روش های تولید برق رایگان در خانه : تسلا، جاذبه زمین ، آب یا حتی فندک!

روش تولید برق رایگان در خانه و محیط بیرون : تسلا، جاذبه زمین ، آب یا فندک و سیم سیار!

با گران شدن حاملهای انرژی شاید شما هم به فکر صرفه جویی در مصرف برق در منزل خود افتاده باشید. در این پست انزل وب قصد داریم طریقه تولید برق رایگان با پنل های خورشیدی، توربین های بادی و.. و همچنین تولید برق بدون سوخت با امواج اقیانوس و.. را برای شما معرفی کنیم . با ما همراه باشید.

آموزش نحوه تولید برق بدون سوخت با انرژی آب، زباله و عناصر طبیعی و.. در منزل

How To Generate Electricity with Magnet, land Gravity,Computer Fan And At Home

در پست قبلی انزل وب ۱۰ اشتباه خطرناک و دردسر ساز در سیم کشی برق ساختمان و مضرات برق گرفتگی برای بدن انسان را معرفی کردیم و در این پست به صورت ویژه به آموزش تولید برق ساده و رایگان در خانه می پردازیم. روش های گوناگونی برای تولید برق وجود دارد میتوان با استفاده از سیم سیار، جاذبه زمین، آهنربا، فن کامپیوتر و.. برق تولید کرد.

تولید برق از طریق نصب پنل های خورشیدی روی سقف

یکی از روش های متداول برای تولید برق استفاده از پنل های خورشیدی و کار گذاشتن آن در سقف منزل یا در حیاط است. پنل خورشیدی متناسب با وسعت و موقعیت آن قادر به تولید برق ۱۰ وات یا بیشتر به ازای هر متر مربع است. اگر سقف منزل شما کمی فرسوده شده است می توانید برای نصب پنل خورشیدی روی آن سرمایه گذاری کنید زیرا پنل ها روی سقف جاری منزل نصب می شوند.

انرژی خورشیدی فقط برای تولید برق نیست. میتوانید از آبگرمکن های خورشیدی برای گرم کردن خانه استفاده کنید. آبگرمکن های خورشیدی در انواع مختلفی وجود دارند بنابراین با اندکی جستجو و تحقیق نوع مناسب منزل خود را انتخاب کنید. مورد بعدی استفاده از انرژی خورشید برای خنک کردن منزل است. ممکن است در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد ولی با این روش در روزهای گرم تابستان به جای مصرف زیاد برق (برای خنک کردن منزل از طریق پنکه و کولر) میتوانید هزینه های انرژی خود را بسیار کاهش دهید. اگر شما هم به فکر استفاده از انرژی خورشید هستید با این ۳ روش ساخت پنل سلول خورشیدی در خانه برق تولید کنید!

تولید برق

نحوه تولید برق رایگان به وسیله توربین بادی

توربین های بادی معمولا در مزارع بادی (زمین های وسیع و مسطح برای نصب توربین) یا در نواحی ساحلی یافت می شوند. میتوانید یک توربین بادی کوچک را برای تولید برق روی خانه خود نصب کنید. البته استفاده از توربین های بادی در محل های مسکونی طرفداران کمتری دارد و علت آن نیز سرو صدای زیاد و خراب کردن زیبایی بصری محل سکونت است.

تولید برق

کوره های خورشیدی برای تولید برق رایگان

شاید هنوز برای اینکه تمام انرژی مصرفی منزل خود را با استفاده از منابع تجدید پذیر تأمین کنید، آماده نباشید ولی بدانید که استفاده از کوره های خورشیدی می تواند یک پروژه جدید برای تولید برق باشد. به جای خرید کوره خورشیدی می توانید با لوازم موجود در منزل کوره مخصوص خود را بسازید. از مزایای کوره های خورشیدی میتوان به گرم کردن غذا در صورت قطعی برق اصلی یا اضطراری اشاره کرد.

تولید برق

 روش تولید برق رایگان با تسلا

از لحاظ فنی Powerwall کمپانی تسلا یا هر گونه باتری های قابل شارژ دیگر، جزو انرژی های تجدید پذیر به شمار نمی روند ولی در عمل با تولید انرژی میتوانند هزینه های شما را کاهش دهند. Powerwall در واقع یک باتری بزرگ قابل شارژ است که میتواند چندین کیلو وات بر ساعت انرژی الکتریکی را ذخیره نماید. این باتری بزرگ در ساعات کم مصرف (که هزینه برق کمتر است) از طریق شبکه برق خود را شارژ می کند و در ساعات اوج مصرف و گرانی برق انرژی ذخیره شده خود را آزاد می کند. برای صرفه جویی بیشتر، توصیه میشود از روش تولید برق رایگان تسلا در مجاورت یک منبع تجدید پذیر برای تولید برق استفاده نمایید.

تولید برق

 نحوه تولید برق با استفاده از انرژی آب

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که دارای رود یا منبع آب وسیع است می توانید از انرژی آب برای تأمین برق مصرفی استفاده کنید. یک توربین یا پروانه متحرک را به یک ژنراتور متصل کنید این عمل آب را به برق تبدیل می نماید. یک ژنراتور ساده قادر به تولید معادل ۱۰۰ وات انرژی است. قبلا نیز در انزل وب ۴ ایده خلاقانه برای ساخت روشنایی اضطراری در صورت نبود برق با استفاده بطری آب و .. را به شما آموزش دادیم.

 طریقه تولید برق رایگان با فندک و سیم سیار

یک روش جالب و ساده برای تولید برق استفاده از یک سه راهی و فندک است. جرقه زن فندک ولتاژ چند هزار ولتی با آمپر بسیار پائین تولید میکند که در خاذن ذخیره شده و به مرور به مصرف میرسد.جرقه زن فندک را خارج کنید و مطابق کلیپ آموزشی زیر برق تولید کنید :

تولید برق رایگان با جاذبه زمین و عناصر طبیعی

سرخپوست های بومی آمریکا بر این باور هستند که زمین زنده است و انرژی از خود ساطع می کند. حتی در بسیاری موارد اتصال بدن به زمین و تبادل انرژی را موجب شفای بدن می دانستند. از همین رو راه رفتن با پاهای برهنه و بدون کفش روی زمین و چمن را برای آرامش بدن موثر می دانند و این نماد شگفت انگیزی از همزیستی انسان با زمین است.

نیکلاس تسلا (سال ۱۹۰۹) معتقد بود که زمین دارای انرژی است و قصد داشت از انرژی زمین برای تولید برق استفاده کند تا اینکه در سال ۱۹۵۲ یک فیزیکدان آلمانی به نام Schumann فرکانس ۷.۸ HZ آن را اندازه گیری کرد. تسلا می‌خواست الکتریسیته رایگان را با استفاده از انرژی های نامرئی در زمینه الکترومغناطیس تولید نماید.

انرژی نامریی EMF برای تولید برق رایگان

EMF مخفف ElectroMagnetic Field به معنای میدان الکترومغناطیسی است. این روش یک تکنولوژی نو ظهور است اما از زمانی که نیکولا تسلا آزمایشات خود را برای انتقال برق بدون استفاده از سیم انجام داده به این نام شناخته می شود. آزمایشات تسلا شامل لامپ های انرژی دهنده که از یک منبع برق بدون اتصال سیم ساخته شده اند؛ پس از مرگ تسلا، تحقیقات و آزمایش های جدی تا همین اواخر انجام نشده است. حالا کویل Tesla توانسته لامپ های بی سیم با جرقه های الکتریکی با ولتاژ بالا برای روشن کردن محیط تولید کند. به تازگی بهره برداری از انرژی EMF برای شارژ کردن گوشی های موبایل آغاز شده است ممکن است در آینده نزدیک ماشین های حمل و نقل نیز از این انرژی استفاده کنند.

تولید برق بدون سوخت

در سال های اخیر جهان با بحران تقاضای انرژی و کاهش منابع رو به رو شده است. بنابراین بشر باید به دنبال روش های جایگزینی برای تولید انرژی باشد. در این بین ایده های جالبی برای تولید برق ارائه شده است که در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم.

تولید برق توسط امواج اقیانوس: ایده اصلی بسیار ساده است. از یک تکه سیم مسی مهار شده و چرخش یک آهن ربا در اطراف آن برای انتقال جریان و باردار کردن سیم استفاده می شود. یک شناگر در حالی که در سواحل هاوایی گشت گذار میکرد این آزمایش فیزیک دوران دبیرستان را در سطح آزمایشی به محیط آب انتقال داد و از امواج اقیانوس برای تولید برق استفاده کرد در آزمایش اولیه برق مصرفی دو خانه تولید شد.

تولید برق توسط امواج اقیانوس

تولید برق با استفاده از زباله: زباله های خشک مانند مقوای نازک و استیروفوم را فشرده کرده و حرارت می دهند تا گاز مصنوعی شبیه پروپان تولید شود. در عین حال ضایعات غذا و مایعات تخمیر می شوند. گاز مصنوعی و اتانول به عنوان سوخت ژنراتور ترکیب می شوند. البته ژنراتور به اندکی انرژی خارجی دیگر نیز نیاز خواهد داشت.

تولید برق با استفاده از بازی فوتبال: ایده اصلی تبدیل انرژی جنبشی موجود در بازی فوتبال برای ذخیره سازی به صورت انرژی الکتریکی و تولید برق است. جسیکا متیوز دانشجوی کارشناسی ارشد هاروارد با اصالتی نیجریه ای ایده خود را با عنوان Soccke عملیاتی کرده است. Soccket میتواند ۳ ساعت نور یک چراغ LED را با ۳۰ دقیقه بازی تأمین کند.

برخی دیگر از روش های تولید برق عبارت اند از:

  • تبدیل انرژی جنبشی حاصل از دوچرخه سواری به الکتریسیته
  • نصب صفحات مخصوصی برای تولید انرژی ضربه (جنبشی) به برق در سرعت گیر های جاده ای شهرهای جنوب غربی کشور انگلستان
  • استفاده از باکتری دریایی به نام Shewanella که قادر است الکتریسیته را به فلزات منتقل کند

تجربیات و پیشنهادات شما؟

در این پست انزل وب برخی از روش های تولید برق رایگان در خانه و محیط بیرون با استفاده از انرژی پاک را معرفی کردیم. شما نیز می توانید نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود را در زمینه تولید برق رایگان تسلا، بدون سوخت، با سیم سیار، آهن ربا، جاذبه زمین و فن کامپیوتر و.. در دیدگاه نظرات پست انزل وب با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • علی says:

    مهم نیست این انرژی به چه شکلی تولید بشه ولی برای ایجاد تاسیسات لازمه که هزینه داره برای تعمیر و نگهداریش هزینه لازمه و برای انتقالش هزینه لازمه پس عملا رایگان نیست
    یادتون باشه تو این دنیا هیچ چیزی رایگان نیست.
    هر چیزی هزینه داره.
    مهمتر از این باید بدونید که باید در برق تولیدیتون نوسان رو از بین ببرید که این خودش یه مقوله جداست و کار هر ادمی نیست.

  • اینورتر خودرو کاردینال says:

    اینورتر خودرو کاردینال واقعا من چند ساالی برای ماشین در مسافرت ها استفاده می کنم برای روشن کردن لامپ خوبه با ان می توان به راحتی تولید برق رایگان انجام داد با کاردینال

  • حمید says:

    بله دوستان روشی جهت تولید برق بدون انرژی فسیلی که دانشمندان اونور آب روی آن کار کرده بودندطرحهای اون توسط جاسوسان صنعتی به دست آمده که با دیدن روش تولید واقعا تعجب خواهید کرد که چقدر ساده و ارزان میتوان اینکار را انجام داد ، در ابتدا برای هر منزل و محل کار و تجمع افراد منبع هایی با ضریب فشار ۱۰ اتمسفر نصب میشود و در زمان هایی که افراد احساس میکنند که باد معده آنها میل به خارج شدن دارد شلنگ منبع را به خود وصل و گاز تولیدی را در مخزن تخلیه میکنن که در صورت نیاز بیشتر به گاز معده از طریق رسانه ها اعلام عمومی میشود و مردم شب قبل از آن لوبیا تخم مرغ بیشتری میل میکنن و در آخر اینکه با اتصال دستگاه اندازه گیری مقدار گاز امکان خرید گاز معده از هموطنان هم میسر میشود

  • حمید says:

    یک افغانی نیز با اکسیژن برق تولید کرده بود که نمیدانم به چه ترتیب بود خودش که خیلی تعریف میکرد

  • Agahi90.iR says:

    موفق باشید بسیار مقاله زیبایی بود

  • Agahi90.iR says:

    درود به شرفت انزل وب موفق باشید و سربلند

  • جبرئیل قربانی says:

    سلام وعرض ادب خدمت همه دوستان فرهیخته وارجمند

    گروهی رابنام(گروه تولیدانرژی بدون سوخت)راه اندازی کرده ام،جهت نزدیک شدن یارسیدن به فرآیندتولیدانرژی کاملارایگان (free energy)،برای بهره مندی همه انسانهادرهرجای این عالم،بدون توجه به هرنوع مرزبندی سیاسی وزبانی ونژادی ودینی وکشوری .
    درهمین رابطه ازخردادماه سال۹۴،به لحاظ سهولت برقراری ارتباط،درشبکه تلگرام،فعالت مون روآغازکردیم که اعضای آن متشکل ازمخترعین این راستاازسراسرکشور،دکترومهندسین برق،الکترونیک،مکانیک،مکانیک سیالات،کامپیوتروسایررشته های علمی وتمامی علاقه مندان به مبحث تولید انرژی رایگان( (free energyیاموتورهای بی نیازبه سوخت می باشندکه به عناوین مختلف دراین مقوله فعالیت های تجربی یا نظری داشته ویادارند.

    مابه دنبال ساخت دستگاه مولدانرژیی هستیم که بدون نیازبه هرنوع سوختی وخارج ازروشهای مرسوم تولیدانرژی همچون (فسیلی،بادی،خورشیدی،آبی،اتمی،بیوماس،زمین گرمایی،سیکل ترکیبی و…)بتواندمارافقط به تولید انرژی رایگان رهنمون کند .
    برای تحقق این تفکرعلمی وجهانی ودرجهت طراحی ونمونه سازی وتولیدوبازارسازی وبازاریابی این مولدهای انرژی و گسترش آن درمقیاس عمومی،دربین همه مردم دنیا،اعم از(فقیروغنی،شهری وروستایی)نیازبه همدلی وهمفکری وهمکاری وتبادل اطلاعات باسایردانشمندان وصنعتگران وعلاقه مندان وفعالان این مقوله علمی،درسراسرجهان داریم.

    دست شمارابرای دریافت هرگونه پیشنهادوراهنمایی وهمکاری،جهت عملیاتی کردن طرح هاوایده هاوهمچنین مدیریت انسانی و علمی این جریان حساس ومهم علمی،به گرمی می فشاریم.

    ارادتمند جبرئیل قربانی

    لینک کانال انجمن تولید انرژی بدون سوخت :

    کانال تلگرام
    بزرگترین بانک اطلاعات انرژی آزادکشور

    آدرس ایمیل : jebreil2020@yahoo.com

    تلفن تماس و تلگرام : ۰۹۳۵۲۳۲…

    • حمید says:

      از این صحبت ها اینطور میشه برداشت کرد که شما دنبال یه خر مرده میگردی که نعل اونو برداری ، این نوع صحبت های هیجانی در پشت خود برنامه هایی دارد که کسانی را با شعارهای بدون رنگ و نژاد و مرزهای جغرافیایی و این حرف ها به استسمار بکشید و با اون هیجان ‌کاذبی که ایجاد میکنید طرف جوگیر میشه و آماده برای اینکه از اون کولی مفت بگیرید

  • احمدی از کرمانشاه says:

    ای‌ول!!! ضمن معرفی روش‌های ساده‌ی تولید برق!!!
    وضعیت اشتغال رو هم سر و سامون دادی!!!
    تولید برق از موج‌های اقیانوس!!!! ( اقیانوس آرام و وحشی ، دست دوم و کهنه خریداریم!!!)
    تولید برق از EMF !!!! (همین چی‌چی اف رو هم خریداریم!!! یهو دیدی فردا گرون شد!!!)
    تولید برق با بازی فوتبال !!!!! آگهی جدید : به دو تیم فوتبال جهت تولید برق نیازمندیم!!!!
    خدایی این تولید برق توسط سیم سیار محشر بود!!! خ‌خ‌خ‌خ‌ ??? …. یعنی ببین اون هندی چه مغزی داشته که اولین بار این ویدیو رو درست کرد!!!
    طرف فقط می‌خواست از طریق بازدید ویدیوش تو سایت یوتیوب درآمد کسب کنه ، اما فکرشم نمی‌کرد یه عده اینشتین اونو باور کنن!!!!!
    (الان یه عده اینشتین تر ! میان و میگن : نه ، واقعیه!!!! خب اگه واقعیه توضیح نده ، فقط یه دونه بساز!!!)

  • جمشید صادقی says:

    اخیرا من در زمینه بهره وری از فشار گاز و خلاءموفق به ساخت نمونه کوچکی از طرح خودم در زمینه حذف سوخت فسیلی و سایر سوختها شده ام اما ایرادات جزیی و کوچکی در نمونه من وجود داره که انجامش از دست من برنمیاد لذا از کسانی که در خصوص استفاده از فشارهایی گازی فعالیت دارند دعوت به همکاری میکنم

  • علی رحمانی says:

    دوستان سلام
    ۱ – محترمین عزیز ما را با عنوان تولید برق رایگان اغفال کرده و تا به اینجا آوردن
    ۲ – جوانان عزیز وجویای علم و کار با مطالعه روش های تولید برق از نوع تجدید پذیر خودتون راههای دیگر ابداع کنید و الا بدانید اگر به همین سادگی ها بود قبل از اینکه به اطلاع من و شما برسه تجاری سازی شده بود و خلاص و در آخر من با سواد کمی که دارم میتونم با شما در این زمینه ها گفتگو کنم

  • پریسا وارسته says:

    سلام؛ برای دوستی که پرسیدن بومیان آمریکا مگر هندی اند:

    به بومیان آمریکا در بیشتر کشورهای اروپایی American Indian گفته میشه که هم رده با واژه American native هست. بنابراین بهترین کلمه که میشه تفاوت این نژاد را با هندی های آسیایی نشان داد استفاده از عبارت «هندی های بومی آمریکا است». حالا اینکه چرا به آنها هندی گفته می شده موضوعی هست که حتی اخیرا برخی سایت های فارسی زبان هم درباره اش مطلب نوشتن و میتونید مطالعش کنید. دلیل اینکه چرا در متن از واژه سرخپوست استفاده نشده، به دلیل عدم ترویج نژاد پرستی است. به همین دلیل هم برای اشاره به African American نباید از واژه هایی مثل سیاه پوست یا کاکاسیاه استفاده کرد. بلکه درستش افریقایی های امریکایی تبار یا افریقایی های ساکن آمریکا است.

    • مسعود says:

      به نظر بنده ،موقعی که کریستف کلمب به آمریکا رسیدفکر کرد به هند رسیده و در اولین مکاتبه اش نوشت بعد از گردش به دور زمین سرانجام به هند رسیدم و فکر میکرد چون بومیان آمریکا تقریبا همرنگ بومیان هند بودند و همانند آنها به خود رنگهای مختلف میزدند و رنگها تقدس داشت فکر نمیکرد سرزمین و قاره دیگری وجود داشته باشد و مدتها گذشت تا فهمید تا هند فاصله دهها هزار کیلومتری می باشد از آنجا آن مردم هندی نامیده شدند

  • جبرئیل قربانی says:

    دوستان فرهیخته سلام
    جهت کسب اطلاعات بیشتر و کاملترو پیوستن به جمع بزرگی ازدوستان تلاشگر از سراسر کشوردرمبحث انرژی بدون سوخت / free energy میتونید به ( انجمن تولیدانرژی بدون سوخت )وکانال تلگرامی : …@ ملحق بشید ویا باشماره تماس و تلگرام : …تماس بگیرید.
    ارداتمند جبرئیل قربانی

  • حسین says:

    چقدر دروغ چقد سرکاری چه راحت مخ ملترو به کار می گیرند.اگر تولید برق به این سادگی انجام می شد با این هزینه کم پس چرا اینهمه نیروگاهها انرژی فسیلی میسوزانند تا برق تولید بشه.تولید برق با تغییر شار مغناطیسی ایجاد میشود که در ژنراتور با چرخیدن توربین این عمل انجام میشود.پس خواهشا این چرندیاتو رو سایتتون که فهش بخورید… واقعا برایتان متاسفم

  • شهسراب says:

    با سلام بنظر من باید راجع به چیزی صحبت کنیم که حداقل خودمان به آن معتقد باشیم،مطالب زیادی در انزل وب وجود داره که بدون هیچ تحقیقی مستقیما از یوتیوب در اینجا گنجانده شده، ایکاش قبل از نمایش کمی بررسی صورت بگیره و نتیجه هم درج بشه تا کاربر تکلیف خودش را بدونه، متاسفانه اکثر ایده های ارائه شده کارایی لازم را ندارند. باتشکر

  • بهزاد says:

    هر چرتی رو توی یوتیوب میبینید فوری به عنوان مطلب علمی نذارید اینجا که آبروتون بره. شماها با اون لحجه ی آلمانی قلابی واقعاً نفهمیدید که اون یارو داره توی اون فیلم طنز اجرا میکنه ؟ واقعا که .

  • اکبر عمی says:

    دروغ محضه
    مگه با فندک هم برق میشه درست کرد؟ ماهم گاگولیم دیگه زود باور کردیم????
    با دیدن این کلیپ تن ادیسون تو قبر ویبره زد????

  • حامدشادکام says:

    سلام.من واس کارم خیلی برق واجبم اما اداره برق نمیده.اگه یچی بدون سوخت باشه عالیه

  • محسن says:

    با سلام و خسته نباشید من مدت ۲۴ سال ایران نیستم دوست دارم تا ۱ سال دیکه برای همیشه برگردم ایران ولی از اونجایی که بیکار نمیتونم بمونم باید قبلش این مشگل رو حل کنم من طرحی دارم که میتونیم برقی تولید کنیم که احتیاج به هیج سوختی نداره این دستگاه به اندازههای مختلف میتونه ساخته شه و قابل حمل و نقل هم جهت مصرف خانگی هم در حد کارخونه جات با مصارف سه فاز لذا جهت تولید این دستگاه احتیاج به یک سرمایه گذار دارم البته نمونه این دستگاه تا ماه آینده حاضر میباشد با سپاس

  • علی says:

    معذرت میخوام .مگه بومیهای آمریکا هندی هم دارن ؟ که در. ابتدای متن نوشتید هندیهای بومی آمریکا عقیده دارند …..

    • شهریار مهاجر says:

      نویسنده به اشتباه هندی ترجمه کرده بودند که اصل جمله سرخوپوست های بومی است، ممنون از شما

  • irnem says:

    با سلام :
    از اینکه صادقانه در مورد موتورهای (بدون سوخت) و ماهیت اصلی آنها مطلب ارائه کرده اید
    نهایت تشکر را مینمایم واقعیت اینست که تمامی سایتهای خارجی (عمدا) و سایتهای ایرانی(سهوا) با نمایشی جعلی قبل از اختراع یا دستیابی به چنین تکنولوژی آنرا به نام خود و کشور مطبوعشان ثبت کرده اند و امروز به محض دستیابی کسی در هر گوشه از دنیا بلافاصله آنرا ربوده و خود مدعی مالکیت و امتیازات آن میگردند. تمام آنچه که در شبکه های آنان ارائه میگردد تماما دروغ محض و البته سرمایه گذاری و هدف آنها بیهوده نیست و این خرجی است که قرار است در آینده یکی از هموطنان عزیز ما یا دیگر ملتهای بیخبر تاوان و غرامت آنرا با از دست دادن ایده خود بپردازد. لذا مدتها است که تلاش میکنم در مقاله یا گزارشگونه ای به توصیف و تشریح تمامی آن موتورهایی که مدعی ساخت آن هستند در سایت ایرنم بپردازم . ولیکن در همان گامهای اولیه چنان هجومی از طریق آنان صورت گرفته که ناگزیر این بار فقط به زبان فارسی چنین کاری مقدور خواهد بود. لذا شایسته است شما نیز بینندگان خود را مطلع سازید با تشکر محمدرضا رضایی