2 ترفند ساده تشخیص و فهمیدن روت بودن گوشی و تبلت اندروید

۲ ترفند ساده تشخیص و فهمیدن روت بودن گوشی و تبلت اندروید

آیا گوشی من روت شده است؟ در پاسخ به این سوال برای فهمیدن روت بودن گوشی باید بگوییم که به طور پیش فرض کاربر نمی تواند برخی ویژگی ها و فایل ها موجود در گوشی اندروید را تغییر دهد. روت کردن این دستگاه ها به کاربر امکان دسترسی و کنترل کامل سیستم عامل را می دهد. گوشی ها به طور پیش فرض روت نیستند اما ممکن است بعدها توسط صاحب گوشی روت شود. شما می توانید با مطالعه مطلب امروز انزل وب روت بودن گوشی خود را بررسی کنید.

از کجا بفهمیم که گوشی اندروید روت شده است؟ چگونه گوشی را از روت خارج کنیم؟

How to Check if Your Android Cellphone Is Rooted or Not

گوشی روت شده یعنی چه؟ سیستم عامل اندروید براساس سیستم عامل لینوکس است. در لینوکس عملیات سطح بالا به ویژه عملیاتی که می توانند در سیستم تغییری ایجاد کنند توسط پسورد محافظت شده اند. برای اینکه به سیستم این اجازه را بدهید باید دستورات Superuser که با رمز عبور محافظت شده اند را اجرا کنید. اکثر کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ ها دسترسی به روت دارند. اما از آنجا که تلفن های همراه تحت قوانین سخت گیرانه خصوصی و فدرال و گارانتی ها هستند، دسترسی به روت برای تبلت ها و گوشی های هوشمند استاندارد نشده است.

روت

برای جلوگیری از اینکه کاربران روی سخت افزار خود کنترل بیشتری نداشته باشند سازندگان تلفن همراه به طور پیش فرض اجازه دسترسی Superuser را روی تلفن های همراه نمی دهند. یک Superuser قادر به خواندن، کنترل، ویرایش تمام دستورات پیشرفته است. برای اینکه برنامه هایی که از Google Play دانلود می کنید اجرا شوند و یا برنامه های کارخانه را پاک کنید و یا موارد دیگر شما باید دستگاه اندروید خود را روت کنید. برای اینکه بدانید که آیا گوشی شما روت شده است یا نه؟ می توانید از روش های خیلی ساده زیر استفاده کنید. اگر دستگاه شما روت نشده است می توانید از بهترین نرم افزار های روت کردن گوشی اندروید استفاده کنید.

فهمیدن روت بودن گوشی به وسیله Root Checker

برای فهمیدن روت بودن گوشی از برنامه روت چکر استفاده می کنیم. برنامه Root Checker به اندروید ۴ یا بالاتر نیاز دارد. بعضی از دستگاه هایی که اندروید ۲.۳ تا ۳.۲.۶ را اجرا می کنند ممکن است بتوانند این برنامه را اجرا کنند. پس قبل از دانلود و نصب برنامه، ورژن دستگاه خود را بررسی کنید.

فهمیدن روت بودن گوشی با استفاده از روت چکر

حالا به اینترنت وصل شوید و Google Play را باز کنید. شما از قبل باید با استفاده از اکانت گوگل، برنامه Google Play Store را در گوشی خود فعال کرده باشید.

فهمیدن روت بودن گوشی با استفاده از روت چکر

برنامه Root Checker را سرچ کنید و از نتایج نمایش داده شده برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فهمیدن روت بودن گوشی با استفاده از روت چکر

روی Install کلیک کنید و منتظر بمانید تا برنامه نصب شود.

فهمیدن روت بودن گوشی با استفاده از روت چکر

حالا آیکن برنامه روی صفحه گوشی شما نمایش داده می شود. روی آیکن برنامه کلیک کنید تا برنامه باز شود.

فهمیدن روت بودن گوشی با استفاده از روت چکر

روی دکمه Verify Root انتخاب کنید و منتظر بمانید تا پیغامی برای فهمیدن روت بودن گوشی به شما نمایش داده شود. اگر گوشی شما روت شده باشد پیغام Congratulations, you have root access on your phone! را با رنگ سبز مشاهده خواهید کرد. اگر دستگاه شما روت نشده باشد پیغام Your device has no root permissions or you device is not properly rooted با رنگ قرمز به شما نمایش داده می شود.

فهمیدن روت بودن گوشی با استفاده از روت چکر

تشخیص روت بودن گوشی اندروید با استفاده از برنامه Terminal client

اگر شما یک گوشی اندرویدی یا تبلت دست دوم خریداری کرده باشید خیلی راحت می توانید بررسی کنید که آیا گوشی روت شده است یا نه.  برای این کار به Google Play بروید و برنامه Terminal Client را دانلود کنید. برنامه را باز کنید، طراحی این برنامه شبیه به Command Prompt است. اگر با باز کردن برنامه علامت # را مشاهده کنید این به این معناست که گوشی شما روت شده است. اما اگر علامت $ را مشاهده کنید به این معناست که گوشی شما روت نشده است. برای اینکه مطمئن شوید که برنامه کار می کند دستور Date را وارد کنید. با وارد کردن این دستور شما باید تاریخ و زمان را مشاهده کنید. اما اگر تاریخ و زمان به شما نمایش داده نشد به این معناست که برنامه کار نمی کند.

به جای تاریخ و برای فهمیدن اینکه برنامه کار می کند دستور Su را وارد کنید. اگر دستگاه شما روت شده باشد علامت # به شما نمایش داده می شود در غیر این صورت علامت $ را مشاهده خواهید کرد. برای خروج از برنامه می توانید دستور Exit را وارد کنید. در طول این فرایند ممکن است یک صفحه به شما نمایش داده شود و از شما بخواهد که مجوزهای دسترسی را تعیین کنید که شما باید Grant را انتخاب کنید.

فهمیدن روت بودن گوشی با برنامه ترمینال کلاینت

چگونه گوشی را از روت خارج کنیم؟

توجه داشته باشید اگر گوشی شما گارانتی دارد روت کردن گوشی می تواند گارانتی را از درجه اعتبار ساقط کند به همین دلیل شما می توانید با استفاده از این ۳ روش ساده برای حذف روت ( آنروت ) گوشی و تبلت های اندروید خود اقدام کنید. در این پست ما نحوه آنروت کردن با نرم افزارهای فایل منیجر، حذف روت اندروید با استفاده از برنامه SuperSU و آنروت کردن اندروید گوشی های گلکسی سامسونگ را آموزش داده ایم.

آنروت

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در این مطلب با دو ترفند ساده می توانیم تشخیص بدیم چگونه گوشی اندروید روت شده یا نه ؟ اگر برنامه و راه دیگری برای چک روت فارسی میشناسید در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • علی says:

    سلام من وارد برنامه شدم وارد اون بخش شدم قرمز رنگ شد یعنی گوشیم روت نشده ؟

  • sasan says:

    سلام من گوشم a12 هست ..هم با کامپیتور هم با کینگ روت گوشی رو رو روت کردم …. روت چکر و باقی نرم افزارای چک روت رو تایید میکنن ولی نرم افزارهایی مثل بازی ها یا نمر افزار های ریکاوری گوشی رو روت نشده شناسایی میکنن …چرا؟

    • Rahmat says:

      داداشم با کینگ روت اوکی نمیشه اون برا گوشی های قدیمی جواب میده نه a12
      خواستی بگو راهنمایی کنمت

  • Tahapleyr says:

    چه خوب توضیح داد ولی گوشی من اندروید نیست

  • فرزین says:

    سلام بر شما
    گوشی سامسونگ edge 7 دارم که برنامه هایی از خود سامسونگ اجرا نمیشه،
    پیام میده گوشی روت شده، ولی با برنامه هایی که گفتید، چک کردم
    و میگه گوشی روت نیست 🤔🤔🤔🤔

    • رها says:

      سلام، مدتی قبل گوشیمو فلش کردم از بعد از اون مدام برای نصب هر برنامه ای پیغام میده گوشی شما روت شده، برنامه های مختلف همچنین راه حل های شمارو هم امتحان کردم میگه گوشی روت نیست، باید چکار کنم؟؟ گوشی هواویp10لایت

  • N says:

    متاسفم، از لحاظ پیشرفت در تکنولوژی = :\

    • عشق شوتی says:

      سلام من گوشیم را میخوام اندروییدش را ارتقا بدم میگه گوشی شما اصلاح شده یعنی چه؟؟؟؟

  • امیر مهدی says:

    سلام من گوشیم اسمارت تسلا رفتم توی همونی که میگید رو زدم به رنگ قرمز در اومد یعنی میتونم روت کنم باضربدر قرمز

  • Reza says:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بنده از طریق برنامه Terminal client اقدام کردم و در هر مرحله پیغام $ رو نمایش میداد که همونطور که ذکر فرمودید گوشی با نمایش $ روت نیست؛ ولی در نصب رمز ساز بانک مسکن به مشکل برخورد کردم و در هر بار اجرا با پیغام عدم اجرا به دلیل روت بودن دستگاه مواجه میشم.
    دستگاهم رو قبلا روت کرده بودم و سه هفته پیش از حالت روت خارج کردم.
    لطفا راهنمایی بفرمایید..

  • bezi says:

    کار میکنه دمتونم گرم

  • aziz mirzavand says:

    سلام .دقیقا همه برنامه ها و روش هایی که برای آنروت کردن بیان نمودید انجام دادم ولی هیچکدام از گزینه هایی که شما بیان کردید داخل این برنامه ها پیدا نمیشه …

  • ملياني says:

    عالی

  • milad says:

    چرا میگه گوشیم روت نشده من روت کردن

  • milad says:

    سلام من گوشیمو با کینگ روت روت کردم ولی میرم داخل برنامه روت چکر میگه گوشی شما روت نشده ۱۰۰درصدم شده روت علامت روتم اومده چکار کنم خواهشن راهنمایی کنین

    • عشق شوتی says:

      باعرض سلام من میخوام اندرویید گوشیم ارتقا بدم مینویسه گوشی شما اصلاح شده یعنی چه؟؟؟

  • Ali says:

    اقا تو این برنامه دگمهVerify Root نداره