  • مهسا says:

    سلام من و واتس آپ اصلا نمیتونم هیج فیلمی رو بفرستم چی کار کنم؟

    • بی نام و نشون says:

      یکبار ف.ی.ل.ت.ر ش.ک.ن روشن کن برو تو واتساپ یه چیزی دانلود کن بعد بیا بیرون ف.ی.ل.ت.ر ش.ک.ن رو ببند

  • Raha says:

    واتساپم خوب بود قبل این ک گوشیمو ب روزرسانی کنم …اما الان دیگه نمیشه چیزیو دانلود کنم چرا

  • مهدی says:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید من روی گوشی و PCواتساپ نصب کردم ولی یک روزه که هیچ فیلمی رو کامپیوترم اصلا باز نمیشه باید چی کار کنم ولی رو گوشیم همه فیلم ها باز میشه و یه چیز دیگه من یه اکانت رو کامپیوتر و گوشی دارم؟؟؟

    • MOHAMMAD says:

      سلام وقت بخیر
      من رو گوشیم جی بی واتساپ رو نصب کردم ولی هر چه میکنم عکس ها و فیلم هام دانلود نمیشن
      لطف کنید راهنمایی کنید باید چیکار کنم ؟؟

  • صبا says:

    ببخشید من چند تا فایل صوتی دارم توی واتساپ ک حدود ۱ ماهی ازشون میگذره و الان که میزنم دانلود بشه اخطار میده که از دست رفته و دوباره باید براتون ارسال بشه.ولی من هیچیو پاک نکردم.امکان اینکه دوباره ارسال بشه هم نیست.کاریش میشه کرد؟

  • سیاوش says:

    واتس اپ

  • Nc says:

    روی عکس میزنم دانلود نمیکنه میگ بعدا دانلودکنی کلا هیچ فایلی دانلود نمیکنه ن تو واتس اپ من ن برای طرف مقابلم ?

    • MOHAMMAD says:

      سلام وقت بخیر
      من جی بی واتساپ رو نصب کردم ولی هرچه میکنم عکس و فیلم هام دانلود نمیشن و نمیتونم عکس یا فیلمی برا دیگران بفرستم
      لطف کنید راهنمایی کنید باید چیکار کنم ؟

  • ایلیا تنگستانی says:

    سلام ببخشید وقتی روی دانلود عکس میزنم مینویسه به نظر میرسد این فایل از بین رفته و باید دوباره فرستاده شود.
    میشه لطفا بگید باید چیکار کنم

  • الهام‌ says:

    در واتز اپ نمی تونستم عکس به اشتراک بذارم ، پست شما رو‌ خوندم و‌ در گروههای منتخب واتز اپی که داشتم ، تمام مدیا ها رو‌پاک‌ کردم و سپس با یک بار خاموش و روشن کردن گوشی ، مشکل حل شد . ممنون