آموزش 6 روش کارساز حل مشکل اجرا نشدن فلش پلیر در کروم

۶ روش کارساز رفع مشکل فعال سازی و اجرا نشدن فلش پلیر در کروم

اگر مرورگر مورد علاقه شما گوگل کروم است و اگر سایت مورد علاقه شما براساس فلش پلیر ساخته شده است، این احتمال وجود دارد که هنگام ورود به سایت با خطای Couldn’t Load Plugin مواجه شوید، نگران نباشید و برای حل مشکل خود از روش هایی که امروز در انزل وب آموزش می دهیم استفاده کنید.

آموزش حل مشکل نصب و فعالسازی فلش پلیر در گوگل کروم ویندوز ۶۴ و ۳۲ بیتی

How To Fix The Problem And How To Enable Flash Player On Google Chrome On Windows 64 And 32-bit

همانطور که در پست ۱۰ مشکل آزار دهنده مرورگر گوگل کروم و نحوه رفع آن ها توضیح دادیم مرورگر گوگل کروم اولین انتخاب کاربرها است. گوگل در حال حاضر به صورت پیش فرض فلش پلیر را در مرورگر گوگل کروم خود غیر فعال کرده است. دلیل آن هم واضح است چون که فلش پلیر به دلایل امنیتی منسوخ شده و جای خود را به HTML5 داده است و به گفته گوگل HTML5 بسیار سبک تر و سریعتر از فلش پلیر است و باعث سریعتر لود شدن صفحات، بهبود پاسخگویی و کارایی سایت ها می شود.

فلش پلیر هرگز توسط iOS پشتیبانی نشد و چند سال قبل از اندروید هم حذف شد. در حال حاضر بیشتر وب سایت ها از HTML5 استفاده می کنند. اما برخی سایت ها هستند که هنوز براساس فلش پلیر هستند و شما برای استفاده از این دسته از سایت ها باید فلش پلیر را در مرورگر خود فعال کنید.

نحوه فعال سازی فلش پلیر در کروم

همانطور که اشاره کردیم گوگل به طور پیش فرض فلش را در مرورگر کروم غیرفعال کرده است. اگر سایت جایگزینی پیدا نمی کنید مجبور هستید فلش پلیر را در گوگل کروم فعال کنید. برای فعال کردن فلش پلیر مرورگر گوگل کروم خود را باز کنید. در قسمت نوار آدرس عبارت chrome://settings/content را تایپ کنید. بعد کلید اینتر صفحه کلید خود را فشار دهید.

نحوه فعال سازی فلش پلیر در کروم

در پنجره تنظیمات عبارت Flash را پیدا کنید. حالا گزینه Allow sites to run Flash را انتخاب کنید. بعد روی Done کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

مشکل فلش پلیر در کروم

اگر شما می خواهید به سایت های بیشتری اجازه اجرای فلش پلیر را بدهید، روی دکمه Manage exceptions کلیک کنید.

مشکل فلش پلیر در کروم

بعد در فیلد Hostname pattern آدرس سایت مورد نظر خود را تایپ کنید. روی Done کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود. حالا صفحه وب مورد نظر خود را رفرش کنید و تغییرات را مشاهده کنید.

مشکل فلش پلیر در کروم

حل مشکل فعال سازی و نصب فلش پلیر با بروزرسانی گوگل کروم

اگر فلش پلیر در گوگل کروم شما مشکل دارد شما باید مطمئن شوید که آخرین نسخه گوگل کروم را نصب کرده اید. برای مطمئن شدن از این که آخرین نسخه گوگل کروم را نصب کرده اید روی سه نقطه عمودی در سمت راست – بالا مرورگر کلیک کنید. بعد به مسیر Help > About Google Chrome بروید.

مشکل فلش پلیر در کروم

یک سربرگ جدید باز خواهد شد، در این صفحه آخرین نسخه گوگل کروم چک می شود. در صورت وجود آپدیت گوگل کروم روی آن کلیک کنید و نصب کنید. بعد از آپدیت گوگل کروم مرحله قبل را برای فعال کردن فلش پلیر دنبال کنید.

مشکل فلش پلیر در کروم

رفع مشکل اجرا فلش پلیر در کروم با غیر فعال کردن افزونه ها

گاهی اوقات برخی افزونه ها باعث غیر فعال شدن فلش پلیر و Shockwave در مرورگر شما می شوند. برای حل این مشکل عبارت(about:extensions) را در نوار آدرس گوگل کروم تایپ کنید و اینتر کنید. حالا لیستی از افزونه هایی که نصب کردید به شما نمایش داده می شود. همه آنها را از حالت انتخاب خارج کنید. بعد ببینید مشکلتان حل شده یا خیر.

 

مشکل فلش پلیر در کروم

داشتن چند پلاگین فلش پلیر گوگل کروم، علت غیر فعال شدن سایت شماست

توجه داشته باشید که اگر شما دو نسخه متفاوت از فلش پلیر را نصب داشته باشید ممکن است با مشکل اجرا نشدن فلش پلیر در کروم مواجه شوید. برای حل این مشکل در نوار آدرس گوگل کروم عبارت chrome://plugins را تایپ کنید. روی لینک Details کلیک کنید. دو فایل .dll به شما نمایش داده می شود که هر کدام حاوی مقداری از اطلاعات هستند. در قسمت Location شما می توانید موقعیت فایل های dll را مشاهده کنید. در زیر این موقعیت شما یک لینک آبی رنگ با عنوان Disable مشاهده خواهید کرد. روی یکی از آنها کلیک کنید تا یکی از نسخه های فلش پلیر برایتان غیر فعال شود.

مشکل فلش پلیر در کروم

کارت گرافیک علت اجرا نشدن فلش پلیر در کروم

یکی دیگر از علت هایی که باعث اجرا نشدن فلش پلیر در کروم  می شود منسوخ شدن درایو کارت گرافیک تان است. آپدیت نبودن درایو کارت گرافیک می تواند موجب عملکرد ضعیف و غیر فعال شدن محتوای فلش شما شود. بنابراین بهتر است درایو کارت گرافیک خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. برای این کار می توانید از ۱۱ ابزار برتر آپدیت ، نصب و دانلود درایور های لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کنید.

مشکل فلش پلیر در کروم

چرا فلش پلیر در کروم کار نمی کند؟

برخی از کاربران گوگل کروم هنگام بارگیری بعضی از محتواهای فلش پلیر در مرورگرهایشان با خطای (Couldn’t Load Plugin) مواجه می شوند. برای حل مشکل فلش پلیر در کروم، مرورگر Google Chrome و هر برنامه ای که با کروم کار می کند را ببندید و بر اساس سیستم عامل خود یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

  • کاربران ویندوز File Manager خود را باز کنند و به مسیر C:\Users\username\AppData\ Local\Google\Chrome\User Data\ بروند.
  • کاربران مک به مسیر /Library/Application\ Support/Google/Chrome/ بروند.
  • کاربران لینوکس به مسیر /opt/google/chrome/ بروند.

حالا پوشه PepperFlash را پاک کنید. دوباره گوگل کروم را باز کنید و به سایت مورد نظر خود وارد شوید.

مشکل فلش پلیر در کروم

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۵ سرویس ویرایش آنلاین عکس HTML 5 بدون نیاز به فلش پلیر در مرورگر را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

Flash Player کروم ممکن است با آپدیت شدن مرورگرتان به طور پیش فرض غیر فعال شده باشد و یا حتی ممکن است دو نسخه متفاوت از پلاگین فلش پلیر را برای گوگل کروم خود نصب داشته باشید همه این ها می تواند باعث ایجاد خطای (Couldn’t Load Plugin) شود. شما برای رفع این خطا می توانید از روش های کاربردی امروز استفاده کنید اما اگر شما راه حل دیگری می شناسید یا در این زمینه تجربه ای دارید، پیشنهادات و نظرات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات

  • سینا حجاز says:

    سلام منم این روش ها و هر چی تو یوتیوب بود رو رفتم جواب نگرفتم الان میرم تو سایت فلشخور مدام ارور نات ساپورت میده من هرچی فلش پلیر کروم بوده هر چی افزونه مربوط به اون بود رو امتحان کردم و جواب نگرفتم و جالب اینکه تو کروم من اصلا واژه ای تحت flash وجود نداره که اینجا تو آموزش گفته!!
    کاش لینک رو مدیر سایت بزاره ببینم کدوم صفحه رو گفتی

    • سبی says:

      سلام مشکل منم دقیقا مشکل شماست تونستید مشکلتونوحل کنید؟ اگه بله لطفا منو هم راهنمایی کنید ممنون

  • امیر says:

    سلام. من با این روشا امتحان کردن برای یه کامپیوتر جواب داد برای یکی دیگه نشد. فکر کنم ورژن کروم فرق داشت ولی باز سرچ کردم یه مطلبی دیدم از صفحه flag یه چیزی رو گفته بود عوض کنم که برای من درست شد. اینم لینکش: …. … اگه برای شما مشکل حل نشده این روش رو هم تست کنید.